Nová trať Sudoměřice – Votice se otevře v červnu po tříměsíční výluce

Pohled na zastávku Střezimíř a portál tunelu Mezno (léto 2021). Pramen: Správa železnicPohled na zastávku Střezimíř a portál tunelu Mezno (léto 2021). Pramen: Správa železnic

Od srpnového zavedení dvojkolejného zkušebního provozu bude umožněna jízda rychlostí až 160 km/h.

Českou železnici čeká příští rok velká sláva v podobě zprovoznění dvou novostaveb na 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Klíčová je především nová trať v úseku Sudoměřice – Votice, kterou začnou vlaky využívat po čtyřech letech budování v polovině června.

„Zprovoznění nové trati v úseku Sudoměřice – Votice plánujeme v červnu příštího roku, a to nejprve po jedné koleji. Dvojkolejný provoz bude podle stávajících předpokladů zahájen v srpnu 2022,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Než se cestující ale svezou po novém úseku, budou muset vydržet 90denní nepřetržitou výluku, která je naplánována od poloviny března do poloviny června. „Během ní se bude realizovat přesmyk trati do nové stopy, v úseku Sudoměřice – Červený Újezd v 1. a 2. koleji a v úseku Červený Újezd – Votice ve 2. koleji. Následovat bude zmíněné jednokolejné zprovoznění,“ doplnil Gavenda.

Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC

Mapa nového úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Foto: SŽDC

Od srpnového zavedení dvojkolejného zkušebního provozu bude umožněna jízda rychlostí až 160 km/h. Po zavedení výhradního provozu ETCS pak bude možné rychlost vlaků zvýšit až na 200 km/h, což se týká souprav s naklápěcí skříní. Pro běžné vlaky bude platit maximum 170 km/h.

O něco jižněji se aktuálně buduje i úsek Soběslav – Doubí, u kterého Správa železnic počítá s jednokolejným zprovozněním v srpnu 2022. Dvojkolejně se bude jezdit od listopadu 2022. K dokončení celého čtvrtého koridoru mezi Prahou a Budějovicemi pak bude zbývat tunelový úsek Nemanice – Ševětín Zahájení prací předpokládá Správa železnic v roce 2023, dokončení pak v letech 2028 až 2029.

Stanice Heřmaničky připomíná historii železnice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stanice Heřmaničky připomíná historii železnice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Kapacitní údaje stavby Sudoměřice – Votice:

Nové staničení 94,859 – 114,763

Délka stavby 19,9 km

Železniční stanice a zastávky 6 ks

Železniční svršek 35 065 m

Počet nově vložených výhybek 13 ks

Nástupiště 1295 m

Traťové zabezpečovací zařízení 19 km

Výstavba TV 25 800 m

Žel. mosty, propustky, podchody 48 ks

Tunely:

Tunel Mezno 840 m

Tunel Deboreč 660 m

Protihlukové zdi 2 205,45 m

Členění stavby:

Provozních souborů 65 objektů

Stavebních objektů 240 objektů

Stavební úseky:

71 úsek Sudoměřice-Č. Újezd

72 ŽST. Červený Újezd

73 úsek Č. Újezd-Votice

Tagy 4. koridor Soběslav - Doubí Správa železnic Sudoměřice - Votice
174 komentářů