Poklepávací mánie. V Čelákovicích zahájili stavbu obchvatu, na který ještě nemají zhotovitele

Poklepání na základní kámen obchvatu Čelákovic. Foto: Středočeský krajPoklepání na základní kámen obchvatu Čelákovic. Foto: Středočeský kraj

Druhá etapa začne více než padesát let po dokončení první části. Zmizí železniční přejezd.

V Čelákovicích dnes formálně poklepáním na základní kámen a srazem řady politiků zejména z ODS začala stavba druhé etapy obchvatu města. Stavba ale reálně ještě nezačala, není dosud vybrán zhotovitel.

„Tímto krokem napravujeme historický dluh. Obchvat tak zajistí vyvedení tranzitní dopravy z části města, dopravní zátěž tak odpadne především z ulic Masarykovy, U Podjezdu a Mochovské, kterými prochází aktuální průtah. Obyvatelům se uleví nejen od emisí oxidu uhličitého, ale i hluku. Denně přitom po silnici projede bezmála osm tisíc aut, přitom dvě třetiny z této cifry tvoří doprava tranzitní. Význam novinky tedy bude obrovský,“ řekl Karel Bendl (ODS), radní pro oblast silniční dopravy.

Stavbu silničního obchvatu má město Čelákovice zakotvenu v územním plánu již od prvorepublikových dob. „První studie obchvatu vznikla na počátku 40. let 20. století,“ říká Josef Pátek (ODS), starosta Čelákovic. První etapa obchvatu byla otevřena na konci šedesátých let minulého století. Nová komunikace, která je přeložkou silnice II/245, povede z křižovatky na Záluží, mine vrch Šibeňák, povede přes lokalitu Krátká Linva a těsně za městem se napojí zpět na mochovskou výpadovku. Nová silnice bude měřit 1,9 km.

Dokončený archeologický průzkum

Součástí stavby je odstranění železničního přejezdu na trati Čelákovice – Neratovice a vybudování přemostění trati. Správa železnic pak má v lokalitě Záluží v plánu přeložku železnice (Mstětice – Čelákovice) do nové stopy. Místo současné trati by měl vzniknout obchvat Záluží, který bude zároveň propojkou se silnicí II/611.

Kolem obchvatu město plánuje smíšenou výstavbu. „Město uhradí ze svého rozpočtu chodníky, či veřejné osvětlení, kraj uhradí stavbu silnice a Správa železnic přemostění tratě,“ dodal starosta.

Kraj aktuálně stále ještě vybírá zhotovitele. Do soutěže přišlo 10 nabídek, nejlevnější za 39 milionů korun. Dokončen byl i archeologický průzkum ze strany Ústavu archeologické památkové péče středních Čech a Městského muzea v Čelákovicích.

Nejde o první příklad ve Středočeském kraji, kdy se zahajuje stavba, která v praxi začne o několik měsíců později. Naposledy se tak stalo před komunálními volbami v Benátkách nad Jizerou.

Doba obchvatová. Středočeský kraj „zahájil“ stavbu obchvatu Benátek nad Jizerou. Povede kolem D10

Tagy Čelákovice Čelákovice obchvat II/245 Správa železnic Středočeský kraj
17 komentářů