Obrazem: Nákladná přestavba uzlu Pardubice běží už rok, pracuje se na 1. a 2. nástupišti

Pardubice hl. n., září 2021 - probíhá rekonstrukce prvního a druhého nástupiště. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021 - probíhá rekonstrukce prvního a druhého nástupiště. Pramen: Správa železnic

Dělníci v Pardubicích přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště.

Nákladná modernizace železniční stanice v Pardubicích má za sebou první rok. Z toho významnou dobu zabraly přípravné práce a přeložky, nyní probíhá především rekonstrukce prvního a druhého nástupiště. S postupem prací se pochlubila Správa železnic (SŽ) na svých stránkách.

Jednu z největších železničních zakázek posledních let získalo sdružení firem Eurovia, Chládek & Tintěra Pardubice, Elektrizace železnic a GJW s cenou 5,59 miliardy korun (předpoklad činil 4,423 miliardy Kč). Celkové investiční náklady na celou stavbu činí 6,366 miliardy korun.

Nádraží se zásadně promění. Dělníci v Pardubicích přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody.

Nově vznikne i lávka, která propojí severní a jižní části města a budou z ní přístupy na perony. Průjezdná rychlost se zvýší ze 100 kilometrů v hodině na 160. Bude položeno 24 kilometrů nových kolejí a sto nových výhybek. Navržené řešení umožní podle SŽ výhledově bezúvraťové propojení s tratí Chrudim – Pardubice-Rosice nad Labem. Plány na zbudování takzvané Ostřešanské spojky skončily ale zatím u ledu.

Začaly už rovněž práce na samotné budově nádraží, což je samostatná akce. Probíhá zatím první etapa, která zahrnuje především výškovou budovu zvanou Sirius. Vítězem tendru se stalo sdružení firem Chládek & Tintěra Pardubice a Eurovia. Vítězná cena činí 490 milionů korun. Odhad nákladů na celou budovu přesahuje 1,7 miliardy.

Pardubice hlavní nádraží. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021 - probíhá rekonstrukce prvního a druhého nástupiště. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021 - rekonstrukce prvního ze dvou podchodů. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021 - na prvním nástupišti se staví konstrukce nového zastřešení. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021. Uprostřed pilíř budoucí lávky, vlevo opěra eskalátorů, vpravo se staví výtahová šachta. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021 - nový jednokolejný most přes ulici Jana Palacha. Pramen: Správa železnicPardubice hl. n., září 2021 - práce na opěrách mostu, který přes koridor převádí trať z Chrudimi do Pardubic-Rosic nad Labem. Pramen: Správa železnicZa mostem se směrem na Pardubice-Rosice nad Labem schází trať z Chrudimi (která je vedena po náspu) a nově dvoukolejná trať na Hradec Králové (pod náspem). Pramen: Správa železnicModernizace uzlu Pardubice, září 2021 - stavba mostu U Trojice. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnicUzel Pardubice po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Tagy Správa železnic uzel Pardubice
61 komentářů