LOT 3a leaderboard

Vlaky z Pardubic do Rosic nepojedou o měsíc déle. Správa železnic nestihla připravit přeložky

Výjezd z pardubického hlavního nádraží na Prahu a do Rosic nad Labem (vpravo). Foto: Správa železnicVýjezd z pardubického hlavního nádraží na Prahu a do Rosic nad Labem (vpravo). Foto: Správa železnic

Zpoždění způsobilo odvolání proti stavebnímu povolení.

Se zhruba měsícem komplikací navíc musejí počítat cestující na trati z Pardubic do Hradce Králové a Chrudimi. Správa železnic prodloužila nepřetržitou výluku mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Rosice nad Labem do 11. prosince. Místo vlaků zde kvůli modernizaci trati z Pardubic do Stéblové jezdí autobusy.

Správa železnic již posun výluky oznámila dopravcům, původní konec byl plánován na 18. listopadu. Důvodem je nepřipravenost některých přeložek sítí, kvůli kterým nemůže zhotovitel v některých pracích pokračovat. „Posun ovlivnilo odvolání jednoho z účastníků stavebního řízení, které vedlo k pozdějšímu zahájení stavby,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Podle ní přípravné práce kvůli odvolání začaly o dva měsíce později. „Část zpoždění se daří zhotoviteli eliminovat a prodloužení výluky bude v souladu se stavebními postupy na stavbě Modernizace železničního uzlu Pardubice, kde probíhá ve stanici Pardubice hl. n. rekonstrukce nástupišť a přilehlého kolejiště, které je pravidelně využíváno pro vlaky ve/ze směru Pardubice-Rosice nad Labem,“ dodala Pistoriusová.

Zakázku za 2,68 miliardy korun získalo sdružení Skanska a Elektrizace železnic. Správě železnic se v březnu zkomplikovaly plány na zahájení velké akce kvůli stavebnímu povolení, které napadla společnost SK – EKO Pardubice.

Plán počítá se zdvoukolejněním úseku z Rosic nad Labem do Stéblové včetně mostu přes Labe v Pardubicích. Současně dojde ke zvýšení traťové rychlosti. Dokončení stavby je plánováno v závěru roku 2023.

Mapa úseku Rosice - Stéblová. Foto: Správa železnic

Mapa úseku Rosice – Stéblová. Foto: Správa železnic

Modernizací včetně zdvoukolejnění prochází úsek o délce 7,5 km. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Kvůli vzniku nových nástupišť se změní i konfigurace kolejiště. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňově novým podchodem.

Modernizací projde i zastávka Pardubice-Semtín, která získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka.

Tagy seznam Správa železnic Trať 031 Pardubice - Hradec Králové výluka Pardubice - Rosice nad Labem zdvoukolejnění Pardubice - Hradec Králové
69 komentářů