Dopravci Železnice

O provoz vlaků na jihu Čech má vedle Českých drah zájem i Leo Express

Motorové vozy Alstom Lint. Foto: Leo Express
Motorové vozy Alstom Lint. Foto: Leo Express

Jihočeskému kraji se začínají rýsovat dopravci, kteří budou od příštího jízdního řádu zajišťovat regionální železniční linky. Po neúspěchu soutěží se kraj rozhodl pro přímé zadání, termín pro podání nabídek uplynul v polovině prosince. Deníku Zdopravy.cz potvrdily bez podrobností zájem České dráhy a Leo Express.

Kraj aktuálně rozhoduje o třech souborech: elektrické a motorové trakci a trati Tábor – Bechyně, která je unikátní stejnosměrnou napájecí soustavou s napětím 1500 V. „ Podali jsme tři nabídky na všechny tři soubory,“ sdělila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

Leo Express potvrdil jednu nabídku, kterou nechce blíže komentovat. „Zároveň čekáme na výsledek jednání na Zlínsku, o čemž jsme informovali zástupce Jihočeského kraje,“ doplnil mluvčí Emil Sedlařík. Naznačil tak, že se firma Leoše Novotného uchází na jihu Čech o provoz v motorové trakci.

Ve Zlínském kraji je totiž společnost ve hře jako poskytovatel motoráků pro Arrivu. Zastupitelé Zlínského kraje ale rozhodnutí koncem loňského roku odložili, k železniční dopravní obslužnosti se chtějí vrátit v pondělí. V jižních Čechách se má dosavadním vývojem zabývat rada kraje 10. ledna. Mluvčí kraje Radek Šíma do té doby nechce žádné informace sdělovat.

Vypadá to nicméně, že jediná konkurence v podobě Leo Expressu se Českým drahám rýsuje v motorové trakci. Leo Express už dovezl do České republiky patnáct motoráků Alstom Lint, které dosud jezdily pro Transdev na tratích Harz-Elbe Express. Část z nich už má téměř jisté nasazení v Pardubickém kraji, zbytek může zamířit na východ Moravy či na jih Čech.

Jihočeský kraj předpokládá v motorové trakci výkony 1,7 milionu vlakových kilometrů ročně, smlouvu chce uzavřít na čtyři roky (do konce roku 2023) s možností prodloužení na deset let. U elektrické trakce mají výkony činit zhruba tři miliony vlakokilometrů ročně, smlouva bude rovnou na deset let. Stejně jako u Bechyňky, kde kraj požaduje elektrické vlaky. Čtvrtým jihočeským souborem jsou jindřichohradecké úzkokolejky, kde jde z logiky věci rovněž o přímé zadání, a to Jindřichohradeckým místním drahám.

Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
JaJeČ
Host
JaJeČ

Když jsme u toho. LE dotáhnul 14 Lintů.

Přitom dle https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-pred-zeleznicni-revoluci-jak-se-ma-promenit-provoz-od-pristiho-prosince-20972/ má ve zlínském kraji Arriva jezdit s 10 kusy a v Pardubickém kraji má LE potřebu 5+1 kus. Už tak mu dva chybí… no a do toho ten Jihočeský kraj. 🙂

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Aneb nikdo jiný vám nemůže splnit to, co my jsme ochotni vám naslibovat. A na to JČ kraj slyší nejlépe, chjo.

Olda
Host
Olda

Byl jsem ten, kdo měl tu drzost ty motoracky převážet z Bad Schandau do Hranic. To co se převáželo před svatkama byla první várka strojů, nemusíte se obávat, že motoráky nemají, v brzké době dojde k převozu další ucelené soupravy vozů.

Ondra
Host
Ondra

Možná nejsem dostatečně obeznámen, nebo mi něco uniká, ale z jakého důvodu je v JčK u 4. souboru linek „z logiky věci přímé zadání a to JHMD“? Já si vždycky myslel, že se jedná o dráhu regionální, spadající pod Zákon o drahách a s tím se všemi legislativními možnostmi a podmínkami, které uvedený zákon stanovuje. Je mi tedy záhadou, když byli schopni vypsat Bechyňku, proč nejsou schopni vypsat soutěž na úzkokolejky? JHMD, jako provozovatel dráhy, je přece ze zákona povinen zajistit nediskriminační přístup na dráhu všem dopravcům, kteří splní literu zákona a příslušného prohlášení o dráze. Z této optiky, jak… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Ondra: Protože JHMD asi dobře sype a pro ostatní dopravce by byl problém za 9 měsíců sehnat vozidla.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

No ano. Zpětný tok peněz je určujícím faktorem veškerého dění v rozpočtové položce „veřejná doprava“ JČ kraje. Mimochodem je to po zdravotnictví druhá nejvyšší položka – takže převod přes prachpodivné, skryté, majitele Skupiny Jihotrans je velikou výzvou. Ve zdravotnictví se povedlo malinkou (účelovou) část prokázat a zveřejnit, v oblasti dopravy je podobná blamáž na spadnutí.

Režijka
Host
Režijka

Diskutér Obtloustlý Travolta je stejný člověk, který píše na K-Report pod přezdívkou DHaK a pomlouvá a uráží všechny kolem. Důvodem jeho nenávisti je neplatnost režijek ve vlacích GWTR.

Nedávno byl tento člověk odhalen. Údajně je to Petr Hanzal, člen výboru základní organizace Federace strojvůdců v Českých Budějovicích. Nejspíš právě jeho lži a pomluvy způsobily nepřátelství mezi FSČR a GWTR.

Václav Novotný
Host
Václav Novotný

Možná máte pravdu, ale pokud si za takovým závažným tvrzením stojíte, tak by jste to měl podepsat vlastním jménem.

Patrik
Host
Patrik

Tak v tom případě může obtloustlý Travolta cestovat pouze k Lipenské hrázi, za to však olezlou soupravou plesnivé patro+BDs, která ale splňuje úplně všechno, protože je na ní to správné logo a platí tam režijka.

PetrB
Host
PetrB

Tak v Usteckem kraji je to nejvyssi polozka. Z rozpoctu Usteckeho kraje je urcena na dopravu castka 4 miliardy korun a to na zajisteni verejne dopravy a opravu silnic pro rok 2019. Jihocesky kraj investuje zavratne castky do zdravotnictvi, napr. v Budejcich se budou stavet nove operacni saly a dalsi investice pujdou do vsech nemocnic napric krajem, proto Jihocesky kraj ma jedny z nejlepsich nemocnic a kvalita pece je tak na vysoke urovni, ze zdejsi nemocnice jsou kazdym rokem na prvnich mistech v zebricku kvality poskytovanych sluzeb. Zalezi tedy na tom co krajsti politici chteji uprednostnit. Pokud bych neco kritizoval… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A nepřispívají třeba na to zdravotnictví nějak i rakouští klienti, pro něž ošetřování v ČR musí být o dost levnější než u nich doma? Zdravotnická zařízení odpovídající vybavením období socializmu by je přitom jistě nepřilákala.

PetrB
Host
PetrB

To tim neni. Rakusaci jezdi tak max. jen za zubari do prihranici, napr. do Vyssiho Brodu. Ostresovani v nemocnich je v Rakousku pro rakouske obcany hrazeno ze zdravotniho pojisteni, tak proc by jezdili do ceskych nemocnic a platili to ze sveho? Navic pokud by byl ci bude osetrovan rakousky obcan v ceske nemocnici proplati osetreni rakouska pojistovna podle ceskeho sazebniku. Jedine co se plati v rakouske nemocnici je stravne a nadstandardni pokoje. Penize

PetrB
Host
PetrB

U trati (Most -) Obrnice – Cizkovice (-Lovosice) vam nevadi, ze to Ustecky kraj take priklepl rovnou AZD od prosince 2019?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Asi to Chrdle nabídl sám a za takových podmínek, za kterých by to nikdo jiný stejně „nedal“ – a ÚK sám by tam z vlastní vůle asi jinou než turistickou dopravu neorganizoval.

Patrik
Host
Patrik

Kdyby jen t Obrnice – Cizkovice, ale třeba skoro celý Středočeský kraj se strká bez soutěže ČD a to je teprve ranec peněz kamarádům.

Kirschner
Host
Kirschner

Tohle by se už mělo léčit. Nebo zkuste nějakého zaříkavače.

Patrik
Host
Patrik

Černozlatý má dluhy na úrovni zlomku dluhů ČD.
ČD byly několikrát oddluženy, naposled 2003 a dnes? I přes několik dosypů bokem (za tratě, nádraží, první nástupiště, druhý nástupiště, venkovní toalety z dob Rakousko-Uherska a nevim co všechno) opět dluží desítky miliard. Takovou sekyru, jako mají ČD u nás nemá nikdo. A dopravci, který dluží takové prachy byste dal nějakou zakázku?

Gremli
Host
Gremli

Směrodatný ukazatel by byl dluh v přepočtu na nějakou užitnou hodnotu nových vozidel…absolutní hodnota dluhu je totiž zcela nevypovídající. Je zcela jasné, že dopravce s 5 novými jednotkami nebude mít dluh desítky miliard.

Patrik
Host
Patrik

Tak „užitná hodnota nových vozidel“ v majetku ČD moc vysoká nebude, protože buď si je pronajali, nebo dali do zastavárny jako 750.7.

Robert
Host
Robert

Píšete nesmysly. Jak je kdo zadlužený nejlépe ilustruje to, jestli mu chce ještě někdo půjčit a za kolik. Zatímco u ČD se banky předhánějí a půjčují jim za 2% tak LEO už půjčují peníze pouze lichvaři za 9%. To svědčí o všem.

Patrik
Host
Patrik

A vy přímo plácáte nesmysly. Kde jste přišel na to, že o ČD se banky předhánějí, když dluží kam se podívaj a ještě si půjčují na výplaty?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Tím, že mají od Moody rating Baa2 (po americku BBB), což je ještě v investičním pásmu a dluhopis ČD tak mohou držet např. investiční fondy obchodované na burze.

Leo express nemá rating žádný a úrok za jejich dluhopisu je skutečně několikanásobný oproti ČD.

noerf
Host
noerf

Radek Janata: ČD mají rating BBB hlavně ze dvou důvodů, jejich majitelem a tedy i ručitelem je stát a relativně velké množství majetku okolo (CD Cargo, Telematika, VUZ, pozemky a nemovitosti).
Na druhou stranu Energeticko průmyslový holding a jeho subholdingove firmy cca před pěti či sedmi lety emitovali dluhopisy s ročním úrokem 7 % a v současné době tuším i za 1,69 %. Takže vše má nějaký vývoj a pokud se podaří LE uplatnit Stadlery a Linty v dotované dopravě, může při refinancovani či následném rozvoji významně nižší úroky.

Rampa
Host
Rampa

Chtelo by to omyvat prirozeni….vsak vite…

Olda
Host
Olda

ČD je státní akciovka. Když něco posere, on to daňový poplatník vše zaplatí.

X 1
Host
X 1

Tož tadyk zas řešite cipoviny. Na evropskym trhu je ojetin habakuk. Ale pokud nemám v ruce podepsanej kontrakt, nemá smysl cokoliv vytahovat. Jen by se zbytečně odkrývaly karty a třely vášně. Mě osobně je šumák, jestli jezdí modrej nebo růžovej. Já, jako zákazník chci slušnej interval a přesnost. Taky ocením nízkopodlažnost, klimatizaci a první třídu. To jsou ovšem prvky, ktery má na starosti kraj, jako objednavatel. Dopravce má splnit to, co si kraj objedná. Kraj má objednat to, co si přejí občané resp. voliči. Že dovčil vláda a kraje dělaly hov.o a teď se škrabou na místě, kde měly varlata,… Číst vice »

JAN
Host
JAN

A když LEO posílal jednotky na polonizaci, tak denně nevyjelo několik spojů! Opravdu „spolehlivej“ dopravce. Jak to zde už někdo v tomto duchu napsal : ať se o ně postará jiný dopravce!!!

petr.r
Host
petr.r

byla tam výluka.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

„Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.“ – Znamená tato věta, že mimo řádných soutěží existují i soutěže neřádné? Nebo to naopak má zdůraznit fakt, že kraj postupoval při soutěži mimořádně pečlivě a s péčí řádného hospodáře aby poslední nevěřící Tomáš pochopil, že fakt neexistence požadavků kraje na vozidlové části zabzař (a jiných podružných, avšak permanentně porušovaných ustanovení smlouvy) opravdu, ale skutečně nic neznamenal? Jedna nehoda a jedna mediálně přiznaná mimořádka jsou tedy náhody, stávající se maximálně jednou, ne, vlastně dvakráte za 15 let:)

PetrB
Host
PetrB

Ne, je tim nejspise mysleno, ze se neslo cestou poptavkoveho rizeni.

Patrik
Host
Patrik

Obtloustlý Travolta: Kraj jako zadavatel vůbec nemá řešit vybavení vozidel zabzař. Je mu stačí, když zadá, že vozidlo je řádně schváleno pro provoz na poptávané trati a tím to končí. Dokonce kraj pro plánování dopravní obslužnosti nepotřebuje odborníky, kteří rozumí různým druhům zabzař, při vyhodnocení veřejné soutěže, jim stačí papír s kulatým razítkem od Drážního úřadu, atd (který si mohou ověřit, že není padělané, pokud z něčeho takového dopravce podezříváte), kterým se dopravce prokáže, že může vozidlo nasadit. Naopak u schvalovacích orgánů nebudou odborníci, kteří rozumí potřebám pro dojíždění v Horní Plané. Zbytek jsou vaše výmysly a pokud máte podezření,… Číst vice »

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Když dojde k několika ohrožením a jedné nehodě velkého rozsahu, tak by měl kraj jako zadavatel prověřit i to. Případně si sjednat někoho, kdo problematice rozumí. Nebo má, jek kvůli nasazení „GWTR za každou cenu“ přezírat a bagatelizovat i bezpečnost cestujících? Chápu, že veřejnosti naslibované naslibované „benefity“ privátního dopravce nikoho nezajímají, ovšem bezpečnost by měla! Peníze nejsou krev a poťouchlý přístup kraje leccos nazačuje ohledně priorit….

Jan Sůra
Admin

Jak jistě víte, běží vyšetřování Drážní inspekcí. Pochopitelně jsem rád, že jiní dopravci za x let neprojeli návěst Stůj.

Patrik
Host
Patrik

V tom případě měly ČD ze Šumavy vymáznout již v roce 2004, když zabili prvního cestujícího, v žádném případě se nemělo čekat na další mrtvé vinou ČD.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

V r. 2004 by ještě ČD nevymázli, vlna rušení spojů (i autobusových) tam začala až s příchodem roků 2009 , vrcholila v r. 13.
V případě neplnění smlouvy bývá přirozené, že se řádný hospodář zajímá, co k neslavným výsledkům vedlo, namísto přehlížení významných faktorů, které m.j. vedly k rozvázání přípojů u nejvytíženějších vlaků na Krumlov. Je zde zkrátka mnoho divných a zvláštních věcí naráz.

Patrik
Host
Patrik

Co mají nehody zaviněné dopravcem ČD společného s rušením spojů? Dovoláváte se bezpečnosti, tak byste na Šumavě přece nechtěl tak nebezpečného dopravce který může za smrt mnoha cestujících.

Režijka
Host
Režijka

Nekrmte trolly. Nemá smysl reagovat na lidi, kteří nerozumí psanému textu, případně reagují pouze na to, co se jim hodí.

Obtloustlý Travolta je jedna a ta samá osoba jako Chachar Budvar nebo DHaK na K-Reportu.

Olda
Host
Olda

Samozřejmě že jsou i jiné soutěže, například KZC a jejich linka S 34 mluví za vše.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Prostě vždy to střelit nejlevnější firmě to je nejlepší řešení. Nejlépe firmě s úžasnými preferencemi o spolehlivost a hlavně firma, která nikdy neodřeknou vlak bez náhrady. Jen možná jednou budou stát daňový poplatníci na zastávce jako řidiči na D1 a možná jako v pondělí autobusů cestující na Podbořansku a Lounsku. 🙂

Patrik
Host
Patrik

Jojo, takové ČD nikdy neodřekli vlak bez náhrady…

Petr
Host
Petr

Z me zkusenosti ne,neodrekly,max v.mimoradnych pripadech-Ledovka atd.Rozhodne ne za beznych podminek,jako to dela Leosek.Cd temer vzdy poslou pri poruse nahradni soupravu,LE nema co poslat.“Jedte s jinym dopravcem,sorry jako,my na vas serem a jsme z obliga.“

Patrik
Host
Patrik

Například v týdnu před Vánoci několik vlaků do Řevnic, narozdíl od LE ani cestujícím nevrátili už zaplacené jízdné.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Proč by ČD vracely jízdné, když cestující převezly za chvíli dalším vlakem – a pokud se někdo vzdal cesty, měl přece regulérní možnost si o vrácení jízdného požádat v souladu s tarifem a SPPO.

Patrik
Host
Patrik

Když odmyslíme prozákaznický přístup, kdy LE vrátí jízdné sám a u ČD je třeba žádat. Tak ČD v žádném případě nevrací jízdné všem cestujícím bez rozdílu jako konkurence.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Platí podmínky, které dopravci zakotvili do svých SPPO a tarifů, a každý, kdo uzavírá přepravní smlouvu, by to měl vědět a zařídit se podle toho: mně zase třeba silně vadí, že firma „ARRIVA vlaky“ nezveřejňuje řádně (= v souladu s příslušnými právními předpisy) a v dostatečném předstihu informace o svém provozu na „ML S49“ při výlukách, ale nedělám z toho umělý „superproblém“, jako vy z odřeknutí vlaku, za nímž pár minut poté jede další (byť chápu, že se vám to nelíbí – mě by se to nelíbilo také).

Patrik
Host
Patrik

Z odřeknutí vlaku tu superproblém udělali vaši soukmenovci. Tak jen upozorňuji na to, jak se v případě odřeknutí chová prozákaznicky většina dopravců a naopak nechová dopravce ČD.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale – a že jsem si nevšiml: „Hodně štěstí“ psal zcela obecně a nekritizoval žádné státní ani nestátní dopravce konkrétně – první, kdo začal bezdůvodně plivat jedovaté sliny na někoho konkrétního (tedy ve vašem případě samozřejmě na ČD) jste byl ovšem právě vy!

Lukáš
Host
Lukáš

Tak si vzpomeňte na loňský rok někdy kolem června, kdy lehly na ML poslední Žabotlamy a ČD neměly týden víc než jednu Vagínu. Takže ve špičku polovina spojů nejela a to BEZ NÁHRADY.

A to nemluvím třeba o adrenalinovém dobrodružství z Plzně ve stylu, dojede Eso až do Prahy, nebo po cestě někde zdechne.
Nebo taky nemáme Eso, tak dáme na osobák Plecháč a konec ve Zdicích. Však co, za hodinu jede rychlík…

Gremli
Host
Gremli

Však řádná soutěž proběhla…jen se nelíbil výsledek, tak se zrušila. Takže nejen, že nabídky jsou do podepsání smlouvy nezávazné…ono je to úplně stejné i se soutěžemi.

Takže nevím, kdo s tímto přístupem vlastně začal…vlastně výkony bez zajištění jednotkami nabízí všichni kromě ČD (RJ v Ústeckém kraji, Leo teď, atd.). A pokud si tu rozporcujeme železnici na malé dílky, může časem dojít k situaci, že jednotky navíc nebude mít ani ČD, protože mezitím ty staré prostě sešrotují pro nadbytečnost…

PetrB
Host
PetrB

Kdo zna zdejsi jihoceskou dopravni politiku, uz tedy predem vi, ze to dostane ten co nabidne nejnizsi cenu….JIKORD zajima kolik ho to bude stat, zbytek je mu sumak stejne tak jako nabidka spoju. Po tom co na jeho facebookovem profilu schytal tezkou kritiku od cestujicich, ze jim nejede mezi svatky (27, 28 a 30.12) ani rano nic do prace, protoze omezil spoje v tyto dny tak, ze podle jednoho komentare jel spoj v 04:30 a dalsi az v 09:40 hod., coz je na vsedni dny, ikdyz mezi svatky opravdu sila a ze spoju je i jinak cim fal tim mene… Číst vice »

PetrB
Host
PetrB

„Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.“ Tak tato věta mě dorazila. Já chápu autora, že nezná tamní poměry JIKORD – GW train a GW Bus (konsorcium JIHOTRANS), ale ja ano. Ta soutez byla jen nejspise na oko, no vzhledem k tomu, ze Krigar (majitel konsorcia Jihotrans) si tyka se Studlarem (poradce hejtmanky pro dopravu) a placaji se po ramenou jak stari znami to slo ve stylu ja na kamarada a kamarad na me… Presto se mozna zacinaji ledy hybat, jeste nedavno byl Studlar v JIKORDu, ale podle kontaktu… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Borovka odvolán nebyl, ale odešel sám, z blíže neupřesněných osobních důvodů. Študlar ovšem působí i nadále, jako poradce hejtmanky pro dopravu.

PetrB
Host
PetrB

Ano jako poradce hejtmanky, ale jako koordinator pro zeleznicni dopravu v JIKORDu uz ne.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nepůsobí Borovka teď někde na Moravě? Mám dojem, že jsem to jméno někde v té souvislosti viděl i tady . nebylo to náhodou v nějaké souvislosti s autobusovou dopravou?

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

„dovezl do České republiky patnáct motoráků Alstom Lint“

Když on jich zatím dovezl ale jen 14 🙂

petr.r
Host
petr.r

máte fotodokumentaci, že jich je 14?

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

Tak za prvé si představte, že je skutečně mám všechny vyfotografovány při jejich přepravě a pobytu v České Třebové a za druhé, na rozdíl od Vás se pohybuji v prostředí železnice a mj. umím číst i odborný tisk, kde bylo jasně zmíněno, kdy bude patnáctá jednotka dovezena. Dokonce Vám prozradím, že v Německu je dosud jednotka 9580 0 648 285-5 / 785-4 😉

A je vidět, jak čtete zdejší příspěvky. Například i na https://zdopravy.cz/leo-express-privezl-z-nemecka-motoraky-od-transdevu-ceka-je-bohemizace-21211/ to bylo jasně zmíněno 🙂 Ale to, že Vy zejména komunikujete bez jakýchkoliv znalostí, jsme si zde již zvykli 🙂

Olda
Host
Olda

Nevím, možná bych mohl zpětně vystrachat vlakovou dokumentaci když jsem to do Hranic z Bad Schandau vezl.

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

Celkem by mne zajímalo od koho a za co jsou ty mínusy?

JaJeČ
Host
JaJeČ

Vypadá to, že se LE začíná v Zlínském kraji něco zadrhávat a tak se snaží ty motoráky udat za každou cenu alespoň někde jinde.

Soukromnik
Host
Soukromnik

Ano,zadrhavá a řádně.

petr.r
Host
petr.r

šak se to dozvíme v pondělí, že byla sněhová kalamita a rada se nedostavila na jednání a tudíž se výběrko odkládá.

soukromník
Host
soukromník

Když už chcete chytračit, tak nikoliv rada, ale zastupitelstvo. A ano, budete nemile překvapen. Ostatně jsem to tady psal, kdzž vypukla ta histerie. Další překvapení čekejte na trati Bohumín-Brno. A ani ty plky tady nepomohou.Jen se usmívám a soudruh Krýzl může mazat a mazat.

petr.r
Host
petr.r

tak jo, ale na radnicích je dopravní komise a ve zlínským kraji v mrakodrapu je Komise Rady Zlínského kraje pro dopravu. Můžete mně dát 3 –

soukromník
Host
soukromník

včerejší dopravní výbor opět nedoporučil….A znovu opakuji, že rozhoduje zastupitelstvo, pokud rozumíte psanému textu. Tímto ukončuji debatu, s váma se nedá mluvit. Pište si co chcete, ale soukromníci jezdit nebudou.Ani státní dráhy DB.

petr.r
Host
petr.r

soukromníku, musíš v lednu zaplatit dvakrát soc poj. Debatu můžeš ukončit a já dávám odkaz https://www.kr-zlinsky.cz/komise-rady-zlinskeho-kraje-pro-dopravu-cl-4089.html

Olda
Host
Olda

Nějak jste se seknul v tvrzení.

veil
Host
veil

Jinými slovy, máme 15 motoráků a hlásíme se do tolika soutěží, že pokud vyhrajeme všechny, tak nemáme čím jezdit. Metoda šrapnelu, bum a něco se ume. To je panečku seriózní jednání…

Jan Sůra
Admin

Když dělají ČD to samé u slibů s nasazení RegioSharků, tak to nevadí?

Krokous
Host
Krokous

Dobrý den, proč to porovnávat s ČD? Samozřejmě obojí je špatně. Avšak první varianta je ještě horší, poněvadž zatímco první uvedený dopravce může nabídnout jen 15 (?) vlaků a dále nic (tzn. de facto se hlásí do soutěží, aniž by měl co nabídnout), vámi uvedený dopravce může nabídnout alespoň něco do zálohy, byť se bude jednat s největší pravděpodobností o ještě větší historii než nabízí první dopravce. Trochu mi to připomíná hlášku „přišel jsem s nabídkou kvalitního sexu“, ale bohužel můžu nabídnout pouze omezené množství sexu a zdaleka nemůžu uspokojit všechny – přesto se hlásím, aby se o mě vědělo.

Patrik
Host
Patrik

První varianta je nepochybně horší, hlásí se dopravce, který stejně jako druhý dopravce nemá vozidel nazbyt, ale hlavně v něm pak nebude platit režimka.

Rampa
Host
Rampa

Patrik, režijkový fanatik

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Mně to připomíná jiného jiného umanutého odpůrce ČD, který také používá nesmyslný termín „režimka“ – možná jde jen o jednu a tutéž osobu s mnoha virtuálními identitami …

Indian
Host
Indian

Problém je v tom, že nabídky jsou evidentně do podepsání smlouvy nezávazné. „Víte, já bych to odjezdil, ale bohužel jsem vyhrál soutěž jinde, takže na vás prdím.“ Tímhle přístupem si ten, kdo to udělá kope vlastní hrob. Představte si, že sedíte na kraji a děláte výběrko. Strávíte s tím spousty času a pak vám ten kdo vyhrál řekne „sorry jako“. Příště se budete modlit aby to vyhráli ČD, protože budete mít jistotu, že to odjezdí (ikdyž třeba ne tím, co by se vám líbilo) a vy se s tím výběrkem nebudete muset prdět znova. Přijde mi, že právě tímto směrem… Číst vice »

Jan Sůra
Admin

To je ale tím, jakým způsobem kraje „soutěží“. Kdyby soutěžily řádným způsobem s dostatečným předstihem, vypadalo by to jinak. Viz Plzeňský kraj, který alespoň vysoutěžil řádně linku P2. Takže sorry jako patří těm na krajích, co měli dost času. To, že končí smlouva za necelý rok, se ví téměř deset let.

Krokous
Host
Krokous

U stávajících soutěží je jedním z problémů mj. to, že se vám kromě ČD prakticky hlásí pouze dopravci, kteří nemají momentálně s čím jezdit. Pokud chci fakt podnikat v dopravě, tak nemůžu shánět vozidla, až podle toho, jak dopadne soutěž. Navíc sehnat vlak není sehnat autobus. Problém je, že kromě Arrivy, která má jediná slušné zázemí, se hlásí samí pidi dopravci, kteří jsou rádi, když odjezdí svých pár spojů na dvou linkách v ČR. A to ještě stylem – když vypadne spoj, bóže co se stane, lidé mohou jet s ČD nebo druhý den. Pokud se chci cpát do ZDO,… Číst vice »

Kubrt
Host
Kubrt

Shánět vozidla až podle toho, jak dopadne soutěž, je OK – nikdo si nekoupí 50 „univerzálních vlaků“ a až je bude mít na dvoře, tak se začne hlásit do soutěží. To by mu taky mohly zreznout, aniž by ujely 1 km. Ale, a to už se opakujeme, mezi vyhlášeím výsledků soutěže a začátkem provozu nesmí být rok… Elegantním řešením jsou rámcové smlouvy nebo opce, což samozřejmě vyžaduje, aby dopravce měl nějaké finanční zázemí, historii. ČD už to praktikují a zbývá jen doufat, že i ostatní hráči na českém trhu časem dozrají.

JaJeČ
Host
JaJeČ

„Mít vlaky“ neznamená je nutně mít někde už stát na koleji. Ale mít v ruce garanci výrobce, že mi je do daného termínu v případě uzavření smlouvy dodá na 100 %, nebo v případě leasingu, že mi je leasingovka na dané období garantuje. Takže když slibuji více krajům, tak mám mít v ruce něco, že to garantuji všem bez ohledu na výsledek v jiném kraji.

noerf
Host
noerf

JaJec: Problém je, ze většina výrobců ma 80 – 90 % výrobních kapacit plných na rok až dva dopředu. Takže pokud vyberete dopravce dva roky dopředu, zpravidla vám vyrobí cokoliv. Pokud máte za 11 měsíců vyjet a nemáte jeste smlouvu, máte reálně 9 měsíců na pořízení a to seženete možná něco ojetého.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Což nic nemění na tom, že pokud nejsem schopný dostát všem slibům, tak neslibuji všem všechno s tím, že se pak na někoho vykašlu.

noerf
Host
noerf

JaJeC: Treba v tomto případě má LE možnost ziskat další jednotky, nebo Arriva nebude jejich Linty ve Zlinskem kraji potřebovat.

soukromník
Host
soukromník

B je správně.

X 1
Host
X 1

Soukromníku, ty víš něco, co my ne!
Poděl se o info.
😉

soukromník
Host
soukromník

Zdravím, vyčkejte na pondělí. Pro znalé nebude překvapení, pro mazače komentů jistě ano. Já tady příspíval, ale Krýzl mazal a mazal. Mezi řádky se dalo tušit……co jsem myslel, ale Krýzl nemá dobré zdroje i když si to myslí.Překvapení budou dvě, jedno Zlín, druhé Bohumín. A třetí přijde na řadu v Ústí. Hezký večer a tvořte scénáře………Vy ne, ale jiní, člověk se pobaví.

Jan Sůra
Admin

Jaký Krýzl?

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Krýzl byl šéfredaktor jedněch novin v době, kdy byla cenzůra skoro stejně silná, jako šuškají tamtamy, že je zde. „Nová vlna se starým obsahem“, kapírujete?

X 1
Host
X 1

Soukromnik.
Ho ho hó. Novoroční překvapení. Čuju něco interesantního. Rachot lebek!?!
Pokud se mi zdvihne kvalita cestování. Proč ne.
Počkám si. Mám rád překvápka. (pokus o ironii).
😉

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Už se odťokává:-) Věci veřejné aka ksčm.

noerf
Host
noerf

soukromnik: To jsem na ty překvapení zvědav. Že by Brno – Bohumin dostalo LE pochybuji a v případě ČD by se páni na MD mohli obávat policejní razie a na tom by ještě Babis mohl nahnat potencionální voliče.

Michal
Host
Michal

Vypadalo to že máte nějaké zaručené informace ale nějak to nedopadlo.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Tak jak jste napsal: To, že končí smlouva za necelý rok, se ví téměř deset let.
Tudíž i když by kraje vypsali soutěže nyní tak se soukromý dopravci na ty soutěže měli tedy připravovat a nasmlouvat si vlaky dopředu. Tudíž proč to svalovat na kraje když se to skoro 10 let ví?

AAA
Host
AAA

A oni měli nějakou záruku že ty soutěže skutečně vypsány budou?

MartinS.
Host
MartinS.

Takhle to přece nefunguje… Jak si má dopravce nasmlouvat vlaky dopředu, když neví, jestli je bude potřebovat?
Dopravce může mít rámcovou smlouvu s výrobcem, ale ten stejně ten vlak nevyrobí dřív než za nějakých 18 měsíců…
Správný postup je, že objednavatel v dostatečném předstihu vysoutěží dopravce a ten, protože na to má smlouvu a banky vědí, kolik bude dostávat peněz, aby mu daly úvěr, si objedná vozidla. A výrobce je vyrobí. Ale je to opravdu na 24 měsíců. Ne, že se v lednu začnu poohlížet, kdo by mi od prosince mohl jezdit? Ale třeba se to u nás také jednou pochopí…

Jan Sůra
Admin

A jak mají dopravci vědět, jaké vozy budou kraje chtít? Co když si zrovna kraj vymyslí, že chce šířku dveří 1700 mm, jako se to stalo v případě soutěží na Pantery?

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

A že ČD si objednávají vlaky aniž by pak třeba nějaký odebrali?
Kontrakt je totiž rámcový a České dráhy se v něm nechtějí zavázat k odběru jediného vlaku.
https://zdopravy.cz/necekany-zajem-o-vlaky-pro-ceske-drahy-ve-hre-o-elektricke-jednotky-je-sest-vyrobcu-17632/

Jan Sůra
Admin

Ano, kontrakt s nulovou garancí odběru je schopna podepsat pouze Škoda Transportation. Všude ve světě je u rámcové smlouvy alespoň určitý minimální odběr.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Asi nevíte co píšete…
Celkem šest výrobců předložilo Českým drahám žádost o kvalifikaci do soutěže na dodávku nových elektrických jednotek pro regionální dopravu, čtyři se hlásí do soutěže na dieselové vlaky a tři do tendru na osobní vozy.
A když je to jen dle vás pouze Škoda Transportation proč se jich přihlásilo tolik?

Jan Sůra
Admin

Vím, co píšu. Je rozdíl v žádosti o kvalifikaci a v podání nabídky.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Ale tak to mohli udělat i soukromý dopravci… ČD přeci také neví jaké soutěže vyhrají…

noerf
Host
noerf

Hans Jurgen: Jenže pak je otázka, zda-li to výrobce stihne vyrobit (mimichodem takto může Regiojet odebrat na leasing šest Vectronu a 20 traxxu, kromě těch čtyř co má zařadit do provozu letos).

Patrik
Host
Patrik

Vy se modlíte za vítězství ČD i bez toho (byť ČD taky slibují Vysočině 844 a nevědí jestli sliby, chyby dodrží, ale to je samozřejmě v pořádku), jenom asi modlitby nejsou moc vyslyšeny.

Indian
Host
Indian

Za vítězství ČD se nemodlím. Jen tvrdím, že když vám párkrát soukromník couvne před uzavřením smlouvy, tak budete příště rád, že to vyhrál někdo, kdo necouvne, ikdyby to mělo znamenat nasazení jiných vozidel. Vy chcete aby to jezdilo.
Doporučuju si vyzkoušet práci ve státní správě, konkrétně v oblasti výběrových řízení. Těm lidem není co závidět.

noerf
Host
noerf

Indian: Tak pokud vím, Regiojet, Arriva ani GWTR vlaky neruší více než ČD (na počet vypravenych spojů).
A pokud dělám výběrové rizeni, tak s určitým předstihem a podmínkami, které splní vice firem.
Já když vidím zadaní některých výběrových řízení ve stavebnictvi i v soukromé sféře, tak se běžně stává, že to vyhraje firma, která to preproda, subdodavatel, který udělá 80-90 % objemu prací do vyberka nejde (čas strávený okolo zakázky, osvědčení na to co si lze najmout).

Kubrt
Host
Kubrt

Vypadá to neseriózně, ale je to jen důsledek současné situace a „pseudosoutěží“ na pár let a s krátkým termínem. Skutečná soutěž na výkony na železnici by měla být na 20 let (s podmínkou obnovy interiéru vozidel po 10 letech) s vyhlášením vítěze 3 roky před zahájením provozu, aby tento měl čas na zajištění financování, nákup vozidel, eventuální schválení, nábor personálu atd.

Krokous
Host
Krokous

Přesně tak. Kraje chtějí hodně muziky a nejlépe zadarmo. Nyní se budou dělat pochybné rychlosoutěže, zadávat napřímo dopravcům, kteří nemají 11 měsíců před zahájením platnosti GVD s čím jezdit apod. Hlavní je vidina, že ušetřím pár milionů. Pak se divím, že řeším, že od pondělí nevyjede v Ústeckém kraji část autobusů.

Soukromnik
Host
Soukromnik

Nejen čím,ale ani kým.Zdaleka nemají co nabídnout oproti ČD.

Patrik
Host
Patrik

A co mají ČD nabídnout oproti soukromníkům resp. jiným státním dopravcům (Arriva, DLB)?

petr.r
Host
petr.r

Nic, 810 prodaly do polska, žabotlamy bez náhrady sešrotovaly a když nebudou mět na dané trati čím jezdit, tak ji zruší bez náhrady.

Obtloustlý Travolta
Host
Obtloustlý Travolta

Ještě jste nezmínil 010, kolik desítek jich dráhy sešrotovaly v Třebové. Mohlo být hafo nových 816, či regionov. Ponejprv jsem se rozčiloval, jaké je to škoda, ale přístup státu prostřednictvím ťoka k Národnímu dopravci leckomu otevřel oči. Stačí to, že liberalizace předběhla jednotný tarif. O několik délek. Jasně, prebendy napřed, cestující nikoho nezajímají. Takže si čočkovci velice sami ztěžují pozici, sami si to zavařili – nevstřícností, bigotním dogmatismem a neschopností komunikace. Dobře jim tak, pacholkům.

Miloš
Host
Miloš

z 010 –> 816 asi nepřestavíte 🙁 Jinak souhlas, že ČD šrotují hodně vozidel zbytečně

soukromník
Host
soukromník

Pracujte si kde chcete. PKS ČD .

Martin K.
Host
Martin K.

Mám pocit, že příští vánoce bude zdopravy.cz velmi frekventovaný web. Řada dopravců na řadě tratí. To bude soutěž jak v Top Gearu, kde se ti tři mušketýři sázeli, komu se auto pokazí jako první.

noerf
Host
noerf

Martin K: Co dělali koordinatori dopravy v krajích (krajské samosprávy) a MD poslední dvě volebni období?

petr.r
Host
petr.r

jezdili do práce služebním vozem a kdo ne, tak pro ten vůz. Třeba ve zlínským kraji čekali prázdniny, doby dovolené, potom jsou vánoce, jarní prázdniny atd.

Partneři



CSCARGO