Obrazem: most přes Labe v Pardubicích je v nové poloze
Most přes Labe v Pardubicích před posunutím. Foto: Skanska
Náhradní autobusová doprava mezi Pardubicemi a Rosicemi skončí 16. prosince.
Náhradní autobusová doprava mezi Pardubicemi a Rosicemi skončí 16. prosince.
Jenže tady se to bude zvedat a tak se musí udělat nové pilíže, s tím, že prostřední v řece se naopak zruší.
Není to jednoduché nahrazení staré konstrukce novou.
I kdyby to přesunuli za den, tak by se stejně jezdit nedalo, protože se komplet překopával násep trati na Chrudim a stavěla nová opěrná stěna. Přičemž tahle stavba dost výrazně zasahovala i do prostoru tratě do Pardubic, takže by se nedalo jezdit ani po ní.
Mohl bych se přimluvit o to, aby na zdropravy.cz byla normálně listovatelná galerie fotek a né odkazy přímo na fotku kdy se člověk musí vždy vracet zpět? Díky.
Mě to v chomáku na PC normálně funguje.
Konečně! To prestupovani v Rosicich na středověkou NAD a cesta přes Pce byl děs:-(
Jsem si vcelku jist, že ve středověku netušili, co je autobus.
Já jsem zase netušil, že tu tak dlouho budete psát tak nesmyslné prispevky:-(
Ano, je to otřesné, že výstavba ocelového mostu má trvat tak dlouho. To tam mohli postavit rovnou železobetonový, který by vyšel levněji.
Co je na tom otřesného … mohl jste se se svojí firmou přihlásit do výběrového řízení s tím, že to zvládnete lépe, levněji a rychleji ….
Ocelové mosty se v „současnosti“ obvykle svařují na místě z dovezených „polotovarů“ dny, týdny, měsíce a pak se celá konstrukce nasunuje za pomoci „nějakých“ pomocných prvků centimetr po centimetru, obvykle nad vodní tok nebo dopravní komunikaci …..
Nedávno most Čelákovice-Jiřina, čerstvěji Pardubice (hl.n.) most trati 238 (507) přes trať 010 (501).
Přijde mi jako zbytečná komplikace to přesouvání mostu a provizorní provoz. Ta provizorní trať tam bude zbytečně překážet. Dle mého se ten most měl po řádné přípravě postavit „z jedné vody načisto“ za jednu dlouhou výluku (ne však delší než jedna stavební sezóna).
„Většinou je to připraveno“
A kdože to udělá tu přípravu, Samoseto Hapala?
Přípravné práce by měly probíhat bez přerušení provozu a mělo by se dbát na to, aby výluky byly co nejkratší.
To je trochu problém, když zřizujete nové mostní pilíře vedle současných. Stát se tam něco, tak se hnedka ozvou hlasy, že měla být výluka po celou dobu stavby. A ve Studénce taky, nejen v době, kdy s mostem hýbali.
Takže co si vybrat?
Nevím zda je to pravda, ale od 17.12 budou přes most jezdit jen vlaky nezávislé trakce, takže pro osobní a spěšně vlaky vedené pantery bude buď motorová lokomotiva na pretahy nebo stále NAD.
Ano, pro vlaky vedené v elektrické trakci nadále NAD
Tak děs bude pokračovat….
Z jakého důvodu nebude elektrická trakce, podél provizorní přeložky už jsou vybetonované patky stožárů vrchního vedení?
Jak už zde zaznělo u jednoho z minulých článků k tomuto tématu: Za tu dobu, co se most posouval a jezdí NAD, tak měl nový most již stát.
Ale jelikož jsme v ČR, tak si počkáme až na přelom 2023-2024.
Nejsem si jist, zda po tu dobu, co jezdí NAD nejezdily po starém mostě nějaké ty nákladní vlaky na vlečky v areálu.
To nejezdily. Byly tam komplet vytrhané koleje ze stanice PCE-Rosice.
Nejezdily, Semtin se obsluhuje z HK.
Taky sem si říkal, že za tu dobu, by v jiném státě, už měli nový most hotový 🙂
Také jste se mohl se svojí stavební firmou přihlásit do soutěže – lépe, levněji a rychleji než konkurence …
To je argument…
A čemu by to pomohlo? Provoz Chrudim – Rosice – hlavní bude stejně limitován počtem nástupištních hran v obou pardubických stanicích a absencí trakčního vedení.
Máte pravdu na fotkách je most v původní poloze, nyní je již přesunutý.
Jsem nucen vyslovit tzv. větu o hudbě a prostitutce, aneb „Kurva, tady něco nehraje“…
Pokud je totiž na poslední fotce most v cílové poloze, tak se posouval naopak směrem od silničního mostu, nikoliv k němu.
Pardon, to je moje chyba – špatný popisek. Ty fotky byly s mostem před posunutím, teď už opraveno a dodány správné fotky:-)Díky za upozornění
Ještě úvodní foto v článku, ukazuje most původní v poloze, nikoliv posunutý most:
Posunutý most přes Labe v Pardubicích. Foto: Skanska
díky
Vpohodě, už to vypadá líp a nebije to do očí.
Neměly by být obrázky 13 a 15 v opačném pořadí … ?
Obrázek 13 = koncová poloha, 14 poloha „mezi“ a 15 „začátek“ přesunu (nebo něco po zahájení).
Je to trochu matoucí …
Foceno od Pardubic – silniční most je vpravo ….