Dopravci Železnice

Zlínský kraj se dohodl s Českými drahami na provozu RegioSharků, bude levnější

RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy
RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz v Klášterci nad Ohří. Autor: České dráhy

Vlaky mezi Kojetínem a Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm a Kroměříží a Zborovicemi budou dál provozovat České dráhy. Zlínský kraj se s nimi předběžně dohodl na desetileté smlouvě.

Předběžně jsme dohodnuti. Smlouva bude kvůli notifikaci až koncem listopadu, bude kopírovat smlouvy na ostatní provozní soubory,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Pavel Botek.

Zatímco o zadání výkonů na většinu tratí rozhodl kraj už dříve, v případě takzvaného provozního souboru D se jednání táhla kvůli původně vysokým požadavkům na cenu ze strany Českých drah. Důvodem prodlev je i fakt, že na trase dosud jezdí jednotky RegioShark pořízené s výraznou podporou z Regionálního operačního programu a nejde jen snadno přesunout jinam.

Kraj se nakonec dohodl na ceně 157,12 Kč za každý kilometr, roční rozsah je zhruba 1,1 milionu kilometrů. České dráhy nasadí do provozního souboru šest jednotek RegioShark, dvě Regionovy a dva motorové vozy řady 810 určené hlavně pro trať Kroměříž – Zborovice.

Kraj dosud za provoz vlaků na těchto tratích platí zhruba 152 korun. Zdražení výkonů je ale jen na první pohled. Dosavadní smlouva je takzvaně netto, kdy tržby připadají dopravci. Nově je brutto a tržby bude odvádět kraji. V praxi tak bude kraj za vlaky platit méně než dosud.

České dráhy nechtěly zatím jednání s krajem komentovat. „Můžeme zatím jen potvrdit, že se Zlínským krajem jednáme o zajištění provozu na provozním souboru D, ale další podrobnosti o průběhu jednání zatím nemůžeme a nebudeme komentovat,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Zlínský kraj čekají v dopravě od prosince velké změny. Velkou část provozu převezme společnost Arriva vlaky, kraj současně výrazně navýšil objem objednaných vlaků. Zveřejnil už i smlouvy, které počítají s výrazně přísnějšími sankcemi za nedodržení standardů než dosud.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Nejsou 810-373-1 a 810-519-9 na zborovskou střelu nějak málo? čím jako chtějí posílit odpolední spoje když jim budou jezdit jen dva motoráky jelikož retrovka je ze hry mimo a 810-010-8 to nijak nezachrání navíc nic jiného tam poslat nemůžou protože jim brání samoobslužní způsob odbavení cestujících to jest automat takže težko by tam poslali regionovu apod.

traveler

Dobrý den
Měl bych dotaz na redakci.
V příspěvcích zde vložených je spousta obviňování jiných diskuterů a množství při nejmenším urážek jiných diskutérů s absencí jakéhokoli věčného vyjádření, když ne vulgarismů.
Zajímá mě, kde je ta únosná mez, protože někteří diskutéři dostali ban i za to, že odpovídali s důkazním materiálem autorům článku na jejich dotazy, které však měly spíše řečnický charakter ( typu ukažte kde je zaujatost článku atp.).

Zajímá mě tedy, proč přispěvatel který píše věcně a v nelibosti redakce dostane I.P. ban, a ten co tu uráží denně ostatní, vesele ťuká dál?

Předem děkuji za objasnění

Zapa

Předpokládám, že se to týká petra.r . Taky se mi nelíbí, když tu lidem nadává do zlodějů, ale je tedy fakt, že vždy tak nějak netrpělivě čekám, co z něj pod článkem vypadne. „A o to by nám mělo jít především.“ Návštěvnost to tu určitě také zvyšuje, takže je asi těžké ho odstavit.

Tronda

Ono se to týká spíš Kominka, kterému se v návalu vzteku asi zasekla klávesnice a musel se zde mentálně vyzvracet hned dvakrát.

traveler

Je irelevantní o které konkrétní nicknames se jedná.
Zakladatelé tohoto webu odešli z idnes,pokud se nepletu, na základě kauzy jež spojovala Babiše a jím ovlivňování médií.
Je smutné ,že titéž redaktoři pak blokují přispěvatele komentářů podle toho, na koho reagují namísto dbání alespoň na zásady slušného chování. Ale rád bych znal i jejich pohled na věc.

X 1

Bez Petra.r, by to tu nebylo ono.
Petr.r. je náhodou zajímavý pisatel. Na něm si můžeme všichni ověřit, jaké to je, fungovat s jeho intelektem. 😉 Nebo po dvou flašách borovičky.
Pěťu nam neberte. Je prima kluk. …. holka? Vynález vesmírného programu Jzd Slušovice ?
….. to je fuk, co je… . 😉 , hlavně, že jej tady máme.

kominek

Ten Tronda je asi velký oblíbenec, že by někdo z kreportu? Nebo vyhozený od ČD?

kominek

Ten Tronda je velký oblíbenec, že? Není to nějaký zhrzenec z kreportu? Nebo někdo vyhozený od ČD?

Honza

Petr.R bude mít jistě radost 😁

Martin Nosek

Mínusy jsou od petra.r a Trondy 😀

Michal

Ti dva to nepřežijí.

Tronda

Neskutečně mě těší, že kvůli mě nemůžete dospat. Podstatné je, že nově to bude tzv. brutto smlouva, tedy tarif a podmínky bude určovat kraj a každý si zaplatí jízdné, resp. ho za něj ze svého zaplatí dopravce. Režijky tedy buďto game over, nebo je za každou jízdu režisty odvedou ČD jízdné do krajské portmonky, akorát je toho poslední dobou trochu víc, tak aby ČD nedošly penízky.
A až přibudou hysterické reakce šotoušků o rozkladu síťového efektu a konci světa, tak si ke čtení otevřu lahev sektu. 🙂

Petr

Milý Trondo,
asi takhle:
Provozní soubor A-ČD 125,60,-Kč
B-Arriva 165,95,-Kč, pokud tedy vyjede…
C-ČD 158,-Kč
D-ČD 157,12Kč
Jak se tak na to dívám, tak Čunko-Botkův projekt, vychází nejdráže……
Přeji příjemný den s láhví sektu……….

Gogo

Nevím jak na Zlínsku ale u nás na Liberecku Arriva průvodčím nabízí základ 17 000 a s příplatky maximálně 23 000, a dá se předpokládat že se to bude blížit spíš té dolní částce, u ČD mám teď jako štiplístek základ 22 500 a s příplatky jsem za loňský rok za normální hodiny nešel pod 25 000 čitého, a byly i měsíce za 30 000. Opravdu si někdo myslí že za těchto podmínek k nim někdo půjde? Pokud bych měl jít s výplatou dolů tak to můžu jít do Kauflandu rovnat zboží do regálů a budu každou noc spát ve… Číst vice »

ACD

Přesně tak.Neni důvod k takovému dobrodružství. Už teď můžu s jistotou prohlásit,že nebudou mít zaměstnance na vysoutezene soubory.

Gogo

Kritici namítnou např. Volary, ve Volarech měli na výběr
1) přejít do ČB což je ovšem cca 60 km daleko
2) jít z dráhy pryč
3) jít k soukromníkovi
speciálně jsem zvědavý kolik lidí sežene Arriva v Praze nebo Jančura na Brno – Bohumín, při současných podstavech v provozu (neplést s tím že kanceláře praskají ve švech) nebude problém pro lidi z dotčených výkonů najít práci na jiných tratích výkonech stejné stanice.

ACD

Zdravím, přesně tak.U nás bude jen mírný posun jednoho střediska, další dvě dotčené zůstávají a dokonce tam bude mírný nárůst,vzhledem k jiné vozbě. Šumava byla opravdu specifická. No,uvidíme, ale v takovém rozsahu nevyjedou. Jsem zvědav,co bude následovat a jak to kraje a MD zduvodni. A také na reakce odborných webů a novinářů.

Mates

Na Letohradsku to samé. Leo express nabízí 116,-kč hrubého na hodinu. Je to k smíchu, vstávat ve 3h ráno či končit o půlnoci, spát po nocležnách a brát tohle. Zase je výhoda, že v okolí je tolik práce a nejsou lidé, takže obavu o práci nemám. A pochybuji, že seženou brigádníky z řad studenstva zde v pohraničí. I ČD má pro nás všechny práci a zůstaneme i v místě. Bude zajímavé sledovat, až to někde padne….. PS: ČD má hodně co zlepšovat, ale když víte, jak probíhala náborová činnost LE v Letohradě, musíte se smát (to bude, doufáme, čekáme, to… Číst vice »

železničář v důchodu

ACD: „Zlínsko“ má (třeba proti Liberecku, které zmiňuje „Gogo“) možná určitou výhodu v blízkosti sousedícího Slovenska – nevím sice, jaká je tam aktuální situace se zaměstnanosti a s platy, ale možná by se tam leckomu mohla příležitost zaměstnat se v ČR hodit, když jí navíc v tomto případě nepřekáží „jazyková bariéra“.

petr.r

jedno vidím, jak se změní rada ČD, tak by měla celoplošně čdákům snížit plat, dát jim základ, žádný příplatky a sebrat režijky, ty stejně nebudou od prosince platit v 70% vlaků. A pěkně zvostra, když oni mají ostré výpadky proti druhým.

Hhdm

petr.r?Co je tohle za věc? Protože člověk to být nemůže!

Gogo

Koukám že jsme Vám šlápli na kuří oko, jaké ostré výpady, jen konstatuji skutečnost, základ mám už teď, příplatky jsou přímo v zákoníku práce takže jejich sebráním porušíte zákon a režijku stejně moc nevyužiji protože na cca 3/4 směn stejně musím autem kvůli ranním nástupům nebo nočním koncům pokud tam nechci spát před a po tůře, to bych si v práci mohl zřídit přechodné bydliště protože bych tam spal víc než doma.

BR193EEL

Milý pane, já jako zaměstnanec privátního dopravce pohrdám vašemu ubohému vyjadřování . Vaše výpady mi připomínají jednoho zarytého šotouše který chťel být strojvedoucím a neprošel vstupními psychotesty . No a svůj neúspěch si léčil na různých fórech . Povětšinou tady sleduji korektní debatu o dopravě jako celku, ovšem často ji bohužel spestřují osoby vašeho ražení s alergií na tu či onu barvu dopravce. Přeji hezký den a železnici zdar.

Bubák2003

No,pokud dostane Slovák minimálně 1500€+ diety(rozumějte má slovenskou smlouvu,tzn.velké české stravné) pak možná někoho uloví😉. Ale pokud vím tohle Arriva nenabízí a ještě si dovolím poznamenat,ono to nejde jen tak říct zeberem Slováky,aby šli jezdit do Čech,oni musí taky udélat rozdílové zkoušky a to taky něco stojí😲. Držím jim palce🤗

Ketchup1970

Kdo chce pracovat tak v Trenčíně nebo Novém Mestě nad Váhom práci má za 800 až 1100€ měsíčně základ.

petr.r

čd nasadí 810 a chcou za to jako ty prachy? Kde je ten Botek co sliboval nízkopodlažnost, ale jedno je jistý, prostě lidi přestanou jezdit a bude to. Auta mají, tak co.

petr.r

Jsi v práci? normální člověk diskutuje až přijde z práce nebo to máte v náplni čdksčm nisnedělání.

Standa

péťo,představ si,že u drah se dělá v turnusech,tedy ne každý pracovní den jsme v práci.A potom existuje něco čemu se říká střežení pracovište,kdy jsme sice na pracovišti,ale nepracujeme(neděláme práci na níž máme pracovní smlouvu)

petr.r

nejsem čdák abych nemakal za dne, co budeš na noční zase krást?

BR193EEL

V Kroměříži na Havlíčkove 1265 se asi zapomnělo fasovat.

Tronda

Správnej odborář z ČD ti odpoví, že na noční se lépe cucá nafta z mašin do soukromých aut, protože na to není vidět. 🙂

X 1

Nebo v kolečku vozit kilo vaty. 😉

petr.r

vy nejste v práci, že datlujete do klávesnice, mělo by se zjistit ip adresa.Podle příspěvku asi tohle budeme dotovat z daní a možná i Martin by se měl zamyslet nad sebou.

ACD

Vážený, jízdní výhody jsou v podstatě vyřešeny.Jiste neřeknu jak,není to vaše záležitost ani nikoho jiného. Třeba vás to může rozervat. To samé bude platit pro autobusové dopravce. Jo a zkoušejí oslovit zaměstnance, ale zcela bez úspěchu, tj holý fakt a můžete se z toho třeba zbláznit, nemáte k tomu ostatně daleko.Hezke Velikonoce.

petr.r

Jestli jsem cestující a mám bydliště v daným kraji, tak asi je to aji moje záležitost za co kraj utrácí peníze.

Standa

Asi tuším 😛.
Petr.r a ostatní režijkobijci se z toho vzteky osypou😁

Haha

A vy pracujete, že tu máte čas psát takových nesmyslů? 🙂

petr.r

já pracuji 8 hodin za den, podívejte se na čas a není Vám to podezřelé, že začli v 7 hodin né diskutovat o článku.

Honza

Asi je to nad tvoje chápání, ale jsou lidé co pracují třeba až od devíti nebo mají flexibilní pracovní dobu (nebo pracují na směny). Zkus příště trochu přemýšlet než něco napíšeš. Hezké Velikonoce.

Zapa

Turnusové volno? …..

Zapa

Tvl, vypněte ho už někdo….

Partneři

Škoda transportation