Dopravci Železnice

Leo Express bude jezdit za krajské peníze, uspěl v Pardubicích. Většinu získají ČD

Jednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Jednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Společnost Leo Express získá první kontrakt na provoz vlaků v základní dopravní obslužnosti za peníze z krajských rozpočtů. Radní Pardubického kraje rozhodli o tom, že o zajištění provozu na tratích Ústí nad Orlicí – Štíty a z Dolní Lipky do Hanušovic po roce 2019 budou jednat dál jen se společností Leo Express Tenders. Většinu dopravy zajistí v kraji dalších deset let České dráhy, které slibují modernější vozidla než dosud.

O rozhodnutí radních dnes informoval Pardubický kraj v tiskové zprávě. Rok trvající jednání tak pokročila do další fáze, kterou má odsouhlasit ještě zastupitelstvo. „Po dlouhých a často velmi náročných jednáních jsme se nakonec rozhodli pro model, kdy valnou většinu výkonu budou zajišťovat České dráhy jako tradiční dopravce, a k tomu využijeme nabídku společnosti Leo Express Tenders na zajištění provozu na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji,“ řekl hejtman Martin Netolický. Kraj zatím neuvedl ceny, za které mají dopravci jezdit.

Podle Netolického je Leo Express schopen nabídnout lepší a modernější vozidla než České dráhy.  „Proto nebudeme muset modernizovat tolik 40 let starých vozů řady 810, které by na konci smlouvy byly staré i přes 50 let, což by optikou dnešního dne znamenalo, že by jezdily ještě parní lokomotivy,“ řekl hejtman. Podle něj by mělo srovnání služeb jednotlivých dopravců přimět konkurenty, aby nabízeli lepší služby. „Věřím, že model společnosti Leo Express Tenders, jehož součástí je také možnost přímého spojení Pardubic s polskou Wroclawí a napojení turistické oblasti Kralický Sněžník bude úspěšný a cestujícími vyhledávaný. Díky tomu bude možné z Pardubic cestovat přímo pod sjezdovku za necelé dvě hodiny, což je automobilem v zimních měsících téměř nemožné,“ dodal Netolický.

Společnost LeoExpress nabídla Pardubickému kraji provoz železniční dopravy na dvou tratích v oblasti Letohradska a Králicka s napojením na turistickou oblast v okolí Králického Sněžníku. Nasadí motorové jednotky Alstom Lint, které si pronajala, a elektrické jednotky Stadler Flirt. „Vidíme na Letohradsku a Králicku velký turistický potenciál, který chceme rozvíjet, včetně atraktivního spojení do sousedního polského Kladska,“ uvedl Peter Köhler ze společnosti Leo Express. Flirty dosud jezdí na dálkových trasách, firma je chce postupně nahradit čínskými jednotkami.

Podle náměstka pro dopravu v Pardubickém kraji Michala Kortyše jsou zhruba patnáct let staré motorové vozy Alstom Lint jednoznačným posunem pro kvalitu cestování na obou tratích. „Vozidla navíc mohou využít plnou traťovou rychlost na trati 024, lepší dynamika jednotek umožní u vybraných vlaků zvýšit počet zastávek a to zejména v úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad. Dnes musí některé vlaky část zastávek projíždět, aby dosáhly požadovaných jízdních dob.  Cestující tak budou moci využít výrazně novější a modernější vozidla. Uvolněné vozy Českých drah z této trati budeme moci nasadit na jiné spoje, kde jezdí ještě starší vozidla,“ uvedl náměstek Kortyš.

Pardubický kraj dosud objednává zhruba 4,8 milionu vlakokilometrů ročně. Většina z nich zůstane i nadále Českým drahám. „Součástí naší nabídky po roce 2019 jsou další investice do modernizace vozidel. Téměř 40 milionů korun budeme investovat například do dovybavení Regionov, RegioSpiderů a motorových vozů elektrickými zásuvkami, wifi připojením nebo informačními systémy,“ řekl náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Štěpán. Podle něj dlouhodobá smlouva dál umožní modernizovat vozový park.

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
To

Pro zastánce drobení železnice, tzv. drobenky: Víte, pro mě osobně je důležitější, abych mohl za nějakou rozumnou cenu dojet z Prahy do Králíků, aby vše navazovalo a spoje na sebe čekaly. A abych mohl využít nějakou ze stávajících slevových jízdenek – síťové, rodinné, letní, zimní a já nevím co ještě. Jestli tam pojede regionova nebo jiný starý krám z NDR a jestli to bude mít wifi je pro mě až ta poslední věc, o kterou se zajímám. Řekl bych, že toto je hlavní důvod, proč cestující mají obavy ze soukromých dopravců. Pokud budu moct dojet na rodinnou jízdenku z Prahy… Číst vice »

Pavel Novák

Zajímavé a poněkud tendenční vyjádření kraje. Rychlé spojení na Letohradsko spěšnými vlaky přímo z Pardubic před několika lety existovalo, postupně se jej zákazníci naučili využívat a zazdil jej kdo ? Pardubický kraj s Duškem jako náměstkem hejtmana Netolického. Na tyto vlaky navazovaly autobusové spoje, zbylo z toho nefunkční torzo – opět vizitka práce kraje. Lepší spojení ke sjezdovkám a do okolí Králického Sněžníku – to už mohlo být dávno, co na kraji celé ty roky dělali ? To samé se týká spojení do Polska. Dispečink Oredo nic neřídí, je to takové předražené call centrum. Větší počet zastávek mezi Ústím n/O… Číst vice »

UFO

prostě Netolický no… :-/

Mates

Takže ke sjezdovkám a dopravě asi toto: Jablonné nad Orlicí – Ski areál zrušen Čenkovice (Buková Hora) – přestup v Jablonném nad Orlicí na autobus. Problém je, že autobusové nádraží je 300m daleko a návaznosti jsou hodně ostré, takže nemá smysl počítat s autobusem. Mlýnický Dvůr (Buková Hora) – od nádraží 1,1km k vleku a hodně do kopce. Návazná doprava žádná. Ski areál Dolní Morava – přestup v Králíkách. Zde je problém, že část autobusů končí/začíná nesmyslně na autobusovém nádraží a ne na vlakovém. Zde si dopravu objednává kraj, takže je to úmyslné, že těch 900m nemůže ten bus dojet.… Číst vice »

železničář v důchodu

„docela by mě zajímalo co tam pan Kortyš posledních pár let dělal, když je to v jeho náplni práce…..“
Dobrá otázka, ale v této diskusi může zůstat jedině jako řečnická, protože každou pravdivou odpověď by administrátor považoval za „vulgární“ a smazal by ji: nejen ve východních Čechách stačí i jen jeden škůdce nebo i jen lempl, a tady jich v posledním desetiletí významně zaškodilo hned několik (= nejen Kortyš) …

Pavel Novák

Zajímavé a poněkud tendenční vyjádření kraje. Rychlé spojení na Letohradsko spěšnými vlaky přímo z Pardubic před několika lety existovalo, postupně se jej zákazníci naučili využívat a zazdil jej kdo ? Pardubický kraj s Duškem jako náměstkem hejtmana Netolického. Na tyto vlaky navazovaly autobusové spoje, zbylo z toho nefunkční torzo – opět vizitka práce kraje. Lepší spojení ke sjezdovkám a do okolí Králického Sněžníku – to už mohlo být dávno, co na kraji celé ty roky dělali ? To samé se týká spojení do Polska. Dispečink Oredo nic neřídí, je to takové předražené call centrum. Větší počet zastávek mezi Ústím n/O… Číst vice »

železničář v důchodu

Jediná trochu smysluplná nová zastávka (samozřejmě na znamení) by snad mohla vzniknout v Červené u přejezdu (u ČOV), a pak možná ještě (samozřejmě rovněž jen na znamení) v Ústí nad Orlicí někde pod chatičkami naproti sportovnímu areálu (aby to bylo blíž městu), ovšem za předpokladu současného zajištění snadného přístupu od města přes řeku – jinak další zastávka by snad měla smysl (a zřejmě větší než ty zmíněné) až někde v Letohradu-Orlici , ale to už je mimo předmětný úsek.

MB

Hmm a víkendové jízdenky zase v čudu. Jo, to určitě pojede rodinka na výlet na Kralicko vlakem, když budou všichni muset platit plnou palbu :-(. Stejně tak všechny ty síťovky, nebo třeba ČD-léto, co se přímo nabízelo k procestování všemožných koutů republiky. Vidím, že další oblast jíž se asi začnu vyhýbat. Jen tak dál milé kraje a MD. Úplně to celé rozdrbejte, ideálně každá trať jiný dopravce, jiný tarif, jiné přepravní podmínky. Kolikrát budu třeba platit za kolo? Víte co, to už raději pojedu autem. Jděte do háje…

A.R.

Prostě Česko. Překopat i to málo, co tady funguje.

Zesp

Přesně tak, konec cestování na síťovky, tedy i pro mě. Abych za těchto podmínek vzal rodinku vlakem, to bych musel být fakt cvok. Dalo se to jedině při nabídce typu Víkendová jízdenka, nebo pro jednu osobu Celodení jízdenka. To teď jde absolutně do háje. A abych studoval, který dopravce kde jezdí a kolik vlastně budu potřebovat jízdenek, na to fakt nemám čas a ani peníze. Furt se mele, že přeci tam budou platit integrované systémy kraje, ale co mě to pomůže, když jedu z kraje druhého??? Přitom je to jednoduché – dát do podmínek, že mimo krajského jízdného se budou… Číst vice »

Bery

Ne, to ten „narodni tarif“ mit nebude, tam bude nejake zakladni jizdne (k tomu asi jen zpatecni, mozna tratovky a pak celositova, ale nic vic). A kraje si hraji jen na svem pisecku. To, ze jejich obyvatele jezdi i do jineho kraje nikoho nezajima…

xyz

V situaci, kdy IDSkové jízdné jde „do kapsy“ krajskému úřadu (který je pak rozklíčovává mezi jednotlivé železniční i autobusové dopravce), zatímco jízdné z jídenek ČD jde „do kapsy“ Českým dráhám, není v zájmu krajských úřadů, aby lidé kupovali takové jízdenky, ze kterých tržby jdou „do kapsy“ jednomu z dopravců.

Bery

Jo, bohuzel… cestujici ma smulu, spousta vyhodnych nabidek mu konci. Zatim je to jen par trati, ale i to je neprijemne… Je sice mozne napsat politikum, ale asi to nebude mit valny efekt, takze je na to potreba pamatovat pri volbach.

To

A koho chcete volit? podívejte se v Ústeckém kraji, jak KSČM jde na ruku soukromníkům…

Bery

jj, to neni vubec jednoducha otazka…

AAA

Nějaký komunistický revival jako zelení a piráti jistě budou pro blaho cestujícího lidu pochopení

Bery

Ti jsou nevolitelni uz jen pro kladny vztah k ilegalni migraci… Zadna strana obvykle nema na kandidatce dopravniho odbornika, aby se dalo alespon krouzkovat.

UFO

Jako, že zelení nám zavedou třeba elektrické koloběžky na sdílený síťový tarif, to by šlo jo.

Nekdo

a proc vyhybat se? vloni jsme jeli na Sumavu vlakem a letos autem. ted v zime zase autem. nebudu resit hromady jizdenek na navic zcela nahodne a nenavazujici vlaky…

xyz

– Vlaky na Šumavu (máte-li tedy na mysli jihočeskou část Šumavy) nejezdí „náhodně“, ale v taktu.

– V rámci Jihočeského kraje můžete použít tuto jízdenku http://www.jihoceskajizdenka.cz/ platnou u všech železničních I AUTOBUSOVÝCH dopravců v rámci závazku veřejné služby.

jirka

hahaha my jezdili na jihočeskou skupinovou víkendovou která platí s přesahem k našemu nástupnímu místu ve středočeském kraji, takže to není řešení

xyz

O. K., jak jste situaci vyřešili? 🙂

jirka

Jezdíme autem

Nekdo

hahaha, nejaka lokalni krajska jizdenka mne fakt nezajima. jedu z Brna „rychlikem“ do CB a tam ocekavam rozumny prestup na zrovna tu jihoceskou cast Sumavy.

predesilam, ze jsme to vyresili tak, ze jsme prijeli autem a na presuny na miste pouzili taktez auto. bylo fajn, jak jsem psal, ted v zime uz pojedeme taky pouze autem…

xyz

O. K., tak pro další upřesnění:
– Dosud jste při své cestě na Šumavu (mimochodem, do Hůrky/Nové Pece/Horní Plané nebo někam jinam?) jeli na 1 jízdenku, dnes jsou potřeba 2 jízdenky (každá u jiného dopravce), nikoliv „hromadu jízdenek“.

– Od 12/2020 toto bude tak jako tak vyřešeno tzv. národním tarifem.

Vaclav Taborsky

Dobry den, pouziti jihoceske jizdenky je pro cesty z jineho krake nemozne, nebot je mozne ji zakoupit pouze na nekolika prodejnich mistech. Bohuzel je pak nepouzitelna i pro cesty v ramci kraje.
S pozdravem
V.Taborsky

xyz

„Jo, to určitě pojede rodinka na výlet na Kralicko vlakem, když budou všichni muset platit plnou palbu“
Nebudou muset. Studující/seniorští členové rodinky to budou nadále mít s babišovskou slevou 75 %. To opravdu není „plná palba“.

“ Stejně tak všechny ty síťovky, nebo třeba ČD-léto, co se přímo nabízelo k procestování všemožných koutů republiky.“
Součástí národního tarifu má být síťová týdenní jízdenka (použitelná celoročně, ne jen v červenci + srpnu, kdy je použitelná „Jízdenka na léto“; připomínám, že ČD, a. s. svoji někdejší Síťovou týdenní jízdenku – která byla použitelná celoročně – zrušily již od 12/2011).

železničář v důchodu

„Součástí národního tarifu má být síťová týdenní jízdenka (použitelná celoročně, ne jen v červenci + srpnu, kdy je použitelná „Jízdenka na léto“; připomínám, že ČD, a. s. svoji někdejší Síťovou týdenní jízdenku – která byla použitelná celoročně – zrušily již od 12/2011).“
Týdenní síťová jízdenka je dobrá snad tak na (letní) dovolenou, ale pro víkendové výlety je ten „produkt“ nepoužitelný“: nebude-li fungovat i jednodenní a víkendová (nejlépe platná od pátečního poledne do pondělního rána = obdoba těch polských) jízdenka, bude to pro dosavadní uživatele železnice jednoznačně velký krok zpět (místo skutečného pokroku).

Indian

Netolický si evidentně nevidí do huby a plácá nesmysly. Jaký spojení pod dvě hodiny přímo pod sjezdovku? Jsem si nevšiml že by trať pod nějakou vedla. Nebo počítá s přestupem na skibus někde v Králíkách? To bych chtěl vidět toho zoufalce co táhne lyže v Pardubicích přes město na vlak, aby si pak ještě vychutnal 2 přestupy…

A.R.

Copak se k likvidaci systémovosti dá vyjádřit slušně? Je katastrofa, co tady poslední léta funguje. Nadává se na ČD, ale že jsou ostatní dopravci neschopní v krizových situacích někoho přepravit, to už nikomu nevadí. Hlavně, že je žluto, kávička a noviny.

Zesp

Čtu si Indianův příspěvek už po několikáté a nerozumím tomu, co v něm napadáte? Že to popsal, jak to je? Pod kterou sjezdovku se dá v té oblasti prosím dostat s plnou bagáží pouze vlakem bez přestupu tak, abych při tom fyzicky a psychicky nezlikvidoval sebe, ani rodinu??? Podívejte se prosím do mapy, pane Sůro…

Bery

Honzo, co je tohle zase za argument ? On snad v Jablonnem vlak dnes nezastavuje ? Z clanku je zjevne, ze to je argument pro Leo, tedy ze s novym dopravcem bude mozne to, co dnes neni. „Díky tomu bude možné z Pardubic cestovat přímo pod sjezdovku za necelé dvě hodiny, což je automobilem v zimních měsících téměř nemožné,“ dodal Netolický.“ Ale do jablonneho se da z Pce jet uz dnes za 1h 53m osobakem, nebo za 1h 18m s prestupem. Takze sorry, ale polozme si jednoznacnou otazku. Pod jakou sjezdovku se clovek nyni nedostane s CD, ale s Leo… Číst vice »

Indian

Jestli vámi uvedené příklady považujete za vlak jedoucí pod sjezdovku, tak vám přeji šťastnou cestu na lyže 🙂

PS1: Kraj měl v minulosti (a možná v současnosti ještě má) ambice na stavbu trati na Dolní Moravu, jakože pod sjezdovku. Myslím, že to padlo, protože ty náklady jsou neodpovídající.

PS2: Svůj slovník jsem se snažil použit mírný. Sprostého slova, aby člověk pohledal.

Bery

Pokud vidim zjevnou hloupost, tak na to upozornim a nevidim na tom nic spatneho. 😉
Rozebirat by se mohlo proc to hejtman rekl, tedy jestli z neznalosti situace, nebo si jen potrebuje obhajit sve rozhodnuti „pro Leo“ (budouci novou) sluzbou, kterou ma jiz dnes. 😀 Ale toto rozebirat mi take prijde zbytecne, je to jeho vec a obrazek si jiz lide stejne udelali…

To

Víte, pro mě osobně je důležitější, abych mohl za nějakou rozumnou cenu dojet z Prahy do Králíků, aby vše navazovalo a spoje na sebe čekaly. A abych mohl využít nějakou ze stávajících slevových jízdenek – síťové, rodinné, letní, zimní a já nevím co ještě. Jestli tam pojede regionova nebo jiný starý krám z NDR a jestli to bude mít wifi je pro mě až ta psolední věc, o kterou se zajímám. Řekl bych, že toto je hlavní důvod, proč cestující mají obavy ze soukromých dopravců. Pokud budu moct dojet na rodinnou jízdenku z Prahy do Králíků, tak ať si je… Číst vice »

Pavel

Jedinou výhodou Stadlera je vyšší rychlost , dvě hnané nápravy a (pro někoho) o fous pohodlnější sedadla. Jinak je to alespoň pro člověka mých proporcí ošklivá, úzká a stísněná tramvaj s naprosto nelogickým uspořádáním interiéru.Pro šotouše může být ještě výhoda prosklená přepážka za strojvůdcem, takže je vidět na trať. Což je ovšem běžnému cestujícímu tak nějak jedno.Řešit elektrické zásuvky a wiffi u regionální lokálky je nesmysl, všeobecnou posedlost cpát wiffi málem i do výtahu a USB zásuvky do tramvají jsem nikdy nechápal. Důležitější než wiffi je zachování návazností, přestupů a uživatelské přívětivosti pro mimokrajské cestující, což jak tu už napsalo… Číst vice »

Bery

Presne tak… Wifi je hezky „kosmeticky“ doplnek bez ktereho se ve vlaku klidne obejdu. Stejne signal kolem koleji obvykle nic moc a i tam kde je, tak pokud je najednou pripojenych hodne lidi, tak to chodi mizerne a rychlejsi je prepnout na mobilni data. Sva zarizeni do cizich zasuvek radeji nezapojuju a kdyz vim, ze budu muset cestou pracovat, tak vyrazim s plnou baterkou. Jinak vetsinou cestou spim a pak je temer jedno cim jedu, protoze spat umim i v te hlucne regionove. 🙂
Mam tim padem zcela jine naroky a priority, nez tohle a kafe zdarma…

železničář v důchodu

„Z článku je zjevných x důvodů, proč se rozhodli pro LE“
Ale ten hlavní, totiž že se tak rozhodl hejtman, proti jehož rozhodnutí „žiadna dišputa“ neexistuje, tam je zjevně dokonale zakamuflován …

„citace, že vlak nedojede pod sjezdovku, není pravdivá“
Pokud je někdo ochoten akceptovat jako použitelné a přijatelné, že vlak dojede více než 1 km „pod sjezdovku“ a dál je nutno se přesunout jedině pěšky, pak skutečně pravdivá není – a pak tedy třeba i GWTR jezdí po trati do Svobody nad Úpou vlastně hned pod několik sjezdovek ,,,

Bery

Jiste, ale v pripade CD je to samozrejmost a v pripade noveho dopravce se z toho udela „nova“ vyhoda ? To proste zni ponekud divne… 😀

Bery

V nejakem clanku tu bylo, ze Leo nabidne dopravu od vlaku busem… Jen je to trochu v rozporu s tim, ze je nyni problem v zimnich mesicich, coz ten bus stejne nevyresi.

On.

No, pokud nebude součet jízdného za oba dopravce stát stejně jako současná jízdenka jednoho dopravce, tak to se na mě nezlobte, to je další zhoršení už tak mizerného dopravního systému PaK, který je taktový pouze na železnici a to s nepochopitelnyma dirama prave do nitra regionu (jede tudy po koridoru spousta vlaků, ale od jich nejsou spoje) a který není ani přestupní bez vlastnictví další hloupé karty a nabíjení prostředků na ni. Doufám, že alespoň bude existovat přestupní vazba v UO. Nevím jak turisty, ale spoustu vlastních dojíždějících obyvatel to samozřejmě vyžene do aut, zvlášť poblíž UO nebo CT. Jinak… Číst vice »

železničář v důchodu

Nevím, jak dobře tu oblast znáte, ale můžete upřesnit, pod kterou sjezdovku ten vlak pojede, aby byla z něj přímo (pěší chůzí) dostupná nikoli dále než cca 0,5 km? Čtenáře by to docela jistě zajímalo.

Indian

To je taková ta děcká pro školní výcvikový kurz. Už vidím ty davy co s tím jezdí. Ještě bych dodal, že kraj naopak v minulosti zrušil naprosto výbornou možnost, jak se dostat na běžky kombinace vlak + bus v dané oblasti. Přímý vlak z Pardubic, přestup v Jablonném nad Orlicí na bus, který vás vyvezl do sedla Suchého vrchu, přímo ke stopě. Nyní sice jezdí autobus z České Třebové, takže z Pardubic se tam dostanete, horší je to ale pro lidi z okolí Jablonného. Jezdí jim prd. A samozřejmě nejvíc běžkařů jezdilo z okolí Jablonného, protože lidi z hor mají… Číst vice »

železničář v důchodu

To si ze mě snad chcete dělat legraci: byl jste v těch končinách vůbec někdy v životě, nebo Vám k posuzování všeho stačí jen „Mapy.cz“ (jak v této společnosti začalo být běžným zvykem)?
Chtěl bych vidět ty spousty obyvatel z Pardubicka, které budou nadšeně jezdit s „paštikářem“ lyžovat do Jablonného nad Orlicí: kolik jich tam jezdilo s ČD, když tam ty přímé vlaky jezdily, a proč je tedy Pardubický kraj neobjednává pro lyžaře i nyní?

Zesp

Nejzem zarytý odppůrce soukromníků. Pokud budu míst k dipozici možnost používat všechny vlaky ne jeednu síťovku, či jinou jízdenku, je mi jedno s kým pojedu a zlepšení úrovně cestování v podání soukromníka jen uvítám. Ale ne ten bordel, co nastává… A docházka celý 1 kilometr do kopce ke sjezdovce s plnou bagáží – lyžáky, lyže, děti, tak to pěkně děkuji. A pak zase zpžtky… To že je to v pohodě, může tvrdit jen ten, kdo buď nikdy nelyžoval, a nebo tam byl vždy autem přímo u vleku…

petr.r

nehádejte se, třeba sníh nebude.

A.R.

Na tu železnici se hrnou samí tragédi. Jak ten žlutej cirkusák, tak černej paštikář. A nakonec se ukáže, že se soupravami jezdí na krev, nemají zálohy a když nemusí, tak prostě nevyjedou. Jednotný tarif taky nikomu nic neříká, řeší se až teď. Ale hlavně že tady máme liberalizaci, kafé zdarma a noviny zdarma. To, že někam jedu, je prostě vedlejší.

Petr Novotný

.. a Wifi,,, do zadku si strčíme router a odvezeme se na signálu mobilem…

xyz

Neexistence jednotného tarifu jde na vrub ministerstva dopravy, ne kteréhokoliv z dopravců.
Podíl záložních vozidel vůči počtu turnusových vozidel je odlišný u komerčního provozu (potřeba minimalizovat náklady s cílem dosažení zisku či alespoň minimalizace ztráty) vs. u provozu v závazku veřejné služby (kdy i přiměřená záloha by měla být zakalkulována v tom, co dopravce dostane kompenzováno od objednatele).

Ondrej

Berete mi slova z úst. Bojím se za pár let, kde ta železnice bude. Už se těším až lidé budou říkat zlaté ČD, ať kvůli ceně nebo kvůli tomu, že aspoň jezdily, narozdil od soukromých pseudopravcu, kteří budou vynechávat jeden spoj za druhým.

A.R.

Přeju si, aby odtud všichni zdrhli, aby politici viděli, že v tomhle zaostalém státě prostě pořádně nic nefunguje. Normálně bych tyhle železniční diletanty bojkotoval. Ale copak to jde, když mají pro sebe celé tratě?

Robert

Tak zrovna Bavorsko je skvělý příklad. Vysoutezilo nového dopravce na linku Mnichov – Praha a když měl vyjet tak se ukázalo že nemá skoro žádné provozuschopne vozy. Kdyby je nezachránily ČD tak by linka prostě nevyjela…….krásný příklad úspěšné liberalizace jste dal 😁

Bery

A co je na tom divneho ? Pokud se zavadi neco noveho, tak snad kazdeho zajimaji predevsim negativa a pripadna rizika. Pozitiva, pokud jsou, tak se berou jen jako pripadny bonus.
Kdyz to vezmu ze sve praxe, tak pokud nekomu davam novou verzi SW a aplikace ma nove funkce, tak je to sice hezke, ale celkem nepodstatne. Naopak se ale nesmi stat, ze prestane fungovat neco, co zakaznik bezne pouziva, protoze to by byl pruser.

Bery

Na 100% to samozrejme nevi nikdo. Nicmene jsou zde jasne signaly… Provozni spolehlivost, pocet odreknutych vlaku na pocet spoju, problemy s prevzetim pate jednotky, naznacujici zavazne financni potize. Slibovanou jednotku v realu asi jeste nikdo nevidel, ale to by nebylo jeste to nejhorsi… pripraveny personal totiz zjevne take nema. A pokud nebude chtit sproste kanibalizovat na CD, tak sehnat dostatecny pocet lidi a vsechny pripravit, to muze byt v tak kratke dobe sakra tvrdy a drahy orisek. Myslim, ze jistotu nema ani on sam, ze vubec vyjede, ikdyz se asi bude hodne snazit. Jistota u CD je 100%. Akceptovatelne riziko… Číst vice »

Bery

U CSAD jse trpet nemusel. U nas se z toho stal Connex, coz byla jen papirova zmena, ale jinak stejny dopravce a ted to ma asi Veolia. Ja s nima nejezdim, dela se mi v busech spatne. A pokud jde o to, ze se snazim o maximalni jistotu… vychazim z toho, ze cokoliv se muze pokazit, to se zakonite pokazi. A ono to vazne casto presne takto funguje. 🙂
Vim, ze smlouva zatim neni uzavrena… ale nepocitam, ze by se jeste neco zmenilo.

Prádlo

Ne všude funguje. Lokálka Lam-Cham, zpoždění 10 minut kvůli křižování v Bad Kötztingen. Byla sobota ráno. Nevadí, přípoj v Chamu, rychlík Praha-München měl také 10 minut. Oba spoje zajišťovala Länderbahn. Na přestup ve Schwandorfu jsou jen 3 minuty a není to hrana-hrana. Samozřejmě RE DB Regio nečekal a odjel. Sice za hodinu jede další, ale výlet je v pytli a výhoda použití vlaku se ztratila. Ať žije BEG.

xyz

Ironií je, že přestup ve Schwandorfu se stal pouze 3minutovým (namísto dřívějšího cca 10minutového) poté, co se změnil koncept linky Praha – München ze 4hodinového taktu na 2hodinový + z dřívější polohy „křižování Česká Kubice S:00 h“ na „křižování Domažlice S:00 h“.

Ano, ještě před rokem byste měl na přestup ve Schwandorfu 10 minut namísto tří, ale je možné, že zrovna ten „váš“ expresní spoj by nejel, protože jel (při 4 h taktu) o 2 hodiny dříve + 2 hodiny později.

Ať žije BEG. 🙂

A.R.

Ano, funguje. Znám to tam, jezdím tam dost často. Takhle by se měla organizovat doprava! To je tak, když o dopravě rozhodují diletanti.

Kirschner

A nemá se náhodou Die Bahn AG vrátit na tratě obluhované firmou Ta ZemskáDráha. Proč? Když je dle vás pseudosoukromník lepší. Die Laender Bahn=Trenitalia.

Kirschner

Ano to by sedělo. Ovšem u nás to je liberalizace po česku. A to ještě přinese problémy. Šumava v podání DCVK je toho příkladem.

Zesp

Jenomže ti „tragédi“ si všechno museli zaplatit ze svého, nebo z úvěru, za který se zaručili. ČD dostává řadu let královské dotace a nikde to vidět není. Možná jen na luxusní životní úrovni manažerů z nábřeží. Až díky těm „tragédům“ se daly ledy do pohybu. A stejně to jde pomalu, podívejte se, čím nás ty ČD vozí, a to i mnohdy na trasách, kde ta konkurence je… A to mě na nich obrovsky vadí a v tom, že to byť hodně ztuha nutí něco dělat i ty Dráhy, vidím ten obrovský přínos „tragédů“. Bohužel, odvrácenou stranou je teď ta divoká… Číst vice »

Petr Novotný

Kraj nebude muset modernizovat staré 810… oni nějaké krajské mají?

petr.r

Možná to bylo v podmínkách čd dopravce, že kraj se bude o 810 starat, aspon to jsem pochopil z článku, že kdyby kraj nenašel leo, tak jich by bylo více.

Moza14

Jak tak koukám, uživatel Petr.R umí vařit z vody. Kdyby podobný nesmysl napsal jiný uživatel, jeho příspěvek je již dávno smazán…

petr.r

ano možná, ale narozdíl od tebe jsem si přečetl článek a vyjádření kraje. A myslím, že když cpal kraj čd nehorázný sumy, tak ty 40 letý stroje mohly nahradit nebo vy chcete aby to tam dopadlo jak v praze s žabotlamy a chcete nervomoci aby to drahám prodloužily o dalších 10 let, ale nečtete článek a jenom prudíte a zařadil jste se k modré armádě bez citu a hany.

Gogo

Mne na těchto soutěžích zajímá jedna věc, kde chce soukromník vzít lidi? nebo automaticky počítá s tím že personál ČD který na dotčených výkonech jezdí dnes automaticky k němu přejde? Co já vím tak u jízdy v Letohradu už 2 dali výpověď a dalších 6 ji zvažuje. A navíc v rámci ekologie se bude pod trolejí opět pálit nafta, což samozřejmě u soukromníka nevadí ale u ČD by to byl průser jako Brno. Ale bude to i k něčemu dobré, to bude poprvé co soukromník bude muset odvézt vše a ne jako dosud kdy jezdí stylem „vyprodám si svá místa… Číst vice »

petr.r

no já nevím, ty hodný čd co mají ty pendolína tě nevezmou na stojáka nebo ty jezdíš černo wc?

Pavel

U ČD můžete jet za půl hodiny jiným expressem, když je vyprodané Pendolino ( a osobně dám před Pendolinem přednost čemukoli jinému, modrému)

Kuba
xyz

„Mne na těchto soutěžích zajímá jedna věc“
Nešlo o žádnou soutěž. Šlo o přímé zadání.

Josef22

Kuba:
Souhlasím s Vámi. Na většině míst je zadrátováno, ale ne všude, kam jezdí. Bohužel je to dáno nedomyšlenými oběhy, kdy se neustále dokola střídají elektrizované i neelektrizované tratě, resp. Cheb – Luby (neelektrizovaná), Plzeň – Cheb – Vary a dále (elektrizovaná) a trať KV dol.n. – Johanngeorgenstadt (neelektrizovaná).
Takže řešením v tuto chvíli je pouze celková změna oběhů, což by zase vyžadovalo nové jednotky. Na to se mělo myslet už dříve před nákupem.
Jedině, že by to takto mohl požadovat kraj, což se mi nezdá zrovna reálné. Může vůbec toto kraj požadovat?

Kuba

Sestavené oběhy jsou důsledkem nakoupených vozidel, nikoliv naopak. Diesely měly nižší pořizovací cenu, tak se nakoupily, vyšší celkové náklady během životního cyklu tehdy nikoho nezajímaly.
Kraj samozřejmě může požadovat elektrické jednotky (třeba Ústecký tak činí, byť ho to bude stát o dost víc), ale kromě toho , že by si je musel znovu zaplatit (ať už přímo nebo zvýšenou úhradou za objednávku), tak nějakou dobu ještě musí v kraji nechat jezdit i ty dieselové, neb byly pořízeny za dotace.

petr.r

kraj požaduje, kam vlak jezdí, řeba u nás jezdí shark vizovice-kroměříž a taky jede po koridoru.

Bery

Je mozne, ze lidi utikaji uz ted, protoze citi nejistotu a tak pokud vidi vhodnou prilezitost, vezmou radeji jinou praci uz nyni. Ti, kteri zustanou u CD, tak se o mista asi bat az tak moc nemusi, jelikoz CD stale inzeruji, protoze maji nedostatek personalu, takze se jen presunou do jineho obvodu.
Leo se bude snazit oslovit predevsim levnou pracovni silu, takze lidi po skole, nebo studenty jako brigadniky. Je to videt na osazenstvu jeho komercnich vlaku.

Pibik

Se nám to hezky rozjelo, jeden průlom a už to frčí u soukromníků, Leo si zaslouží další rozšíření sítě. Bude dost kontrast dvou tratí 3. tisíciletí s párou minulého století…To už ČD neokecají, ale jsem něco zaslechl, že se stěhujou do menšího, tak už s tím počítají.

petr.r

a to čekáme na článek o zlínským kraji jak vlak, tak autobus.

Pibik

Dneska cokoliv soukromého co má trochu odvahy, kapitálu a zapálení pro věc je lepší ten státní propadák. Stát v prvním kroku nemá podnikat a jestli ano, pouze v oblastech, které souvisí s bezpečností občanů, což zase příliš nečiní, viz. chacharmáda..

Jackub

Ta slíbená modernější vozidla ČD mají být Ragionovy s těmi zásuvkami a informačním systémem??! 😮 😀

Apollo 17

No za 40 milionů se dají doplnit jen ty zásuvky,WiFi,nebo informační systém do 810.Nová motorová jednotka stojí dvakrát tolik.

petr.r

generál čd píše regionova, spider a motorový vůz, tak asi fakty ta 810.

petr.r

už se těším na článek ohledně tych čínských souprav, které asi budou dvousystémové, aby dojely do starého města.

poiuz

Nedávno jsem mluvil s fírou od LE a ten říkal, že to zatím vypáda hodně bídně a to se ještě neví, jak na tom budou se spolehlivostí.

petr.r

Uvidíme, já tomu moc nevěřím, že to stihne než zapnou střídavinu, to spíše jančura pošle do starýho města traxxe.

Radek Janata

Čínské vlaky v Evropě pokud vím nikdo neprovozuje. Ani čínská auta.

Čína by jistě ráda na náročná evropský trh pronikla, ale obávám se že zakázka LE je příliš malá, aby takový pilotní dovoz dokázala protlačit přes všechny regulace. Nebudou na to peníze.

petr.r

čínský autobusy koupil zemek, ale jestli ještě jezdí nevím. Před rokem jsem viděl jednoho yutonga v nepojízdným stavu s rozbitým sklem.

Dominik

Nevím o tom, že by nějaká Čínská firma má homologaci pro Evropskou železnici.

Twix

Přinejmenším v Makedonii už nějaký pátek elektrické i motorové jednotky od CRRC vozí cestující:
http://www.crrcgc.cc/en/g5185/s12943/t264571.aspx
http://www.crrcgc.cc/en/g5185/s12947/t276858.aspx

MichalT

A jakou má ta DMU proboha jízdní vlastnosti? Hmotnost v tom letáčku není raději napsaná (podle zatížení na nápravu 140t?), výkon motoru o málo větší než tříčlánková regina, hydraulický přenos přenos jako katr. No, tomu říkám vozidlo.

Kubrt

Čínské elektrické jednotky jezdí v Makedonii, lokomotivy v Srbsku (na TENT) a v Bělorusku (běžná síť BČ). Po Evropě budou i nějaké (elektro)autobusy BYD.

Já (a asi jsem nebyl sám) jsem očekával, že ta zakázka pro LE, byť malá, poslouží CRRC jako reference pro země EU a i když by pro ně nebyla zisková, tak při síle CRRC by si mohli dovolit na ní prodělat, ale brát to jako investici. Už si nepamatuju, jak byla ta zakázka plánována termínově, kdy ty vlaky měly být v ČR??

železničář v důchodu

Inu, stačí jen trochu upravit text z karikatury, která v roce 1969 ukončila kariéru slovenského karikaturisty Vanka – „proti Netolickému žiadna dišputa“ …