Obrazem: most přes Labe v Pardubicích je v nové poloze

Most přes Labe v Pardubicích před posunutím. Foto: SkanskaMost přes Labe v Pardubicích před posunutím. Foto: Skanska

Náhradní autobusová doprava mezi Pardubicemi a Rosicemi skončí 16. prosince.

Zpět na článek
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PeS

Mohl bych se přimluvit o to, aby na zdropravy.cz byla normálně listovatelná galerie fotek a né odkazy přímo na fotku kdy se člověk musí vždy vracet zpět? Díky.

Alibaba

Mě to v chomáku na PC normálně funguje.

zdenek

Konečně! To prestupovani v Rosicich na středověkou NAD a cesta přes Pce byl děs:-(

Jiří Kocurek

Jsem si vcelku jist, že ve středověku netušili, co je autobus.

zdenek

Já jsem zase netušil, že tu tak dlouho budete psát tak nesmyslné prispevky:-(

Mašinka

Třičvrtě roku na provizorium?
Většinou je to připraveno a přesun třeba jeden-dva dny.
Např. Čelákovice..

Slušný vývoj stavebnictvi a plánování…

Jiří Kocurek

„Většinou je to připraveno“

A kdože to udělá tu přípravu, Samoseto Hapala?

Jarda Š.

Přípravné práce by měly probíhat bez přerušení provozu a mělo by se dbát na to, aby výluky byly co nejkratší.

Jiří Kocurek

To je trochu problém, když zřizujete nové mostní pilíře vedle současných. Stát se tam něco, tak se hnedka ozvou hlasy, že měla být výluka po celou dobu stavby. A ve Studénce taky, nejen v době, kdy s mostem hýbali.
Takže co si vybrat?

Jarda Š.

Ano, je to otřesné, že výstavba ocelového mostu má trvat tak dlouho. To tam mohli postavit rovnou železobetonový, který by vyšel levněji.

Miroslav Zikmund

Co je na tom otřesného … mohl jste se se svojí firmou přihlásit do výběrového řízení s tím, že to zvládnete lépe, levněji a rychleji ….
Ocelové mosty se v „současnosti“ obvykle svařují na místě z dovezených „polotovarů“ dny, týdny, měsíce a pak se celá konstrukce nasunuje za pomoci „nějakých“ pomocných prvků centimetr po centimetru, obvykle nad vodní tok nebo dopravní komunikaci …..
Nedávno most Čelákovice-Jiřina, čerstvěji Pardubice (hl.n.) most trati 238 (507) přes trať 010 (501).

Jarda Š.

Přijde mi jako zbytečná komplikace to přesouvání mostu a provizorní provoz. Ta provizorní trať tam bude zbytečně překážet. Dle mého se ten most měl po řádné přípravě postavit „z jedné vody načisto“ za jednu dlouhou výluku (ne však delší než jedna stavební sezóna).

Surio Mario

I kdyby to přesunuli za den, tak by se stejně jezdit nedalo, protože se komplet překopával násep trati na Chrudim a stavěla nová opěrná stěna. Přičemž tahle stavba dost výrazně zasahovala i do prostoru tratě do Pardubic, takže by se nedalo jezdit ani po ní.

Alibaba

Jenže tady se to bude zvedat a tak se musí udělat nové pilíže, s tím, že prostřední v řece se naopak zruší.
Není to jednoduché nahrazení staré konstrukce novou.

Asdfg

Nevím zda je to pravda, ale od 17.12 budou přes most jezdit jen vlaky nezávislé trakce, takže pro osobní a spěšně vlaky vedené pantery bude buď motorová lokomotiva na pretahy nebo stále NAD.

Systémový specialista

Ano, pro vlaky vedené v elektrické trakci nadále NAD

zdenek

Tak děs bude pokračovat….

Surio Mario

Z jakého důvodu nebude elektrická trakce, podél provizorní přeložky už jsou vybetonované patky stožárů vrchního vedení?

Pizzaman

Jak už zde zaznělo u jednoho z minulých článků k tomuto tématu: Za tu dobu, co se most posouval a jezdí NAD, tak měl nový most již stát.
Ale jelikož jsme v ČR, tak si počkáme až na přelom 2023-2024.

Jiří Kocurek

Nejsem si jist, zda po tu dobu, co jezdí NAD nejezdily po starém mostě nějaké ty nákladní vlaky na vlečky v areálu.

Pizzaman

To nejezdily. Byly tam komplet vytrhané koleje ze stanice PCE-Rosice.

M152

Nejezdily, Semtin se obsluhuje z HK.

Pardubák

Taky sem si říkal, že za tu dobu, by v jiném státě, už měli nový most hotový 🙂

Miroslav Zikmund

Také jste se mohl se svojí stavební firmou přihlásit do soutěže – lépe, levněji a rychleji než konkurence …

Ferda Vomáčka

To je argument…

Pomeranč

A čemu by to pomohlo? Provoz Chrudim – Rosice – hlavní bude stejně limitován počtem nástupištních hran v obou pardubických stanicích a absencí trakčního vedení.

Josef Gajdůšek

Máte pravdu na fotkách je most v původní poloze, nyní je již přesunutý.

Hajnej

Jsem nucen vyslovit tzv. větu o hudbě a prostitutce, aneb „Kurva, tady něco nehraje“…
Pokud je totiž na poslední fotce most v cílové poloze, tak se posouval naopak směrem od silničního mostu, nikoliv k němu.

Jiří Kocurek

Ještě úvodní foto v článku, ukazuje most původní v poloze, nikoliv posunutý most:
Posunutý most přes Labe v Pardubicích. Foto: Skanska

Jiří Kocurek

Vpohodě, už to vypadá líp a nebije to do očí.

Miroslav Zikmund

Neměly by být obrázky 13 a 15 v opačném pořadí … ?
Obrázek 13 = koncová poloha, 14 poloha „mezi“ a 15 „začátek“ přesunu (nebo něco po zahájení).
Je to trochu matoucí …
Foceno od Pardubic – silniční most je vpravo ….