Správa železnic hledá projektanty na zdvoukolejnění posledního úseku mezi Pardubicemi a Hradcem Králové

RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhyRegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy

Modernizace úseku z Opatovic do Hradce Králové má vyjít na 4,4 miliardy korun.

Do roku 2028 by měly vlaky mezi Hradcem Králové a Pardubicemi jezdit po dvou kolejích a většinu trasy 160 km/h. Správa železnic udělala další krok k modernizaci posledního úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové.

Vypsala soutěž na projektanta, který připraví záměr projektu a dokumentaci pro územní rozhodnutí pro sedm kilometrů dlouhý úsek. Odhadovaná cena zakázky na projekt je 11,1 milionu korun. Samotné stavební práce podle představ Správy železnic začnou ve druhé polovině roku 2025, hotovo má být podle letáku Správy železnic v roce 2028. Plánovaná investice dosahuje výše přes 4,4 miliardy korun.

Již od roku 2015 jezdí vlaky po dvou kolejích mezi Stéblovou a Opatovicemi, aktuálně probíhá rozsáhlá modernizace úseku z Pardubic do Stéblové. Proti modernizaci posledního úseku v Hradci Králové dlouhodobě vystupuje několik občanských sdružení, jak upozornila v roce 2019 Česká televize.

Kromě zdvoukolejnění bude předmětem stavby zejména rekonstrukce stanice Opatovice nad Labem-Pohřebačka, kde budou odstraněna stávající nástupiště. Náhradou za ně dojde k vybudování nové zastávky Březhrad. Ta bude mít dvě nová nástupiště dlouhá 110 metrů s výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí a bezbariérovým přístupem.

Směrové vedení trati bude upraveno na rychlost 160 km/h. Vybrané železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení. V Březhradu se vybuduje nový podchod, který nahradí současný přechod pro pěší.

Tagy Hradec Králové - Opatovice nad Labem Správa železnic Trať 031 Pardubice - Hradec Králové
100 komentářů