Obchvat Plas včetně nejvyššího tuzemského mostu má stavební povolení
Most přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSD
Most přes údolí řeky Střely a železniční trať Plzeň – Žatec by se měl začít stavět v říjnu příštího roku.
Most přes údolí řeky Střely a železniční trať Plzeň – Žatec by se měl začít stavět v říjnu příštího roku.
Díky tomuto obchvatu se uleví řidičům i Plasům a v horizontu 30ti let by se mohl postupně opravit místní klášter a město by se mohlo stát vyhledávanou turistickou destinací. Úplně tam vidím ty čundráky, cyklisty, svatby atd.
Co myslíte vy?
tak ještě obchvat Pšova Blšan od Očihova.
Když už se to dělá (má dělat) nově, fakt tam musí zůstat počáteční i konečná křižovatka jako úrovňové? Přecejen by bylo dobré kdyby takové věci z jedniček postupně (dle možností) mizely…
pokud se zadari tak zatleskam – ten most je , alespon virtually – krasnej
Jenom tak dál a na I/27 nepolevovat, těch hrůz je na ní pořád přehršel! Plasy jsou na této silnici jednoznačně největším problémem, jen obchvat tohoto města v ďolíku dokáže ušetřit až 7 minut na pár kilometrech (sjezd a výjezd do města za pomalu jedoucím kamionem/autobusem se dokáže natáhnout i na 10 minut). Intenzita dopravy na tomto severoplzeňském úseku I/27 není kdovíjaká, ale rychlost dopravy vlivem děsné silnice (dlouhý projezd Kaznějov-Rybnice, sjezd a výjezd v Plasích, nepřehledné horizonty…) je opravdu úděsná. Na této silnici mají i prosté obchvaty potenciál ušetřit dvakrát více času než jinde nákladnější čtyřpruhy (i když jejich užitečnost… Číst vice »
Nejde jen o úsporu času při jízdě, ale taky o spoustu paliva, nervů obyvatel a vyšší bezpečnost…
Je vidět, že peněz je dost. Než dát peníze zde do železnice a dostat na ni dopravu, zejména nákladní, tak raději další silnice, parkoviště, zničená krajina, klima, zdraví lidí. To je skvělá dopravní politika a ekonomika. Přitom zde zatížení nepřesáhlo 5 000 vozidel denně a snížení tohoto množství je snadné. Takže opět po dostavění této zbytečnosti – bude ještě menší vytížení železnice zde, bude podkopávána její modernizace a zkapacitnění, až bude snaha ji celou zrušit a pokračovat tak v další likvidaci následné po trati 162 (nakonec ono se o tom již v minulosti mluvilo, že je tato trať 160 zbytečná).… Číst vice »
Jak chceš modernizovat trať kolem Střely l, aby nahradila kamionovou Proseči zboží mezi Plzni a Německem? Rád si to řešení poslechnu ….
No tak to budou vozit odjinud a jinam, ne? 😛
jenže… kdyby se tady měla udělat pořádná železnice, tak to bude stát šílené miliardy a km modrého zábradlí… a krajina by tady dostala zabrat, nehledě na to, že někteří by chtěli kolem trati vykácet 200m od dráhy…ufff… a silnice by se stejně budovala…
Bude to stát přesně ty šílené miliardy, co se cpou do silnic.
A udělá se za to stěží jedna lokálka..
A když se dá desetkrát tolik, může být VRT, která tam stejně nezastaví!
Délka železničních koridorových tratí: 1 248 km
Dělké dálniční sítě: 1 364 km
Cílový stav pro dálnice a železniční koridory (včetně VRT): 2 000 km
V čem vidíte problém? Že nevede lokálka do každé vesnice a tam se to rovnou nenakládá na vagony a pak se to nespojuje na větších nádražích? No asi to ekonomicky nevychází…
Takový vagon s jednou paletou* zboží… a koleje až na pole, kombajn má být dvouchodý… ale už dneska je moc těžký.
*) Objem vaší objednávky stanoví šotoúřad a bude to buď nula nebo 10 tun s povinností stavby skladu a s upozorněním, že kdykoliv budou stávkovat, tak si nevyskakujte. Jestli půjdete ke konkurenci tak uu ííí ééé!
Šotoúřad mají asi ve Švýcarsku.
S lokálkami souhlas. Ale to porovnání koridorů a dálnic je poněkud zavádějící, když většina koridorů nejsou novostavby a půlka z nich jsou tratě rychlostně na úrovni silnice první třídy, navíc s velkými oklikami (zejména relace Praha-Brno/Ústí/Beroun).
Ale všechny dálnice také nejsou novostavby a v některých případech jsou spíš na úrovni 1. třídy. Taková D46 by se dálnicí nazývat neměla.
Souhlasim, že třeba 1/3 dálnic nemá potřebné rychlostní ani bezpečnostní parametry (např. lepší nájezdy na dálnice holt přinesou méně politických bodů než pár km nové dálnice), ale u žel. koridorů je to spíš naopak – tak 1/3 jsou novostavby nebo aspoň mají parametry srovnatelné s dálnicemi, případně neznamenají velkou okliku… Ale neberte mě špatně, dokončení dálniční sítě nezpochybňuji, jen ten historický dluh je u železnic daleko větší (např. přeložky 1. tříd se dělaly i v 60.-80. letech, na železnici prakticky nic), čemuž tempo výstavby neodpovídá…
A že to ekonomicky vychází Švýcarům?
Srovnávat koridor s dálnicí je úplně mimo, to jsou jiné kategorie. Koridor je taková jednička, však jde furt jen o trochu narovnanější původní tratě z 19.století. Místy 160 km/h je v západní Evropě standard už od 60. let. Takže je to 1 364 km vs 0 km. Dálnice je nová vysokorychlostní trasa pro auta a kamiony, vrt pro vlaky. Že je Česko neskutečně zaostalé v infra pro železnici je fakt, před kterým bychom neměli zavírat oči.
Protivahu VRT na silnici nikdo jeste nevymyslel. Koridory jsou pro osobni i nakladni a na rychlost 80-160 km/h, dalnice jsou taky pro osobni i nakladni a rychlost vetsinou 130. Takze porovnavat jdou naprosto v pohode.
To ale srovnáváte dle rychlosti, což nedává smysl. Vlak je technicky rychlejší, na srovnatelnou úroveň se dostal jen kvůli zaostávání železniční infrastruktury. Jak rychlá by byla automobilová doprava, kdyby 95 % cest vedlo stejně jak v 19. století, jenom by byli mírně modernizované, semtam krátce přeložené, ale žádné úplně nové rychlostní trasy? Tedy měla stejné podmínky jako mají dnes vlaky.
Vlak je ale taky technicky mnohem „větší“ jinak to prostě ekonomicky nevychází, asi sám uznáte že drezína není řešení na drobné osobní a malé nákladní popojíždění. Takže se prostě všechno na železnici musí citelně „agregovat“, z čehož vyplývají některé principiální neefektivity (hlavně časové, něco někde leží a čeká na „správný okamžik“). Jako ještě efektivnější než železnice je zaoceánská kontejnerová loď, ale jaksik ty už tuplem „nevedou všude“, tam to každému příjde logické, proč ne u vlaku? Se smějte „zabetonování“ celé republiky (zatím je to na nějakých 5% takže to se zajisté blíží celé??) ale copak jde celou republiku „zakolejovat“ aby… Číst vice »
Nejen že to nevychází ekonomicky, ale znamená to předat svůj náklad (snad kromě obrovskejch ucelenek, který prostě nedá dohromady každej, přesněji řečeno skoro nikdo) „do cizích rukou“ kde se musí spolehnout že to „někdo zařídí“, a to rychle, levně a spolehlivě. Jenže tenhle „socializmus“ funguje semtam někde kde jsou pro to náhodou optimální podmínky a ještě to pokud možno jinak nejde, jinak to celé skřípe. A potom prostě lidi co jim na to závisí byznys logicky dávají přednost variantě kde to zůstává „v jejich rukou“ a mají na to přímý vliv. Jaké je zdůvodnění že dráha už kusové zásilky nevozí??… Číst vice »
od ty doby, co se podarilo zmensit motor tak, aby se vesel do aut uz ta zeleznice je spise takovy skanzen. I ty slavny VRTky … zlatej maglev.
Jenže maglev je strašně drahý… je tam moc motorů 🙂
Naopak, moc málo, jen jeden… zato děsně dlouhý!
Proč bych se proboha někam kodrcal zdlouhavě autem místo VRT?
Tak to bohužel je – když se autíčkáři ODS dostanou ke korytům, tak jde železnice do kopru.
Ušatá, neberte si do úst zdravej rozum, ten vám z tý úvahy dávno utek! Toto je nejjasnější příklad toho jak někdo absolutně propaguje „styk kovové kolo vs kolejnice je řešení na všechno“!! Ono to totiž není tak že „kdyby se nepostavila silnice, nikdo by tama nejel autem a všichni by museli na vlak“! Oni tam totiž jedou už teď, a pojedou dál, protože pokud do kolejí nenasypete desetinásobek toho co do silnic a nebudete dotovat nákladní dopravu zdarma a navrch po silnici nezakážete, tak tam bez signifikantního snížení pojedou stejně, akorát budou zajíždět pěkně „dolů serepentýnama“ a otravovat lidi na… Číst vice »
Když tohle říká člověk rodičům, kteří o tomto mostě (obchvatu) slýchávají nejméně od 60. let, tak tomu nevěří 🙂 Skvěle, ještě obchvat Kralovic a Kaznějova na severním Plzeňsku, aby se i těmto městům ulevilo.
Obchvat Kralovic zmizel z plánů, ale Kaznějov se snad připravuje dohromady s Plasama.
Tak snad to neodloží jako to teď udělali u Dasného u ČB, kde ten obchvat je potřeba snad ještě víc a také se o něm mluví 50 let, ale z nějakého důvodu … odloženo :(.
No s obchvatem Kaznějova to nevypadá úplně růžově. Původní předpoklady, že budou stavební práce navazovat na obchvat Plas se rozplynuly jako pára nad hrncem. Díky potřebě nového geologického průzkumu za desítky milionů v trvání cca 1.5 roku nevypadá realizace na nejbližší dobu 🙁
Zatim podle RSD zacatek v 2026. Aktualne pripravuji podklady pro SP.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb##/stavby/I27/i27-kaznejov-obchvat?kraj=PLK&filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
A hlavně proboha neplatit peníze do rozvoje železnice.
Tam teče peněz, ale co se dělá – opravy nádraží za miliardy, modré zábradlí a studie….
Miluji železnici, jsem jejím nadšeným propagátorem, ale opravdu Vám dává smysl např. přeložka trati Kralovice-Plasy? Z Kralovic se prostě do Plzně vlakem rychle nedostanete, je to dáno historicky (kralovičtí sedláci nechtěli původní trasování trati 160 přes Kralovice, mělo být dokonce společné nádraží v polích pro Kralovice a Kožlany při navazující stavbě odbočné trati z Mladotic) a při dnešních cenách nikdo neopraví stávající trať 162, natož aby uvažoval o novostavbě. Navíc existuje i studie proveditelnosti na trať Plzeň-Žatec, která počítá s částečnou elektrizací, přeložkami (mimo jiné mezi Plzní a Třemošnou, Třemošnou a Horní Břízou) atd., a to v různých variantách. Zůstalo… Číst vice »
Není to spíš u Žíželic než u Žatce?
„… přibývá těžkých nákladních vozidel, hlavně se surovinami, které se v regionu těží…“ A ta železnice je tam tedy k čemu? Proč není zlepšována přednostně před silnicí, když tam tedy – prý – chceme dostat (alespoň) ty těžké náklady? Co tady dělá stát skrze ŘSD a SŽ?
jenže železnice Vám stejně nepobere ty současné náklady. To byl jen zlomek a daná silnice by byla stejně potřeba… Vlečka do Kaolinky je, proč tam nejezdí hromada vlaků? proč? víme….
Víme, protože nejsou nastaveny objektivní podmínky pro rozumnou koncepci dopravy a silnice nemá v cenách započítané skutečné náklady. Pak kolejová doprava nemá šanci. Nevíme, ale proč to tak je a proč se to po desetiletí takto prosazuje a vznikají značné škody, které nikdo neplatí a za které nenese nikdo zodpovědnost.
a myslíte, že kdyby došlo ke zlevnění za využití dráhy, že by se všechny náklady přesunuly na železnici. Já si to tedy nemyslím. osobní příklad: objednával jsem dvě sklápěčky (18tun) z Kaznějova na Klatovsko, nevím, jak by se toto realizovalo, když na místo vykládky nevede žádná železnice. a hlavně jaká by byla flexibilita a cena?
to je stejně, jako když se někde buduje (opravuje/modernizuje) železnice, tak se často (skoro vždy) stává, že v daném místě operuje velké množství nákladních SILNIČNÍCH vozidel. proč si tam vše vč. zaměstnanců nevozí po kolejích? hmm? proč asi…
Nedejbože, když se něco semele. Hasiči a záchranka přijedou po silnici. I na den bez aut.
A pak se dozvíme, že za železniční neštěstí může automobilismus, nebýt jeho, tak by se prý nestávaly.
7. července 1839, automobilismus.
Protože se pako na železnici půl století sral. a tak je v rozvratu – kdyby se miliardy dali do železnice, tak by volové říkali, proč to nejezdí autama.
„objektivní podmínky“
Takže těch talířů kupujete kolik? Aby se k vám vyplatilo stavět vlečku, jinak budete bez talířů.
Ani kolejová doprava nemá započítané SKUTEČNÉ náklady!! To by ty poplatky za DC vypadaly ještě jinak. Ano, platí se tam víc, ale to pořát nedá dohromady na novou dráhu, tak se stejně postaví ze státního, a to jen díky tomu že se po ní sveze i osobka. Čistě nákladka vám na koleje nevydělá kromě ojedinělých případů, všechno je to taky pořád o dotaci.
Mimochodem, nepočítáte předpokládám že elektrifikovaná tať je 100% clean? Kolik má železnice vlastních solárních elektráren? Podle současného mixu jezdí železnice z půlky na uhlí a plyn… tomu už se blíží i auta.
Protože když autíčkáři ODS cpou miliardy do silnic, tak zákonitě chyběj v železnici – a pak blbouni říkají, proč nejezdí víc vlaků – protože není elektrifikovaná trať za miliardy, ale jsou silnice.
Ctrl+C a CTRL+V, žejo Františku?
Do tratě 160 SŽ(DC) nasypalo v uplynulých letech dost peněz, trať je použitelná. Takže se ptej u přepravců, proč využívají silnici. Nějaké odpovědi všichni tušíme, ale všeobecná železniční povinnost není řešení.
Nedělá se nic, jen se hledají důvody, jak posílit roli silniční dopravy a tu železnici co nejvíc zaříznout. Toto je zářný příklad. Na těchto tratích zde byl vždy průmysl, cíle a zdroje dopravy. Takže stačí to jen oprášit. Žádné zdůvdoněníopaku není relevantní. Záleží jen na koncepci a zvoleném řešení. Jestliže stále budou zdroje a cíle dopravy v polích a budou napojovány na silnice, tak se nic nezmění. A už jen ta politika nízkých cen takových pozemků, zemědělské a lesní půdy, neochota tuto půdu a krajinu nekompromisně chránit. asi se budeme po hmyzu ještě živit benzinem a naftou a dýchat výfuky… Číst vice »
Máte říct že nepropagujete železnici ale chození pěšky a nákladní rikši…
SŽ dělá pro trať to, že je značnou část roku neprůjezdná. Zeptej se u GW Trainu. Tak jako proč tudy a vlastně kudy jezdit vlakem. Ale třeba vynalezneš NND a to uhlí nebo kaolin provezeš. Čekají na tebe ☝️
Vidíte na „minusech“, nikdo nic nikam dostat nechce…..to se jen tak říká!!! Kamiony forever…… Holt jsme se vydaly cestou tranzitní rozvojové země a nikdo nic jiného než sklady, fabriky a kamiony (tedy u práci s nejnižší přidanu hodnotou a pro Ty nejméně vzdělané) nechce. Raději sem přitáhneme desítky národností a zdevastujeme přírodu a vše kolem sebe. Prostě národ neschopných čechů…..hlavně, že bude akce. Kauflandu…. A nějaký Green Deal, to zde vůbec není téma….proč cokoliv chránit pro budoucí….?? Teď a tady….tak hrrrrrrr do márketů, kde máme i přes zničenou zemi sklady vše dražší, než jinde.
a v čem pracujete, doufám, že máte vlastní firmu s vysokou přidanou hodnotou ?
A kolikpak tu máme surovin a zdrojů na to, abychom nemuseli nic přivážet ?
Prostě se máme obejít s bramborama a slivovicou, ale zato se chodit dívat na čistou přírodu… já teda nechápu proč toto většinu populace neosloví.
Mícháte hrušky s jablkama. Změnila se úplně logistika i objemy zboží a přepravní toky. V kamionech se zde nevozí jen místní suroviny. Cargo mělo před lety šanci denně obsluhovat vlečku na kaolince v Kaznějově. Ale nemělo o to zájem, z důvodu že nemá lidi. My co jsme od fochu víme že to byla jen výmluva. Nulový zájem ze strany dopravce něco dělat. Firmu to potom přestalo bavit něco s dráhou řešit. Nehledě na objemy. Většina vývozu na západ postačuje v kamionech a všichni jsou na to už zvyklí. Taky mě to štve ale nic s tím nikdo neudělá. Navíc modernizace… Číst vice »
Železnici nechají autíčkáři řízeně zlikvidovat a budou za miliardy stavět silnice. A pak oblbují obyvatelstvo, že podporují rozvoj železnice – leda tak ovno!
Bude to alespoň připraveno na 4 pruhy? Ideální by bylo rovnou aby je to mělo klidně užší jen na 100 km/h ale hlavně aby byl odděleny protisměr a do budoucna to bylo bezpečnější a rychlejší
Tady by se mi líbil asi střídavý třípruh, přišlo by mi to jako dostatečné řešení. A ideálně pokud se dělá výkup pozemků tak i na směrově rozdělený 4 pruh s případnou protihlukovou stěnou. Existuje nějaký odhad, jakou část nákladů na stavbu nové silnice je výkup pozemků a kolik samotná stavba?
Bohužel, u nás se jede (pořád jsem nenašel moc zdůvodnění) systém „všechno nebo nic“, tj mezi S11,5 a R25,5 je jen několik „dočasných“ obecně nepodporovaných dočasných možností… to jako fakt musí být buď předjíždění protisměrem, nebo pak až třetina šířky rezervovaná na parkování (odstavný pruh)??
tady 4pruhy zbytečnost (malé intenzity)… kdyby někdy v budoucnu, tak se postaví další most 😉
A co tak 8 pruhů? A nebylo by to ještě málo? Zvlášť na to vytížení a na možnost převedení většiny zdejší dopravy na koleje?
10 pruhů za mě ideál a neomezená rychlost ala Německo 🙂
Jdi si k článkům o železnici. Nikdo vám tam tak blbě nekecá. Rád se něco dozvím, ale ultrašotouši to kazí.
Kolik kolejí je dostatečných, tři, čtyři??