Obrazem: Na 4. koridoru u Soběslavi už se hloubí tunel a zakládají estakády

Výjezd ze Soběslavi ku Praze. Vlevo stará trať určená k likvidaci, vpravo staveniště. Pramen: Správa železnicVýjezd ze Soběslavi ku Praze. Vlevo stará trať určená k likvidaci, vpravo staveniště. Pramen: Správa železnic

Správa železnic přinesla na facebooku třetí ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby

Správa železnic přinesla na facebooku třetí ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby tratě Soběslav – Doubí, který za téměř čtyři miliardy korun staví firmy Eurovia, Strabag a Metrostav. Deník Zdopravy.cz přináší se souhlasem Správy železnic obrázky svým čtenářům. V minulých dílech SŽ představila postup modernizace trati Olomouc – Uničov a budování nové části 4. koridoru Sudoměřice – Votice.

Modernizovaná trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, výhledově pak Správa železnic počítá se zvýšením až na 200 km/h. Přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také křižování vlaků v Soběslavi a Roudné.

Úsek už je z obou stran obklopen modernizovanými úseky. Povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná (nákres zde). Jeho součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku.

Nádraží Soběslav už modernizací prošlo, pohled od severu. Pramen: Správa železnicVýjezd ze Soběslavi ku Praze. Vlevo stará trať určená k likvidaci, vpravo staveniště. Pramen: Správa železnicStavba Zvěrotického tunelu, je hloubený. Pramen: Správa železnicZvěrotický tunel bude dlouhý téměř 400 metrů. Pramen: Správa železnicZe severního portálu Zvěrotického tunelu vjedou vlaky na mostní estakádu o délce přes 800 metrů. Pramen: Správa železnicJáma pro založení pilíře mostní estakády. Pramen: Správa železnicNa mostní estakádu naváže krátký násep a zářez. Podobně je tomu u souběžné dálnice D3. Pramen: Správa železnicZpětný pohled k jihu na vznikající most. Pramen: Správa železnicSoběslav - Doubí, tady vznikne zářez. Pramen: Správa železnicPřes Kamenný rybník (dnes vypuštěný) povede trať po mostě, stejně jako dálnice.Kamenný rybník, budují se piloty pro základy pilířů a opěry. Most bude mít délku 263 metrů. Pramen: Správa železnicBagr na obzoru hloubí zářez, ve kterém vznikne nová zastávka Myslkovice. Pramen: Správa železnicAž práce skončí, budou projíždějící vlaky schované a místo se co nejvíce navrátí přírodě. Pramen: Správa železnicSeverní konec úseku. Úplně vpředu vznikne zářez a v něm nová zastávka Doubí u Tábora. Pramen: Správa železnicMísto napojení novostavby na hotový koridor, vlak ještě jede ve staré stopě (směrem k ČB). Pramen: Správa železnicMíjení s rychlíkem v Roudné na staré trati Soběslav - Doubí. Po  modernizaci povede koridor v jiné stopě.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy 4. koridor Soběslav - Doubí Správa železnic
44 komentářů