Petici proti rušení vlaků ve středních Čechách podepsalo 5057 lidí
Motorový vůz 810 na trati Vraňany - Straškov. Foto: České dráhy
Autoři petice míní, že autobusy nemohou vlaky nikdy plnohodnotně nahradit.
Autoři petice míní, že autobusy nemohou vlaky nikdy plnohodnotně nahradit.
Konečně po mnoha letech nesmyslného mrhání veřejných prostředků na dopravní obslužnost první smysluplná myšlenka. Výběr ekonomičtější formy zajištění veřejné služby. Sláva 👍
jenže by si to svoje tvrzení nejdříve měli někdy ověřit. Rušení lokálek dává smysl
To je takový problém se podívat do nedávné minulosti a počíst si o tom, jak to fungovalo?
https://kolinsky.denik.cz/zpravy_region/narusena-statika-mostku-zdrzuje-opravy-na-zeleznici-20130713.html
Vlaky tam kvůli poškození velkou vodou nakonec nejezdily až do konce června 2014. Tedy více než rok.
Přesto je v textu petice mj. uvedeno, že železnice hrála strategickou roli mj. při povodních. 😀
Tak zajisté. Stejně jako při tornádu a odvozu odpadu. Prostě pokud je nepoškozena tak hraje strategickou roli. Toť vše.
https://zdopravy.cz/cd-cargo-zacalo-s-odvozem-odpadu-po-tornadu-na-jizni-morave-ke-zpracovani-pojede-pouze-vlakem-91041/?comments=1
to jako máme čekat na to, až někde bude tornádo, aby se trať vyplatila?
Trať 012 sice není vždy vytížená tak, jak by bylo potřeba, ale…
Co ta opravená nádražní budova, nová trať, zabezpečení přejezdů atd.? To se to zrekonstruovalo jen proto, aby to následně přestalo sloužit svému účelu? A už vidím autobus jedoucí z Peček do Kouřimi tak, aby obsloužil třeba Žabonosy. Se tam u hospody zlomí v zatáčce a o kvalitě povrchu vozovky a její šířce raději ani nemluvím. V zimě by to mohla být celkem slušná zážitková jízda.
Kde se podepisuje petice proti petici?
Nikde. Nicméně můžete založit petici na podporu těchto mírných škrtů v železniční dopravě ve Středočeském kraji.
By mne zajímalo, kolik z těch 5057 petentů těmi peticovanými vlaky aspoň jednou jelo. Desetina?
Petiční právo má každý a je to správné…. Spíše je problém, že v petici chybí konkrétní řešení jak na současnou krizi středočeského krajského rozpočtu (vinou rozhodnutí bývalé krajské koalice ANO-KSČM-ČSSD)
… A zejména zcela absentuje jak vyřešit brzké navýšení nákladů o desítky procent na regionální dopravu, vinou nynějších rozhodnutí Babišovy vlády (ANO-ČSSD-(KSČM-Okamura)).
To ale neznamená, že by donekonečna měl jezdit Rožmitál apd.
donekonečna nelze si „žít nad poměry“, tj…. tj. nelze dlouhodobě utrácet víc peněz než kolik mám v peněžce, tj. když utrácím půjčené peníze, tak po čase mi už nikdo nepůjčí. A půjdu „pod most“
Hezký příklad je osud vlastníků firmy SAZKA…. což byli organizovaní sportovaci, zejména Český Svaz Tělesné Výchovy…
Ale to řešení je přeci průběžně realizováno a od 1.1.2021 má fungovat. Tam jsou ty stovky milionů, které chybí kraji. https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-zapoji-vice-do-financovani-verejne-dopravy-radnice-odstrani-cerne-pasazery-z-rad-obci-a-mest-84095/
Ne ne, už letos chybí částky několika miliard… A v dalších letech náklady prudce vzrostou, kvůli nynějším rozhodnutím Babišovy vlády (např. v příštích letech bude nutné zaplatit náhradní vlaky namísto starších CityElefantů, které se nevyplatí předělávat kvůli ECTS a kvůli jinému systému napájení): „Druhou věcí je evropský vlakový zabezpečovací systém (ETCS) na železnici, který v českém podání (tzn. opět nad rámec požadavků EU) znamená, že jím bude nutné vybavit i lokálky. Současně se připravuje emisní směrnice i pro železnici. Tato dvě opatření znamají během několika let „smrt“ pro současné motorové jednotky řady 810 a 814 . Tyto jednotky dnes po… Číst vice »
Musí jít tedy stejnou cestou, jako je u povinného množství bezemisních vozidel v závazkové dopravě. Tedy požadovat dotace na nová vozidla v rámci Green dealu.. Jinak samozřejmě ten příspěvek i u těch obcí bude stoupat, takže je otázka, jak bude mít kraj nastavené standardy dopravy. Další věc je RUD. Musím si prostě zajistit zdroje. Nemůžu mít pak jiné standardy u jedné hranice kraje a jiné u druhé hranice kraje. Samozřejmě existuje i možnost vzdání se objednávání železniční dopravy, ve smyslu jedné z možností návrhu od MD.
Promiňte, ale nynější radikální forma Greenu dealu se doufám brzo změní… Jasně, že nezbytně musíme řešit, že v Evropě dochází zdroje surovin (uhlí už je téměř vytěženo a ropu chce kupovat dalších několik lidí, což před 20-ti lety nebylo)… Tj. nevěřím, že vydrží radikální nápady zelených/pirátů atd. že vybrané daně budou stačit na: a) nákup b) provoz a údržbu zcela nové generace hromadné techniky (ať už busů či vlaků)… Tj. věřím na evoluci „festina lente“ každodenní trpělivou práci. Nevěřím, že na revoluci a ani nevěřím na „pečení holubi přímo do huby“… Nové elektrobusy si koupíme POUZE, opakuji POUZE z našich… Číst vice »
O ETCS mi raději ani nemluvte. Nutnost tohoto zařízení i v historických strojích bez plánované výjimky je do nebe volající blbost.
https://www.youtube.com/watch?v=15Ct1m5FVL0
Mě překvapuje, že se při srovnání železniční a autobusové dopravy např. mezi Mníškem p/B a Prahou ignoruje to, že na dálnici jsou autobusové zastávky, že autobus přepravuje po dálnici stojící a nepřipoutané cestující. Tohle bude muset Středočeský kraj také řešit. Pro příměstskou dopravu se využívá dálnice (určená pro dálkovou dopravu), po krajských silnicích by rychlost podstatně klesla.
„Petiční právo má každý a je to správné…“
Ano, někdy však „bohužel“. Takže se k problému vyjadřují ti, kteří o tom nic nevědí a jen mají svůj pocit, jak by to mělo být.
Pokud mohu posloužit příkladem ze Slovenska, tak maďarská otázka nejvíc rezonovala okolo Žiliny a k (ne)řešení otázky přemnožených medvědů v Tatrách zase mají nejvíce nápadů Bratislaváci.
(O absolutní ochraně huňáčů bych si s takovým Bratislavákem rád popovídal poté, co by se méďové začali procházet po Račianskom mýte)
Leckdy je rozumné si vyslechnout i názor přespolního, který se na věc může podívat z jiného úhlu pohledu – viz vesnička Hostěnín na Luhačovicku, kde problém s chybějící čističkou vody našli řešení lidi z Brna (zhruba 100 km)….
Podobně i třebas vlci na Královehradecku… Lokální patriot (a celostátní politik) Bělobrádek se snažil, aby hlavy do hromady dali všichni, aby našli řešení, které bude nejmíň špatné… Prostě centristický přístup
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Belobradek-KDU-CSL-Odstrel-vlku-je-extremni-reseni-659080
To máte stejné jako s volebním právem Taky ho má bohužel každý.
„Demokracie je nejhorší způsob vlády na světě.
Mimo těch ostatních způsobů.“
W. Churchill
Mě by zajímalo kolik z nich by dobrovolně přispělo finanční částkou na provoz těch vlakú. Každý rok.
Asi by záleželo o jakou částku by se jednalo, ale příspěvek by asi nebyl problém. Následně by se všichni tací mohli právem jako v dobách první republiky pyšnit označením Dobrodinec. A to za to stojí.
Super. Jsem součástí oné desetiny.
Ušetřit by se dalo i jinak.
1) Neobjednávat šukafon za 131Kč/km netto, když v jiných krajích jezdí lepší vozy za nižší částky brutto.
Pořádně soutěžit.
2) Objednat S7 jen do Srbska, protože do Berouna vozí vzduch. (A lidi z Berouna stejně jezdí R16 – stejná logika jako lidi z Dobříše jezdí 318).
3) Nevozit lidí nad 70 zdarma, zvlášť ne dokud ministerstvo za ně platí 75% jízdného. Obecně vyhodit z tarifu PID kraviny.
1. Ale stejně tak i v jiných krajích došlo ke zrušení osobní dopravy na tratích s nízkými počty cestujících a/nebo s nevhodným trasováním.
2. V zast. Srbsko nelze měnit směr jízdy vlaku, tzn. technicky neproveditelné.
Tak pojede do Karlštejna proti srsti. 😀
Technicky to jde, ale z pohledu organizace dopravy je to nesmysl. Tohle není Střelná na Valašsku, kde jezdí celkově výrazně míň vlaků.
V Srbsku ten vlak stáhnete koněma k řece, nalodíte na prám a odvezete do Karlštejna?
Jinak končit zastávkový vlak 1 zastávku před uzlem je přinejmenším kravina.
To ukončení v Čisovicích, místo v Mníšku, je taky blbost. Ale v Srbsku to reálně hrozí, protože mezi Srbskem a Berounem, bude styk trakčních soustav. Pokud nebude náhrada za 471, tak se dál nepodívají.
Evidentně máte odlišný od místních politiků např. z města Mníšek p. Brdy a okolních obcí, kteří nemají zájem v budoucnu fungovalo 75% nynějších vlaků, které nyní jezdí Mníšku p. Brdy = z nynějších 13 vlaků mají zůstat 3 vlaky denně
… Mluvím o tom, že dle místních je nepotřebných/nezaplatitelných 75% vlaků v pracovní dny.
O víkendech prý zůstane současný rozsah vlaků přes Mníšek do Dobříše
Nemám, oni totiž předpokládají, že ty ukončené v Čisovicích, nahradí dle slibu kraje v další trase autobus. Ale podívejte se jak se dostanete po silnici z Čisovic do Rymáně.
Jak autori petice a zejmena angazujici se politici ANO vysvetluji ten paradox, kdy tvrdi, ze pro lidi je dulezita sluzba, kterou ale ty samy lidi nevyuzivaji? Je pravda, ze nahrada vlaku za autobus neni v mnoha ohledech plnohodnotna a ze se ve verejne doprave v ramci zakladni obsluznosti neda pocitat ziskovost/ztrata, ale nahrada vlaku za autobus je to v tomhle pripade politicke rozhodnuti, ktere ma svou logiku a je blbost tvrdit, ze to tak neni. Samozrejme by se vedeni kraje mohlo rozhodnout objednavku zachovat, uspory z tohoto opatreni jsou marginalni a 50 milionu tezko nejak vyznamne vychyli krajsky rozpocet, ale… Číst vice »
Samozřejmě, že to má ekonomickou logiku, nahradit dražší za levnější. Ale jak jsem pochopil i z tabulky zde uveřejněné , dost se vyskytuje pojem „bus nezaveden“ https://zdopravy.cz/120-tisic-za-jednoho-cestujiciho-stredocesky-kraj-neustoupi-od-omezeni-provozu-na-lokalkach-90533/
Pokud dojde k doplnění stávajících linek, tak potřeba nebude. Třeba v úseku Vlasim – TŠ k posílení jednoznačně dojde. A třeba u Zlonice – Straškov nebo Mochova není důvod.
Ano, do mochova neni potreba, vlaky prakticky nikdo nepouziva a autobusy jezdi zhruba po hodine.
Pořád je tam to pokud. Zatím to nikdo zastupitelům ani občanům svou hlavou nezaručil.
Tak zatím není ani v návrhu ofic. omezení. A KU má vyčleněno 20 míčů , což mi přijde až nějak hodně. Pokud bz nedal nic, bude úspora cca 73 mil.Nové spoje na Vlašim – Tr. Š. můžou být zaplaceny z omezení busů na jiných linkách.
Celkově ale KU potřebuje ušetřit ještě víc a jiný kraje na tom v nejbližších letech nebudou o moc líp.
Je škoda, že tu komunikaci starostové nezveřejní, ale nechtějí přilévat olej do ohně.
kde muzu podepsat petici za dalsi provoz krachujici pekarny v horni dolni, ktera nema dostatek zakazniku?
jinymi slovy, proc ti, kteri petici podepsali, temi vlaky sami dvakrat tydne nejedou? to by pak zruseni nepripadalo v uvahu…
Bohužel takhle to tu funguje. V obci kde mám chalupu před lety skončila prodejna potravin (neuživila se), místní řvali, že tam nic není, dokonce se to stalo ústředním tématem obecních voleb, nové zastupitelstvo sehnalo nového provozovatele, odpustili mu nájem, sehnali dotaci od kraje. Člověk by čekal, že to místní ocení a budou tam chodit nakupovat. Jenže to se nestalo, teď se naopak řve, že je provozovatel zloděj, neb ve 12 km vzdáleném městě jsou v Penny levnější rohlíky. A tak většina místních nelituje času a námahy, včetně důchodců co řvali nejvíce, že musí až do města (výlet na tři hodiny… Číst vice »
Nenaočkovanych důchodců zřejmě:-)
To jsem nezkoumal, ale nedivil bych se.
Mezitím se mimochodem změnila i další věc, kdy ti důchodci (i když je autobusové spojení mizerné) mají ten autobus za pár Kč díky 75% slevě.
Nejezdí náhodou v PID autobusech zcela zdarma?
Aha… jestli, tak tím spíše (tím hůř) platí to, k čemu jsem tematicky směřoval.
Není to ve Středních Čechách. Ale tu slevu 75% samozřejmě mají. Nicméně o tom ten můj příspěvek nebyl. Je to o tom, že lidé něco chtějí a když to dostanu, tak to stejně nepoužívají, ale běda když by to chtěl někdo zase zrušit. Takže přihlížet k „hlasu lidu“ není vždy ten nejlepší nápad.
Příměsto, kdo jede zdarma Dítě do 6 let Doprovod osobou starší 10 let.
Senior od 70 let Neplatí ve vlacích Občanský průkaz členské země EU (více informací…)
Osoba ZTP Neplatí ve vlacích Český průkaz ZTP nebo ZTP/P. S průkazem ZTP/P je přeprava zdarma i pro průvodce.
Mám informace, že některé obce dotují taxi. Takže nějaká „socka“, na kterou musí jít na zastávku, nemá šanci… Náš sociální systém v praxi…
Které?
ano, to je rekl bych velmi typicke…
Ano to je a není to zdaleka jen tohle. Ten nový provozovatel je fajn chlap, opravdu se snaží, nicméně na nákupní ceny, které mají velkoodběratelé typu Penny si v životě nesáhne, celkem logicky. Prostě má dražší zboží, tak je to zloděj a hotovo. Nejlepší je tam jít do hospody (většina chalupářů tam už nechodí), protože se tam dozvíte jak bylo za bolševismu líp neb máslo stalo 10 korun. Když se dotyčného zeptáte o kolik se mu zvýšil plat za těch 30 let a jestli cena másla stoupla stejně, tak následuje slovní agrese. Další oblíbené téma a nejen v hospodě jsou… Číst vice »
Hospoda se uživí, ale sámoška ne?
Ano, provozuje to jedna rodina (důchodci) ve svém a jenom večer a o víkendech. Zřejmě to není žádná hitparáda, ale pro ně je to jen přivýdělek. Ve všední dny tam je tak 15 štamgastů (klasičtí pivní skauti), o víkendech mimo zimu je to lepší. Vaří se jen v sezoně o víkendech. Jinak pivo a utopenci.
A zkoušela obec se domluvit, aby zastavovala pojízdná prodejna? … nevím jestli ve Vašem regionu funguje nějaká poblíž
To netuším. Ale jak říkám, nejdříve se řvalo, že tam prodejna není a když ji obec zařídila a dalo to práci, tak je to zase špatně. Tohle mi hlava nebere. A tak nějak předpokládám, že by k té pojízdné chodili jen ti tři důchodci co nemohou pořádně na nohy.
No jó, no…je to tak, ale co naděláme…nechme stařečky, ať se vesele vztekají…naštěstí mladí to už veskrze vidí jinak.
Bohužel to tam takhle vidí nejenom starší lidé, ale tak nějak většina. Moje žena, která odtud pochází říká, že je tam „něco ve vodě“, že prý jinak to snad ani není možné.
Tak stařečkové uklidňovali při jednání ty mladé. V jejich návrzích už končila legrace, znáte to mladá horká krev.
Socky stanu nemají ani na 810ku.
Náklady porostou jen pokud chceme být europapeži.
Nejsme si schopni vyjednat změnu nebo vyjimku.
Za mě by bylo ideální tam dát PZB, pokud se kupují šunky z německy. Ty ho mají. Na vozidlové části by to tedy bylo grátis!!
A ne za 18 milionů na vozidlo.
PZB se instaluje a instalovalo po světě! Minimálně Srbsko, Slovinsko. Atd. Atd.
Je tu 100 let. Je vychytané jistě.
Interoperabilita na takových tratích k ničemu. Většina lokomotiv zejména nových musí mít PZB. Protože v Německu na mnoha tratích PZB/LZB na mnoho desítek let zůstane. ETCS bude vyjimečnou záležitostí.
oprava Německa..
Odepsané 810 pomalu končí, moderní vozidla hodná 21. století jsou provozně mnohem dražší. A i ta 810 dneska jezdí za nějakých 90 Kč/km. Holt socky ze STANu musí řešit to, co jim sebralo rozhodnutí z dílny ANO/SPD/ODS vlivem zrušení superhrubé mzdy. A zvolili si úspory ve spoře uživané službě.
Moderní vozidla samozřejmě ve světě jsou.. Stadler.. Jen je problém s tsi. Protože namontovat na šukafon nebo regiospider 2 tsi čela pro srážku s kamionem pro koridorových 160, které samotné zapřičiňují nadváhu u některých značek asi 20 tun a zaberou půlku vlaku je nesmysl.. Zejména, když vozidla na těch tratích 160 zdaleka nejezdí.
Ale ten nesmysl je v EU/ČR legislativě. A ta lze opravit.
A proto jej samozřejmě nikdo ani nezkouší dělat.
Pan Borecký a spol. měli nadsadit původní verzi a pak ji „ztlumit“….Kladiva do Mšena ani omylem. Stejně tak není důvod platit Slaný – Louny ( vím, že jde z části o Ousteckej kraj). Celkově je ta verze vyměklá, ale palec nahoru, že se nebojí hrabnout do takových „mediálně křiklavých“ záležitostí…
tak slaný louny mi přišla teda obsazenější než pečky kouřim nebo katusice mělník….
Tak hlavně aby tam těch 5 tisíc lidí alespoň jednou jelo a ne samý šotouš co si jde fotit vláčky 🙂
Co je šotouš?
Šotouš v současném pojetí šotoušů je člověk, který zastává názor v oblasti železniční dopravy, se kterým strana, která nazvala dotyčného šotoušem, nesouhlasí. 🙂
Rekl jste to primo genialne 🙂
…co si jde fotit vláčky.
Fotit = elektronicky snímat a ukládat zobrazenou realitu na paměťové médium.
Vláčky = zdrobnělina slova vlaky.
V dnešní době už hanlivý výraz pro železničního fandu. Osobně ten slovo neužívám, někdy jsou názory železničních fandů „přitažené za vlasy“, ale vadí mi dehonestování lidí s ušlechtilými zájmy.
druh blbce!!!
napadlo me totez o chvili pozdeji…
V podstatě o sobě mohu prohlásit, že jsem šotouš. I tak se ale domnívám, že pro rozvoj železnice je nezbytné, aby se provozy na tratích s mizivým počtem cestujících rušily.
Já bych zrušil kraj ..je tam hromada zbytečných úředníků.
To tedy.
Pak Senát, Sebevraždu Železnic (sloučením s ČD), 3 soudy, určitá ministerstva (slučováním, obsolencí) a nejméně tucet dalších úřadů.
Jen tak podotknu, že i za dob ČD, s.o., byly dvě oddělené divize („dopravce“ vs. „infrastrukturník“).
Plus přidám otázku – kdo že by po zrušení krajů objednával (a směl by u jiného subjektu než u „ČD, s.o.“? 🙂 ) regionální železniční dopravu?
(A kterýpak regionální dopravu autobusovou?)
Zrušit kraje a nahradit zeměmi, tak jak to tu bylo a v civilizovaných zemích je. V 90. letech byly odborné studie, které doporučovaly zemské zřízení. Namísto toho vznikla parodie na samosprávu, která je drahá a v tak malých krajích, které když něco chtějí, se musí sdružovat do tzv. regionů soudržnosti. Dopravu by tak objednávaly země, dostatečně velké, které by decentralizovaly dnešní ČR
Spolkové země např. v Rakousku odpovídají počtem obyvatel (zejména po odečtení Vídně) mnoha krajům v rámci ČR.
Zemské zřízení = stav, kdy by byly jen 2 – 3 země, tzn. příliš malý počet „pod předchozí úrovní“, tedy státem.
Plus nadále zůstává otázka, kdo by objednával regionální autobusy. Ty „země“? Tzn. z Prahy objednávat autobusové spoje pro celé Čechy, z Brna (?) pro celou Moravu?
Pane Domanský, mám na vás dva dotazy:
1. nepocházíte náhodou z jižní Moravy?
2. můžete upřesnit k jaké decentralizaci by pro obyvatele Čech došlo, pokud by vznikla „země Česká“ a zanikly by stávající kraje?
Děkuji
Před rokem 2009 objednával regionální dopravu stát a fungovala. A dokonce jezdily i osobáky mezi kraji, což už se dneska nevidí. Třeba přímý osobák z Olomouce do Ostravy, to už dneska není. Zato tu máme linku Ostrava hl. n. – Frenštát pod Radhostěm, kde vlak končí v zastávce kde je pouze 1 kolej. I bez zrušení krajů bych toto právo krajům odebral a převedl ho zpátky pod Ministerstvo dopravy
Kecáte. Osobní vlaky z jednoho do druhé kraje jezdí furt.
https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-se-dohodl-s-ceskymi-drahami-na-provozu-regiosharku-bude-levnejsi-26960/
A zejména díky krajům padly „bariéry“ mezi regionálními busy a vlaky … viz integrovaný dopravní systém na Jižní Moravě.
Nemáte pravdu s tím rokem 2009. A např. v JMK nebyla na přelomu 99/2000 na většině tratí ani polovina spojů, co tam je teď.
Bylo to před rokem 2005. Ne 2009.
A krajská hranice rozhodně není u Frenštátu (je skoro až u ValMezu).
Mimochodem, proč by měl být přímý osobák z Olomouce do Ostravy, když tam jezdí fůra dálkových vlaků?
Spíše je klíčové, že souběžně se silnicí první třídy (která vede jednotlivými městy podél železnice) je vedena také dálnice D47… Tj. v této konkrétní lokalitě opravdu osobní vlaky mají silnou konkurenci v silniční hromadné dopravě, neboť tranzitní silniční doprava se stahuje na dálnici, takže jsou menší zácpy na silnicích první třídy
Samozřejmě, že pro mikroregion Studénky jsou osobní vlaky OK, akorát se nesmí zapomenout že spousta rychlíky/IC zastavuje také ve Studénce neboť jde o přestupní uzel směr jihovýchod, směr severozápad)
P.S. Samozřejmě, že do dokončení silničního obchvatu Přerova je silně problematická doprava přes Přerov.
pokud nevidite osobaky mezi kraji, tak jste slepy nebo duchem mdly, priteli.
No jo, pan trol „wm6x“ je pravdomluvností zhruba na úrovni pana Havlíčka, resp. na úrovni skutečného vedení Ministerstva dopravy: „Faltýnek pozdravuje“
Co ma s mezikrajskymi vlaky spolecneho ukoncovani vlaku ve Frenštátě zastávka?
A bude to víc než 52 milionů a hned máme na veřejnou dopravu a na vlaky.
Falešné dilema – ani poté není důvod platit staré 810tky na tratích s pár cestujícími (přičemž se dá namítnout, že ČD, s.o., by hospodařily méně efektivně než ČD, a.s., tzn. žádná úspora by se nekonala, ba naopak).
Jde-li o hospodaření firmy České dráhy, a.s., tak do toho nevidím…
Ovšem se mi zdají velmi, velmi podivné nákupy firmy České dráhy, které nakupovaly od firmy MAFRA (součást Agrofertu). To říkám jako laik.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/bylo-vseobecne-zadouci-aby-byla-mafra-ceske-drahy-utratily-za-reklamu-v-mediich_2005200555_ace
To jsou zase kecy. Kolik jich tam je zbytečných? Jak dobře to tam znáte?
To je, jako by někdo tvrdil, že pro rozvoj silniční sítě je nezbytné rušit silnice III. třídy.
Myslím, že celá slavná petice je výkřik do tmy, protože finanční situace krajů i měst je taková, jaká je a v následujícím období bude ještě horší.
Pokud by petice měla věcný obsah, nevypomáhali by si petenti takovými vycpávkovými perlami, jako je například tvrzení, že vlak umožňuje „i pohyb po vozidle během jízdy“.
Tento velmi „věcný argument“ tomu dává spíše punc recese.
Divil by jste se , kolik lidí má v čudu páteř a tohle využívá. Nebo raději jede autem a zastaví si na protáhnutí. Sice nejsem petent, ale ještě by tam mělo být to, že v autobusech je neblahým zvykem mít u sedaček málo místa na kolena. Všichni nadávají na 845, ale i tam je plno místa v sedačkách za sebou, proti autobusům.
Je lacinější upravit interiér a vybavení autobusu než donekonečna subvencovat vlaky o které mají zájem jednotky cestujících.
Ale autobusy, náhrady a kecy. Nikdo normální nebude jezdit linkovým autobusem. Pokud samozřejmě tady nezvítězí eko.. tím, že dále budou dál a dál uměle házet klacky motoristům pod nohy. Dalším a dalším zdaněním. Brutálním parkovným. Mýtným. Atd. Je třeba tyto státem placené fanatiky poslat do patřičných míst do Indie a Číny.
Např na Kralovice – Rakovník už dlouho málokdo upřednostní šukafon před busem.
Podobně u Rožmitálky a to je tam JŘ autobusu „dost o ničem“….
Na mnoha místech po nahrazení naopak ve veřejné dop. lidí přibylo (např. okolí Jevíčka, Vejprt, Radonicka), takže vaše první věta je jen zbožné přání železničního fanouška….
Tady to už bude lepší: Rakovník – odjezd 70 km/h za nádražím 80 km/h před Lubnou 75 km/h, z Lubné 70 km/h, v druhém oblouku 65 km/h z Příčiny 70 km/h (menší korektury oblouků), přes silnici 229 60 km/h, za přejezdem 65 od mostku přes potok u Petrovic do Zavidova 80 km/h (drobné přeložky) do Všesulova 75 km/h (drobná přeložka – vyklenutí oblouku), skrz zastávku 70 Všesulov – oblouky u Holubího vrchu 85 km/h. (drobný posun jednoho oblouku) pod Holubím Vrchem 65 ze Strachovic 70 Kožlany – Kralovice 75 km/h, odjezd 80 km/h později 85 km/h před Trojany 70, odjezd… Číst vice »
Kralovice – Trojan dokonce až 100 km/h.
Já bych to opravil. Normální šotouš nebude jezdit linkovým autobusem. Ale jinak třeba z Dobříše do Prahy jezdí Plné autobusy a prázdné vlaky. 🙂
znám i lidi z Bojova, co raději berou bus místo vlaku, je jasné záleží kam člověk v té Praze jede, ale výhody vlaku nejsou zas takové. A u Dobříše je to jasná volba…
Když mluvíte o tom Bojovu, tak třeba zrovna můj děda stále běhá ze Sloupu do Bojova na vlak, a to má bus u nosu 🙂
pulka sotousu jsou rezisti…
proc by nikdo nejezdil autobusem? u nas jezdi setry a to se se sukafonem opravdu neda srovnat, pul stoleti rozdilu je proste videt.
Upravit…třeba místo velkých jezdit se SOR 8,5?
Jenže to se nikdy nestane. Vy to víte a já taky. Navíc ulevit zádům během cesty v autobuse nejde vůbec nijak.
A jak to mají dělat lidé kteří mají bolavá záda a bydlí v obci kde žádná dráha nikdy nevedla a ani nepovede.
Tak hlavně autobusy, by už konečně měl někdo udělat tak bezpečné, aby nemusely mít sníženou rychlost na dálnici. Aby při čelním nárazu nebyl řidič, jako u té 810. Aby v případě, že se převrátí na střechu, nebyl pomalu lepší kabriolet.
Hm, a ty testy převrácení autobusu, co se dají najít jsou falešný ? I crashtesty.
A viděl jste nabouraný autobus?
https://youtu.be/r-tZMv7WVkk
A napadlo tě někdy, že ta snížená rychlost není jen kvůli těm autobusům samotným, ale také kvůli ochraně ostatních, protože fyzika?
Ne není to kvůli ostatním, ale kvůli schvalování vozidla, jde samozřejmě schválit i autobus na 130, jen bude dražší, než ty co se kupují. Už jen o ty povinné pásy, které bude mít.
Pásy jsou u autobusů s místy jen na sezení povinné už 17 let.
A to jsou ty, které mají 130.Ale běžně se kupují ty v kterých se může i stát a ty mají 100km/h a pásy jen někde.
Ale prd. Homologaci na 130 u nás mají za posledních 20 let jen vězeňské speciály.
Tím chcete říct, že u nás nejsou 130 autobusy? No to jsme to dopracovali tou honbou za nejlevnějším vozidlem ve veřejné dopravě.
Nevím o tom že by autobus měl sníženou rychlost na dalnici. Může jako ostatní 130km/h pokud to jeho konstrukce umožňuje. Aby nebyl řidič jak v 810 navrhujete znova vyrábět autobusy s motorem vpředu s pořádným čumákem.
Ano existují autobusy, které omezení nemají, ale ty jsou drahé a nejsou povinné, jak je tomu u nových ŽKV.
A v objednávce kraje jsou třeba autobusy s lépe řešeným interiérem? (Kdyby byly, byla by roční úspora 52 mega)
Když si správně sednete, budete mít dost místa na kolena i v autobusu. A to neberte osobně, většina lidí neumí správně sedět. Ani chodit většina lidí správně neumí. Zkrátka západní člověk model současnost už je fyzicky úplně v kopru 🙂
Pokud sedíte sám. Spolucestující v tom autobusu taky nemá místo na nohy. Je to tak pro slečny. Chlap tam prostě místo nemá – i když záleží na konkrétním vozidle.
Zato v takovém obsazeném Bdmtee je sezení požitek, který napraví záda, nohy i mysl.
Ono stačí i Regiosuk. Po půl hodině se člověk těší na vystoupení.
Evy a Vaška.
Já myslel Duo Yamaha
A víte co mi přijde? Lidé jsou čím dál více zhýčkaní a pohodlní. M152kou jsme se toho najezdili a bylo to lepší než chodit pěšky. Stejně tak Žabotlamem. Klasika koženkové sedačky byly snadno omyvatelné….dnes má vše čalounění obtížně udržitelné v čistotě. Ale vše je věc názoru a možná i věku. Člověk může srovnávat jak se změny ubírají . Převážně k horšímu.
Tak samozřejmě, máte pravdu v tom, že proti dopravě pěšky je pokrok i jízda v M131, nebo RTO.
Tak u mne to nehrozí, při dvou metrech, mám problém i v některých automobilech se středním panelem.
To by mě zajímalo, jak při mých 190 cm správně sedět v takovém SORu, možná nějaké prvky z jógy.
190 cm není žádná extra výška…
Zkusil jste to říct některému konstruktérovi vozidel? Pokud ano, jak jste pochodil?
Pochodil jsem s tím, že konfekční velikost je nějakých 184 cm, mám prý 16 čísel nadvýšku a měl bych se nad sebou zamyslet. 😀
Pánové, už dost nesmyslů…můj kamarád baskeťák se svými 210 cm může o potížích vyprávět, ale 190 cm je míň, než má můj otec a ten opravdu nikdy problém vejít se do autobusu nebo sehnat oblečení neměl. To spíš mám problém já, v naší společnosti obtloustlíků. Celý život jsem měl velikost S, pak jsem začal cvičit a nabral trochu hmoty a najednou je oblečení, které mi padne, přečíslováno na XS…divné.
Moment, já mám 202 cm. Naštěstí basket nehraju 😀
Jo a taky když budete správně sedět, eliminujete tím riziko, že budete mít v čudu tu páteř.
Někdo má páteř v čudu z práce a takových je hodně.
Jestli Vám to tvrdí Váš lékař, tak ho hodně rychle vyměňte.
Dávám zapravdu a přidávám kolik lidí má problémy spojené s častým používáním WC. Měl jsem mladého známého s nemocí střev, jezdil na dálkové studium, mohl pouze vlakem, hledával jsem mu spoje bez výluk, byla-li výluka u nás vozili jsme ho autem až tam odkud jel vlak, přesto se i několikrát kvůli mimořádné výluce musel vrátit. A co prostatici atd.
Jenže systémovou záležitostí v této věci je neexistence (resp. případně „existence, ale uzavření“) veřejných WC ve veřejném prostoru obecně, a to i v centrech některých měst apod.
Například, když zastupitelstvo odsouhlasí stavbu např. Peňáku nebo Liedlu, mělo by dát do podmínky zřízení a provozování WC. Pak se diví, že to ta za rohem smrdí. Nádraží k tomuto stavu nezadržitelně směřují.
Když to tam „za rohem smrdí“, tak by si zastupitelstvo mohlo samo odsouhlasit výstavbu obecního veřejného WC, nebo zpřístupnit WC na obecním úřadě a ne to přesouvat na soukromé subjekty!
Cestující s individuálními potřebami potřebují individuální řešení. My se bavíme o hromadné dopravě.
Objednáváná doprava by měla být pro co nejvíce lidí.
Nezlobte se, individuální potřeby má každý. Hromadná doprava, není o tom, že všichni cestující mají jednotný oděv a jednotné zavazadlo, ale že splňuje požadavky vícero jednotlivcům. Ostatně dnes už se opouští VHD a razí se spíš VD. Ostatně i Středočeský kraj, chce zahrnout do VD i taxíky a zřejmě postupně i autonomní vozidla.
Nepřeju vám, aby něco podobného potkalo i vás, pak by vám to došlo pane hromado.
Můžete prosím upřesnit, jak vámi popisovanou situaci řeší takto postižení jednici z obcí, kde široko daleko nejezdí a nezastavuje vlak?
To Vám řeknu snadno, tak jak jsme to všichni kritizovali za socialismu. Postižení se stahují do ne dnes již ústavů, ale do míst kde jsou schopni tak nějak lépe žít. Na té vesnici, musíte mít bud obětavou rodinu, nebo postižený, musí být schopen alespoň nějak řídit vozidlo. Měl jsem možnost několik let mluvit se sestřičkami sociální péče a na té vesnici reálně hrozí, že prostě někdy dojedou pozdě. 🙁
pridavam vas mentalni klenot na seznam „nejabsurdnejsich duvodu pro zeleznicni dopravu“
No kolik? Kolik z těch lidí co tam teď jezdí, tam jezdí proto, že mají v čudu páteř?
Nakonec se dozvíme, že jízda šukafonem je na záda lepší než bahno z Piešťan.
úplný Lurdy!
A víte, že jste se trefil ze zastávky Mokrovraty je cca 3000 metrů do českých Lurd. https://youtu.be/AV8_LZZTSjw
Když byste v 810 jezdil 5x týdně 50 km tam a zpět , tak za rok budete mít ty záda skutečně v p……
Jezdil jsem tak 12 let ale pouhých 33km, zatím je to po 20 letech od té doby OK. Dokonce jsem zažil i ježdění biftekem za veselou krávou a to zlatá 810. 😀
Ocituji z rozhovoru: každá generace se obvykle snaží zkusit aspoň jednou si sednout holým zadkem na rozpálená kamna.
.
viz posledních pár minut v https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tahle-doba-je-strasna-nuda-lidi-se-boji-rika-petr-fiala-ten-z-mnagy-40498
Peněz jsou všude závěje, jen se vyhazují za nesmysly.
A nevím jak u vás, ale třeba při jízdě z Litně do Příbrami se dá po autobuse chodit jen pokud se člověk dobře drží madel.
Když je stát natiskne tak jich budou závěje ale nebudou mít žádnou hodnotu.
To je nácvik na hyperloop. 😀
Hm… a kdy bude petice proti rozhodnutí Města Mníšek p. Brdy a okolních obcí, že je 75% zbytečných vlaků z/do Mníšku z/do Dobříš
… Je řeč o vlacích v pracovních dnech.. Radní z Mníšku a okolních obcí z dnešních 13 vlaků se rozhodli zadotovat 2 vlaky. A další jeden vlak zadotuje Středočeský kraj.
To samé (zachovat 3 vlaky denně) je i v opačném směru
Předpokládám, že platí plán na posílení autobusů z Dobříše coby levnější alternativy namísto nákladnějších vlaků….
Protože na víc nemají peníze. Kraj chce v případě zavedení autobusů financovat celou cenu vlakové dopravy (případ mníšku), v případě nezavedení pouze doplatek oproti autobusu.
Když použiju názvosloví z petice, tak z rozpočtu Mníšku p. Brdy jsou „drobné“ ty miliony dotací na vlaky z/do Dobříše. Takže petice ve stejném duchu by měla být namířena proti radním města Mníšek p. Brdy, města Dobříš, a okolních obcí… Akorát v petici by se měla vyjadřovat zejména občané Mníšku, Dobříše a okolních obcí… Takoví lidi, kteří jsou přespolní – jako já – můžou akorát kibicovat ale nikoliv podepisovat petici o regionální záležitosti…
V roce 2019 byly rozpočtované výdaje města Mníšek p. Brdy 241 milionů Kč. A rozpočty obcí podél trati, jsem nezkoumal
https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/00242748/prehled?rad=t&obdobi=1912
I v rozpočtu Mníšku je určitá kolonka „doprava“. Každé přispívání se musí projednat v městské radě a na to bohužel nedal pan Borecký (naschvál, jinak by lokálky jezdily dál asi všechny) dostatek času. Změna rozpočtu obce je pak samozřejmě na ještě trochu jiné počítání.
Bohužel, tohle je pravda, ať už z neznalosti tvorby jízdních řádů, nebo což si nedovoluji tvrdit úmyslně.
Pane Vojtěch Suchan… promiňte, ale to vysvětlení s nedostatkem času není pravdou…
Nyní z/do Dobříše jezdí 12 resp. 13 vlaků v pracovní dny… První redukce liduprázdných vlaků mezi Dobříš do Čisovice má být letos, tj. zůstane zhruba 5 vlaků tam a 5 vlaků zpět. Zhruba od roku 2022 bude těch 5 vlaků seškrtáno na výsledné 3 vlaky tam a 3 vlaky zpět – v pracovní dny a to mezi Dobříš-Čisovice… Zůstává beze změny: vlaky o víkendu… a beze změny vlaky Čisovice-Praha
https://zdopravy.cz/mnisek-a-okolni-obce-se-slozily-aby-vlaky-jezdily-cely-rok-az-do-dobrise-91403/
S tím posílením autobusů je to ještě takové trochu tajemné. Slibuje se skoro jak v čaulidi, ale konkrétní jř jsou stále jen napjatě očekávány..
Protože píšu „předpokládám“…
Nu, my tu u Pleše a Kocáby už radši i doufáme jen velmi opatrně..
tak to by stálo za to, aby se @honzalb (pan Sůra) poptal na Středočeském krajském úřadu, jak to vypadá s těmi busy namísto některých vlaků z Dobříše…
Pardon, chyba… správně:
Proto píšu „předpokládám“….
Zřejmě ani autoři omezení netuší. 🙁
Místo petice by bylo lepší, když by na těch tratích pravidelně oněch 5057 lidí jezdilo, možná by to zamezilo rušení…
Nechal bych si, aby o dopravě z/do Dobříše, Mníšku si rozhodovali místní…
Když se to bude doplácet z rozpočtu obcí, proč ne. Jako středočech obce, kde vlaky nejezdí a donedávna tu nebyl přes víkend ani autobus nechápu, proč by měl někam jezdit prázdný vlak za krajský peníze… A to vlakovou dopravu podporuji a často využívám, jen mě nedoveze až domu…
Což se i stalo. Rozhodli se pro autobus.
Je to dost velké číslo na to, aby se minimálně zamyslel. My na Zlínsku měli – dnes už bývalého – hejtmana, který tlačil své vize a zesměšňoval oponenty tak dlouho, až ho po volbách doslova a do písmene s ostudou vypráskali. Pokud pan Borecký touží jít stejnou cestou, jeho volba.
Velké číslo? 0,36% obyvatel kraje? 1 z 280? Ale to jedno, souhlasím, že volby ukážou, kam vůle obyvatel směřuje.
Nepochybuju o tom, že ta petice byla podepsána napříč celou republikou. Sami šotouši jsou docela početná skupina, z níž dost lidí podepsalo ať jsou odkudkoliv.
Hlavně to vždy podepisují odboráři z OSZ apd. Často ani netuší, kudy ta trať vlastně vede.
Jaké navrhujete řešení ve Středočeském kraji (lokálky)? Tedy kromě toho, že letos zdraží středočeské jízdné o dalších pár %, k další zdražení nad rámec aktuálního zdražení středočeského jízdného – měsíční a čtvrtletní v průměru o 19%
https://zdopravy.cz/zdrazeni-jizdneho-je-nevyhnutelne-rika-novy-stredocesky-radni-pro-dopravu-71945/
A jaké navrhujete řešení ve Zlínském kraji (novostavba nemocnice+stěhovat do hotového namísto postupné rekonstrukce původní nemocnice, ve které prý bude dodržena kvalita léčby pacientů během rekonstrukce/demolice objektů
Tak pokud jde o novostavbu krajské nemocnice, tak na ni hlavně kraj nemá peníze. Navíc její prezentovaná cena neodpovídala ani tehdy. Tudíž je možné dělat pouze to, na co peníze jsou. Nedokázali bychom to splácet a děti by nás proklely. No a pan Borecký není jen lokálky. Každý politik má své odpůrce z různých důvodů.
Takže nemáte konkrétní řešení jak najít chybějící prachy na dotování dopravy ve Středočeském kraji?
P.S. Pokud jde o nemocnici ve Zlínském kraji, tak kdybych nebyl místní, tak bych se smál jak blbě dopadli = nově zvolení krajští politici (ANO+Piráti+ČSSD+ODS) ve Zlínském kraji přišli s geniálním nápadem, že dočasně (na pár let) se zavře část nemocnice a léčba bude probíhat v pár stavebních buňkách:
„by bylo možné dočasně internu uzavřít, lékaři a ordinace by se pak přesunuli do jiných pavilonů. Část kapacit, hlavně ambulance, by se přesunula do mobilních zařízení v areálu nemocnice.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/holis-hejtman-roznov-pod-radhostem-batova-nemocnice-interna.A210308_597906_zlin-zpravy_ppr„
O jakých stavebních buňkách to proboha píšete? Jak jste na to přišel? Přesunou se do jiných pavilonů, což se občas děje i jinde. Jinak nový pavilon bude stát v místě staré prádelny. Stejně se stavěl pavilon například v Brně ukradli sv. Anny. Taky nebylo třeba celý špitál postavit daleko za městem. Pokud jde o financování dopravy ve Středočeském kraji, tak už jsem psal, že by v první řadě bylo dobré zvážit dosavadní smlouvy a jít cestou nových soutěží. I to se na části linek v celkem malém Zlínském kraji povedlo. Peníze na dopravu jsou jeden velký balík. Tady řeší možná… Číst vice »
Hm… takže akorát žvaníte, a jste líný si zjistit fakta. a) smlouva Středočeského kraje s firmou ČD je do roku 2029 b) smouvu s ČD uzavřela koalice ANO/KSČM/ČSSD, kteří jsou nyní ve středočeské opozici (radním pro dopravu byl pan Petrýl z ANO, který letos opět kandiduje, ale k tématu „mlčí jako zařezaný“) c) ve středočeském krajském rozpočtu chybí prachy už letos… Viz přehled o kolik stoupnul podíl dopravních dotací ve středočeském disponobilním rozpočtu (dlouhá léta byl podíl zhruba 25%, ale letos to stouplo na cca 40% a bude hůř až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády, které prudce… Číst vice »
No co by…o těch 990 ušetřených milionů z autobusů se zvýší úhrada železniční…
Zlínský kraj na železniční dopravu zvysoka kašle.
Pane Michal, kdy a odkud/kam jste jel hromadnou dopravou ve Zlínském kraji???
Namísto vagonů RegioNova/854/460 jezdí vagony Alstom Lint/Stadler GTW/…
http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/arriva-vlaky-nasazuje-gtw-2-6-do-provozu
Z krajského města do dalšího okresního města poskakují Regiohnáty. Další Čunkovina.
zkuste google … lepší než fantazírovat
Vždyť s ní zrovna poskakuju. A rozhodování minulého hejtmana jsem sledoval pravidelně. Měl pocit, že Sharky jsou drahé. On vlakem nejezdí. Takže sice jezdí na jiných tratích kraje, ale přímo krajské „nádraží“ hostí ty nepovedené rekonstrukce, tudíž by např Arriva jezdící jinde byla přece jen krok vpřed a ne skok vzad.
Trať ze Zlína do Otrokovic čekají stavební práce,
https://www.zlin.eu/modernizace-a-elektrizace-trati-otrokovice-zlin-vizovice-aktuality-5172.html
tj. budou výluky.
A nově budou nad kolejemi ze Zlína nataženy dráty pro elektrické lokomotivy/vagony … Tj. RegioNova na pár roků je OK řešením.
Ve Zlínském kraji jsou okresní města Kroměříž, Uherské Hradiště, Vsetín, Zlín (současně je i krajským městem)….
Standartně ze Zlína (z Vizovic) jezdí lokálka do Otrokovic, kde se přestupuje na rychlé vlaky směr Přerov (přestup na Kroměříž či Holešov) či směr Břeclav (přestup na Uh. Hradiště)
Howgh
Jednou, že jo. Jako obyvatel krajského města tyhle řeči v různých obměnách čtu i slyším od poloviny 90. let. Po 25 letech se kromě střídání vlád, zastupitelstev a rozpadu státu v tomto směru nic nezměnilo. „Pár let“ – tedy čtvrt století už je dost. Howg radši nepíšu. Snad Středočeský kraj dopadne s dopravou tak, aby byli cestující spokojení.
Dobře a teď: Ve kterém kraji Regionovy nejezdí?
Tak jinak – ve kterém kraji za ně s velkou slávou nasadili třeba ty Sharky a pak je potichu zase stáhli?
Sharky nestáhli, jen přesunuli jinamv rámci kraje.
To je pravda – a navíc to zní líp 😀
Úžasný výmysl je, že pod dráty (Vsetín -> H. Lideč -> Střelná) jezdí motoráky. Ano, původně tam jezdila 460. Ale tu chvíli už to snad vydržet mohli, ty osobáky z Olomouce/Přerova/Hranic platí Olomoucký kraj (nevím jestli celé, ale prý ano) a ten bude „za chvíli“ nasazovat „moderní panťáky“. Furt lepší než aby tam jezdily (jak to někteří nazývají) „německé šroty“.
Prosím pěkně, pro kochání se pohledem na vlak slouží modely vláčků… Pro nás cestující jsou rozhodující jiné měřítka: aby cestující měli zájem (a aby náklady byly snesitelné):
Stačí se podívat na reálné nabídky dopravců (GWTR neměl zájem)
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
Takže jen naprostý *!* by odmínul nabídky Arrivy na jihu a východě Zlínského kraje.
A jakotže jako jeden z mála vypsal výběrové řízení na vlaky a dotáhnul ho do konce?
Kašlání spíš vypadá tak, že se měsíc před termínem vyjetí narychlo uzavře smlouva přímým zadáním.
Ale má výhodu velkých obcí a malé hustoty žel. sítě. Na omezení tak dvě tratě max. Možná jen ty Zborovice.
Pan Borecký není hejtman, to jen pro pořádek. To srovnání tedy poněkud kulhá.
Je to radní pro dopravu, pravdu máte.
Ta petice měla dost, řekněme, vypjatý popis, včetně předjímání ve smyslu „o co asi jde panu Boreckému“ atd.
No určitě o nějaký příspěvek kamarádům…
Ono to hospodaření je takové zvláštní.
V Praze , kde je nejvyšší průměrná mzda je například roční lítačka za celkem směšnou cenu. Podívejte se jinde po republice kolik stojí roční jízdenky a jaký je rozsah dopravy. Neříkám, že jízdné by mělo člověka zruinovat, ale bohužel neodpovídá realitě. A výmysl zdražit jízdenky pro turisty a přespolní v době covidové moc nevychází. Turisté nikde a přespolní kdo nemusí, tak městskou dopravu kvůli ceně nepoužije nebo do Prahy vůbec nejede.
Nevím jak v jiných městech, ale v Praze teď MHD trpí fakt výrazným odlivem cestujících. Všechno je už několik měsíců v normálu, ale plno lidí si během covidu zvyklo na auto a už v něm zůstalo. Zvýšit v takovou chvíli jízdné, tak to tenhle trend jenom podtrhne, protože i při té současné ceně si plno lidí řeklo, že se jim kupon nevyplatí. Turisti poslední měsíc jsou, a 1,20 až 1,50 € za jízdenku jim fakt žíly netrhá. Spíš je to pro spoustu z nich pořád dost směšná cena. Přespolní nevím, pochybuju, že by někdo nejel do Prahy jenom kvůli ceně… Číst vice »
Záleží co porovnáváte s čím … Když člověk jezdí Fabií bez klimy, stojí v koloně a pak několik (desítek) minut krouží než najde parking, tak možná opravdu by mírné zdražení pražské hromadné dopravy nemělo vliv na ochotu používat šaliny/busy/metro….
„Mírné zdražení pražské hromadné dopravy“ by opravdu nemělo vliv na ochotu používat šaliny už z toho důvodu, že šaliny jezdí někde úplně jinde než v Praze 😉
jo -:)
Jo přesně, právě stojím na jedný noze v narvanym metru a za chvíli se budu cpát do busu. Takový je tu odliv.
Souhlas… Ono záleží jestli se to líbí pražákům… Nevím, třebas pražákům opravdu vychází levněji obrovsky dotovat pražskou hromadnou dopravu namísto toho
– aby se prodlužovaly kolony aut a
– namísto toho za velké peníze budovat parkovací domy….
Předkládáte falešné dilema.
Třetí variantou je, že lidé jsou ochotni zaplatit za celoroční lítačku jízdné ve výši přiměřené, nikoliv podbízivě nízké. Tzn. auto pro jízdy po Praze využívat nebudou, přesto tržba za celoroční permanentku bude v úhrnu vyšší než dosud.
Hm… tak kolikpak by měla být „férová“ cena roční šalinkarty v Praze, dle Vašeho gusta?
V roce 2019 činily tržby DPP a.s. z jízdného zhruba 5 miliard a dotace od města Prahy pro DPP zhruba 15 miliard Kč (viz strana 180 výroční zprávy firmy DPP, a.s.).
Však to taky vůbec není škoda, že vidláci do Prahy nepřijedou. Stejně tam neudělají žádnou tržbu a akorát opotřebovávají prostředky.
Co řeba Prahu oplotit a nepouštět dovnitř ty, které jednotky PP neuznají za dostatečně pražského původu? A nepovolit smíšené sňatky, aby krev zůstala čistá, jako krev Karla II. Habsburského?
Prostě bude na okraji cedule:
Mimo IZS, rezidenty a zásobování vjezd zakázán.
Proč IZS a zásobování?
No schválně – kolik by ta roční jízdenka musela stát?
7200,-Kč?
Mám otázku. Podepsali to lidi kteří by vlakem dojížděli / dojíždí nebo to podepsali random šotouši od Ostravy.
Pokud by to byli místní tak by to teoreticky bylo 10 000 cestujících / den a 365 000 za rok…
Podívejte. Podle mě je třeba se zamyslet i opačným směrem. Zda ty tratě prostě naopak po 50 letech nezmodernizovat na německou úroveň. Tak jak by si zasloužily. A zda by pak nebyly konkurenceschopné. Neříkám, že všechny v ČR. Zda kdyby byly elektrifikované. Jezdila tam lehká eko ne tsi švýcarská „tramvaj“ typu štadler. Zda by to těm lidem nedávalo smysl, pohodlí a ekologický rozměr. A to přesně třeba měla být modernizace do Vraného.. A nebyla.. A na slepé tratě autonomní řízení a 20-30 km/h. Nepochopím. V USA povolili před mnoha lety jezdit po silnici UBER bez řidiče. A žádné sr.. Chtějí… Číst vice »
Německá úroveň podobných tratí znamená zrušení provozu a vytrhání kolejí…
No…tak to pak vyzkoušíme na D1…
Nebudou se látat výmoly…
Máte o Německu dětinské představy. Tam už takové tratě dávno neprovozují. Přečtěte si znovu ta čísla – kolika lidem se to spojení vlastně zruší či omezí. Mimochodem kraj tu situaci potřebuje řešit TEĎ, ne až se ty tratě za 5, 10, 15 let zmodernizují.
Jasně a že v Libereckém kraji se jezdí s bídou 70.. Na německé straně 110 – 120.. A PZB samozřejmě. Na těch podobných tratích.
Co to je „klidnější výstup a nástup“?
Asi to, že autobus pži zastavení sníží výšku na pravé straně, aby to nebylo tak vysoko. Versus nástup do nízkopodlažního vlaku (810?) z peronu 550 mm nad t.k. Jsou tam nějaké?
Jenže autobusové zastávky dají postavit tak, aby byly v rovině s podlahou vozidla. Zbývá překročit 5-15cm mezeru, jenže to u vlaku taky.
Nic lepšího mě nenapadá.
No jo, ale dle petentů ten klidnější výstup a nástup umožňují vlaky.
Petenti se pravděpodobně nenechávaj něčím, jako je realita, omezovat…
Ale vždyť to je jejich právo, akorát je pak třeba počítat se státním bankrotem a namísto pravidelných busů, tak pro lidi kteří nebudou mít na provoz auta+placení za parking, tak zbydou akorát maršutky (doufejme, že v maršutkách v ČR nezavládnou taxikářské manýry s šizením přes turbotachometry atd) …
Lidé mají obvykle takovou vládu, jakou si zvolili.
Jasně, že maj právo si v petici kecat, co chtěj. Adresát petice pak má ovšem právo s ní naložit podle toho…
No a pak voliči rozhodnou v krajských volbách 2024… Akorát když zvolí jako volili dlouhá léta v Řecku, tak je třeba počítat s krajským (popř. státním) bankrotem jako v Řecku nebo zčásti jako byl skoro-bankrot ve Slovinsku
Tohle dělá městský bus co má kneeling, knedlík nebo jak se to správně jmenuje. Nemá to ani zdaleka každý. U linkových to nehledejte.
Možná by někdo z mašinkářů měl těm příměstkým autobusům říct co nemají umět. 🙂
U linkových LE to mají většinou taky, vyjadřujte se k tomu, čemu rozumíte, díky.
Dobrá, ale proč se tedy dnes MAN ani včera SOR na linkách okolo Hodonína neklopí? No a po pár letech praxe na údržbě busů a trolejbusů – ale jo, rád se nechám poučit 😉
„Hoštice, ale nezastavujeme, máme zpoždění, vystoupíte si až ve Volyni.“
Kolik procent, či spíše promile, to je z celkového počtu obyvatel Středočeského kraje? 😇😉
Takhle bych to nebral… Většina která nenaslouchá menšině, podléhá monopolnímu chování
… Na petici mi spíše vadí, že nemají konkrétní řešení, jak vykrýt letošní nedostatek peněz. A zejména mi vadí, že občané neřeší brutální nárůst nákladů veřejné dopravy během příštích pár lidi = až se v praxi projeví nynější rozhodnutí Babišovy vlády (kvůli rozhodnutím Babišovy vlády patrně nebudou použitelné některé CityElefanty nyní jezdící ve středních Čechách atd. )
Než dojde konverze do střednícg čech, budou elefanty v pivních plechovkách.
hm… viz článek z 07/2021 – starý pár týdnů…: „Celkem budou podle včera projednaného materiálu kraj s hlavním městem potřebovat 107 takových jednotek, které mají mít nejméně 400 míst k sezení. V Česku by šlo o zatím nejkapacitnější jednotky, které by kdy jezdily v běžném provozu. Elefanty aktuálně prochází menší modernizací. Ta ale nepokrývá zásadní změny, které v jejich vybavení budou muset v příštích letech nastat. Jde o konverzi na střídavou napájecí soustavu, která se na české železnici chystá, a vybavení zabezpečovačem ETCS. Kraj tedy plánuje nechat zmodernizovat pouze novější Elefanty a ty starší vyřadit, protože výhodnější bude nakoupit nové… Číst vice »
ty fantazie s vyrazovanim slonů…si můžou narvat akorát do spic. aktuálně jsme v práci řešili financování vlaku…a podmínky jsou dost šílené, aby to vyšlo na schopnost splácet. prostě obří riziko pro financujiciho.
takže 107 jednotek po cca 10-12mio eur minimálně…prostě nikdo našim dopravcum jen tak nezafinancuje. takže…bude ještě sranda.
Tak to aby Babišova vláda odvolala/odložila svá rozhodnutí, ne?
Kdyby každý co podepsal petici poslal kraji navíc 1000 Kč měsíčně, tak je 52 mega v cajku a vlaky jezdí. Neptejte se co kraj udělá pro Vás, udělejte něco pro kraj….-)
On to každý posílá a třeba někdo i více – v daních, které denně hradí.
Daně na to zjevně nestačí, tak je třeba extra příspěvek. Někdo posílá na rakovinu, někdo na doučování, někdo může na vláčky do Kralovic.
Ale musel by to posílat každý rok opakovaně.
** Pardon, tedy každý měsíc opakovaně.
A kdyby každý důchodce co ho vozej autobusama tam hodil 5 Kč, tak by se našlo i těch 990 milionů, co ten rozvoz ovzduší autobusy ročně stojí.
52 milionů a 990 milionů – docela rozdíl co?
By ma zaujímalo koľko z tých čo podpísali petíciu tým vlakom pravidelne jazdia…
No asi tak 1 z 20 bych si tipnul. Když se sečtou průměrní denní cestujcí do Dobříše, Mšena a Mochova, tak to dvě stovky udělá.
a kolik lidí by bylo pro zrušení?? na to už petice nevznikne? 5000??? smešný..
Je zajímavé, že ta petice nevznikla, zkuste to.
Ap roč by měla vznikat petice za zrušení dráhy, když tam objednatel nechce vlaky objednávat?
Zrušit vlečku do lomu Čertovy schody, protože tam kraj vlaky neobjednává?
To by vás pánové z velkolomu hnali! 😁 Ti spíš litují, že se za socialismu nestihla dostavět druhá kolej, při jejich pohybech by ji jen uvítali.
Na těch pár let. 🙂 Pak to budou brát stejně z ražby Tachlovického tunelu
Ač nejsem z oboru, hádám, že není vápenec jako vápenec a že tak snadné to nebude.
Není, ale co jim po roce 2050 zbyde.
Prý mají při současné úrovni těžby zásoby na 200 let.
Proč právě po 2050?
Po roce 2050 má být z VČS Geopark.
Vidíte, to jsem nevěděl: +1
Vysokoprocentní vápenec do vápenky takže Tmaň. S nižším obsahem Ca do cementu takže Radotín. A zbytek na haldu.
A kdo tomu brání?
CHKO Český kras?
Ten jsou taky zbytečné výdaje…
S tím ale přišel kolega standa. Když ho to zajímá a zřejmě i další, tak proč tedy tu petici nesepsali. Zajímavé by bylo, až by si udělali petiční stánek, třeba v Mníšku.
Lidi hlasují hlavně tím, čím jedou. z tohoto pohledu mohlo být převedení na bus poněkud silnější. Např. reálná čísla z Kouřimi jsou katastrofální….
V článku je pěkně popsané, kolik se vydává a kolik ještě bude na dopravu. I o úsporách se často píše. Ale o získávání zdrojů, se už nějak nepíše. Přitom je to hned v úvodu schváleného dopravního plánu Středočeského kraje. Vzhledem k budoucím nákladům, opravdu pouze s tím co obdržíme, tak nějak bez velké snahy nevystačíme. Proč například nezkusit, podělit se o náklady na dopravu s podniky, které provozují svozy svých pracovníků a to i ve shodných trasách s linkami VD. Jistě zkušenější přijdou i s další možností zisku financí pro rozvoj našeho kraje (úpisy, akcie, dotace, fondy atd,).
Svozové autobusy platí firmy, protože zpravidla potřebují převézt pracovníky za rozumný čas, který bude totožný osobním autům, podle potřeb cestujících. Je otázka, zda by konkrétní dopravci měli zájem, aby řidiči vybírali jízdné (náklady na pokladnu, platební terminály, manipulace hotovostí) a firmy, kdy nabíráni cestujících přinese tržby, ale prodlouží cestu.
Svozové autobusy platí firmy, proto, že VD není schopna jim tuto službu nabídnout. Kostal v Čenkově žádal ČD několikrát o zajištění zastávky v Čenkově a to marně. Průmyslová zóna v Příbrami, nemá zastávku ani v plánech a její napojení na silnici II/118 je dlouhodobý sen. A tak je mnohde jinde.
oba máte kus pravdy, těžko půjde všechny svozové busy nahradit „krajskou“ dopravou, ale větší spolupráce krajského koordinátora a firem by byla na místě, ušetřili by oba při zachování spoje pro všechny, mnohdy by stačily drobné úpravy a svozový bus nahradí linka, která jezdí tak jako tak
Mám za to, že leckde integrace svozových autobusů s veřejnou dopravou funguje včetně např. Mladé Boleslavi ve Středočeském kraji. Že se to nehodí nebo nedaří domluvit z různých důvodů ve všech případech, i to je pravda ….
akcie? myslím že myšlenka prodat část akcíí ČD se u šotoušů a odborářů s moc velkým nadšením nesetkala….
Kraj ČD nevlastní, ale nikdo nemůže tomuto dvojkraji (Praha-Stř.k) zakázat si vlastního dopravce založit i když tak jsem to nemyslel. Nejsem finančník, to si musí kraj nechat poradit od nich. Já tam jen cítím, že se snažíme upravovat jen jednu stranu účtu.
Tak tak…místo 633 a 637 bude školní linka…
(ty autobusy se totiž naplní jen ráno a odpoledne)
Zato vlak kolem Plaňan nebo Čisté, se nenaplní nikdy.
Vlak má záchod, to ano. Ale muset už cestou z Mochova do Čelákovic? Kolenovrt doma šetří vodou, splachuje až ve vlaku?
By možná stačilo, kdyby ti co podepsali tu petici tím vlakem pravidelně jezdili ať to nevozi vzduch.
Takhle by ti cestující za ten osobokilometr mohli jezdit místo toho taxíkem.
Proto jsem jí také nepodepsal, nemám v tomhle čisté svědomí. Na některých trasách si počkám na ty taxíky v PIDu, jak byly minulý týden slíbené. Ale jako paní hejtmanka s mnohým souhlasím a předpokládám, že stejně jako já, i ona by ráda věděla, jak je možné, že Středočeský kraj nemá i na těch vytížených spojích které objednává kvalitní soupravy.
To beze sporu. 5000 lidí denně, to je 5 vytížených lokálek, průměrně 50 lidí na vlak, 10 párů vlaků za den. To by byl i Regioshark slušně obsazený, ráno na stojáka.
Lokálka není vlak, lokálka je trať.
Možná by stačilo nenakupovat respirátory za pěkných 777 Kč a pod a pak by zbylo nejen na vlaky. Bohužel, tombola je rozkradená, ještě můžeme zkusit na chvíli zhasnout.
Zhasnout…proč? – pod svícnem přece bývá největší tma…
No na vlak se čeká a při tom běžném zpoždění. To se to prostě nastřádá. Všiml jste si toho zajímavého jevu na nádražích Správy železnic? Pojmenoval bych to mizející WC i přestupní „uzly“ jako Lochovice o ně přišly.
No a? To je takovej problém skočit si někam do křoví?! V životě by mě nenapadlo používat veřejné wc a ještě za svoji potřebu platit.
Vlak z Mochova mívá zpoždění? Kde by ho tam nabral, vždyť má na obrat více než hodinu.
Mívá ho často, když se zpozdí vlak od Kolína a přípoj na Neratovice, pak často mochovák stojí u vjezdu a čeká na uvolnění nástupiště.
To je obrovská výhoda proti autobusům, že vlak z Mochova čeká na uvolnění nástupiště.
Jak znám zákon schválnosti, tak zadek na mísu usazený vyvolá postavení návěstidla na volno a odjezd k peronu.
Autobus z Dobříše taky někdy na Smíchově čeká na uvolnění nástupiště 😉
WC nemá.
Z Lochovic do Litně se dá chodit za jízdy…
Ale ideální to není. Měla by tam být alespoň kadibudka…
Třebańka bude zřejmě v další vlně a dojede na to, že pro ní nemá dopravce vhodná vozidla 🙁
I autobusy již mají několik let WC, ale objednatelé je nepožadují. Zároveň jsou dnes i nizkopodlažní nebo částečně nizkopodlažní na rozdíl od řady 810, která jezdí na rušených linkách.
Zkusil jste jit někdy v autobusu na záchod?
Pokud to zkusil, je to dost stísněné, jako v Pendolinu. Jinak „Karel a Karel “ to nemají rádi, a nesou to hůř než ztráty podšálků.
Ne, protože jsem nepotřeboval.
Já to zkoušel 1x, a přišel mi při mých tehdejších 170 cm jako přinejmenším stísněný.
A když byly výluky z Olomouce do Mor. Berouna, tak bych to sice rád vyzkoušel, ale záchod byl zamčený.
Na které regionální lince jezdí bus s WC? Na dálkových samozřejmě jezdí, ale na žádné zastávkové lince regionálního významu jsem záchody neviděl.
Jezdí i v NAD.
Pravda, v NAD kolikrát vypadá jako WC každá sedačka…
většinou zamčený
Jako za časů ČD v soupravách na R26. 😀
No…v listopadu 2019 jsem 2x jel R26 – a v obou případech byl záchod v B251 odemčený (a dokonce i celkem čistý).
Zažil jsem ve vleku mimo provoz obě WC a vlakvedoucí vysvětlovala po odjezdu z Lochovic Angličanovi, že opravdu nemá jiné WC a musí 9 minut počkat a v Jincích si přejít do 854. Už v Rejkovicích měnil barvy. 😀
Na dálkových autobusových linkách nejezdí autobusy se záchody samozřejmě, ale jen na některých těch lepších.
jako Regiojet
Požadoval nějaký kraj někdy autobus s WC? Pokud vím, tak ne, protože na krátké spoje do 30 – 60 minut to nepovažovali za nutné.
U dálkových autobusů je to již dnes standard, protože fungují na trhu.
Navštivte někdy WC v buse a pak třeba pochopíte proč v regionálním a zejména nízkopodlažním buse není a zřejmě nebude. Žádný kraj nebude požadovat něco, co reálně nikdo nebude schopen zajistit.
Není problém je tam zavést pokud to bude objednatel požadovat.
Je levnější vybavit autobusy záchodem, než donekonečna dotovat neuvěřitelně ztrátové vlaky.
Nebo do přeživších 810 namontovat septik bude levnější než ten rozvoz vzduchu autobusy za 990 milionů ročně.