Dopravci Železnice

Pesa ukázala novou podobu vlaků pro RegioJet v Ústeckém kraji, změní se ještě barvy

Nová podoba vlaků Pesa Elf.Eu pro Regiojet. Foto: Pesa/RegioJet
Nová podoba vlaků Pesa Elf.Eu pro Regiojet. Foto: Pesa/RegioJet

Polský výrobce železničních vozidel Pesa zveřejnil nový design jednotek Pesa Elf.eu, které si u něj objednal RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Součástí je i nové barevné uspořádání, to ale není ještě podle RegioJetu konečné.

Novou podobu zveřejnil jako první polský server Rynek Kolejowy. Nové je hlavně čelo, které bylo původně podstatně více zakulacené. Na první pohled se tak nový vlak blíží více svoji podobou RegioPanterům ze Škody Transportation.

Zatímco design by měl být již konečný, barvy budou nejspíše nakonec jiné. „Barevné řešení jednotek Pesa Elf.eu pro Ústecký kraj se aktuálně upravuje. Vizualizace proto není finální. Jde o pracovní verzi, která ještě musí projít schvalovacím procesem s Ústeckým krajem,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Ústecký kraj vyžaduje po dopravcích zelenou barvu, která je symbolem Dopravy Ústeckého kraje. Tak budou vypadat například i jednotky 628, které RegioJet nasadí od prosince.

Z návrhu vyplývá už i číselné označení nových vlaků: půjde o řadu 654. RegioJet od Pesy kupuje celkem 7 těchto dvousystémových jednotek za více než půl miliardy korun. Pesa má nové vlaky dodat během druhé poloviny roku 2021 tak, aby plné zahájení jejich provozu mohlo proběhnout v souladu se smlouvu mezi RegioJet a Ústeckým krajem od změny jízdního řádu v prosinci 2021. Do té doby bude RegioJet jezdit s dieselovými staršími vlaky, konkrétně jednotkami 628 po Deutsche Bahn.

Nasadí je na regionální spoje na linkách U5, U7 a U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem.

Model Pesa Elf.Eu vychází z modelu Pesa Elf II. Jeho výroba ale neběží pro některé dopravce podle představ. Varšavský městský dopravce SKM minulý týden zrušil kvůli zpoždění dodávek smlouvu s Pesou.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
J.L.
Host
J.L.

Cestujícího jistě ze všeho nejvíc zajímá barva vlaku.

VRT
Host
VRT

Cestujícího rozhodně ne. Některé však ano. Barva vlaku totiž má rozhodující vliv na to, jestli je to vlak dobrý, nebo vlak špatný.

Hrackalw
Host
Hrackalw

A to jako že vše co je žluté je automaticky skvělé že 😀😀😀 ? Nojo tak to railjety mají smůlu jsou to šunty protože jsou modré 😀.

czhunter
Host
czhunter

Některé jsou červeno-šedé.
Nezáleží na barvě, ale platnosti režijky.

Adam H
Host
Adam H

Běžte všichni se kecama o režijce konečně někam. Je to benefit ve výši 1165 Kč měsíčně – když rozpočítám cenu IN 100. Nic víc, nic míň.

A kdyby nedávali „režijky“ ale začali jako benefit rozdávat IN100, už by byl klid?

Adam H
Host
Adam H

Pardon, 1665 Kč

VRT
Host
VRT

Nebyl, protože by to neplatilo ve všech vlacích…

Tronda
Host
Tronda

Potíž je v tom, že to není benefit, ale je to nesmyslně v zákoně a když chce někdo moudrý z režijek ten benefit udělat, tak hned schytá hromadu keců o stávce, atd. Ale tam jste se proti kecům neohradil, přitom šlo jen o to, aby z toho ten benefit byl.

Zdeněk Smílek
Host
Zdeněk Smílek

„Režijka“ je benefit pouze pro zaměstnance, při odchodu tohoto do důchodu se stává výsluhou, kterou si zmíněný zaměstnanec zasloužil splněním podmínek daných při nástupu do zaměstnání. Takže rozhodování o platnosti nebo uznání použití jako jízdního dokladu rozhodně nepřísluší nějakému referentu ministerstva a už vůbec ne úředníkovi krajského úřadu. Při uvádění soukromých dopravců na trh došlo k chybě v zadání, noví soukromí dopravci mají být zatíženi „věcným břemenem“ v podobě uznávání platnosti režijních průkazů – minimálně u důchdců. Byl to slib státu, že tomuto zaměstnanci při splnění podmínek daných při nástuou do zaměstnání zůstává „režijka“ až do smrti.

Tronda
Host
Tronda

Věcné břemeno a bude zapsané v katastru, co už si ti režisti nevymyslí. 😅😅😅
A bhde tam taky zapsáno, že zaměstnanci pekáren budou dostávat až do smrti rohlíky, zaměstnanci benzínek benzín až do smrti, atd. atd.?

Tronda
Host
Tronda

Jo a mmch, není žádný zákon který by zakazoval benefity až do smrti a dokonce takové firmy jsou. To si s ním, ale musí vyjednat vaše odbory a nezatahovat do toho ostatní občany.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ale no tak Trondo tobě jako rentierovi to přeci může být jedno jestli stát někomu něco doživotně poskytuje. Ty jsi přeci za vodou 😀 .

Tronda
Host
Tronda

Ale tady Hrackalwe jde o to, že stát něco poskytuje skupině osob, která není nijak znevýhodněna (pokud se nebudeme tvářit, že režisti jsou třeba mentálně zaostalý). Pokud chce stát něco takového poskytovat, musí to nařídit všem zaměstnavatelům.

Vbb
Host
Vbb

Tak by snad ČD mohly začít tím, že režijku (myslím tu „opravdovou“, bez doplatku) budou uznávat ve svých vlastních komerčních spojích, ne? Jinak je to „ať nám ji uznávají všichni ostatní, ale když chcete jezdit ve spojích, co si platíme sami, tak jedině s dalším doplatkem“.

xyz
Host
xyz

„Byl to slib státu, že tomuto zaměstnanci při splnění podmínek daných při nástuou do zaměstnání zůstává „režijka“ až do smrti.“
Však u ČD, a. s. (tedy svého bývalého zaměstnavatele) již až do smrti může využít.

VRT
Host
VRT

No možná v hlavách modrých gum…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak jistě, Plasser und Theurer dělá skvělé stroje.

J.L.
Host
J.L.

Mne zajímá dopravce, ne barva.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

… a toho dopravce na první dobrou poznáte podle čeho?

J.L.
Host
J.L.

Umím číst

czhunter
Host
czhunter

Cestujícího ne – ten sedí uvnitř.

Ale jak to vypadá zvenku by mělo zajímat ostatní – kteří třeba necestují, ale musí se na to koukat a celou tu párty ze svých daní platí.

Rtep
Host
Rtep

Leckdy to vypadá, že grafik dostal zadání:: „…dej tomu nějaké barvy, ale na skladě mám jen tyto, tak se snaž.“

Esko
Host
Esko

Podle náhledového obrázku jsem myslel, že je to nějaká varianta panteru.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Uvidíme, jak to bude jezdit (tedy jestli to přijde).

Nová vizualizace se mi tedy tolik nelíbí jako ta starší. Tak snad se toho aspoň na kolejích dočkáme

czhunter
Host
czhunter

Oproti Panteru to má extrémně zaražené čelní sklo dovnitř (Panter ho má v úrovni povrchu, tohle cca o 30-50 cm hlouběji).

Za tím je nějaká nová crashová norma?
Nebo ty čelní skla z něčeho zbyly z nějakého jiné projektu a bylo cílem je „udat“ i když moc nepasují (jak na Syslovi)?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Špatně jsi se díval 😀 sklo není vůbec zasažené. Podle mě čelo přesně z pantera.

Hrackalw
Host
Hrackalw

zaražené

czhunter
Host
czhunter

Vzhledem k tomu, že stěrače jsou jistojistě před sklem, ale nejsou na povrchu vozidla, tak je zcela jasné, že sklo „zaražené“ je.

Podobně jako třeba tady je tam obrovský schod:
https://www.industryweek.com/transportation/britain-picks-bombardier-london-rail-travel-revolution

JménoJeštěNevymyslel
Host
JménoJeštěNevymyslel

Nevypadá to tak hrozně, takovej Flix Jet.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Regiojet a zelená??? Chápu že objednatel určuje podmínky ale Regiojet je přece odjakživa žluťák. A navíc myslím že zelenou ve student agency nemají moc rádi 😄😄😄

XXXD
Host
XXXD

No ta žlutá je na té zelené jako trn v oku a nevypadá to moc hezky (nic proti žluťákovi, mluvím pouze o vizuální stránce).

Vnější pozorovatel
Host
Vnější pozorovatel

Tak mně to čelo že všeho nejvíce připomíná Regionovu .

DjDD
Host
DjDD

Přesně !
Ze předu regína, z boku ten panter…

Olz
Host
Olz

Tenhle odstín zelené je fakt hnus

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Doufejme, že v reálu to bude vypadat jinak než na papíře (to samé jako jejich 845 pro ÚK, nepředpokládám tedy nové lakování)

XYZ
Host
XYZ

Regiojet nemá 845, ale 628 🙂

Vbb
Host
Vbb

Tak si pro tu novou el. jednotku mohli nechat přidělit řadu 628, tudíž by se při náhradě ex-německých 628 polskými 628 vlastně papírově vůbec nic nezměnilo 🙂 🙂 🙂

Tom
Host
Tom

Vizuálně je to určitě krok zpátky.

Vnější pozorovatel
Host
Vnější pozorovatel

Co krok, skok je to.

Hrackalw
Host
Hrackalw

To snad někdo vzal obrázek pantera a prebarvil na zeleno. Že by se Poláci už chovali jako Číňani? Okopírovat a hotovo.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

S těma kopiema je to zajímavé. Například všichni vědí, že japonci okopírovali Jawu 350.
Tohle je originál z roku 1984: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350/638
Tohle je jeho kopie z roku 1980: https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD350LC

Štekl Daniel
Host
Štekl Daniel

A ČD mají mít taky zelené barvy?

Ondros
Host
Ondros

Ne, mají výjimku 😉

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

ČD mají výjimku, protože je zelená jejich tradiční barva …

Martin
Host
Martin

To je Regio Panther vyrobenej v PLR ? 😀

Petr
Host
Petr

Aby jsme na plzeňský výrobek ještě s úctou nevzpomínali , u Jančury mě tato volba překvapila .

Panda
Host
Panda

Pokud to Poláci dodají (celkem velké riziko), tak o moc horší to být nemůže – Panteři patří spolehlivostí a jízdními vlastnostmi k tomu zcela nejhoršímu mezi novými vlaky… Nehledě na další nesmysly objednané od ČD (např. konfigurace 1. a 2. třídy)… A cena za 7ks nejspíš bude nižší než u Škody…

Hrackalw
Host
Hrackalw

Vy máte nějaké zkušenosti s pantery ?

bkp
Host
bkp

Dá se čekat, že cena třípodvozkového vlaku pro 120 sedících cestujících bude nižší, než cena čtyřpodvozkového pro 150.

Marián Pískala
Host
Marián Pískala

Jo, určitě v regionální dopravě jezdí InterPanter, který popisujete

noerf
Host
noerf

Petr: co Vás na tom překvapilo? Když se hlásil do soutěže na rychlíky Olomouc – Krnov – Ostrava, tak šel do soutěže také s jednotkami od Pesy.