Osud lokálky v Jesenickém výběžku se naplňuje. Proces zrušení tratě do Vidnavy začal
Ministerstvo dopravy zahájilo proces zrušení další regionální tratě. Dozrála k němu lokálka z Velké Kraše do Vidnavy v Jesenickém výběžku
Ministerstvo dopravy zahájilo proces zrušení další regionální tratě. Dozrála k němu lokálka z Velké Kraše do Vidnavy v Jesenickém výběžku u hranic s Polskem. Oznámení se objevilo na úřední desce ministerstva, o zahájení procesu požádala Správa železniční dopravní cesty.
Nevyužívaná 4,5 kilometru dlouhá trať figuruje na likvidačním seznamu SŽDC už několik let, Olomoucký kraj na ní přestal objednávat pravidelnou dopravu s příchodem prosince 2010. Správa železnic uskutečnila několik pokusů trať prodat, cena přitom postupně klesla až na 560 tisíc.
Mezi obcemi se zřejmě nenašel ani zájemce o bezplatný převod dráhy. Podle vládního manuálu z roku 2012 pro prodej nepotřebných tratí je totiž bezplatný převod na obec poslední možností poté, co SŽDC třikrát neuspěje s prodejem za peníze. Když se trati neujme zdarma ani samospráva, otevírá to dveře k jejímu oficiálnímu zrušení. Po zrušení trati lze těleso znovu nabídnout obcím například pro zbudování cyklostezky.
Správní řízení o zrušení běží od poloviny loňského roku také u jedenáctikilometrové tratě Kralovice – Mladotice na Plzeňsku. Dopravní ruch na ní ustal už v roce 1997 a v terénu už mnohde není ani vidět.
Naopak veselejší osud potkal například severočeskou trať z Čížkovic do Obrnic, kterou v roce 2016 koupila společnost AŽD Praha a loni v prosinci podepsala s krajem smlouvu o obnovení každodenního provozu. Víkendovou dopravu v sezoně od Velikonoc do začátku listopadu objednal kraj Vysočina na původně odepsané lokálce Moravské Budějovice – Jemnice. Podle Znojemského deníku se rýsuje i záchrana opuštěné tratě Hrušovany nad Jevišovkou – Hevlín. Její koupi vážně zvažuje obec Hevlín.