lot
Dopravci Železnice

Pesa ukázala novou podobu vlaků pro RegioJet v Ústeckém kraji, změní se ještě barvy

Nová podoba vlaků Pesa Elf.Eu pro Regiojet. Foto: Pesa/RegioJet
Nová podoba vlaků Pesa Elf.Eu pro Regiojet. Foto: Pesa/RegioJet

Polský výrobce železničních vozidel Pesa zveřejnil nový design jednotek Pesa Elf.eu, které si u něj objednal RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Součástí je i nové barevné uspořádání, to ale není ještě podle RegioJetu konečné.

Novou podobu zveřejnil jako první polský server Rynek Kolejowy. Nové je hlavně čelo, které bylo původně podstatně více zakulacené. Na první pohled se tak nový vlak blíží více svoji podobou RegioPanterům ze Škody Transportation.

Zatímco design by měl být již konečný, barvy budou nejspíše nakonec jiné. „Barevné řešení jednotek Pesa Elf.eu pro Ústecký kraj se aktuálně upravuje. Vizualizace proto není finální. Jde o pracovní verzi, která ještě musí projít schvalovacím procesem s Ústeckým krajem,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Ústecký kraj vyžaduje po dopravcích zelenou barvu, která je symbolem Dopravy Ústeckého kraje. Tak budou vypadat například i jednotky 628, které RegioJet nasadí od prosince.

Z návrhu vyplývá už i číselné označení nových vlaků: půjde o řadu 654. RegioJet od Pesy kupuje celkem 7 těchto dvousystémových jednotek za více než půl miliardy korun. Pesa má nové vlaky dodat během druhé poloviny roku 2021 tak, aby plné zahájení jejich provozu mohlo proběhnout v souladu se smlouvu mezi RegioJet a Ústeckým krajem od změny jízdního řádu v prosinci 2021. Do té doby bude RegioJet jezdit s dieselovými staršími vlaky, konkrétně jednotkami 628 po Deutsche Bahn.

Nasadí je na regionální spoje na linkách U5, U7 a U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem.

Model Pesa Elf.Eu vychází z modelu Pesa Elf II. Jeho výroba ale neběží pro některé dopravce podle představ. Varšavský městský dopravce SKM minulý týden zrušil kvůli zpoždění dodávek smlouvu s Pesou.

 

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.L.

Cestujícího jistě ze všeho nejvíc zajímá barva vlaku.

VRT

Cestujícího rozhodně ne. Některé však ano. Barva vlaku totiž má rozhodující vliv na to, jestli je to vlak dobrý, nebo vlak špatný.

Hrackalw

A to jako že vše co je žluté je automaticky skvělé že 😀😀😀 ? Nojo tak to railjety mají smůlu jsou to šunty protože jsou modré 😀.

czhunter

Některé jsou červeno-šedé.
Nezáleží na barvě, ale platnosti režijky.

Adam H

Běžte všichni se kecama o režijce konečně někam. Je to benefit ve výši 1165 Kč měsíčně – když rozpočítám cenu IN 100. Nic víc, nic míň.

A kdyby nedávali „režijky“ ale začali jako benefit rozdávat IN100, už by byl klid?

Adam H

Pardon, 1665 Kč

VRT

Nebyl, protože by to neplatilo ve všech vlacích…

Tronda

Potíž je v tom, že to není benefit, ale je to nesmyslně v zákoně a když chce někdo moudrý z režijek ten benefit udělat, tak hned schytá hromadu keců o stávce, atd. Ale tam jste se proti kecům neohradil, přitom šlo jen o to, aby z toho ten benefit byl.

Zdeněk Smílek

„Režijka“ je benefit pouze pro zaměstnance, při odchodu tohoto do důchodu se stává výsluhou, kterou si zmíněný zaměstnanec zasloužil splněním podmínek daných při nástupu do zaměstnání. Takže rozhodování o platnosti nebo uznání použití jako jízdního dokladu rozhodně nepřísluší nějakému referentu ministerstva a už vůbec ne úředníkovi krajského úřadu. Při uvádění soukromých dopravců na trh došlo k chybě v zadání, noví soukromí dopravci mají být zatíženi „věcným břemenem“ v podobě uznávání platnosti režijních průkazů – minimálně u důchdců. Byl to slib státu, že tomuto zaměstnanci při splnění podmínek daných při nástuou do zaměstnání zůstává „režijka“ až do smrti.

Tronda

Věcné břemeno a bude zapsané v katastru, co už si ti režisti nevymyslí. 😅😅😅
A bhde tam taky zapsáno, že zaměstnanci pekáren budou dostávat až do smrti rohlíky, zaměstnanci benzínek benzín až do smrti, atd. atd.?

Tronda

Jo a mmch, není žádný zákon který by zakazoval benefity až do smrti a dokonce takové firmy jsou. To si s ním, ale musí vyjednat vaše odbory a nezatahovat do toho ostatní občany.

Hrackalw

Ale no tak Trondo tobě jako rentierovi to přeci může být jedno jestli stát někomu něco doživotně poskytuje. Ty jsi přeci za vodou 😀 .

Tronda

Ale tady Hrackalwe jde o to, že stát něco poskytuje skupině osob, která není nijak znevýhodněna (pokud se nebudeme tvářit, že režisti jsou třeba mentálně zaostalý). Pokud chce stát něco takového poskytovat, musí to nařídit všem zaměstnavatelům.

Vbb

Tak by snad ČD mohly začít tím, že režijku (myslím tu „opravdovou“, bez doplatku) budou uznávat ve svých vlastních komerčních spojích, ne? Jinak je to „ať nám ji uznávají všichni ostatní, ale když chcete jezdit ve spojích, co si platíme sami, tak jedině s dalším doplatkem“.

xyz

„Byl to slib státu, že tomuto zaměstnanci při splnění podmínek daných při nástuou do zaměstnání zůstává „režijka“ až do smrti.“
Však u ČD, a. s. (tedy svého bývalého zaměstnavatele) již až do smrti může využít.

VRT

No možná v hlavách modrých gum…

Jiří Kocurek

Tak jistě, Plasser und Theurer dělá skvělé stroje.

J.L.

Mne zajímá dopravce, ne barva.

Ferenc Futurista

… a toho dopravce na první dobrou poznáte podle čeho?

J.L.

Umím číst

czhunter

Cestujícího ne – ten sedí uvnitř.

Ale jak to vypadá zvenku by mělo zajímat ostatní – kteří třeba necestují, ale musí se na to koukat a celou tu párty ze svých daní platí.

Rtep

Leckdy to vypadá, že grafik dostal zadání:: „…dej tomu nějaké barvy, ale na skladě mám jen tyto, tak se snaž.“

Esko

Podle náhledového obrázku jsem myslel, že je to nějaká varianta panteru.

Anonym ze severu

Uvidíme, jak to bude jezdit (tedy jestli to přijde).

Nová vizualizace se mi tedy tolik nelíbí jako ta starší. Tak snad se toho aspoň na kolejích dočkáme

czhunter

Oproti Panteru to má extrémně zaražené čelní sklo dovnitř (Panter ho má v úrovni povrchu, tohle cca o 30-50 cm hlouběji).

Za tím je nějaká nová crashová norma?
Nebo ty čelní skla z něčeho zbyly z nějakého jiné projektu a bylo cílem je „udat“ i když moc nepasují (jak na Syslovi)?

Hrackalw

Špatně jsi se díval 😀 sklo není vůbec zasažené. Podle mě čelo přesně z pantera.

Hrackalw

zaražené

czhunter

Vzhledem k tomu, že stěrače jsou jistojistě před sklem, ale nejsou na povrchu vozidla, tak je zcela jasné, že sklo „zaražené“ je.

Podobně jako třeba tady je tam obrovský schod:
https://www.industryweek.com/transportation/britain-picks-bombardier-london-rail-travel-revolution

JménoJeštěNevymyslel

Nevypadá to tak hrozně, takovej Flix Jet.

Leoš Konečný

Regiojet a zelená??? Chápu že objednatel určuje podmínky ale Regiojet je přece odjakživa žluťák. A navíc myslím že zelenou ve student agency nemají moc rádi 😄😄😄

XXXD

No ta žlutá je na té zelené jako trn v oku a nevypadá to moc hezky (nic proti žluťákovi, mluvím pouze o vizuální stránce).

Vnější pozorovatel

Tak mně to čelo že všeho nejvíce připomíná Regionovu .

DjDD

Přesně !
Ze předu regína, z boku ten panter…

Olz

Tenhle odstín zelené je fakt hnus

Anonym ze severu

Doufejme, že v reálu to bude vypadat jinak než na papíře (to samé jako jejich 845 pro ÚK, nepředpokládám tedy nové lakování)

XYZ

Regiojet nemá 845, ale 628 🙂

Vbb

Tak si pro tu novou el. jednotku mohli nechat přidělit řadu 628, tudíž by se při náhradě ex-německých 628 polskými 628 vlastně papírově vůbec nic nezměnilo 🙂 🙂 🙂

Tom

Vizuálně je to určitě krok zpátky.

Vnější pozorovatel

Co krok, skok je to.

Hrackalw

To snad někdo vzal obrázek pantera a prebarvil na zeleno. Že by se Poláci už chovali jako Číňani? Okopírovat a hotovo.

Jiří Kocurek

S těma kopiema je to zajímavé. Například všichni vědí, že japonci okopírovali Jawu 350.
Tohle je originál z roku 1984: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350/638
Tohle je jeho kopie z roku 1980: https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD350LC

Štekl Daniel

A ČD mají mít taky zelené barvy?

Ondros

Ne, mají výjimku 😉

Vít Jůza

ČD mají výjimku, protože je zelená jejich tradiční barva …

Martin

To je Regio Panther vyrobenej v PLR ? 😀

Petr

Aby jsme na plzeňský výrobek ještě s úctou nevzpomínali , u Jančury mě tato volba překvapila .

Panda

Pokud to Poláci dodají (celkem velké riziko), tak o moc horší to být nemůže – Panteři patří spolehlivostí a jízdními vlastnostmi k tomu zcela nejhoršímu mezi novými vlaky… Nehledě na další nesmysly objednané od ČD (např. konfigurace 1. a 2. třídy)… A cena za 7ks nejspíš bude nižší než u Škody…

Hrackalw

Vy máte nějaké zkušenosti s pantery ?

bkp

Dá se čekat, že cena třípodvozkového vlaku pro 120 sedících cestujících bude nižší, než cena čtyřpodvozkového pro 150.

Marián Pískala

Jo, určitě v regionální dopravě jezdí InterPanter, který popisujete

noerf

Petr: co Vás na tom překvapilo? Když se hlásil do soutěže na rychlíky Olomouc – Krnov – Ostrava, tak šel do soutěže také s jednotkami od Pesy.