Obrazem: Dráhy ukázaly své depo v Michli aneb vakuová toaleta za 300 tisíc
Depo ČD v Michli (ONJ), hala údržby vakuových toalet. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Depo má 46 kilometrů kolejí, ročně zaznamená 93 milionů vozokilometrů.
tak to nechápu,kde si vycucali částku 300tisíc??od skladnice vím že nový vakuový stojí cca 130tis a opravený kolem 13cti tis.!!
tak to nevím kde jsi na tom byl ty, evac dělám a cena je od 250tis za nový kus.
Trochu nechápu proč kde se na dvou kapkách, pístu a jednom ventilu na vodu vydesublimuje těch tři sta litrů. Tolik by (bez korupce) nestál ani hajzlík v raketoplánu. Prostě ani ten nejvíc hitech japonský robozáchod nemůže stát co ojeté auto.
A 300 KKč za sběrač mi taky smrdí.
Třeba Vám pomůže obecná odpověď pana Ing. Zdeněk Chrdle z AŽD na otázku proč jsou dodávky něčeho pro železnice obvykle strašně drahé
https://zdopravy.cz/podcast-predelavame-810-na-moderni-zkusebni-vozidlo-rika-sef-azd-zdenek-chrdle-103071/
no je teda pravda že díly na dráze jsou až se zdá předražené…na druhou stranu je tam hned několik řídících jednotek…
Prosím opravte v textu „podzemní“ soustruh na podúrovňový… Děkuji 🙂
„Ačkoliv je zakázáno vhazovat do toalety nežádoucí předměty, někdy máme pocit, že cestující naopak zkoušejí, co všechno projde mechanismem dvou klapek,“
Bohužel to není jen pocit, ale realita. Už jsem několikrát viděl balíček nepoužitých papírových ručníků hozených do toalety evidentně úmyslně. Je určitá skupina cestujících, která se tím baví ☹️
Můžu se zeptat jak to prosím dělají např. u McDonalds nebo KFC nebo v aerolinkách? Inu, služba (pasažérům) je od slova sloužit, tak když to někde jde a jinde ne, tak co to okopírovat odjinud?
Nestálo by za úvahu, kdyby např. ČD konečně najali kvalitní a poctivé odborníky jak poskytovat službu pasažérům, třeba právě z McDonalds? Nebo z RegioJetu?
„Nestálo by za úvahu, kdyby např. ČD konečně najali kvalitní a poctivé odborníky jak poskytovat službu pasažérům, třeba právě z McDonalds? Nebo z RegioJetu?“
Dík, hodně dlouho jsem se takhle nezasmál 🤣🤣🤣
Připadá Vám, že ty 3 desítky let služby zákazníkům na českém trhu nepřinesly know-how služebníkům/služebnicím třebas z McDonalds nebo z Regiojetu?
Na témže trhu působí i ČD a předřečník poukazuje na to, že neumí vyřešit chování některých zákazníků.
Zadnice cestujícím neutírá personál nikde. A hlídat trvale blbce a zlomyslníky v prostoru toalet je nemožné.
No jo, velká část lidí v ČR se živí službami zákazníkům. Což takhle opsat odjinud, aby služby ČD byly efektivnější?
přesně tak,a kvůli takové blbosti pak musí záchod ven…
Možná hloupá otázka, ale když už jsme u těch vlakových záchodů. Proč se u záchodů v nových vozech, které pracují nádrží, musí před spláchnutím sklopit víko záchodu?
To slyším poprvé.
Je to treba na wc v interjetech. Tusim i v novych regiopanterech.
Sice jsem se s tim taktez nesetkal, ale… nebude to proto, aby se voda nerozstrikala uplne vsude?
„Šikovně“ ucpaný záchod umí plivat vodu ven.
Nemusí se sklopit nic, je to jen pokyn na nálepce, aby kdyby vás náhodou ošplouchla voda, tak aby jste si nemohl na nic stěžovat.
Protože se obsah, vypuzený do mísy, musí spláchnout tlakovou vodou. Stačí, když předchozí klient hodí do mísy něco, co neprojde hodně úzkou trubkou a vámi dodaný obsah se pod proudem vody nespláchne, ale rozstříkne. Buď na víko, nebo ven.
To by se mělo dělat i doma , aby sprska vody nekontaminovala prostor celé místnosti . Drobné Kapičky …
Dílenští pracovníci odvádí v rámci možností maximum možného a chtěl bych jim poděkovat za snahu odstranit prakticky každou technickou závadu při nejbližší možné příležitosti. Neberu v potaz estetickou stránku, pouze technologickou. Závady WC, dveří, klimatizace, sedáků a pod jsou odstraněny skutečně při každé návštěvě depa. Vandalismus je bohužel prakticky neřešitelný v krátkodobém horizontu.
máte naprostou pravdu…a bývá toho tolik,že prostě občas díly nejsou
Jestlipak se v těch garážích servisují taky vagóny s kupé pro řidiče?
To bude okrajová činnost na českých kolejích, hádám.Vyjma vagonů ČD „Sysel“ Bfhpvee295
Regiojetu se ModusWagen nelíbily.
A až bude DB prodávat své IC1, tak patrně bude zájem jen o klasické vagony. Viz nedávný nájem několik IC1 vagonů pro dánského dopravce DSB = pouze klasické vagony UIC-Z
https://www.youtube.com/watch?v=Gu-3T3iFjY0
Ale nechejme se překvapit
😃👍
Myslíte, že by chleboplátce pana řidiče vlaků ve firmě ČD pana Antonína Sehnala chtěl zavádět nové typy vagonů s kupé pro řidiče?
Já Vám nevím. Ono se spíše půjde cestou vyřazování, čímž dojde k unifikaci. Před půl rokem ČD tvrdila, že má ambici snížit počet různých typů vagonů/loko zredukovat na polovic
https://zdopravy.cz/u-ceskych-drah-roste-rozsah-udrzby-s-kvalitou-a-terminy-nejsou-drahy-spokojene-130490/
Tady někdo vytáhl lepkavý bonbon a čeká na tu otravnou vosu, která už se chytla jak vidím.
Tak ono je logické, že v Praze a okolí bude klest potřeba vagonů s kupé pro řidiče vagonů. Jednak v okolí Prahy bude firma ČD konvertovat kolejbusovou dopravu na silniční dopravu.
A čím dál větší podíl na kolejové dopravě si bude ukusovat DP Praha, který staví/má v plánu desítky nových kilometrů kolejových tratí.
A že by ČD k Interjetům koupili dedikované vagony s kupé pro řidiče vlaků? To by se určitě tuze nelíbilo věřitelům, když InterJety neumí firma ČD smysluplně využít.
Nevim jestli to myslite ironicky a nebo vážně? Že některé nazvy mi trhají uši nechám být. Proč by měli ČD opouštět kolejovou dopravu? A stavba nových tramvajovych tratí je do míst kde vlaky nejezdí ani koleje tam nejsou.
O těch záchodech mělo reportáž už AŽD ve svém pořadu Pozor Vlak. Jen nevím, který to byl díl.
A taky jeden díl série Těžká dřina.
Offtopic, ale když vidím zmínku, že deník Zdopravy přinese další podrobnosti, vzpomněl jsem si, že měl vyjít článek s fotogalerií D4 – vyjde?
Na ten také čwkám. Snad se dočkáme.
Největší výhodou je dobré umístění těchto garáží.
Ano, nám daňovým poplatníkům by dávalo smysl, kdyby vlastník ČD a.s. přikázal snížit základní kapitál (z 20 miliard třebas na 0,002 miliardy Kč) této firmy.
A vyplatit těch třebas 19,998 miliardy třebas ve formě nemovitostí/zařízení.
Krom pozemků pod transevropskými žel. tratěmi by se hodilo vzít si také některé z těchto garáží firmy ČD i právě tyto.
A poté uspořádat soutěž, jestli si někdo nechce ty garáže najmout. Doufám, že zájem najmout si tento státní majetek by chtěla firma ČD. Možná i RegioJet, Arriva či LEO Express.
To jsem přesně čekal, že do téhle diskuze jako první vstoupí náš kinderekonom. 🙂
Snížení základního kapitálu spojené s výplatou peněz je standartní záležitosti… Např. ve firmě O2
https://www.o2.cz/spolecnost/akcie/295628-snizeni_zakladniho_kapitalu_spolecnosti.html
Také by se nabízelo využít goodwill třebas na Railjety plus Taurusy. Mohlo by se státu podařit je pronajmout nějakému dopravci za slušný nájem.
Podívejte se, ekonomické záležitosti jsou velice důležitá věc a bylo by velkým obohacením místní diskuze, kdyby sem chodil někdo, kdo tomu opravdu rozumí. Jenže to Vy nejste. Aspoň si to myslím. Mám pocit, že Vy si ekonomiku představujete jak Hurvínek válku – asi tak, jako já jsem měl o železniční dopravě představy, když mi bylo 10 a hrál jsem si s TTčky. Bylo by aspoň trochu fajn, kdyby bylo zřejmé, že do této problematiky aspoň trochu začínáte pronikat a že v ní máte čím dál větší přehled. Jenže vy tu pořád předkládáte ty Vaše stejné nesmysly. (I když teď teda… Číst vice »
Evidentně si nerozumíme. Doba není snadná. A já jako daňový poplatník byl rád, kdyby stát ze svého majetku měl nějaký užitek, v tomto konkrétním případě nájem od dopravce či od dopravců. Mě teda fakt nezajímá, jestli si šotouši v ČD dělají radost s parníma lokotkama na kterých prodělávají každoročně desítky milionů Kč. Mě opravdu štve, že koncern ČD vrazil do pozůstatků Stříbrného šípů (zbyl prý jen řídící panel a podvozek) 30 milionů a pak takto zrekonstruovaný vlak prodal v balíku s další lokomotivou a 10 vagony za 26 milionů celkem, opakuji celkem !!!! Podnikání je prosím pěkně činnost za účelem… Číst vice »
Až budete ministrem financí alespoň ve stínovém kabinetu nebo přednášejícími na vše tak můžete . Zatím myslím to mate tak na kecání u piva . Něco jako když my radime před TV Jalonenovi soupisku na MS v hokeji
Taková zajímavá exkurze a první příspěvek je zase kolovrátek. A nejsou to garáže.
Já bych teda rád, aby tyto konkrétní garáže zůstaly jako garáže a servis pro vlaky, zejména dálkové. Je to vhodně umístěno vzhledem ke klíčovým nádražím.
Nepřál bych si je zbourat a použít pozemky na něco jiného.
Ale pořád jste nevysvětlil tu monstrózní šílenost, proč a jak by je měli ČD prodávat a zároveň se i hlásit jako nový kupec.
Firma ČD dostala od vlastníka (od státu) 20 miliard základního kapitálu. Goodwill nechejme stranou.
No a stát má možnost si za splnění zákonných podmínek – tak jako firma O2 viz odkaz výše – si vzít těch 20 miliard zpátky, ale musí nechat 0,002 miliardy ve firmě jako minimum.
Prostě princip houpacího koně = stát zdarma dal do ČD …. nyní stát zdarma vzal z ČD
Hele, nový slovíčko ..goodwill ..
alex otevřel anglický slovník na stránce s písmenkem „G“ …
Ale kdepak. Zabralo mi to asi hoďku si ujasnit, jestli by některé složky goodwillu koncernu ČD byly použitelné k něčemu prospěšnému pro nás daňové poplatníky. Vzhledem k problematice, která je fakt dost odborná, tak bych goodwill nepoužil ke zcizení (to je normální slovo jako souhrný pojem pro převod majetku) některých nemovitostí ČD. Protože jak je vidět, tak nádražáčtí odboráři jsou naddržení jak kozel na miliardy za pozemky ČD, když kvůli tomu dokonce vyvolali jednání s ministrem dopravy… Naprosto NEHORÁZNÉ nátlakové chování odborářů = jak může 10 či 20 tisíc odborníků-nádražáků diktovat nám daňovým poplatníkům (nás dolních 10 milionů), co uděláme… Číst vice »
Ještě upřesním – Vlastníka firmy ČD (tedy stát) nebude získání těchto garáží myslím stát ani korunu.
Pro jistotu ještě polopaticky = za tyto garáže by firma ČD od vlastníka (státu) nic nedostala, protože firma ČD by nic neprodávala… Firma ČD by majetek vracela vlastníkovi.
Co bys byl rád zrovna ty, je naprosto irelevantní, protože tvoje chápání ekonomiky se zastavilo na tom, že ses naučil sečíst 1+1 v první třídě (a to ještě kdoví, jestli bys nenapsal = 1,9).. Nikam dál ses už neposunul a jediné co umíš, opakovat jak přeskakující gramofon úmyslně zkomolené názvy měnit přezdívky jak fusakle, když ti další z nich zablokují. Asi myslíš si, že to ukazuje, jak jsi nad věcí a hrozně chytrý 🙂 Ne, to opravdu nejsi, jsi jen hloupý troll a nejspíš si ventiluješ nějaký svůj osobní problém, jinak si těžko vysvětlit, proč tak umanutě lezeš tam, kde… Číst vice »
Copak chcete rozporovat fakt, že celkově firma ČD je v mínusu či na nule?
Čili hospodaření těchto garáží v Michli by se zlepšilo, kdyby sdílelo technologie (např. podúrovňový soustruh) a zejména odborníky se sousedními garážemi kolejové techniky v Kačerově a v Hostivaři…
Jde o to, aby ty garáže fungovaly optimálně a proto je spojit do jednoho organizačního celku Hostivař-Kačerov-Michle a otevřít je všem zákazníkům, pokud jsou solventní a bohatí.
Garáže kde? Těch tam tolik není (pokud neberu SŽ Hasiče). Jen dvě haly v depu. Garáže=silniční vozidla, Vozovna=tramvaj a trolejbus, depo=metro a vlak.