Pesa ukázala novou podobu vlaků pro RegioJet v Ústeckém kraji, změní se ještě barvy
Nová podoba vlaků Pesa Elf.Eu pro Regiojet. Foto: Pesa/RegioJet
Polský výrobce železničních vozidel Pesa zveřejnil nový design jednotek Pesa Elf.eu, které si u něj objednal RegioJet pro provoz v
Cestujícího jistě ze všeho nejvíc zajímá barva vlaku.
Cestujícího rozhodně ne. Některé však ano. Barva vlaku totiž má rozhodující vliv na to, jestli je to vlak dobrý, nebo vlak špatný.
A to jako že vše co je žluté je automaticky skvělé že 😀😀😀 ? Nojo tak to railjety mají smůlu jsou to šunty protože jsou modré 😀.
Některé jsou červeno-šedé.
Nezáleží na barvě, ale platnosti režijky.
Běžte všichni se kecama o režijce konečně někam. Je to benefit ve výši 1165 Kč měsíčně – když rozpočítám cenu IN 100. Nic víc, nic míň.
A kdyby nedávali „režijky“ ale začali jako benefit rozdávat IN100, už by byl klid?
Pardon, 1665 Kč
Nebyl, protože by to neplatilo ve všech vlacích…
Potíž je v tom, že to není benefit, ale je to nesmyslně v zákoně a když chce někdo moudrý z režijek ten benefit udělat, tak hned schytá hromadu keců o stávce, atd. Ale tam jste se proti kecům neohradil, přitom šlo jen o to, aby z toho ten benefit byl.
„Režijka“ je benefit pouze pro zaměstnance, při odchodu tohoto do důchodu se stává výsluhou, kterou si zmíněný zaměstnanec zasloužil splněním podmínek daných při nástupu do zaměstnání. Takže rozhodování o platnosti nebo uznání použití jako jízdního dokladu rozhodně nepřísluší nějakému referentu ministerstva a už vůbec ne úředníkovi krajského úřadu. Při uvádění soukromých dopravců na trh došlo k chybě v zadání, noví soukromí dopravci mají být zatíženi „věcným břemenem“ v podobě uznávání platnosti režijních průkazů – minimálně u důchdců. Byl to slib státu, že tomuto zaměstnanci při splnění podmínek daných při nástuou do zaměstnání zůstává „režijka“ až do smrti.
Věcné břemeno a bude zapsané v katastru, co už si ti režisti nevymyslí. 😅😅😅
A bhde tam taky zapsáno, že zaměstnanci pekáren budou dostávat až do smrti rohlíky, zaměstnanci benzínek benzín až do smrti, atd. atd.?
Jo a mmch, není žádný zákon který by zakazoval benefity až do smrti a dokonce takové firmy jsou. To si s ním, ale musí vyjednat vaše odbory a nezatahovat do toho ostatní občany.
Ale no tak Trondo tobě jako rentierovi to přeci může být jedno jestli stát někomu něco doživotně poskytuje. Ty jsi přeci za vodou 😀 .
Ale tady Hrackalwe jde o to, že stát něco poskytuje skupině osob, která není nijak znevýhodněna (pokud se nebudeme tvářit, že režisti jsou třeba mentálně zaostalý). Pokud chce stát něco takového poskytovat, musí to nařídit všem zaměstnavatelům.
Tak by snad ČD mohly začít tím, že režijku (myslím tu „opravdovou“, bez doplatku) budou uznávat ve svých vlastních komerčních spojích, ne? Jinak je to „ať nám ji uznávají všichni ostatní, ale když chcete jezdit ve spojích, co si platíme sami, tak jedině s dalším doplatkem“.
„Byl to slib státu, že tomuto zaměstnanci při splnění podmínek daných při nástuou do zaměstnání zůstává „režijka“ až do smrti.“
Však u ČD, a. s. (tedy svého bývalého zaměstnavatele) již až do smrti může využít.
No možná v hlavách modrých gum…
Tak jistě, Plasser und Theurer dělá skvělé stroje.
Mne zajímá dopravce, ne barva.
… a toho dopravce na první dobrou poznáte podle čeho?
Umím číst
Cestujícího ne – ten sedí uvnitř.
Ale jak to vypadá zvenku by mělo zajímat ostatní – kteří třeba necestují, ale musí se na to koukat a celou tu párty ze svých daní platí.
Leckdy to vypadá, že grafik dostal zadání:: „…dej tomu nějaké barvy, ale na skladě mám jen tyto, tak se snaž.“
Podle náhledového obrázku jsem myslel, že je to nějaká varianta panteru.
Uvidíme, jak to bude jezdit (tedy jestli to přijde).
Nová vizualizace se mi tedy tolik nelíbí jako ta starší. Tak snad se toho aspoň na kolejích dočkáme
Oproti Panteru to má extrémně zaražené čelní sklo dovnitř (Panter ho má v úrovni povrchu, tohle cca o 30-50 cm hlouběji).
Za tím je nějaká nová crashová norma?
Nebo ty čelní skla z něčeho zbyly z nějakého jiné projektu a bylo cílem je „udat“ i když moc nepasují (jak na Syslovi)?
Špatně jsi se díval 😀 sklo není vůbec zasažené. Podle mě čelo přesně z pantera.
zaražené
Vzhledem k tomu, že stěrače jsou jistojistě před sklem, ale nejsou na povrchu vozidla, tak je zcela jasné, že sklo „zaražené“ je.
Podobně jako třeba tady je tam obrovský schod:
https://www.industryweek.com/transportation/britain-picks-bombardier-london-rail-travel-revolution
Nevypadá to tak hrozně, takovej Flix Jet.
Regiojet a zelená??? Chápu že objednatel určuje podmínky ale Regiojet je přece odjakživa žluťák. A navíc myslím že zelenou ve student agency nemají moc rádi 😄😄😄
No ta žlutá je na té zelené jako trn v oku a nevypadá to moc hezky (nic proti žluťákovi, mluvím pouze o vizuální stránce).
Tak mně to čelo že všeho nejvíce připomíná Regionovu .
Přesně !
Ze předu regína, z boku ten panter…
Tenhle odstín zelené je fakt hnus
Doufejme, že v reálu to bude vypadat jinak než na papíře (to samé jako jejich 845 pro ÚK, nepředpokládám tedy nové lakování)
Regiojet nemá 845, ale 628 🙂
Tak si pro tu novou el. jednotku mohli nechat přidělit řadu 628, tudíž by se při náhradě ex-německých 628 polskými 628 vlastně papírově vůbec nic nezměnilo 🙂 🙂 🙂
Vizuálně je to určitě krok zpátky.
Co krok, skok je to.
To snad někdo vzal obrázek pantera a prebarvil na zeleno. Že by se Poláci už chovali jako Číňani? Okopírovat a hotovo.
S těma kopiema je to zajímavé. Například všichni vědí, že japonci okopírovali Jawu 350.
Tohle je originál z roku 1984: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350/638
Tohle je jeho kopie z roku 1980: https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD350LC
A ČD mají mít taky zelené barvy?
Ne, mají výjimku 😉
ČD mají výjimku, protože je zelená jejich tradiční barva …
To je Regio Panther vyrobenej v PLR ? 😀
Aby jsme na plzeňský výrobek ještě s úctou nevzpomínali , u Jančury mě tato volba překvapila .
Pokud to Poláci dodají (celkem velké riziko), tak o moc horší to být nemůže – Panteři patří spolehlivostí a jízdními vlastnostmi k tomu zcela nejhoršímu mezi novými vlaky… Nehledě na další nesmysly objednané od ČD (např. konfigurace 1. a 2. třídy)… A cena za 7ks nejspíš bude nižší než u Škody…
Vy máte nějaké zkušenosti s pantery ?
Dá se čekat, že cena třípodvozkového vlaku pro 120 sedících cestujících bude nižší, než cena čtyřpodvozkového pro 150.
Jo, určitě v regionální dopravě jezdí InterPanter, který popisujete
Petr: co Vás na tom překvapilo? Když se hlásil do soutěže na rychlíky Olomouc – Krnov – Ostrava, tak šel do soutěže také s jednotkami od Pesy.