První český bateriový vlak dorazil na testy na zkušební okruh. Cestující sveze v prosinci

BEMU jednotka RegioPanter. Foto: VUZBEMU jednotka RegioPanter. Foto: VUZ

Bateriová verze RegioPanteru má zvládnout bez trolejí ujet 80 km.

Zavádění první dvouzdrojové jednotky od českého výrobce do provozu pokročilo do další fáze. Na zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního dnes dorazila bateriová elektrická jednotka (BEMU) od Škody Group.

Jde o první ze čtyř objednaných jednotek pro provoz v Moravskoslezském kraji. Na první pohled se liší barvou, jinak je prakticky stejná jako RegioPanter. Zahájení testů potvrdila Škoda Group na svých sociálních sítích. Vozidlo je označené jako 15 Ev3.

Čtyři jednotky BEMU si objednaly České dráhy pro provoz na některých tratích Moravskoslezského kraje bez soutěže. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je za to pokutoval zatím nepravomocně šesti miliony korun.

Výrobce slibuje start provozu v prosinci. „Výroba prvních českých bateriových vlaků probíhá podle plánu a počítáme s dodáním zákazníkovi pro nasazení do nového grafikonu,“ řekl mluvčí Škody Jan Švehla.

Bateriové vlaky pro Moravskoslezský kraj vyjedou 4. prosince, věří výrobce i politici

Veřejnosti by měla být jednotka fyzicky představena na železničním veletrhu v Ostravě v červnu. RegioPanter jako BEMU má při maximální rychlosti do 120 km/h ujet až 80 km. Baterie umístěné na střeše se pak budou průběžně dobíjet jízdou pod trakčním vedením nebo rekuperací energie při brždění. Kraj si od čtveřice nových jednotek BEMU slibuje zahájení provozu přímých vlaků na trase Veřovice – Ostrava.

Jedna jednotka BEMU 160 vyjde na 152 milionů korun. Rozdíl zaplatí ve vyšší ceně dopravního výkonu Moravskoslezský kraj, který si provoz těchto jednotek objednal.

Tagy BEMU České dráhy Škoda Group
165 komentářů