Pod dráty k Mladé Boleslavi. Správa železnic vybrala projektanta elektrizace trati z Nymburka
Trať má kromě elektrizace projít zrychlením až na 200 km/h.
Trať z Nymburka do Mladé Boleslavi je o krok blíže své elektrizaci. Zakázku na přípravu záměru projektu a dokumentaci pro územní rozhodnutí získala společnost Afry CZ. Vyplývá to z údajů v registru smluv.
Hodnota kontraktu je 64,8 milionu korun. Podle písemné zprávy zadavatele se nikdo jiný do soutěže nepřihlásil. O elektrizaci trati z Nymburka do Mladé Boleslavi se mluví roky, naposledy to podpořila i studie proveditelnosti pro nové železniční spojení z Prahy do Mladé Boleslavi. Správa železnic soutěží úsek jen do Nepřevázky, odkud má v budoucnu vést nový úsek takzvané Bezděčínské spojky podél dálnice D10. Tu připravuje rovněž Afry CZ ve sdružení se Sagastou. Náklady na elektrizaci úseku z Nymburka Správa železnic neuvádí.
Součástí elektrizace je i modernizace celé trati, všechny stanice mají mít nově perony a bezbariérový přístup. Má dojít také k odstranění úrovňových křížení a zajištění potřebných parametrů pro provoz nákladní dopravy, zejména dostatečné délky staničních kolejí. Trať má být vybavena zabezpečovačem ETCS. V úseku Čachovice – Nepřevázka má dojít ke zvýšení rychlosti až na 160 km/h (v dokumentaci se uvádí až 200 km/h bez dalšího vysvětlení), z Nymburka do Čachovic na 120 km/h.
Po elektrizaci volají především nákladní železniční dopravci, kterým by usnadnila dopravu automobilů z Mladé Boleslavi do hlavního terminálu pro přepravu nových vozů v Nymburku, stejně tak i zásobování například teplárny nebo dovoz některých dílů do automobilky. Trať by měla být součástí nového spojení z Prahy do Mladé Boleslavi přes Lysou nad Labem a nově plánovanou Všejanskou spojku.