Obrazem: Dráhy ukázaly své depo v Michli aneb vakuová toaleta za 300 tisíc

Depo ČD v Michli (ONJ), hala údržby vakuových toalet. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby vakuových toalet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Depo má 46 kilometrů kolejí, ročně zaznamená 93 milionů vozokilometrů.

České dráhy dnes představily novinářům Odstavné nádraží Jih v pražské Michli (Středisko údržby Jih), kde se zaměstnanci starají o 450 vozidel dálkové a regionální dopravy.

Depo má 46 kilometrů kolejí, ročně zaznamená 93 milionů vozokilometrů. Hlavními pracovišti jsou přitom dvě haly. Větší slouží údržbě vozidel dálkové dopravy, menší je určena regionálním jednotkám, hlavně CityElefantům.

Od roku 2018 zde funguje i moderní podzemní soustruh na kola. K důležitým pracovištím patří i dílna na opravy a údržbu vakuových toalet. „Ačkoliv je zakázáno vhazovat do toalety nežádoucí předměty, někdy máme pocit, že cestující naopak zkoušejí, co všechno projde mechanismem dvou klapek,“ popsal nejčastější závadu šéf střediska údržby Michal Rousek.

Podle něj je opravování toalet, z nichž každá má vlastní elektronickou jednotku, náročná práce. Aby se vůbec mohlo začít s opravou, je třeba zbavit zařízení nečistot. Jeden vakuový záchod vyjde na 284 tisíc korun, což je podobná částka jako za sběrač. Měsíčně se zde opraví až 30 záchodů.

Podrobnosti o plánech ČD na rozvoj depa přinese deník Zdopravy.cz v pátek ráno.

Depo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNové zařízení ve staré dílně, aneb kontrola funkcí sběrače. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKontrola správného fungování sběrače. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla, kontrola brzd. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby vakuových toalet. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby vakuových toalet. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), nepoškozená část pendolina po nehodě. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPodzemní soustruh na kola. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPodzemní soustruh na kola. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPůvodní zařízení na měření funkčnosti brzd se dnes již nevyužívá. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTzv. pavouk. České dráhy mají certifikáty na lepení skel, což není samozřejmost. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářOdmontované klimatizační jednotky. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli. Menší hala slouží k údržbě regionálních jednotek, především CityElefantů. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli, hala se soustruhem slouží od roku 2018. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTestování funkčnosti vakuových toalet. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDepo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla je dlouhá přes 300 metrů. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy České dráhy depo Michle Odstavné nádraží Jih
51 komentářů