Obrazem: Na 4. koridoru u Soběslavi už se hloubí tunel a zakládají estakády
Výjezd ze Soběslavi ku Praze. Vlevo stará trať určená k likvidaci, vpravo staveniště. Pramen: Správa železnic
Správa železnic přinesla na facebooku třetí ze svých fotoreportáží z velkých železničních staveb. Tentokrát jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby
Tak na dokončení 4. koridoru se vysloveně těším. Až jej otevřou, porovnám staré harcování do Budějic s novým koridorovým. Jinak pro ironiky a nevědomé jen tolik, že některé B umí 140, jižně od Tábora to Rka a Exka běžně dávala.
O kolik se trasa zkrati oproti soucasne trase?
Necelý kilometr.
Když se v místě Zvěrotického tunelu udělal ten skvělej zářez, proč to vlastně musej zasypávat a dělat tam tunel?
Snížení dopadů na okolí.
Škoda no, mohla se za stejné peníze opravit stávající jednokolejka.
Takhle to je zbytečně efektivní. Navíc to zvyšování rychlosti, chce to někdo? Béčka stejně jedou 120, tak co …
… protože lidstvo nezůstalo v jeskyních
Ironie?
Luděk S.: zájem po dokončení úseku u Soběslavi a Sudoměřice – Votice budou mít i jiní dopravci jezdící bez dotací a ty budou schopni využít i rychlost 200 km/hod pokud nebude jen pro klopidla.
Je fakt nutné tu zastávku Myslkovice stavět? Nedalo by se tímto ušetřit za zbytečný podchod (nebo nadchod?) a nástupiště se zábradlím? Osobáky Tábor – ČB by se daly v klidu nahradit autobusem, což by bylo levnější a pro cestující příznivější řešení (především díky snadnější dostupnosti). Rychlíky, předpokládám, v Myslkovicích stavět nebudou.
Přístup na zastávku bude ze silničního nadjezdu (silnice III/13528 Roudná – Myslkovice). Ten se musí postavit bez ohledu na zastávku.
A bude se stavět i nějaký chodník ze sousedních vesnic?
Já pro vás nemám slova…rovnou můžeme celou železnici nahradit autobusy. Tohle se nemusí vůbec stavět 😉
Celou železnici ne. Tak schválně, kolik lidí myslíte, že tu zastávku bude denně využívat?
Celou železnici ne, ale je nesmysl provozovat jakékoli vlaky, kterými jezdí méně lidí, než se vejde do 4 autobusů (jelikož i 4 busy jsou levnější, než 1 vlak). Modernizace této trati je zcela v pořádku, ale je absolutní kravina na ni provozovat pomalé zastávkové vlaky, to dokáže autobus mnohem efektivněji. Už jenom když si spočítáte, kolik peněz stály všechny ty zastávky na ni, za to by tam mohly ty autobusy jezdit několik desetiletí.
Zase jeden, co tomu rozumí, ale píše přitom nesmysly. Nebo jde stále o jednu osobu nebo pár osob s těmito názory a navíc neustále vnucovanými za každou cenu?
Co tak ty „nesmysly“ nějak číselně vyvrátit.
Čili kromě tras jako je Pha-Ova, Praha-Brno a příměstské dopravy fakt dráhu zrušíme, v kolika procentech vlaků je obsazenost nad 220 osob (4 autobusy)?
Zase budeme chytřejší než v Německu, Rakousku, Švýcarsku (dosaď si podle libosti)?
Ano, přesně tak. Tam, kde v jednom vlaku nejezdí alespoň cca. 220 lidí, tak ty prostě bez milosti rušit a nahrazovat autobusy (pokud to, ovšem má smysl, což u Os vlaků mezi Táborem a ČB asi smysl má). Všude, kde jezdí vozy jako 810, 814 nebo sólo 840 jsou na okamžité zrušení bez čekání, u těch ostatních to provádět postupně. Železnice má ve 21. století smysl jen jako moderní, rychlá a pro velké počty lidí, nikoli pro nějaké ježdění pár desítek (nebo dokonce jednotek) lidí do Myslkovic nebo na jiná místa. Asi tak 3/4 české železniční sítě je přežitek konce… Číst vice »
Takže: „Zase budeme chytřejší než v Německu, Rakousku, Švýcarsku (dosaď si podle libosti)? „
Téměř každou jinou Evropskou zemí bychom se mohli inspirovat. Např. trasu dlouhou 250 km, což je přibližně vzdálenost Praha-Brno, zvládají vyspělejší země do jedné hodiny, ale my tu máme skanzen po kterém se tam jede 2,5 h a ještě to kolikrát trvá déle kvůli všelijakým mimořádnostem, výlukám a podobně.
Poprvé bezvýhradně souhlasím; inspiraci bych ovšem hledal i v bodech, které „Pan X“ popírá = rekonstrukce, výrazné zrychlení a zahuštění osobní dopravy na tratích v pohraničí (např. SASKO)- bez ohledu na fakt, že by cestující odvezly dva autobusy
Jasně, takže zrušíme nově obnovené vlaky do Židlochovic, celou linku S4, S6 a narveme to do autobusů, které prostojí desítky minut v kolonách, přestaneme dělat elektrifikace, zrušíme Os vlaky Přerov – Břeclav, Břeclav – Znojmo a také vložené spoje do Blanska, Os vlaky do Boskovic. Souběžný autobus, který podle vás jistě „rychlejší“ prostojí v kolonách hodiny, nebude stíhat stanovené jízdní doby a nakonec ty cestující přesednou do aut. Moc melete, a na fakta se nepodíváte. 1 vlak na jedné trase společně obsluhující všechny obce dohromady je stokrát lepší než 20 narvaných autobusů ve 20 směrech vozíci jen lidi, kteří jen… Číst vice »
Obnova tratě do Židlochovic byl nesmysl, stejně jako elektrifikace Hustopečí, tohle zvládne mnohem efektivněji autobus. Os vlaky bych nechal z Brna maximálně po Hrušovany, dál už by to autobus zvládl bez problémů. Doba je jiná, železniční doprava v této podobě je již beznadějně zastaralá a ta silniční je zkrátka modernější, levnější, efektivnější a bude-li se chtít, tak může být i pohodlnější (1000000x radši pojedu novým nízkopodlažním busem, než nějakým starým Bdt, Bdmtee nebo jiným šrotem). Železnici nechat jen pro rychlou dálkovou dopravu, která má smysl, ale uvést ji do parametrů 21.století (což se zde u Soběslavi zrovna děje).
Než něco napíšete..zkuste o tom něco zjistit. Autobus rychlejší NEBYL a před příjezdem do Brna nabírali desítky minut zpoždění. Vlaky to zvládají za 22 minut, a podle vaše ubohé logiky by zanikla veškerá příměstská doprava, vlakem do Hrušovan by takto nikdo nejezdil, pokud by to dál někam nepokračovalo. Pokud nevíte, tak v kraji budou jezdit nové RegioPantery, které jsou nízkopodlažní. A ty autobusy, co jezdily do Židlochovic nízkopodlažní nebyly. A po silnici to už dávno rychlejší díky kolonám není. Díky, pojedu raději komfortním, klimatizovaným, nízkopodlažním a 2x rychlejším vlakem, než se hodinu trmácet v narvaném autobuse. Melete pořád to samé… Číst vice »
No jo, vzhledem k vašemu názvu je zřejmé, že si stejně budete trvat na svém, ale fakta vidět nechcete (protože byste zjistil, že i ty 4 busy jsou fakt levnější, než jediný vlak). Os vlaky z Brna do Hrušovan by bohatě stačily, většina cestujících vystoupí buď někde dříve, nebo až tam, ale dál už je to fakt jen na autobus. To, že tam nejezdily nízkopodlažní busy, neznamená, že tam v blízké době jezdit nemohou. Víte, ono kdyby z těch Židlochovic jel do Brna autobus každých 15 minut, tak by to bylo mnohem lepší, než vlak co jede jednou za hodinu,… Číst vice »
KOLONYYY VO*EEE KOLONY!!!!!!! Z Boskovic do Blanska autobus? To snad nemyslíte vážně. Ta jízdní doba se srovnávat nedá. (34 minut vs. 14 minut vlakem). Takže do Vranovic pojedem autobusem? Všude pojedeme autobusem. Vy jste úplnej ko*ot..fakt..nahrazovat vlaky ve směru na Blansko může opravdu jen demagog..jak jsou prosím vás. Na fakt se PODÍVEJTE VY. Vlak ze Židlochovic je veden v 30ti minutovém taktu s jízdní dobou 22 minut až do centra. Mezitím jsou doplněny o autobusy doplněný o vlak. Takže tam 15 interval je. Koho by prosím přilákal přímý narvaný autobus, co pojede 2x déle jak vlak, ve špičce klidně 3x… Číst vice »
Jediný vy nechcete fakta vědět, jediný melete 4 autobusy jeden vlak a pak melete nesmysly. Jak proboha chcete dosáhnout jízdních dob podobných jako u vlaků na sever od Blanska? Všechny obce nad Blanskem přijdou o rychlé přímé spojení do Brna, to opravdu zvýší atraktivitu 😃? S3 taky zkrátíme jen do Kr. Pole, ne? Do Kuřimi a Tišnova „rychlejším“ autobusem, který tam vlastně dorazí o hodinu později, nevadí, ale hlavně se nepojede vlakem, vždyť to je dopravní prostředek z 19.století, že jo? 🙂
Kolony jsou jen váš šotosen, ve většině případů to jede. A není problém v případě potřeby udělat buspruhy, což je mnohonásobně levnější, než údržba těch tratí. Z Brna osobáky maximálně do Blanska, Hrušovan, Tišnova a Sokolnice-Telnice, dál už autobusy všude postačí.
Z Boskovic do Brna se dnes stejně bez přestupu nedostanete, autobus do Blanska a dál vlak bude levnější, efektivnější a rychlejší, než nějaký vlak jen proto, že někdy někdo do Boskovic postavil koleje.
A že 4 autobusy jsou levnější, než 1 vlak ke prostě fakt, znalost základní matematiky k pochopení bohatě stačí. A většina lidí ocení radši autobus v krátkém intervalu se zastávkou „pod nosem“, než vlak jednou za hodinu s nádražím někde na kraji města.
Co je na příměstské dopravě tak zastaralého, nemoderního, neefektivního? Vy jste fakt v zahraničín nebyl? Tam jsou příměstské vlakové systémy i v těch nejmenších městech. Nebo chcete tvrdit, že v Rakousku nejezdí vlaky kde je méně jak 220 lidí? Že tam není příměstská doprava? Co je moderního na tom, že se vytváří dopravní zácpy ve městech a auta zkrátka překáží všude a mají pomalu přednost před chodci? Ve Švýcarsku to milý pane asi nebyl, tam by vás ubodali k smrti..
Ano, někde, kde vlak jezdí prázdný i když jezdí jen jednou za několik hodin stačí autobus, ale obnova tratě, jako ta do Židlochovic byla opravdu dobrý nápad. Sice je pravda, že lépe zní spojení do Brna každých 15 minut, ale jednou za hodinu není špatné, pokud člověk vezme v potaz, že vlak je pohodlný, prostorný a komornější, člověk radši pojede vlakem, kde se krásně posadí do sedaček a jízda je klidná a zároveň rychlá, v autobuse, který je sice častější, ale stojí často v zápach a projet komarovem bez zdržení je zázrak, nemluvě o stísněném prostoru autobusů atd… ve vlaku… Číst vice »
A ještě by mě zajímalo, kde ty perfektní autobusy budou zastavovat, když se postupně vytlačují z centra a i tak je zvonařka v Brně plna autobusů a i dopravní spojení k centru je nedostačující, snad se zvětší zvonařka a lidé budou do centra jezdit dvanáctkou která bude asi narvaná ještě víc než teď? No já teda jako všichni ostatní lidé co se chtějí někam dostat nejpohodlněji a za stejné peníze bych jel vlakem, jede z centra Židlochovic a dojede až na hlavní nádraží v Brně a takové krásné spojeni je nenahraditelné jakýmkoliv autobusem, sice kdyby po IDSJMK jezdily moderní autobusy,… Číst vice »
No zrovna v tom Rakousku… Tam brzo nenarazíme jinou železniční dopravu na dálkovou, příměsto a turistickou. V tom Švýcarsku moc tratí, kde stačí souprava pro cca 100 cestujících, není. Německo, jako děláte si srandu?
Jakože na tratích Dresden – Gorlitz, Dresden – Zittau. Zittau – Cotbus atd atd atd jezdí ve vlacích 220 lidí?Jjde o takt 60/120 minut
Ve Švýcarsku třeba komplet Rhétská dráha (mimo prázdniny a Glacier expres); jel jsi někdy mimo sezonu v okolí St Galen, Zentral Schweiz (mimo prázdniny)? Vlaky od Montreux po Brig? Locarno?
Kolem Roudne je celkem velka chalupova oblast + 2 kempy + houbarsky les. Asi kvuli tomu.To vic zbytecna mi prijde treba zastavka Capi dvur, pouziva se jeden vikend v roce, kdyz jsou Mighty Sounds. Pro lidi z okoli moc lakava neni.
A není Čápův dvůr nevyužívaný proto, že neexistuje lávka pro pěší přes Soběslavskou, např. ke Kauflandu (a odtud je k sídlišti cca 200m) ? Kdo jste tam zkusili cestu přejít, nejlépe ve špičku, asi víte svoje. Jinak dvůr není Čapí, nýbrž Čápův. Čapí (při dodržení tohoto pořadí slabik) je hnízdo.
Kolem Roudné. A co je kolem budoucí zastávky Myslkovice?
To je takový trend. Už 50 let se chataři a chalupáři zbavují svých automobilů a přesedají do vlaku. Pěkně je to vidět na parkovištích kolem supermarketů a hobbymarketů; zejí prázdnotou, zatímco houfy lidí vláčí své sekačky a kartony piv na nádraží. A úplně nejlepší je, když z vlaku k chalupě to mají tak 3 km. Takže Myslkovice budou přesně odpovídat dnešním trendům.
Řeč čísel – jízdní doba osobního vlaku ČB – Tábor je hodina a osm minut, autobus je mezi těmito dvěma městy o 32 minut pomalejší. Jeho celková jízdní doba je tedy hodina a 40 minut. Proto je smysluplnější na trati vybudovat zastávku, než tam nechat zajíždět už tak pomalé autobusy.
Pointa je ovšem v tom, že na místo zastávky by se autobusy zajíždět nemuselo – nic tam totiž není.
Za půl roku máme začít dělat OK na tu estakadu ale už teď se ví že se to skrz koronu nestihne.
Tak stavba nabrala zpoždění, když SŽ začalo řešit zvýšení traťové rychlosti po předání stavby zhotoviteli.
Děkujeme za zprávu od zdroje. Seví je obvykle dobře informovanej…
Důležité je, že se staví. Zpoždění pár měsíců bude při tomto průseru (admin promine), ve kterém jsme, marginální záležitost.