Podepsáno. AŽD a Ústecký kraj vrátí každodenní provoz na trať, která byla na odpis

Vizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: AŽD PrahaVizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: AŽD Praha

Ústecký kraj udělal poslední krok k návratu pravidelného každodenního provozu na trať z Čížkovic do Obrnic. Se společností AŽD Praha 

Ústecký kraj udělal poslední krok k návratu pravidelného každodenního provozu na trať z Čížkovic do Obrnic. Se společností AŽD Praha  podepsal smlouvu na provoz vlaků mezi Litoměřicemi a Mostem.

Kraj zatím smlouvu nezveřejnil v registru smluv, o podpisu informoval v tiskové zprávě. Cena za jeden kilometr je 108,50 Kč, kraj objednává celkem 510 tisíc vlakokilometrů ročně. Smlouva je na deset let.

„Pro naši firmu je obnova plného provozu velkou výzvou. Rádi nabídneme cestujícím ve vlaku řadu dalších doplňkových služeb,“ řekl při podpisu generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

Firma, která koupila trať z Čížkovic do Obrnic původně určenou k likvidaci, chce ještě během příštího roku dál lokálku modernizovat a zvýšit na ní rychlost, současně upravit i nástupiště. Během příštího roku chce spustit i kampaň, aby se lidé vrátili do vlaků na této trase.

Věřím, že se obnovou provozu výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří. Trať tak může sloužit nejen k výletům, ale bude mít místo i v každodenním životě regionu,“ řekl hejtman Oldřich Bubeníček.

AŽD na trasu nasadí modernizované nízkopodlažní jednotky Regiosprinter, budou upraveny do zelených barev Dopravy Ústeckého kraje. AŽD v Německu pořídila celkem čtyři jednotky, které zamíří na modernizaci do CZ LOKO. Vlaky by měly projít podobnými úpravami, jako pro GW Train Regio včetně například montáže toalety.

Vlaky pojedou z Mostu do Lovosic a Litoměřic každé dvě hodiny, mezi Třebívlicemi a Litoměřicemi bude provoz posílen na poloviční hodinový interval. Ve vlacích bude platit tarif DÚK, kde jsou pro každého cestujícího možné na území Ústeckého kraje přestupy s jedinou jízdenkou mezi všemi vlaky, autobusy a téměř všemi MHD v kraji. Jízdenky bude možné zakoupit přímo ve vlaku.

Plánovaný jízdní řád pro linku U10 Litoměřice - MostPlánovaný jízdní řád pro linku U10 Litoměřice - MostPlánovaný jízdní řád pro linku U10 Litoměřice - MostPlánovaný jízdní řád pro linku U10 Litoměřice - Most

Provoz pravidelných osobních vlaků na trati Most – Lovosice skončil na konci roku 2007, kdy jej kraj přestal objednávat z důvodu nevyužívání, nízké rychlosti a celkově nízké dopravní atraktivity bez naděje na zlepšení. V roce 2016 trať od státu koupila AŽD Praha.

Tagy AŽD Praha Čížkovice - Obrnice Švestková dráha U10 Litoměřice - Most Ústecký kraj
99 komentářů