Městská hromadná doprava v České republice zažije zítra premiéru. Poprvé bude na běžné lince nasazen dvoupodlažní autobus.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) zítra nasazuje své dva nové nízkopodlažní autobusy Scania. DPO je nasadí na linku 78. Podle mluvčí DPO Karolíny Hřivnáč Ryckové vyjede první autobus na oběhu kurzu 78 /401 ze zastávky Hrabůvka, Benzina, odpolední oběh pak začíná z Opavské v Porubě ve 13:59. Na jaře by měly začít autobusy jezdit na lince 88 mezi ZOO a Dolním centrem Vítkovice.
Podle původních plánů měly nové autobusy od Scanie jezdit už v červenci, dodání ale zpozdila pandemie koronaviru. „Pevně věřím, že se oba doubledeckery brzy stanou dalším symbolem Ostravy a že si je naši pravidelní cestující i turisté oblíbí,“ řekl generální ředitel DPO Daniel Morys. Autobusy budou jezdit na zemní plyn.
DPO se po dohodě s vedením ostravské zoo rozhodl, že ostravské doubledeckery budou na počest nedávno zesnulého ředitele zoo Petra Čolase zdobit fotografie lemura Sclaterova a orlosupa bradatého. Jde o druhy, na jejichž záchraně se zesnulý ředitel dlouhodobě podílel.
Nové autobusy jsou 4 metry vysoké, klimatizované bude spodní podlaží včetně stanoviště řidiče. Autobus je vybaven mechanickou plošinou pro invalidní vozík, Wi-Fi připojení bude v obou podlažích. Za každý autobus zaplatil DPO necelých 14,5 milionu korun.
Bože lidi, četl jsem už asi milion komentářů na to, jak je to zbytečná investice a vyhozené prachy. Opravdu zbytečných investic je v Česku víc než dost. Ve srovnání s „turistickou lanovkou“, o které se taky uvažovalo, je nákup patrových busů nejrozumnější nákup století. Na první pohled to sice nevypadá jako nejlepší nákup, ale s cenou oproti běžnému kloubovému busu (cca 9 mil. Kč) není zas o tolik výš. DPO obnovuje vozový park poslední dobou docela masivně, tohle se dá brát jako součást obnovy. A ať chcete nebo ne, tak atrakcí se určitě stane, a to i pro místní. Jak… Číst vice »
„Líp“ už to vyjít nemohlo. Začátek listopadu, ZOO zavřené, omezení pohybu, prostě „ideální“ začátek turistické linky do ZOO. Škoda. S takovou bude ten autobus až do jara slamníkem. Kam s ním?
Pokud se nepletu, na „turistickou“ 88 má vyjet až na jaře. Do té doby na 78.
OSTRAVA P…!!!
Ještě dotáhnem to metro na Mošnof a Ruzyně se stěhuje.
Geniální tah ty dvoupodlažní bussy 🙂
Já nevím, opravdu je nutné označit novou linku zrovna 88..?
On ten symbol zase tak moc známý není.
U nás ne, to máte pravdu. Ale německy mluvící návštěvníci ( třeba sotousi) se docela pobaví.
Na okraji Berlína lze také potkat tram 88, a jezdí tam dokonce Škoda.
A do Berlína se v Polsku jede po A18. Hrůza. A hned vedle vysílače v Gliwicích (Gleiwitz) vede silnice DK88. To už je skoro druhý holocaust. 😀
Slavil jste osmnáctiny? … Jeden už pomalu ani nemůže bydlet v Horních Heršpicích, aby nemusel něco vysvětlovat.
Odtamtud znám jenom Horáčka.
Dobře, pod tíhou argumentů beru zpět :).
Člověk hned pookřeje, když vidí, jaký nesmysly za dlouhé peníze se vymýšlí, neboť je jasné, že všechny ostatní trable a neduhy MHD v Ostravě už byly jistě vyřešeny, neboť už mají všichni čas řešit doubledeckery ….. A budou i patrové tramvaje???? Já bych dohodl nějakou konzultaci v Blackpoolu :-)))
Jestli to nebude ten „ostravskej mindrak“:) Zaznělo to v jednom seriálu a když tak o tom jako místní přemýšlím, občas mě napadá, že to je vystihujici.
na nakupování nesmyslů je ova expert…
Neříkám že to je ideální investice, ale když vidím, jak často se o těch patrácích píše, tak jejich pořízení vyjde pravděpodobně levněji než dva kloubáky s podobnou kapacitou + reklamní kampaň s podobným dosahem. Takže aby na tom nakonec Ostrava ještě i nevydělala 🙂
Zopakuji to ještě jednou – vůz má kapacitu 80 osob (mimo jiné kvůli zakázanému stání nahoře i CNG „eko“pohonu, kde flašky taky něco zaberou – v běžném busu jsou uklizeny na střeše). Takže kapacita ne SU18, ne ani SU12, ale jako „odrostlé štěně“ SU10…
Ano, Ostrava dnes patří mezi města s velmi dobře udělanou MHD a toto si může dovolit.
Dobře ukrytý sarkasmus? 🙂
……….zatímco Brno staví tramvajovou trasu za miliardu. Vše je relativní. Ostrava je více méně, kromě výjezdu na Slezskou O. , je úplně v rovině, to ji šetří prostředky na MHD.
Jenže v Brně nebo třeba v Praze je MHD o dost více využívanéjsi ( i na počet obyvatel, objem výkonů apod, dá se dohledat). Vedení dopravního podniku to svádí na výbornou silniční síť a z toho vyplývající absenci dopravních zacp, ale nemyslím, že to bude jediný důvod. Návaznosti ( hlavně o víkendu), chybujici způsob odbavení, to vše v kombinaci s osazenstvem, které je skutečně „pestré“ lidi z VHD vyhání, což o „nejmodernějším dopravním podniku v zemi“ taky leccos vypovídá.
Líp bych to nenapsal
Je to i s výtahem?
V létě bude ve druhém podlaží bez klimatizace pod prosklenou střechou docela horko.
Zhledem k tomu, že jsou okna plně otevíratelná, se celkem snadno horký vzduch vyvětrá.
Horký vzduch v autobusu se vyvětrá stejně horkým vzduchem zvenku, to je úleva 🙂
Nojo, misto 65 tam bude jenom 45. Kdo by tohle nebral 🙂
V pondělí tam pojede samá kindermafie a nadšenci a určitě sem tam bude i nějaká ta policejní kontrola a objeví se i nějací ti práskači
A ty budeš za keřem a budeš cucat kofolu. A práskat.
Jakou duševní poruchou musí člověk trpět, aby pod tenhle článek vyblil takovýto komentář?