Obchvat Plas včetně nejvyššího tuzemského mostu má stavební povolení

Most přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSDMost přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Most přes údolí řeky Střely a železniční trať Plzeň – Žatec by se měl začít stavět v říjnu příštího roku.

Ředitelství silnic a dálnic zdolalo zásadní milník na cestě k výstavbě obchvatu Plas na silnici I/27. Plzeňský krajský úřad aktuálně k záměru vydal stavební povolení pro 13 hlavních stavebních objektů. Součástí šestikilometrové přeložky bude i obloukový most přes údolí řeky Střely a železniční trať Plzeň – Žatec, který se s výškou přes 87 metrů (v nejvyšším místě 87,3 m) zařadí mezi nejvyšší v republice. Stavební povolení zatím není pravomocné, do 15 dnů se lze proti němu odvolat k ministerstvu dopravy.

„Letos v říjnu je plánované výběrové řízení na zhotovitele mostu přes řeku Střelu a související stavební objekty potřebné pro jeho realizaci. V dubnu 2024 je následně plánované zahájení prací na realizaci projektové dokumentace mostu a s ním souvisejících objektů. V říjnu 2024 je poté předpoklad zahájení prací na samotné realizaci mostu. V roce 2025 je poté předpoklad zahájení stavby zbývajících stavebních objektů tvořících obchvat Plas,“ uvádí ŘSD ve svých materiálech. Hotovo by mělo být v roce 2027. Odhadovaná cena stavby činí 1,5 miliardy korun.

Trasa obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Trasa obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Podle ŘSD je stávající vedení I/27 nevyhovující. „Táhlá stoupání či klesání společně s nevyhovujícím průtahem městem Plasy s významnými památkově chráněnými objekty kláštera vyvolávají potřebu nové trasy,“ uvedlo ŘSD.

Obchvat vyvede dopravu z centra Plas a řidiči se vyhnou nepřehledným zatáčkám na obou stranách města, kde se stávají vážné nehody. Provoz na silnici I/27 z Plzně přes Plasy a Kralovice na Most několik let trvale houstne a přibývá těžkých nákladních vozidel, hlavně se surovinami, které se v regionu těží. Denně centrem projede až 10 000 aut.

Samotný most bude měřit na délku 500 metrů a bude mít podobu obloukové železobetonové konstrukce. Vedle dvou silničních pruhů bude na mostě tři metry široký chodník s cyklostezkou, oddělený svodidly, a uprostřed vyhlídkové místo s průhlednou podlahou. Podle ŘSD nenaruší panorama města s dominantním klášterem.

Podobné řešení dopravních problémů zvolilo ŘSD na I/27 také u Žatce, kde se chystá stavba mostu přes údolí říčky Hutná.

Tagy I/27 obchvat Plas ŘSD
69 komentářů