Osud lokálky v Jesenickém výběžku se naplňuje. Proces zrušení tratě do Vidnavy začal

Velká Kraš, vlevo trať do Vidnavy. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8343263Velká Kraš, vlevo trať do Vidnavy. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8343263

Ministerstvo dopravy zahájilo proces zrušení další regionální tratě. Dozrála k němu lokálka z Velké Kraše do Vidnavy v Jesenickém výběžku

161 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

Lidi, pochopte, už je rok 2019, nikoliv 1919! Tak to prostě je! Vlak má budoucnost v městské (hustě osídlené) a dálkové dopravě. Takto na venkově fakt neeeeeeee. Už se s tím prostě smiřte, končí tato lokálka, budou končit i další, je to jen otázkou času. To prostě není udržitelné provozovat něco takového (drahého) souběžně se silnicí a udržovat v provozuschopném stavu. Každý slušný hospodář by to už zrušil dávno. Až doslouží, chce do sběru!

xyz

„To prostě není udržitelné provozovat něco takového (drahého) souběžně se silnicí“ Usuzuji správně (z vašeho údaje o drahém provozování), že vám je známa roční částka, která byla (např. v roce 2010 coby posledním roce s osobní dopravou) ze strany SŽDC vynaložena na udržení této tratě v provozuschopném stavu (potažmo – částka, která tedy byla následně ročně ušetřena vyloučením této tratě z provozu)? Pokud ano, budu rád, když se o tu výši roční částky podělíte a zveřejníte ji. Děkuji. (Proč se také ptám – na onen podzim 2010 SŽDC původně tvrdila, že zrušením tratí z toho svého „seznamu tratí s roční… Číst vice »

xyz

Předchozí otázku doplním podotázkou – z vašeho tvrzení o „drahotě provozování“ lze též usuzovat, že znáte nynější náklady na SŽDC na (ne)udržování tratě v úředně existujícím, ovšem zároveň úředně nesjízdném stavu. Rovněž by mě zajímala roční výše těchto nákladů coby výše úspory následně vzniklé po definitivním úředním zrušení tratě. Děkuji za odpověď.

libor

pro xyz: nemusím znát přesná čísla, ale pokud chcete provozovat trať, pak se o ni prostě aspoň trochu starat musíte (prořezat apod.) podobně jako o silnici. A to jsou prostě náklady. Kdyby tam byl potenciál k provozu, tak věřím, že by se nerušilo.

xyz

Děkuji za (ne)odpověď. Sám za sebe si dovolím spekulaci – na onom sklonku roku 2010 tvrdila SŽDC, že roční náklady na údržbu tratě č. 243 Moravské Budějovice – Jemnice (21 km) činí 12,5 mil. Kč (a „že se to nevyplatí, takže údržbu ukončí“ atd.). Trať Velká Kraš – Vidnava je cca 5x kratší, tzn. dalo by se odhadovat (samozřejmě zhruba – mohou existovat rozdíly; i když na druhou stranu – obě tratě jsou mj. prosté jakýchkoliv větších umělých staveb, které by údržbu mohly prodražovat), že roční náklady na údržbu činily cca 2,5 mil. Kč. To vše samozřejmě v případě, že… Číst vice »

libor

jste fanatik! pokud je to tak výhodné, tak si to tam kupte vč. nějaké 810 a jezděte tam, vozte třeba vzduch nebo co chcete… ale berte, že jsem v roce 2019 a to je jiné než v roce 1919!

xyz

Zajímavé sklouzávání k demagogii a vkládání předřečníkovi do úst vlastní smyšlenky. Děkuji. Pozn. pro ostatní – nikde jsem nezmiňoval, že „je to tak výhodné“ atd. Pouze mě zajímalo, zda ti, kteří hovoří o té „drahotě udržování provozu“ atd., mají povědomí o tom, kolik Kč ročně tedy činí ona „údržbová drahota“. Nyní již jsem se dozvěděl, že nevědí, tudíž nemám dalších otázek. 🙂

Martin

Jen poznamka: kdyby trat byla nova udrzovana, a treba existujici i trat do Nisy ve Slezsku, tak ten potencial verim, ze ma… soucasna trat jen do Vidnavy zrejme ne nebo jen jako lightrail…
Druhou veci je naklad na udrzbu trati vs. naklad na udrzbu a provoz silnice…

Jan Sova

Lokalita Vidnava – V.Kraš je navíc echt gold o tom, že tam chcípl pes… Možná kdyby tam tenkrát umístil Pospíšil ty mukly, tak se ten region trochu mohl zvednout na službách, ale smůla. Turisticky v letní sezóně tam taky nic masově lákavého není, takže autobusy to jistí….

jan

No jenže přichází zase nová doba. Autonomního čehokoliv. A ta koncept hodně změní..

jan

Sice tato trať je asi fakt hodně zapadlá. Ale tohle jsou podle mě dobré úkoly pro autonomní řízení pro univerzity. Nechat tam tu 810 ku jezdit 20 kou. S nouzovým tlačítkem a nějakýma kamerama a laserem. A vyřešené. Jen je netřeba být posr.aný pře EU certifikovaný. A ta ekonomika by bez průvodčího a personálu asi byla dost jiná. Nehledě k tomu, že na každé té trati je třeba počítat, že každý ten přejezd stojí 10 milionů. Kolej 30 mil /km. A to jsou ty ceny, které, když se to rozkrade, bude muset někdo pro obnovu investovat. Ne 500 000 ve… Číst vice »

Vicher

Vážně si myslíte, že mzdy strojvůdce a průvodčího tvoří hlavní část nákladů na provoz?

xyz

Ještě dovětek k tomu, co odborově organizovaným nádražákům (ne)vadí – jsou dvojí náklady spojené se zajištěním provozu tratí. Jednak náklady na údržbu, jednak náklady na mzdy pracovníků řízení provozu. Tratě „odstřelené“ na onom sklonku roku 2010 bez výjimky jsou z kategorie „jejich zrušením/znesjízdněním se neušetří žádný pracovník řízení provozu“. Je ironií, že na trati č. 295 dosud slouží výpravčí v žst. Vápenná, Žulová a Velká Kraš, přestože objektivně po většinu času nemají co na práci (mimochodem, předpokládám, že odpůrcům zachování tratě do Vidnavy rovněž – v rámci „měření stejným metrem“ – vadí i tento nevhodný stav). Mimochodem, tato trať je… Číst vice »

Ondra

zastávka Lipová Lázně jeskyně přece existuje.

xyz

Opakuji: zřízení žst. (slovy: ŽELEZNIČNÍ STANICE, tzn. stanice s více než jednou dopravní kolejí) pro umožnění systémového, taktového křižování.

Tomas

Obdivuju váš zápal bojovat dávno prohranou bitvu, ale každého věc, co jak marní svůj volný čas. Jen nechápu, co do toho pořád taháte odbory, když sám píšete, že o práci nikdo nepřišel a pracovní podmínky zaměstnanců na provozované trati považujete za taky velmi dobré.

xyz

„co do toho pořád taháte odbory, když sám píšete, že o práci nikdo nepřišel“
Patrně neumíte číst, protože nic takového jsem nikde nenapsal.
Pro ostatní čtenáře: ČD, a. s., přišly podivným zastavením osobní dopravy do Vidnavy o své výkony (ve prospěch dopravy autobusové). Je zajímavé, že toto odborům nevadilo, zatímco o dost víc jim vadí, když ČD mají přijít o výkony ve prospěch jiného železničního dopravce.

Standa

Jako, ze tanle lokalka nema valny dopravni vyznam a je asi nesmyslne ji drzet v provozu chapu. Ale proc ji rusit. Proste ji zakonzervovat, uredne ji nechat jako existujici trat pouze ve dlouhodobe vyluce.Protoze kdyz ji zrusime a vytrhame koleje, uz ji nimdy nepujde obnovit, pokud by nekdy v budoucnu ta potreba byla

VRT

Dokázal by tu někdo napsat, co by se muselo stát, aby ta potřeba byla?

Jiří 2

Dokázal by tu někdo napsat, proč se nutně musí rušit, když ničemu nepřekáží a může i nadále zůstat mezi úseky s dlouhodobou výlukou?

PetrB

V Nemecku napr. hned v pohranici s CR se nachazi trat Olbernhau – Neuhausen, na ktere neni pravidelny provoz, vlaky od Chemnitz konci ve stanici Olbernhau-Grünthal, dale do Neuhausen je trat zakonzerovovana, kdyz to jde tam proc by to neslo zde…

xyz

Upřesním, že do Neuhausenu v posledních několika letech při zvláštních příležitostech vlaky jely, na rozdíl od tratě do Vidnavy, která je úředně vyloučena z provozu a na kterou SŽDC nepřidělila kapacitu ani poté, co o to byla příslušným organizátorem zvláštních jízd požádána (totéž pak platí pro další tratě s obdobným osudem, tedy Uhřice u Kyjova, Chrudim m. – Heřmanův Městec, jakož i Děčín – Telnice).

VRT

Nedokázal. Hm.

xyz

Dokázal. Viz o vlákno výše.

VRT

Já bych to řekl zhruba takto: podívejte se na mapku rychlostí na síti SŽDC. Zaměřte pozornost na tratě, které jsou čárkovaně (tečkovaně…, nevím). Pak si položme otázku: má pravidelný provoz na takových tratích smyl? Odpovím si sám: na některých zcela určitě, na řadě rozhodně ne. Ty první zrekonstruujme, aby ta rychlost byla trochu víc z 21. století, ty druhé zrušit (převést na spolky, obce, muzea, historický provoz, atd).
Pořád ale bychom spíš měli začít především u těch tratí, jejichž význam je evidentní a které se rozpadají před očima. Ty tam jsou většinou modře…

xyz

Aneb vztaženo k tématu této diskuse: – I když do úseku Hanušovice – Lipová Lázně bylo v letech 2016 + 2018 významně zasahováno (tzv. odstranění propadu rychlosti, které v konečném důsledku přineslo mj. zkrácení cestovní doby Hanušovice – Jeseník o více než 10 minut), přesto platí dilema „Znovu do (čerstvě zrekonstruované!) trati zasahovat a (byť to v nynější stopě zjevně není možné) zvýšit rychlost nad 60 km/h (aby už to nebylo „čárkované“), anebo tuto (čerstvě zrekonstruovanou!) trať zrušit (přinejmenším co se týče pravidelné osobní dopravy). – Přestože úsek Velká Kraš – Vidnava je natolik krátký (4 km s jednou mezilehlou… Číst vice »

Standa

Abyste vyrazne zvedl rychlost na takovych tratich, budete muset vetsinu z nich kompletne prelozit do nove stopy. Ty lokalky byly jako lokalky staveny uz na konci 19. stoleti, uz tehdy se nedali postavit podle standartnich pozadavku a norem aby meli ekonomicky smysl ( viz tzv. „lokalkovy zakon“)

VRT

Taky nepíšu, že se musí jezdit 120… ale ta pointa je trochu jinde.

Souprava

Z takového Sedlec-Prčice je to taky 5 km na vlak, neměla by se jim postavit lokálka? Obyvatel má S-P dokonce 2x tolik, co Vidnava. A pozor, dle ekošotoušků už 5 aut o 1 člověku načadí víc než 810!!! Autobusem ty lidi k vlaku ochotní jet 5 km nebudou. (šotodogma č.1, lidé jezdí zásadně jen autem a vlakem, bus je socka největší i kdyby byl nízkopodlažní, klimatizovanej a rok starej, tak nemá na 40 let starou 810 se stolečkem a záchodem; navíc lidi odradí, že bus během těch 5km celkem 7x zastaví, což vlak, který bývá obvykle za obcí, 10-15 min… Číst vice »

Souprava

a za každého počasí… ve větru i dešti, mrazu i vedru… procházka od vlaku a ke vlaku je vždy pohodlnější než autobus… 😀

Tronda

V Heřmaničkách by hlavně měli zastavovat pomalé R do Budějovic (oficiálně, resp. i po dostavbě koridoru), pro místní to může znít pro cestu do Prahy zajímavě, lidí je tam docela dost a kdo spěchá jede stejně expresem.

Ono je hlavně zajímavé, že mnohem větší řev nastane, když se provoz na nějaké trati má předat jinému dopravci než ČD, to pak někteří vyvádí jako by měl nastat soudný den, naproti tomu vyškubání lokálky není taková pohroma a na vyškubání společného nádraží si jsou někteří šotoušci ochotni udělat brigádu, hlavně aby žlutý neprojel.

xyz

„Z takového Sedlec-Prčice je to taky 5 km na vlak, neměla by se jim postavit lokálka?“ Argumentačně dáváte dohromady aspekty „nerušit stávající“ vs. „budovat zcela nové“. „Autobusem ty lidi k vlaku ochotní jet 5 km nebudou.“ Další tendenční srovnání – 5 km od Sedlece-Prčice se nachází páteřní trať, ke které mohou mít lidé větší ochotu se dovézt autobusem byť coby „poslední mílí“; zatímco 4 km od Vidnavy se nachází trať, která lidi doveze stejně jen do Lipové Lázní; tzn. přestup „4 km od výchozího/cílového bodu“ nedává příliš smysl. „č.1, lidé jezdí zásadně jen autem a vlakem, bus je socka největší… Číst vice »

Souprava

Vidnava, to je základ železniční sítě v ČR a symbol arogance pragocentrismu, jak jsem se tu dočetl. 🙂 A dostalo se jí takové pocty hned po tom, co šotoušky začalo štvát, že už se tam nemůžou projet po kolejích… do té doby tam neměli sebemenší potřebu jet, řada šotoušků ani nevěděla, že taková trať existuje. 🙂 Ale dnes je to pro ně mučednice. Symbol zlé SŽDC a nechápajících Pražáků, co absolutně nechápou, že napojení Vidnavy o 1 300 obyvatelích je nejpalčivější problém v republice. Skutečnost, že to z Vidnavy teď mají 5km po silnici místo po kolejích, ke klikaté lokálce,… Číst vice »

jan

Tak vede do spádového města – Jeseníku. A z Jeseníku samozřejmě dál.. A když se podívá člověk na tu mapu, tak je to spíš tato trať tramvaj. To že nejsme schopni využívat naše pohraničí a Němci s byli je asi k zamyšlení.. Každopádně šotoušké vlakové Švýcarsko je ejhle značně decentralizované. Bern, Geneva, Zurich, Wintertur. Jih…

V J

Byl jste tam někdy? Proč by někdo šel z Vidnavy na vlakové nádraží, pak jezdil vlakem do Jeseníka a pak třeba do Olomouce? Místo několika hodin drkotání se ve vlaku, stačí vzít auto nebo svozový minibus na objednání pro důchodce a výjde to o miliony levněji.

xyz

„Proč by někdo šel z Vidnavy na vlakové nádraží, pak jezdil vlakem do Jeseníka a pak třeba do Olomouce?“ Není potřeba jezdit až do Jeseníku, přestup mezi vlaky je zajištěn v žst. Lipová Lázně. „Místo několika hodin drkotání se ve vlaku, stačí vzít auto nebo svozový minibus na objednání pro důchodce a výjde to o miliony levněji.“ Nutno dodat, že spěšné vlaky Jeseník – Zábřeh (-Olomouc), jakož i osobní vlaky Javorník ve Slezsku – Lipová Lázně, jezdí tak jako tak, bez ohledu na úřední zrušení tratě Velká Kraš – Vidnava. Stejně tak jezdí i autobusové pendly Velká Kraš – Vidnava.… Číst vice »

Děčíňan

Politika SŽDC ve zkratce? Trhat, ničit, plundrovat, likvidovat.

Michal

Vy se tvarite, jako kdyby vytrhali koridor mezi Chocni a Pardubicema.
Usek rozdelene mezinarodni trate, ktery dnes vede do nejake vybydlene vesnice urpostred niceho bohuzel poc perspektivy nema… 🙁

Dominik

Tak už si vyberte, když se trať zlikviduje je to špatně a nadává se že SŽDC nedělá nic jiného jen ničí vše, když se do opravy dají peníze, zas se nadává, že to je špatně, že to jsou zbytečně investované peníze, když tam nic nejezdí.

Ondra

Vina není na SŽDC, ale na lidech (protože přestali vlaky využívat), privatizaci (protože způsobila bankrot tamní továrny) a kraji (protože přestal vlaky objednávat).

xyz

Vina JE na straně SŽDC, protože právě ona na onom sklonku léta 2010 vydala „seznam nerentabilních tratí“, bez kteréhož by Olomoucký kraj tehdy osobní dopravu na trati „nedoobjednal“ (totéž v jiných krajích Jemnice, Netolice, Chrudim m. – Heřmanův Městec). Vina JE na straně SŽDC rovněž v následném úředním znesjízdnění tratě a nepřidělení kapacity dráhy ani poté, co o to byla požádána.

Hanzí

Tak ještě zbývá ta mladotická trat, tak jsem zvědav na skupinu šotoušů zda jí vezmou do vlastní péče a ukážou nám smysluplnost těchto lokálek. Nebo že by byli jak naši ekologičtí ochránci, kteří pro skutečnou ochranu přírody nic nedělají a jen sedí v kanclech a podávají žalobu za žalobou v ,,zájmu ochrany přírody,,? Viz nedávno např D8 kdy stovky kolosů každý den šplhali do kopců místo aby svištěli po natažené autostrádě.

VRT

Ale tohle šotouši nikdy neudělají. Jim koníčka prostě musíme platit my všichni a nic se rušit nesmí. Naopak, všude 4 páry šukafonů denně. I kdyby v něm měl jen jen fíra a průvodčí.

xyz

Pominu-li skutečnost, že nemáte pravdu (viz např. právě ten Zbýšov), tak dodám, že mladotická trať je krásným příkladem, kdy správce dopravní cesty (do konce roku 2002 ČD, s. o., poté SŽDC, s. o.), již po více než 20 let není schopen danou trať udržovat v provozuschopném stavu, předmětná trať již do značné míry ani fyzicky neexistuje, přesto na ni SŽDC vydává mj. prohlášení o dráze, onen úsek je součástí nákresných jízdních řádů (plus coby na úředně existující trať na ni SŽDC pobírá dotace?); tzn. státní SŽDC (jejímž primárním posláním je právě mj. správa/údržba dopravní cesty něco po mnoho let nezvládá,… Číst vice »

Hanzí

Dodnes neví nikdo proč se ten svah hnul, jestli činností v kamenolomu, či samotnou stavbou a tunel, který navrhovali tenkrát ekologové by byla ekonomická vražda téhle stavby. I s prácemi na zajištění svahu to vyšlo stále o dost levněji než podkopávat celé středohoří. A v případě ,,mladotické,, je to zrovna sama obec kdo vše zdržuje a stále se nemohou rozhoupat jestli tu trat (nebo spíš torzo) vůbec chtějí nebo ne.

xyz

„Dodnes neví nikdo proč se ten svah hnul, jestli činností v kamenolomu, či samotnou stavbou“ Pominu-li skutečnost, že tedy ani jedna z příčin není na straně železnice, tak dodám OBJEKTIVNÍ ÚDAJ, že tento sesuv měl za vinu několikaleté zdržení dostavby dálnice (= o to déle „náklaďáky stoupaly do kopců“. „A v případě ,,mladotické,, je to zrovna sama obec kdo vše zdržuje a stále se nemohou rozhoupat jestli tu trat (nebo spíš torzo) vůbec chtějí nebo ne.“ Pominu-li skutečnost, že podvodníkem je zjevně SŽDC, která si dovolí toto torzo (mj. s již fyzicky neexistujícím přejezdy po rekonstrukci povrchu hlavní silnice) definovat… Číst vice »

Martin

Tak ted nemate pravdu, tunel by vysel o polovi,u levneji nez byla sanace sesuteho svahu a stale neni jasne, zda nahodou v budoucnu opet k sesuvu nedojde…
Posuzovani variant bylo dost podivne, protoze posudky se klonily k tunelove variante nebot se vedelo, ze jxe o nestabilni uzemi, ale diky tlaku jistych lidi byl znovu zpracovan posudek, ktery doporucil povrchovou variantu, zrejme kvuli cene,…
Na internetu k tomu najdete spoustu informaci…

ApolloXI.

Těmto „římanovcům“ nevadí, že stát nedodržuje své vlastní zákony, to je přeci „modroptáčníkům“ vlastní.

Juraj

Vy jste opravdu nemocný člověk.

xyz

Mimochodem, pokud je trať Kralovice – Mladotice úředně existující tratí (SŽDC se tváří, že takovou tratí skutečně je), pak nejsou na tamních přejezdech dodržena předepsaná značení (výstražné kříže na přejezdech, dále výstražné značky upozorňující na přejezd ve vzdálenosti 80/160/240 metrů).

Martin z Moravy

Spíše se divím, že trať nezachránil žádný železniční spolek. U nás třeba zachránili trať Zastávka u Brna – Zbýšov, sice ji přebudovali na úzkokolejku, ale dost dobře se o ni starají.

xyz

– Trať Zastávka – Zbýšov se této záchrany dočkala paradoxně jen „díky“ tomu, že MPŽ bylo vypovězeno z původního působiště v Mladějově (kde pak začal působit jiný spolek). – Úzkokolejky Zastávka – Zbýšov se NETÝKALA podmínka typu „na dalších 5 let zajistit provozuschopnost“ (ostatně, trať byla prodávána jako nesjízdná – což ale platí i pro trať do Vidnavy; a pozor – k plnému zesjízdnění celé tratě od zbýšovského bývalého dolu až do Zastávky došlo až po cca 12 letech od odkoupení tratě Muzeem průmyslových železnic, tzn. zcela mimo eventuální 5letý limit). (Rozdílů se dá najít vícero; tyto dva považuji za… Číst vice »

železničář v důchodu

Termín „vypovězena“ je ovšem hodně nepřesný – bylo to spíše rozpolcení původního spolku a odchod většiny jeho členů po neshodách s majitelem areálu a s jeho představami o další budoucnosti „muzea“, s tím, že si s sebou vzali i původní název spolku i muzea.

K.S

Jak píše xyz, v MPŽ se lidé jaksi nepohodli, byly tam nějaké další problémy, co vím z doslechu. Navíc je otázka jestli to byla trať ve vlastnictví SŽDC, nebo soukromá vlečka ve vlastnictví vlastníka dolu.

Standa

Ta vlecka nikdy nebyla regionalni ani celostatni drahou patrici statu, takze ne nepatrila SZDC.
Postavil ni majitel oslavanskeho uhelneho reviru a pozdeji patrila statni firme provozujici dul Simson

železničář v důchodu

Pokud vím, nebyla to ovšem nikdy veřejná trať celostátní ani regionální, ale pouze vlečka, a nebyla ani ve správě SŽDC (resp. ČD).

Michal

A to neni uplne trat, ne? To byly vsechno prumyslove vlecky bez osobni dopravy.

Navic ji MPZ zachranilo uplne jinym zpusobem, nez po jakem volate – prerozchodovali to a udelali z toho zazitkovou drahu na vozidla z prumyslovych drah. A Zbysov obsluhuje autobus…

Standa

V sezone jede do Zbysova parkrat za den i osobni uzkorozchodny vlacek. Ale ciste jako komercni aktivita.

ApolloXI.

Jaký spolek? Tam mají lidé úplně jiné starosti. Velká Kraš zájem měla, ale ne za podmínky pěti let provozování dopravy. Já se spíš divím, že ji ještě nerozebrali ti, co šamotku ve Vidnavě 😀

ApolloXI.

Já bych jen připomněl to dušování se vedení Olomouckého kraje rok, dva před ukončením provozu, že u nich nikdy na žádnou trať nedojde 😀 Vidnavští se první dva roky bouřili, ale k ničemu to nevedlo, dnes už je jim to jedno. Ve Vidnavě je pěkná prvorepubliková vagónová váha do 36 t, tak kdyby ji někdo chtěl, nechť si řekne SŽDC 🙂

xyz

Povšimněte si také dvojího odborářského metru: – Železniční odbory vyhrožující „časově neomezenou stávkou“ v 1/2019, „pokud ministr financí dá vládě k projednání návrh novely zákona o DPFO“. – Železniční odbory vyhrožující „časově neomezenou stávkou“ ve 2/2010, „pokud nebude okamžitě zrušena (již platná/účinná) novela zákona o DPH“ (přikazující výpočet DPH z nepeněžitých benefitů v jejich tzv. ceně obvyklé). – Železniční odbory nijak nevyhrožující na sklonku roku 2010, když na několika tratích byla nestandardním způsobem (a na některých z nich i k nestandardnímu datu) zastavena osobní doprava (Jemnice, Vidnava, Netolice; Chrudim m. – H. Městeck), na některých i zastaven veškterý provoz (Malá… Číst vice »

AAA

začíná to na „r“ a končí na „a“ ? 🙂

xyz

** V prvním odstavci samozřejmě má být 1/2009, ne 1/2019.

železničář v důchodu

A v poslední větě další podstatná chyba: nepatří tam slovo „nádražáků“, ale „odborářů“, o nichž je ostatně celý text před tím! Zdaleka ne každý „nádražák“ je „odborářem“ a sdílí „odborářské“ názory!

VRT

Každý ne, ale 9 z 10 ano.

železničář v důchodu

Ani tím bych si vůbec nebyl jist: asi je v některých z těch asi 10 odborových uskupení působících na české železnici hodně provozních zaměstnanců, především „od jízdy“ a z dopravní služby, protože to umožňuje levněji si pojistit odpovědnost za škody způsobené při výkonu povolání, ale na takovou „masovost“, o jaké se zmiňujete, to ani zdaleka nevidím.

Standa

Velka cast kolegu je v odborech kvuli pojistce, prispevkum na kulturu a rekreaci a ze solidarity “ aby nekam patrili“

ApolloXI.

To je pravda, ale zdaleka každý „nádražák“ má výhody, co odbory vyjednají, bohužel.

Ondra

Je to sice škoda, ale tahle lokálka má pro dopravní obslužnost skutečně nulový význam. Zmínky o pěti cestujících zde v diskuzi, odhaduji, že za provozu by byly asi hodně optimistické. Takže ani ekologický aspekt neobstojí. Motorák nemá spotřebu jen za jízdy, ale většinou trvale po celý den (motor vlaku se obvykle při čekání nevypíná). A když se dívám do mapy, tak zřejmě jediný průmyslový podník, pro který měla trať význam, zbankrotoval už také hodně dávno.

xyz

„Zmínky o pěti cestujících zde v diskuzi, odhaduji, že za provozu by byly asi hodně optimistické.“ Zažil jsem tam (v neděli odpoledne) i cca 20 cestujících. (Je to jeden izolovaný postřeh z provozu, na druhou stranu postačuje k napadnutí vašeho odhadu o „optimistickém odhadu 5 cestujících“. „Motorák nemá spotřebu jen za jízdy, ale většinou trvale po celý den (motor vlaku se obvykle při čekání nevypíná.“ Z mojí zkušenosti – při systémových velmi dlouhých, cca 1,5hodinových pauzách mezi spoji v žst. Velká Kraš, býval motor (pochopitelně) vypnut. „A když se dívám do mapy, tak zřejmě jediný průmyslový podník, pro který měla… Číst vice »

Ondra

o zmíněném průmyslovém areálu – Šamotka ve Vidnavě je zajímavá fotogalerie zde:
http://spravnym.smerem.cz/tema/%C5%A0amotka%20ve%20Vidnav%C4%9B

Marian

Kde máme Soupravičku, která nám tu bude kázat moudra o cyklostezkách a zajících?

xyz

Ke zmínce o cyklostezce doplním, že značená cyklotrasa již v trase Velká Kraš – Vidnava je vedena, a to po vedlejší, místní komunikaci s minimálním automobilovým provozem (viz mj. mapa https://mapy.cz/turisticka?x=17.1570537&y=50.3589224&z=14). Přínos výstavby eventuální cyklostezky (coby krok následující po fyzické likvidaci tratě) tedy bude diskutabilní – právě vzhledem k tomu, že i ta nynější cyklostezka vede mimo hlavní silnice.

Dopravní p.

Tímto se aspoň ukazuje jak který kraj preferuje železniční dopravu. V Olomouckém kraji ještě lze nalézt i trať 297 Mikulovide-Zlate Hory kde je sice víkendový provoz alze zde nabít přesvědčení že se zde může také uvažovat nad zrušením tratě protože provoz v pracovní dny a o víkendech býval větší do konce roku 2012 stejně tak lze říci ještě dlouhodobě nezodpovězenou otázku modernizace úseku tratě 292 Mikulovice-Glucholazy-Jindřichov ve Slezsku peážní úsek kde sice jezdí 4 páry vlaků Jeseník – Krnov denně ale jezdí tímto úsekem maximálně 30km/h a ještě projistotu jezdí v této relaci pár spoji ve stejný čas skoro jak… Číst vice »

Tomas

Jasně, když vemu jen okresy Šumperk a Jeseník: spojení Olomouc-Zábřeh-Šumperk-Kouty je minimálně kapacitou souprav až předimenzované, spěšňáků Jeseník-Zábřeh snad nikdy nejezdilo tolik, co poslední roky, z Hanušek do Staráku i Lipové do Javorníka je zhruba douhodinový takt, což nemají v jiných krajích často ani mnohem větší obce než tyhle s prominutím díry na konci světa; no prostě na tu nebohou železnici v Olomouci fakt házejí bobek.

Michal

Naprosty souhlas. Loni v dubnu trek v techto koncinach, na to odkud a kam jsme jeli, to bylo IDS na jednicku s hvezdickou.

ApolloXI.

Tak ano, většina rádoby turistů jako Vy tam jezdí votravovat akorát auty

Michal

Twl v těch končinách jsem byl autem jedinkrát v životě – když jsme do Frývaldova vezli v březnu roku 2005 výstavu Zmizelé Sudety. Ale pak jsem tam zůstal, pochodil a vracel se vlakem. 🙂

Zdeva

Každé zrušené dráhy je škoda….jak dlouno nám to vydrží jezdit po jednom auty… .Přijde doba,že nebudeme počítat peníze,ale skleníkové plyny a ostatní poškozování životního prostředí…

AAA

jo takovej šukafon s pěti i lidma (+fíra a průvodčí) je takovej etalon nízkoemisní dopravy….

František

A místo, aby se vymyslelo, co s tím, tak se dál nechají ostatní lidé i těžké náklady jezdit po silnicích, a těch pět lidí se tam dožene taky. Tomu říkám způsob, jak udělat dopravu šetrnější. Mimochodem, už pět aut s jedním člověkem má spotřebu stejnou jako (i tento kolejový) autobus.

Tomas

Tohle už vypadá na společný útok Opavy a Šternberka.

AAA

A jakou to má emisní normu?

Dalibor

strašně by ne zajímalo, kd má domaosobní auto, který chlastá jako 1/5 liazáckýho motoru v šukafonu.

...

Asi skoro kdokoli, kdo nějaké to osobni auto má (Šukafon údajně bere pod 35 l/100 km).

Souprava

Kdyby těch 5 cestujících jelo v mikrobusu, tak je jejich ekologická stopa ještě menší, než u toho motoráčku 810 a k tomu narozdíl od 810 bude ten mikrobus nízkopodlažní. Nebo existuje nějaký důvod, proč tam, kde náhodou vedou koleje, lze lidi přepravovat výhradně vysokopodlažními motoráčky 810? 🙂 Či tam snad požadujete pro těch 5 cestujících nízkopodlažní drahý Stadler (a ona i levnější Regina spálí více paliva než 810)? A je nějaká výhoda pro lidi v tom, že ta 810 nezajede do centra Vidnavy a celkově na tom 5km úseku zastaví méněkrát? Teda kromě toho, že ten vlak vyjde kraj 6x… Číst vice »

xyz

„Kdyby těch 5 cestujících jelo v mikrobusu, tak je jejich ekologická stopa ještě menší, než u toho motoráčku 810 a k tomu narozdíl od 810 bude ten mikrobus nízkopodlažní.“ Pominu-li skutečnost, že ty nejmenší mikrobusy (typu „zadní dveře shrnovací + s odklápěcími sedadly) nízkopodlažní nejsou, tak dodám, že v úseku Velká Kraš – Vidnava autobusy jezdí a nízkopodlažní NEJSOU; v loňském roce jsem tam viděl mj. tento vůz https://seznam-autobusu.cz/vuz/27922 a v jízdním řádu žádná nízkopodlažnost garantována není, viz http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L950126_181209_220440.pdf. (Mmch. všimněte si, že tedy autobusových spojů coby náhrada za vlaky jezdí mezi Velkou Kraší a Vidnavou vcelku dost, ovšem bez… Číst vice »

Standa

Protoze na takovychto tratich provozovat cokoli jineho nez 810 a jejich reinkarnace proste nema smysl. Uz ta dvouvozova Regina je vlastne zbytecne kapacitni

Zdeva

To není o etalonu.Je to o spotřebě lidstva.Cinani a Indove to taky chtej(jezdit autama po jednom) a těch je po miliardě.Jak to dlouho vydrzi-100 let nebo víc?Nebo min?

Tomas

Viz Vesničko má středisková: „A Otík má jít do Prahy zachránit ty dodvatelsko-odběratelský vztahy, jo?“ Akorát že tam ten předseda nebyl demagog.

Zdeva

Ropu a plyn máme na Zemi jen jednou a potom zpátky na větve….

AAA

Tak za můj nedlouhý život už měla zaručeně dojít hned několikrát

Zdeva

Nesmíte tolik věřit novinářům ….

AAA

A proč mám věřit vám? 🙂 Teda samozřejmě, jednou jistě dojde. Ale na to pár zapadlých lokálek stejně nebude mít vliv. A já už tady stejně nebudu.

Zdeva

Nevěřte!!! Návrat k železnici a hromadné dopravě vůbec je velmi pravděpodobný s tenčími zásobami fosilních paliv. Totéž při oteplování Země.

Dash9

Kdo jednou z hromadné dopravy přesedl do auta, už se obvykle (z mnoha důvodů) nevrací. A i individuální doprava se dá řešit bez fosilních paliv, momentálně na tom pracuje celá Evropa.

Zdeva

Elektromobilita??Kde se vezme elektřina pro miliony aut? Vodík?Kde ho vezmou?

AAA

A pro vlaky se vezme kde?

Zdeva

Aut je ČR asi 5milionu, vlaky se počítají jen tisících…

Martin

Ted nemluvim o lokalkach, kde nikdo nejezdi, ale fakt simyslite,ze zaparkujete nap. v olomouci pres 100 tis. aut a ze bude levnejsi prostavet bulvary o 4 pruzich mestem a nekolik dalnic vsude do regionu vcetne nakladnich aut a vcetsne udrzby povrchu silnic v zime a po zime? A to jeste elekrifikaci a vsudypritomnou elektronikou kvuli bezpecnosti? Ja si myslim, ze oba rypy dopravy maji sve misto, zatimco u silnic a dalnic se investuje do celkem slusne site a jeste se vylepsuje novymi komunikacemi, tak do zeleznice, jejiho trasovani, zabezpeceni a elektrifikace se moc neinvestovalo a ani neinvestuje, to cini zel.… Číst vice »

Vicher

Které z těch kritérií (zacpané město, nákladní doprava, propojení s jinou tratí) platí pro vidnavskou trať?
Snaha zachovat každou lokálku na konci světa vede jen k tomu, že pak nezbývají peníze na ty skutečně potřebné železniční investice.

Martin

Psal jsem obecne, Vidnavska trat ve stavu v jakem je a bez preshranicniho useku nedava dnes smysl….
Kde jste v mem prispevku nasel podporu Vidnavske trati?

Standa

Take verite te Elonove pohadce o elektromobilu?

železničář v důchodu

AAA: Ta vaše poslední věta vás (a vám podobné) charakterizuje naprosto dokonale: „po mně potopa“ (případně vulgárněji: „s**u na vás, pitomci“) …

AAA

No nechci být jmenovitý … nicméně pane v důchodu, možná si sáhněte si svědomí v jakém stavu jste Vy nechali přírodu pro následující generaci
– namátkou všude DDT, PCB, olovo z benzínu (byť tedy částečně lze omluvit že na škodlivost něčeho se přislo až dodatečně), kyselé deště, povrchové uhelné pánve, zemědělství přehnojené dusičnany, s energií se taky zrovna nešetřilo – … já myslím že my se k ní chováme daleko lépe a to i v případě že nenaskakujeme modlu klimatického šílenství.

železničář v důchodu

Souhlasím – až na to, že zobecněním se ze svého sobectví nevyvléknete. A pokud jde o to ostatní, co popisujete, to je jen logický vývoj po poznání, že heslo „poručíme větru, dešti“ ve skutečnosti nikdy neplatilo a platit nebude. Navíc i současné „garnitury“ přírodu rabují a ničí životní prostředí, jen se to zase „zjistí“ až později = až to jejich nástupci už budou moci svádět na své předchůdce.

...

Můžete zůstat v klidu. Ropa nikdy nedojde, jako nikdy nedošla žádná jiná surovina. Princip nabídky a poptávky tohle dokáže celkem snadno zařídit.

Zdeva

Žádný strom neroste do nebe…

AAA

Časem se bude jezdit leda do mešity na velbloudu a myslím že ani 100 let to trvat nebude.

Dalibor

Euro -1

Xander

Proč je vlastně tahle trať na zrušení? Podle mapy bych řekl, že naopak tahle větev by měla mít větší perspektivu, než ta do Javorníka.

František

Jen by někdo musel chtít tu síť opět zacelit, aby se dalo ideálně jet dál i na druhou stranu, a to v přiměřené kvalitě (tzn. žádné brzdění na každém přejezdu, žádné technologické prostoje, trať v potřebném stavu). Když se nechce, dopadá to takto.

Souprava

Jo, Vidnava je základ železniční sítě v ČR. 😀 A dostalo se jí takové pocty hned po tom, co šotoušky začalo štvát, že už se tam nemůžou projet po kolejích… do té doby tam neměli sebemenší potřebu jet, tak jako normální lidé tu potřebu nemají doteď. Řada šotoušků ani nevěděla, že ta trať existuje. Ale dnes je to pro ně mučednice. 🙂 S nejfanatičtějšími šotoušky, jako František, se nasmějem vždycky. 🙂

ApolloXI.

Lokálka Haugsdorf – Weidenau (1896) to poprvé schytala až za nových poměrů, kdy se v roce 1991 úspěšně podařilo zlikvidovat bývalou Latzelovu šamotárnu ve Vidnavě, byť je zde jedno z nejkvalitnějších kaolínových nalezišť, které momentálně patří prapodivné společnosti Vidnavský kaolín s adresou v Praze. S tratí spol. Lenz & Co. Weidenau – Neisse Stadt (1911 – 1945), a neobnovením přeshraničního provozu to nemá až tolik společného. Druhou ránu dostala, když byla odtud (tuším, že 1998) do HK přestěhována expozice sdělovací a zabezpečovací techniky.

ApolloXI.

Dalšími úspěšně zlikvidovanými „podniky“ byla ve Vidnavě sídlící Vojenská ozdravovna a učiliště, o hukovickém lihovaru, n.p.Gala, Agrodružstvu (ex JZD) ani nemluvě.

xyz

„Podle mapy bych řekl, že naopak tahle větev by měla mít větší perspektivu, než ta do Javorníka.“ Také jsem si této věci všiml. „Proč je vlastně tahle trať na zrušení?“ Jak jsem již uváděl (+ doplním další): – na sklonku léta 2010 uvedena v seznamu tratí, které SŽDC označila za „nerentabilní“ dle scestného ukazatele „pod 1 mil. Kč vybraných na poplatku za dopravní cestu na předmětné trati za 1 rok“ (znevhýhodnění krátkých tratí + ignorování druhé strany mince – tedy NÁKLADOVÉ stránky; ostatně pojem RENTABILITA z principu znamená vztah mezi výnosy a náklady, nikoliv pouze výnosovou stránku věci). – následně… Číst vice »

Vojta

Jakože perspektivu obnovení provozu do Nysy? 🙂 To bych chtěl vidět, vzhledem k tomu, kolik vlaků jezdí z Jeseníku do Nysy po existující, zhruba stejně dlouhé trase. Mimochodem takto to tam vypadalo v roce 2010 (prostřední část alba): https://photos.app.goo.gl/u1D6iWiU8J7qQyJN8

Michal

Nebyla někde zpráva, že ten most snesli?

Vojta

Mimochodem Javorník má víc jak dvakrát tolik obyvatel, co Vidnava a je to výchozí bod do severní části Rychlebských hor a u zastávky Horní Heřmanice, i když to na mapě vypadá jako pustina, je střední škola.

Markéta

No a stejně je to prdel 😂i s větším počtem obyvatel. Vidnava má vše co Javorník. Mateřskou i Základní školu, Uměleckou školu atd..

xyz

Navíc platí, že: – Vidnavská trať obsluhovala kromě Vidnavy i větší část obce Velká Kraš (kdy mj. i nádraží Vidnava se nachází v katastru obce Velká Kraš!). – Nádraží ve Vidnavě je umístěno o něco lépe vůči městu než nádraží v Javorníku. – Javornická větev nepříliš dobře obsluhuje obec Bernartice (jen její severní část). A několik dalších aspektů. Ale aby to nebylo jen o dilematu „do Javorníku nebo do Vidnavy, jen do jednoho z uvedeného“ (kdy objektivně platí, že ten stav platný do onoho roku 2010, tedy samostatné pendly Velká Kraš – Vidnava s velmi nízkým kilometrickým proběhem „4 km/h“… Číst vice »

všd

Vidnava je město se strašně špatnou pověstí. Moje bývalá byla z toho kraje a chodila na gympl do Jeseníka. Ve třídě na čtyřletém gymplu byla polovina žáků ze ZŠ Javorník, zbytek přímo z Jeseníka a nejbližšího okolí, z Mikulovic šla na gympl snad jen ona sama, z Vidnavy nejspíš nikdo. Dost lidí tam nepracuje nebo jezdí naopak domů jen na víkend.

ApolloXI.

Šamotku se podařilo úspěšně zlikvidovat už v roce 1991 a v posledních 15 letech ji navíc i úspěšně rozebrat. Podobně dopadly i některé další podniky a to i v Jeseníku.

Markéta

Špatná pověst kvůli tomu, že nikdo nešel na gympl do Jeseníku?! 😂 Já bych na gympl nešla i kdybych se mohla 20x vrátit do doby, kdy jsem se rozhodovala na jakou školu jít.Osm či čtyři roky na gymplu bez jakéhokoliv zaměření není pro každého výhra. Jsou to vesnice jako jiné a že slečna nebyla spokojená, kde bydlela, žila či se pohybovala někde, ke nebyla spokojená….. Trochu silná slova….

Jedine vlaky

No víte, co? Zrušte úplně všechno a ať začneme jezdit všude autobusem a autem. No vlaky zrušte úplně. Proč utrácet za vlaky, když autobus vyjde levněji?
PS: podporuji lokálky, které mají vysoké převýšení např. v okolí hor, anebo které spojí koridory s dalšími obcemi. Lokálky, které vozí vzduch a nemají význam pro obyvatelé samozřejmě nevítám. No ale zřejmě si IDS JMK myslí, že lidi milují autobusy a železnice je pro něj 19.stol.! A pak u nich nazývají železnicí, že je páteřní síť. Třeba taková trať Hevlín-Laa an der Thaya by mohla hodně přinést. Ale přece ředitel IDS bude jezdit autem!

Poutník 99

Podívejte se, jak plné jezdí osobáky Znojmo-Retz. Vytvořte podíl obyvatel Hevlína a Znojma a ten vynásobte počtem osob ve vlacích. A máte rámcový potenciál využití tratě…

Zdeva

Nemohu se podívat jednoduše mám to daleko….

Vojta

Znojmo – Retz trpí na tom, že rakouská strana odmítá zaintegrování tohoto úseku do IDSJMK, mezinárodní jízdné je tady fakt pálka. U Hevlína netřeba porovnávat počet obyvatel, ale spíš se podívat na autobusovou linku 104 – úplně prázdná přes hranice nejezdí, ale na vlak to ještě zdaleka není. Ale tady by to mohla zachránit nákladní doprava.

Zdeva

Díky za objasnění.

xyz

I kdyby k integraci úseku Znojmo – Retz do IDS JMK došlo, tak by tím bylo vyřešeno přijatelně vysoké (ve smyslu „ve vztahu k české kupní síle“) jízdné pouze pro onen úsek Znojmo – Retz, nikoliv pro jízdu kamkoliv dál za Retzem. Paradoxně, díky tomu, že spojení do Laa a. d. Thaya je zajištěno autobusovou linkou (a nikoliv linkou vlakovou, pro jejíž vedení by mj. musel být obnoven chybějící přeshraniční úsek), dá se veřejnou dopravou z ČR do Laa (přímo na náměstí, přímo k lázním a také přímo před nádažní budovu) dostat za tarif odpovídající českým reáliím.

Kajman

Aby bylo spojení přes Retz (a Gmünd) tarifně konkurenceschopné, tak by muselo dojít k umožnění směrování VJE přes tyto přechody. Jinak je to o ničem.
Pro srovnání: Veselí nad Lužnicí – Vídeň 369 Kč přes Linec, 1123 Kč přes Gmünd.
Znojmo – Vídeň 184 Kč přes Břeclav, 580 Kč přes Retz.

svojsin

Ta bus linka č. 104 jezdí přes hranice hodně až úplně prázdná, lidi jedou až z Hevlína.
A od té doby, co nahradila šukafon, těch lidí z Hevlína a Šanova/Hrabětic jezdí víc, páč můžou přímo do Hrušovan či do Brna atd….

Jedine vlaky

A do Rakouska budou jezdit jenom lidi ze Znojma a Hevlína? Co kdyby byla návaznost vlaků Brno-Znojmo (Kdyby byly) nebo (Brno-Břeclav) na Os směr Rakousko? Jenže auto, auto! Ano, máte pravdu, pokud na takové trati projede 5 Os denně, tak ta trať využívána nebude. Železnice se v JMK mimo páteřních síti vůbec nepodporuje. Takové regionální tratě potřebují optimalizaci a modernizaci. Taková modernizace trati Hrušovany-Břeclav je částečné vyhazování peněz, když hlavní potenciál, tedy POČET CESTUJÍCÍCH se nezvýšil. Samozřejmě došlo k snížení vibraci, zvýšení rychlosti, oprava zařízení a přejezdů, jen že počet spojů zůstává stejně. Jsem velmi zvědavý, kdo bude jezdit vlakem… Číst vice »

xyz

V nově zbudované zastávce Šlapanice zastávka (která je již od 12/2018 v provozu) budou od konce března (po skončení dočasného výlukového opatření způsobeného „výlukovou“ jednokolejností mezistaničního úseku Brno-Slatina – Šlapanice) zastavovat všechny Os vlaky, které tudy jezdí (stav, kdy tam zastavují jen vlaky základního taktu, je pouze dočasný).

K.S.

Trať z Břeclavi do Hrušovan se modernizuje jednak z důvodu svršku ve stavu že jízda v barelu přes Čertovy proudy by byla klidnější a jednak protože nové ZZ výrazně ušetří náklady, nehledě na to že se tím ukrátí jízdní doba z Mikulova o nějaké minuty, došlo k rozdělení dlouhého úseku Valtice-Mikulov na dva, přibyla v Mikulově dlouhá kolej pro nákladní vlaky, které tudy jezdí, ať už do cukrovaru, tak do Znojma. Došlo také ke zvýšení normativu mezi Břeclaví a Mikulovem. V JmK se aktuálně modernizuje do Židlochovic, budou Hustopeče. Co se týká Šlapanic,možná to bude i tím že na Hlavní… Číst vice »

všd

Hevlín by měl smysl, kdyby bylo rychlé spojení s Brnem, ideálně cestou optimalizace tratě přes Rakšice.

železničář v důchodu

Jako teorie je to samozřejmě hezké, ale jakou „optimalizaci“ chcete udělat, aby to vlakem bylo aspoň stejně rychlé a drahé jako autobusem, a to samozřejmě i (či spíše zejména) pro „nosnou“ frekvenci relace Znojmo – Brno (protože Láva nad Dyjí + Hevlín + Hrušovany nad Jevišovkou samy ty vlaky rozhodně nenaplní)?

ApolloXI.

Zrušit VHD úplně. To by se ušetřilo peněz 😀

xyz

„Olomoucký kraj na ní přestal objednávat pravidelnou dopravu s příchodem prosince 2010″… a to poté, co se tato trať spolu s mnoha dalšími ocitla na seznamu „nerentabilních“ tratí, kde jediným ukazatelem „(ne)rentability“ byla výše příjmu pro SŽDC v poplatcích za použití dopravní cesty; hranicí v této věci byla výše vybraného poplatku 1 mil. Kč ročně za konkrétní trať. Čímž samozřejmě byly znevýhodněny krátké tratě a „cancoury“. Olomoucký kraj tedy byl k zastavení osobní dopravy přinejmenším „vyzván“ ze strany SŽDC, stejně jako v téže době Kraj Vysočina v případě tratě do Jemnice, Pardubický kraj v případě trati Chrudim město – Heřmanův… Číst vice »

Tomas

Fajn, ale chybí nebo bude někomu ta trať tedy chybět?

Vít Jůza

Bude.

Tomas

Ok, tak zatím osmi šotoušům, kterým dokonce vadí i prostá otázka. Skvělá zábava na sobotní podvečer 🙂

AAA

Přitom kdyby se těch 8 šotoušů složilo tak je to vyšlo 70 tisíc na jednoho a mohli to provozovat sami 🙂 Dyť to je tak zhruba cena 8 staré vylítané Fábie…

Tomas

Šotouš a na něco se složit? Tomu musí přece i hračku platit erár.

xyz

Předvádíte zajímavý klam zvaný „něco si sám domyslet a pak polemizovat sám se sebou“. Sám jste si domyslel, že oněch 10 (stav platný v době psaní tohoto mého komentáře) dislike napsali „šotoušci“. Sám jste si následně domyslel, že tyto dislike jste dostal za (dle vašeho označení) „prostou otázku“, přičemž realita může být docela jiná. Sám pak následně předjímáte aspekt „hračky pro šotouše“ atd., to vše coby následek své vlastní smyšlenky o „dislicích od šotoušků“.

Tomas

Máte pravdu, není to od šotoušů, ale od doslova všech obyvatel Vidnavy, kterým ten vlak chybí. Tímto se tedy šotoušům omlouvám a pozdravuju Vidnavu, kde sice nemají vlak, ale zato mají v celém výběžku spravené snad všechny silnice, o čemž se může většině republiy jenom zdát 🙂

ApolloXI.

Díky čemu ale? Díky několika povodním v letech minulých Vy chytrej

Tomas

I kdyby, tak co to na situaci mění?

xyz

Primární příčinou zastavení osobní dopravy na trati do Vidnavy bylo v onom prosinci 2010 poněkud něco jiného. Ale správně jste připomněl, že ještě v červnu 2009 byla trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou poškozena povodní, po které potřebovala menší opravu, aby byla znovu sjízdná. Aby po roce a pár měsících přišla SŽDC (ta samá SŽDC, která tu trať po povodni učinila sjízdnou) s tím, že jde o trať určenou ke zrušení, Olomoucký kraj na ní následně „odobjednal“ osobní dopravu, později SŽDC tuto trať i „znesjízdnila“ atd.

petr.r

30% to vadí, jak bylo u moci čssd, tak lidem naslibovali levné autobusy a drahé vlaky, byla velká nezaměstnanost a už se to nedá zastavit, kdyby sždc počkala tak deset let, tak možná nový dopravce s nízkopodlažní soupravou by tam nalákal spoustu lidí.

AAA

Takový ohromný turistický poteciál co by mohla mít!

Tomas

Jako cyklostezka v návaznosti na rychlebské singltreky určitě 🙂

ApolloXI.

Ano, rychlebské singltreky jsou opravdu turistickej kauf. Bohužel i v tom negativním. Všeho moc škodí.

Tomas

Klidně se rozepište, v čem je s nimi problém, to by mě docela zajímalo.

ApolloXI.

Tak jako s každou hromadnou rádoby turistikou. Co to již přináší a v budoucnu ještě přinese za problémy se stačí zajet podívat na Dolní Moravu nebo do Adršpachu. Černá Voda není na takový nápor rozhodně stavěná, o ztraceném klidu, který tam ještě před pár lety byl, ani nemluvě.

Tomas

O kousek níž obviňujete z toho, jak pohraničí vypadá, Prágl, ale když se tu něco podaří, v případě rychlebek díky místnímu nadšenci, ale s podporou kraje, tak je to taky špatně. Některým se holt nezavděčí ničím.

AAA

udělali tam turistickou atrakci, ale chodili jim tam lidi….

ApolloXI.

Vůbec nic jste nepochopil. Nějaká regulace být musí i v tom rádoby turismu. Ne, že jdete do lesa a místo klidu a houbaření všude narážíte na uřvané cyklisty a traily.

Kuba

To se dá těžko odhadnout. V nejednom případě byla zarostlá trať obnovena po mnoha letech, protože se pro ni našlo využití. U trati administrativně zrušené je něco takového vyloučeno. Nevidím důvod, proč tu trať nenechat oficiálně tratí, což narozdíl od likvidace nestojí ani korunu.

ApolloXI.

Tak se divím, že se tam nenajde parta nadšenců na provoz třeba drezín – 4 km rovinka, ideální. Samozřejmě, za podmínky 5 let provozování dopravy, když už tam devátým rokem nevjelo ani kolo, si tu trať nikdo nevezme.

ApolloXI.

To víte, z Práglu je do Vidnavy stejně daleko jako ze Země na Měsíc, to je pak těžký – a proto taky to pohraničí třicet let po převratu vypadá jak vypadá.