Zprávy

Zarostlé lokálce Kralovice – Mladotice hrozí definitivní konec. Začalo řízení o zrušení

Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons
Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons

Dopravní ruch na ní ustal už v roce 1997, nyní zřejmě jedenáctikilometrová lokálka Kralovice – Mladotice na Plzeňsku definitivně zanikne i papírově. Ministerstvo dopravy zahájilo na popud Správy železniční dopravní cesty správní řízení o zrušení tratě. Se zrušením lokálky definitivně zhasnou i naděje na obnovu provozu mezi Rakovníkem a Mladoticemi, o což usilovalo například vedení obce Mladotice.

Správa železnic podle mluvčí Radky Pistoriusové vyčerpala všechny nástroje, které vyplývají z vládního manuálu z roku 2012. Posledním krokem byla nabídka na bezúplatný převod tratě na obce. Zájem měly pouze Mladotice, na podpis smlouvy ale nedošlo. „SŽDC několikrát urgovala vyjádření a prodloužila termín na uzavření převodní a nájemní smlouvy do 31. 12. 2017, avšak bez úspěchu. Obec požádala o další čas s odůvodněním, že jedná o placení dopravní obslužnosti s Plzeňským krajem,“ uvedla Pistoriusová.

Jenže kraj se k věci postavil nerozhodně. Místo potřebných čtyř párů vlaků denně, které požaduje usnesení vlády z roku 2012, schválilo zastupitelstvo jen dva páry denně na pět let dopředu. „Závazek dvou párů vlaků není z pohledu efektivity provozu brán jako dostatečný,“ doplnila mluvčí SŽDC.

Starosta Mladotic Zdeněk Stach nicméně věří, že na konci správního řízení, jehož je obec Mladotice účastníkem, nebude zrušení tratě. „Žádost vůbec nereflektuje skutečnost, že se změnil přístup kraje, který zde chce objednat vlaky,“ řekl starosta. V případě zrušení dráhy podle Slacha bude postupně zrušen i – beztak minimální – provoz z Rakovníka do Kralovic. Podle dřívějších analýz obce by nejlevnější možná oprava vyšla na 90 milionů korun.

43 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Já bych jen všem doporučil si zjistit, kolik měla stát oprava v roce 1997. Jen a pouze následek dopravní politiky „římanovců“ v 90.letech, kdy bylo cílem udržovat je 20% tratí a zbytek nechat dojezdit do vyhnití. Nezapomenutelný výrok o „železnici coby přežitku 19.století“ sice neřekl tehdejší ministr dopravy (ale Tomáš Ježek), o přístupu tehdejších mocných k železnici to však svědčí více než pravdivě.

    • Bezvadné, ještě, že ti padouši nevyhráli a máme pořád béčka, režijky, bobiny a sociální jistoty. A zkuste si do toho Eintopfu přidat ještě nějaké pečivo, třeba Žemličku.

      Nicméně asi chápete, že pokud v 19. století postavili lokálku spojující pár vesniček, tak její užitečnost nemusí být po 120 letech úplně stejná jako v době jejího vzniku. V té době bydlelo na venkově neuvěřitelné množství lidí, někde i desetinásobek dnešního stavu (viz obecní kroniky, počty hospod, řemeslníků atd.). A všichni ti lidé byli v místě ekonomicky aktivní – zemědělské podniky, lehký průmysl, pivovary, to všechno něco vozilo a i ti lidi občas někam jeli…

      Je tak těžké pochopit, že po 120 letech velkých ekonomických a demografických změn tato technologická stavba (stejně jako mnoho jiných z té doby) už není potřebná a naopak je poměrně drahá na to, jakou užitnou hodnotu nabízí?

      • „Je tak těžké pochopit, že po 120 letech velkých ekonomických a demografických změn tato technologická stavba (stejně jako mnoho jiných z té doby) už není potřebná a naopak je poměrně drahá na to, jakou užitnou hodnotu nabízí?“
        To samozřejmě na pochopení těžké není – mnohem těžší na pochopení je to, že s tím stále rozpornějším stavem nikdo už minimálně 60 roků nikdo nic nedělal a ni se dělat nesnažil: „bolševikovi“ lze snad přiznat určitou omluvu v tom, že si sice mohl snadno prosadit žádoucí změny (přesuny zastávek, rektifikace oblouků, atd.), ale neměl dost finančních prostředků a (asi) ani kvalitní techniky, která by usnadnila jejich realizaci, a prioritou pro něho byla doprava uhlí ze severočeských revírů do Vojan a Trnovce nad Váhem, ale že nic pro místní trati prospěšného neudělaly ani „garnitury“, které nastoupily po něm, a nechaly většinu regionálních tratí dojít až do současného stavu, to je trestuhodné, protože ty už na to jak dost financí, tak i potřebnou techniku k dispozici měly.

  • Jen pro upřesnění, Radka Pistoriusová je mluvčí Českých drah, dopravce, nikoli Správy železniční dopravní cesty s.o.
    tedy provozovatele dráhy.

    • Jen pro upřesnění už není mluvčí Českých drah, ale čerstvě zaměstnankyní SŽDC.

  • Pořád a zase neuvažují trochu strategicky, ale jen podle jakési krátkozrace počítané potřeby stavu a kapacity trati a rentability …. a pak to dopadá, jak to dopadá, že když na jedné trati je nějaký problém, napůl nevědí, a napůl nemají kudy to táhnout jinudy – názorně jsme viděli, když teď hořelo mezi Lovosicemi a Ústím, kde je několik alternativ (proč nebyla funkční ani alternativa přes Žalhostice, nevím).
    Konkrétně trať Rakovník-Mladotice kromě přímé obsluhy svého okolí je nejkratším a bezobratovým spojením ve směru Rakovník-Plzeň, a záložní možností za trať Rakovník-Blatno i Praha-Plzeň.

    • V zásadě s vámi souhlasím, že současná koncepce železniční sítě očividně ignoruje potřebu záložních kapacit pro případ mimořádností a že je to velká chyba. Nejsem si však jistý, zda něco takového připadá v úvahu u této tratě. Je zde otázka přechodnosti vozidel, seznání traťových poměrů, maximální délky vlaku. atd.

    • „nejkratší spojení Rakovník-Plzeň“ je dobré přesně pro co? Existují tam nějaká poptávka po nákladních přepravách, nebo hodně lidí z Rakovníka jezdí pracovat do Plzně?

      • Nejezdí, většinou nejde o tranzitní cestující, ale z vesnic po cestě.
        Tudíš pro většinu lidí je tam vlak k ničemu nebo poslední možnost.
        Ale z šotopohledu je ta trať velice důležitá….

      • Kdyby nejezdilo, nenasazoval by tam ČSAD Plzeň kloubový autobus…

        • Já to myslel na lidi jedoucí z Rakovníku až do Plzně.
          Relace Plzeň – Kralovice je docela silná.
          Z druhé strany je to Rakovník – Čistá, i když ta už ne tolik a vlak tam hraje třetí housle po autobusech a autech….

    • Problém je jestli má smysl ten směr zálohovat a jestli existuje nějaká možnost toto udělat bez novostavby, to si můžeme dovolit tak u VRT. Co je ale myslím větší problém je nedostatečné propojení a třeba i nedostatek kolejí a neelektrifikované úseky. Například mezi pravobřežkou a levobřežkou se směrem do Německa dá pod Všetaty přejet až někde v Děčína a nebo složitě. Na druhou stranu je to o něco lepší, ale také ne ideální. Spoj do Brna je „zálohovaný“ tratí přes Vysočinu, ale pokud se vlak dostane za Kolín, tak není moc jak objet, zejména pokud se vyřadí úsek za Chocní. Chtělo by to drát přes Hlinsko, sice by se muselo první sunout na Pardubice-Rosice, ale to snad není velký problém. Také chybí drát do Letohradu od Týniště.

      „Zálohovat“ hlavní trať takovouto lokálkou je ale poněkud nesmysl, musel by se tam dát drát a další věci. To už má snad větší smysl udělat objízdnou trasu přes Příbram.

  • Názory různé, leč zapomínající, že stále existuje platná drážní legislativa, nikdo nezrušil příslušný paragraf zákona o dráhách, který říká, že vlastník musí udržovat dráhu provozuschopnou. Tady vlastník (stát přenesl tuto povinnost na SŽDC) zjevně nedělal nic a nechal trať rozkrást. Za to pochopitelně může SŽDC, ale hlavně za to můžou konkrétní odpovědní pracovníci SŽDC, kteří jsou i dnes za stav tratě odpovědní. A měli by být k odpovědnosti pohnáni. A neměli by ve vlastním zájmu zapomínat, že porušení povinnosti při správě cizího majetklu je trestný čin a tady bude škoda nemalá a možné odnětí svobody taktéž nikoli malé. Nechtěl bych být v kůži odpvědných lidí na SŽDC. Protože svojí nečinností a zanedbáním povinností způsobili škodu velkého rozsahu. Škoda bude v každém případě vyčíslena – buď náklady na obnovu, nebo na snesení tratě (a i ty jsou nemalé, i s rekultivacemi to vyjde kolem milonu na kilometr). Takže tím, že se trať zruší, způsobená škoda nikam nezmizí.
    Osobně ale předpokládám, že to s tím zrušením nebude tak horké. Účastníky správního řízení jsou totiž ze zákona všichni dopravci (nejenom ČD, jak to – zcela nesprávně – visí na úřední desce ministerstva). A předpokládám, že do toho někdo z dopravců takříkajíc hodí vidle. Dráha se těžko ruší, pokud někdo z dopravců projeví zájem porovozovat na rušené trati drážní dopravu, dřív se tomu vtipně říkalo „dopravní potřeba“. Výmluvy na stav tratě neobstojí – ten stav prostě někdo připustil, a i přes ty stromy je to stále trať a je pouze vyloučená. A bude-li dopravní potřebu deklarovat některá z obcí a kraj (bez ohledu na toto, jak si to představuje SŽDC), nebude to mít ministerstvo s tím rušením tak jednoduché. Ale to porušení povinností při správě cizího majetku je už na stole a předpokládám, že se tím příslušné orgány budou zabývat.

    • Primarni duvod proc tam nic nejezdi od roku 1997 byla nesjizdnost trati v useku Cista – Kralovice z duvodu spatneho (zanedbaneho) stavu, doprava byla tedy zastavena a vyhlasena vyluka s nahradni dopravou. Usek Cista – Kralovice se podaril opravit a zprovoznit v roce 2001. Na zbytek trate (Kralovice – Mladotice) nikdo nesahl do dnes. Jde o jasne ci snad umyslne zanedbani verejneho majetku a je opravdu na miste zda by se tim nemela zabyvat Policie CR. Mimochodem kdyby obec Mladotice trat prevzala potrebovala by min. 90 milinu na obnoveni trati a takto mala obec, pokud by nedosahla na nejakou tu dotaci, opravdu nenajde v rozpoctu takto vysokou castku. Je to bludny kruh. SZDC zajem nema, Mladotice to nemaji za co opravit a Plzensky kraj dela mrtveho brouka…. takto vznikne/vznikla slepa trat z/do Rakovnika s par vlaky. Mimochodem nekde na idnes jsem cetl, ze jsou pripraveny penize na modernizaci regionalnich trati, nekdo si tam v diskuzu posteskl, ze na trat Kralovice – Mladotice se nedostane nejspis ani koruna. Bohuzel mel dotycny pravdu…

      • Chápu správně, že doporučujete, aby každá vesnice velikosti těch Kralovic dostala (odněkud, od státu, z eurofondů, z nebe, od Satana…) dostala 90 milionů na řešení svých dopravních potřeb?

        Pokud ne, tak proč zrovna tady by tomu tak mělo být a proč by se měly tyto peníze vyhodit na spojení směrem, který je pro ně nejméně důležitý?

      • „Primarni duvod proc tam nic nejezdi od roku 1997 byla nesjizdnost trati v useku Cista – Kralovice z duvodu spatneho (zanedbaneho) stavu, doprava byla tedy zastavena a vyhlasena vyluka s nahradni dopravou.“
        To není úplně přesné – velmi podstatnou roli v tom už tehdy hrál i špatný stav mostu nedaleko Mladotic a stav trati v úseku Mladotice – Kralovice obecně: obojí už tehdy vyžadovalo dost nákladnou obnovu, a protože tehdy ještě existující nákladní doprava (než ji na lokálkách začal „z pobřeží“ totálně likvidovat explzeňský Vízek) mohla být provozována i jen v úseku Rakovník – Kralovice, prosadila se aspoň obnova úseku Čistá – Kožlany – Kralovice – ani tam ovšem nakonec nákladní doprava už dlouhého trvání neměla a zůstala aspoň doprava osobní, původně s dalším pokračováním některých spojů formou NAD ČD, posléze s NAD nahrazenou tarifním opatřením na regulérní autobusové lince …

  • No pan starosta Mladotic zapomněl zmínit jednu důležitou věc: Kraj sice přislíbil objednávku dvou párů spojů, ale za podmínky, že od SŽDC někdo trať odkoupí a zprovozní si jí (http://usneseni.kr-plzensky.cz/temp/636664166679632943_14/publikace45606280.htm). Tato pomocná ruka byla natažena panu starostovi a zájmovým skupinám již v zimě a od té doby neudělali nic. Tak ať se nediví, že SŽDC chce trať zrušit, když několik měsíců spali. Asi to nebude takové terno ta trať, jak tvrdí, tam budou jezdit davy… Prostě si nalijmě čistého vína, trať vede mimo hlavní přepravní proudy a dopravní obslužnost oblasti opravdu neřeší a zájem o ní má pouze pár jedinců a zájmových skupin, kteří si myslí, že spasí region. Vždyť už i část autobusů na lince 460790 byla otočena s návaznostmi v Mladoticích prioritně ve směru Manětín, protože z Plzně do Rakovníka nebo Kralovic s přestupem v Mladoticích pojede jen šotouš. Jediné smysluplné spojení Plzeň – Rakovník je v návaznosti na rychlíky v Plasích, příp. na plánované rychlobusy Kralovice – Plzeň ve špičce.

  • „V případě zrušení dráhy podle Slacha bude postupně zrušen i – beztak minimální – provoz z Rakovníka do Kralovic.“
    No když se pán podívá do západní Evropy, jak podobné cikcaktratě donikam skončily, tak má celkem pravdu. Nicméně nemyslím, že s tím může něco udělat, ani že by obnova nepojízdného úseku to měla šanci zachránit…

    • Cikcak trať by nevadila pokud by byla smysluplná pro náklad, ten může jet pomaleji, ale obávám se že tu bude nic moc normativ a ani nevede nějakým vhodným směrem.

    • Kdyby měl KÚ SčK příčetný dopravní koncept, byla by tam doprava zrušena už dávno.

  • Jestli je to tam skoro pořád jako na té fotce, tak to přímo vybízí k turistické akci 😀

  • Bohužel, ta lokálka má nevýhodu ve své délce a rychlosti. Podle návrhů JŘ má začít od roku 2019 jezdit několik vlaků v úseku Rakovník – Čistá – Kralovice s prokladem Rakovník – Čistá. Má to jezdit ve dvouhodinovém taktu. Od roku 2020 má podle plánů POVEDu jezdit i autobusová linka Kralovice – Plzeň v taktu a navazovat na vlaky v žst. Kralovice. Jenže při prodloužení želeniční linky až do Mladotic by nejspíš ty vlaky nestíhaly obraty (za 10 minut tam nedojede, je to 8 km) a tím by se ten takt rozbil. Další věcí je, že Středočeský kraj bude chtít návaznosti vlaků v Rakovníku na rychlíky od Prahy a rozjezdy do dalších směrů, což by neumožnilo návaznosti na osobni vlaky Plzeň – Žihle. Takže by tím stejně nikdo nejezdil nebo by se ty vlaky musely rozdělit na plzeňské Mladotice – Kralovice – Čistá a středočeské Rakovník – Čistá – Kralovice a na přestup by se čekalo asi hodinu…

    • A kde je napsáno, že tomu tak, jak to popisujete, musí být navěky?
      Zásadním problémem té oblasti přitom ovšem už dávno není ani zdaleka ten neprovozovaný úsek trati Kralovice – Mladotice, ale skutečnost, že osobní vlaky od / do Plzně končí a začínají v Žihli a nejedou až do / z Blatna u Jesenice, kde by mohly přípoje s osobními vlaky od / do Rakovníka fungovat smysluplněji (třeba i kvůli blízké Jesenici) – o vazbu Kralovic a Plzně vlakem přes Mladotice asi ve veřejnosti už po tolika letech její neexistence asi (bohužel) žádný velký zájem nebude: je to sice škoda, ale je to nejspíše opravdu tak.

      • Pokud ta lokálka fungovala, tak rychlíky stavěly v Mladoticích. Takže až takový problém by s tím přestupem na Plzeň nebyl. Vím že nádražáci budou řvát, že to není jejich vlak, že je to GW, ale doufám, že za několik let už se nebude moc rozlišovat dopravce, ale spíše spolehlivost. Pokud do té doby bude fungoval IDS Plzeňsko i pro jednotlivé jízdné a z druhé strany PID, tak by v tom žádný problém nebyl.
        Každé tratě je škoda, když zaroste. Každá trať může být efektivní i neefektivní )i hlavní tratě. Dotuje se více než 90 procent vlaků, tak by se to nemělo rozlišovat podle nějakého papíru (těch je na železnici milión – většina zbytečných), zda je to lokálka, ale podle efektivity, na které se musí podílet nejen SŽDC, dopravci, ale i obce a územní celky.
        Bohužel Římanovo nenávistné dědictví a jeho odesáckých kolegů k železnici se bude projevovat ještě celé 21. století.
        O tom, že i na jeho odepisovaných tratích se dá jezdit, svědčí severomoravské tratě do Vrbna a Koutů nad Desnou, které soudruh Říman chtěl také zlikvidovat. A lidé tam i přesto jezdí.
        Nevím kdo je současným ministrem dopravy, špinavou politiku nesleduji a ani mne nezajímá. Ale měl by to být člověk s pozitivním vztahem k veřejné dopravě a něco o tom vědět, nejen se vozit autem s osobním řidičem.

  • Evidentně SŽDC nemá zájem, aby tam něco jezdilo. Nechápu, jak mohou podat návrh na zrušení trati, pokud existuje byť částečný zájem samosprávy. To by se dalo hodnotit jako zpronevěra státního majetku a poškozování cizích zájmů, obojí si státní organizace nesmí dovolit.

    • Naopak, kdyby do něčeho takového SŽDC vrazila 90 mega, bylo by teprve na kriminál. Jak už tu píše noerf, za 90 mega si budete s dvěma busy provozovat dopravu 10 let.
      Šotoušci by si prostě měli na rovinu říct, že jim nejde o veřejnou dopravu, oni chtějí vláčky. Všude a za každou cenu.
      Takže tudy ne, pánové.

      • VRT: Už si, prosím, uvědomte, že tratě NEJSOU jen pro šotouše, ale pro VŠECHNY. A zavádění autobusových linek v souběhu se železnicemi je daleko větší mrhání penězi. Pokud by se tato trať obnovila, v úseku Rakovník – Kralovice by se odstranily zbytečné propady rychlostí, popřípadě by se provedly nějaké menší přeložky (pokud by to teda šlo), mohla by krásně sloužit pro přímé spojení Rakovník – Plzeň. Tady nejde o žádné šotoušství, ale o zajištění kvalitního, bezpečného a především spolehlivého spojení.
        Ke zatraktivnění by jistě přispělo postavení i zastávky u Mariánského Týnce nebo u západní části Kralovic.

        • A dostanete z ní alespoň 90km/h? Pochybuji, nejspíš jsou tam oblouky jen na 60 a pod.

        • Ale mě je to jasné. Ale taky jsem už pochopil, že trať kde by i po investování 100 mega jezdilo tak 100 lidí denně (jsem optimista) a která by stále zůstala nekonkurenceschopná s nulovým potenciálem pro nákladní dopravu je na zrušení.
          Ti všichni by stejně zůstali v autech. Rozvíjejme tratě, kde to smysl má. Pro nákladní dopravu, pro příměstskou dopravu, pro rychlo meziměstskou dopravu. Jako doplněk trati jako turistické atrakce.

          • Souhlasím, je třeba aby se prostředky daly do tratí které mají nějaký potenciál pro nákladní a osobní dopravu, je třeba natáhnout dráty, zřídit dlouhé koleje a podobně, eventuálně občas nějakou tu přeložku. Pak samozřejmě příměstskou železnici s pokud možno oddělenými kolejemi, které mohou být postaveny lowcostověji (dává to slovo smysl?), než normální tratě.

        • A ona je po přímém spojení Rakovník – Plzeň nějaká poptávka, která by to odůvodnila? Pro Rakovník je spádová Praha, pro Kralovice je to Plzeň. Už nyní provozuje Anexie Rakovník několikrát denně autobus Rakovník – Kralovice s možným přestupem na autobus Kralovice – Plzeň. O víkendu je to naopak a autobusy Plzeň – Kralovice – Čistá navazují na vlaky Čistá – Rakovník. A přestupujících cestujících tím jezdí minimum. A to je autobus, který zastavuje v centrech obcí. Všechny žst. na trati Mladotice – Kralovice – Čistá – Rakovník leží bokem, někde i několik kilometrů. Kdo by tím jezdil? A to podotýkám, že jsem místní patriot a rád vzpomínám, když nám kolem zahrady jezdil nákladní vlak s parní lokomotivou… ale doba je jiná.

      • 199 270 000 Kč Jsou projektované , nikoli skutečné náklady na tzv. protihlukové stěny , v úseku Běchovice-Úvaly , tudy tedy ano ?

        • PHS je tunel… Už jsem to tady psal, jak je to personálně propojené. Výrobce těch betonových nesmyslů má své lidi na na MD, tak na SŽDC. Takže se vezme naměřená hluková zátěž na staré trati a tím se odůvodní, že na nové trati to bude stejné, nebo (při vyšší rychlosti) horší. No a tím se odůvodní nutnost těchto věcí. Samozřejmě ještě předražených.

    • To byste měl asi skočit na nejbližší služebnu PČR a podat trestní oznámení…

    • To by mě zajímalo jak může STÁTNÍ organizace zpronevěřit STÁTNÍ majetek. Leda že by ji zpronevěřila jinému státu?

  • Za 90 milionů na opravu tratě můžou nakoupit dva elektrobusy a jezdit se čtyřmi páru spojů cca 10 let. A bude to pro okolí šetrnější.

    • Pro místní by bylo nejlepší mít přehlednou kvalitní bus linku Rakovník – Lubná – Petrovice – Čistá -Kožlany – Plasy(přestup na vlak – (Plzeň) a ne ten zmatek, co je tam teď. A ještě by se uštřilo na vlaky či busy pro jiný relace….

      • Zmatkum v autobusove doprave odzvoni od roku 2019. Cituji:
        V průběhu I. pololetí 2018 měly obce možnost připomínkovat jízdní řády, které budou platné po roce 2020. Jízdní řády vycházejí z několika principů:

        Páteřní systém veřejné dopravy je železniční doprava
        Nové autobusové jízdní řády ve větší míře navazují na železniční dopravu. Vlaky jezdí již několik let po většinu dne v pravidelném intervalu. Bylo tedy možné sestavit a navrhnout nové autobusové jízdní řády tak, aby tento interval pokud možno respektovaly a cestující tak měli možnost přestupu na vlaky jako na vyšší a kapacitní systém veřejné dopravy. Po zavedení nového dopravního řešení bude možné využívat spoje více dopravců, na jeden jízdní doklad. Souběh autobusové a drážní dopravy snižuje efektivitu obou druhů veřejné dopravy, neboť nabízí cestujícím prakticky jedno spojení ve stejné časové poloze dvěma různými druhy dopravy.

        Zavedení páteřních a obslužných linek
        Dnes jezdí často několik souběžných linek, většinou s minimálním vytížením, do jedné spádové obce. Tento způsob je neefektivní a drahý. Nově budou obslužné linky navazovat na páteřní linky. Na obslužné linky budou také nasazeny menší autobusy, které pomohou snížit náklady na veřejnou dopravu.

        Snížení počtu vozidel
        Předchozí princip pomáhá i snížení počtu vozidel v oběhu a počtu řidičů, kterých je kritický nedostatek. Snížení počtu vozidel pomáhá zároveň snižovat náklady na dopravní obslužnost.

        Rušení nevyužitých spojů
        Spoje, které vozí méně než jednoho člověka, jsou zrušeny, případně převedeny na spoje na zavolání. Spoj na zavolání si budou moci cestující objednat přes telefon na krajský dispečink, webový formulář či u řidiče. Číslo naleznou mj. na jízdním řádu. Naopak páteřní trasy jsou posíleny.

        Jízdní řády byly rovněž vyvěšeny na webu organizátora, řada obcí je dala k dispozici občanům. Každé připomínce jsme se věnovali individuálně, většina připomínek byla zpracována. Několikrát jsme vyjížděli za jednáním s obcemi. Většina jízdních řádů byla navíc obcemi a školami připomínkována již v minulých letech, nyní se pouze dolaďovaly drobnosti. Jízdní řády se následně budou ještě mírně upravovat (úprava návazností na drážní dopravu, úpravy dle změn ve školní výuce, výstavba nových zastávek atp.) a měly by začít platit od 15. prosince 2019.

        • PetrB: Jenže pro lidi v Kožlanech , Petrovicích, většiny Lubné nebo Břežanech je vlak celkem k ničemu a oblast by líp obsloužil bus. A to i s ohledem na zastávky v Rakovníku.
          Takže nemá smysl, aby dělal vlak ZBYTEČNÝ souběh pro pár lidí….

          A že nekvalitní JŘ busů v této oblasti ustanou si zatím moc nemyslím….

          • „A že nekvalitní JŘ busů v této oblasti ustanou si zatím moc nemyslím….“
            Nepředjímal bych: je to Středočeský kraj a snad ještě do konce t.r. by mělo i v té oblasti dojít k úplné integraci do PID, což v podání ROPIDu + IDSK znamená minimálně zpravidelnění intervalů a často i rozšíření dopravní obslužnosti i na víkendy – to vše si v podání POVEDU zatím rozhodně představit nedovedu …
            Osobní železniční doprava by tam měla jakýs-takýs smysl v případě, kdyby trať byla sjízdná až k Mariánské Týnici a třeba tam i končila (koncovou zastávkou na širé trati užitečnou i pro západní část Kralovic) – to je ale dost neprůchodné kvůli přejezdu na silnici I/27 v Kralovicích. Kdyby ale POVED překvapivě dokázal vytvořit kvalitní autobusové přípoje k vlakům a od vlaků v Kralovicích u nádraží (kde má autobusový dopravce navíc i provozovnu) a nenutil cestující při přestupu k pěšímu přesunu až do / ze skoro 1 km vzdáleného centra Kralovic, tak by to neobnovení lokálky dál do Mladotic asi ani příliš nevadilo – i když je jí i tak škoda …

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora