Dopravci Železnice

Leo Express přivezl z Německa motoráky od Transdevu, čeká je bohemizace

Motorové vozy Alstom Lint. Foto: Leo Express
Motorové vozy Alstom Lint. Foto: Leo Express

Motorové vozy Alstom Lint, které přes rok ukazuje Leo Express jen na vizualizacích, jsou už v Česku. Dopravce je převezl z Německa do Hranic na Moravě, kde je čeká modernizace a úprava pro provoz v Česku. Do ostrého provozu se mají dostat za rok. Zatím se nejpravděpodobněji jeví jejich nasazení v Pardubickém a Zlínském kraji.

V Česku je zatím čtrnáct souprav, poslední je ještě v Německu. Leo Express si pronajal čtyři kusy jednovozového motoráku Alstom LINT 27, a 11 kusů dvouvozové jednotky Alstom Lint 41. Dosud jezdily pro dopravce Transdev na tratích Harz-Elbe Express, tedy zejména ve spolkové zemi Sasko-Anhaltsko.

Nyní je čeká bohemizace (například dosazení VZ Mirel), vyvazovací opravy a úpravy interiéru. Ve druhé polovině roku budou Linty k dispozici pro předváděcí a zvláštní jízdy. Od prosince 2019 pak vyjedou do pravidelného provozu, mimo jiné na tratích 024 a 025 v Pardubickém kraji,“ řekl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Úpravy proběhnou ve společnosti ČMŽO-elektronika. Dojde například k výměně podlah nebo instalaci zásuvek.

Zastupitelé v Pardubickém kraji už schválili, že o provozu na tratích 024 a 025 budou jednat jen s Leo Expressem, smlouvu nemají ale ještě jistou. Ostatní vozy chce využít Arriva na tratích ve Zlínském kraji, tam ještě zastupitelé nerozhodli.

Leo Express už na leden chystá první prezentační jízdu na Letohradsko se Stadlerem Flirt, kde chce představit své služby a současně začít i lákat zaměstnance.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Robert
Host
Robert

Tak on až Transdev zjistí, že mu za ně LEO neplatí, tak si je zase odtahne zpět.

petr.r
Host
petr.r

odkud máte informace, že ty soupravy patří transdevu? To by nás zajímalo, kdyby ano, tak si ty soupravy nechá na invazi do české republiky.

Moravák
Host
Moravák

Autor by si měl něco zjistit o pojmech, které používá. Jednotky pro pardubický kraj skutečně projdou bohemizací, ale těm pro Zlínsko by to bylo prd platné. ty totiž budou Moravizovány 😉

Patrik
Host
Patrik

Bohužel díky neschopnému Ropidu nic takového asi v PIDu nikdy nebude a cestující se budou muset dál hrkat pomalu. Hlavně, že se Ropid stará o to, aby zaměstnanci spřátelených firem cetovali zadarmo a erár to zatáhne.

A.R.
Host
A.R.

S tou bohemizací by si mohli trochu pospíšit, aby odvezli cestující, které dnes nemohla odvézt jednotka s poškozenými dveřmi. 😛

petr.r
Host
petr.r

Bylo to podplacený nebo vy jako chcete říci, že ty dveře byste za 15 minut nezavřel a nezamknul a dal cedulku porucha.

A.R.
Host
A.R.

O čem to mluvíš? 😀

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Člověče, vy jste fakt pacient 🙂 takže komplot, účelovka, kampáááň a Kalúsek? Protože podobné teorie, jakou jste nastínil, velice rád rozvíjí i jistý ekonomický imigrant ze Slovenska…

petr.r
Host
petr.r

prominte, když se neživíte rukama, tak tomu nerozumíte, vy jenom pomlouváte, ale nevidíte do sebe, když vy neumíte otevřít dekl nad dveřama a vyřadit vzduch a zamknout je a napsat cedulku abyste se náhodou nezašpinil je na pováženou a nemáte v dopravě co dělat.
Tak ještě jednou, vy jako necháte lidi na nástupišti? Máte vůbec psychotesty, že jste napsal takový příspěvek?

Zapa
Host
Zapa

A co když to byla závada na ovládání *všech“ dveří? A psychotesty? Svým projevem tu dnes a denně dáváte najevo, že Vám by je určitě nedaly, tak si odpusťte tyhle poznámky, milý pracující rukama ( a to proti lidem co se rukama živí, normálně nic nemám).

Bery
Host
Bery

jsem anonymní troll. napište mi prosím na deltaflyer@centrum.cz, ať se už tak nenudím.

petr.r
Host
petr.r

tak se vyřadí všechny a budou se otvírat ručně po odemčení, kolik tych zastávek leo má? Jestli něco neumíš udělat a řekneš, že to nejde nejsi čech. Anebo jestli jedna strana šla, tak dipečer ten vlak pošle na druhou stranu nástupiště.

A.R.
Host
A.R.

Dveřama? Prosím tě, Google Translator mi nemůže tvoji řeč identifikovat. Co je to za jazyk? Já v tím cítím češtinu, ale vůbec ti nerozumím.

milan
Host
milan

Možná drobnost. Ta fotografie z České Třebové je oficiální fotografie Leo Expressu. Jestli ano, pak by se tato firma měla velmi rychle zamyslet na tím, co je to prezentace.

petr.r
Host
petr.r

mně ta fotka se líbí, co jako tam chcete, načinčanou modelku s nalepenýma nehtama a tunou chemie? Po technické stránce je to ok.

Bery
Host
Bery

Jako reportazni je to ok, ale jako prezentacni urcite ne. Nicmene zde predpokladam reportazni ucel.

Ondra
Host
Ondra

V Praze tyhle motoráčky z Německa jezdí bohužel jen na téměř nevyužívané lince S49. Přitom už před lety se plánovala náhrada regionov na mnohem vytíženější tratě kolem Prahy, ale od té doby ticho. A stejně mám obavu, že sem jednou přijedou jen regiosharky od pšonků.

Martin
Host
Martin

tak regiosharky budou jezdit co nevidět do Kladna čeká se až se vyrobý

Ondra
Host
Ondra

Včera jsem opět jel S49 mezi Holešovicemi a Libní a ta neobsazenost po nástupu Arrivy je přímo děsivá, jelo sotva asi pět lidí. Jezdí zde motoráčky Siemens Desiro, to jen pro upřesnění.

bkp
Host
bkp

Pro srovnání, ty „staré“ motoráky jsou cca z doby kdy např.:
– začínalo jezdit Pendolíno
– začínaly modernizace z 810 na 814
– modernizace na řadu 854 byly hotové, začínaly modernizace k nim řídících vozů
– v Rakousku běžel upgrade vozů Bmz na podobu, ve které je nedávno převzaly ČD

petr.r
Host
petr.r

zlínský kraj pro nerozhodnost by mohl vylepit hlasovací plakáty s fotkou 810 čd a tohoto Lintu

Kamui
Host
Kamui

Přijde mi trochu blbé, že na trati která je téměř celá v elektrice budou jezdit motoráky. Tohle (včetně kousku do Králíků) by bylo ideální pro Pantera s baterkama (nebo jeho ekvivalent).

Navíc na protažení vlaků z Wrocławi a Lichkova až do Ústí asi taky můžeme zapomenout (svého času se k tom mluvilo), takže z Prahy do Wrocławi s minimálně dvěma přestupy. Škoda.

dopravak
Host
dopravak

No nevím, jestli by bylo úplně rozumné nakupovat baterková vozidla jenom kvůli tak krátkému úseku. Podle mě by bylo ideální ten kousek elektrifikovat a dojet do Králík elektrikou. Z Králík pak zavést autobusové linky do okolí mimo jiné na Dolní Moravu. Červenou vodu, Štíty a spol spojit autobusovou linku Králíky – Zábřeh, kterou se cestující dostanou přímo na koridor ve směru Olomouc.

Kamui
Host
Kamui

A jak daleko ten Panter s baterkama vlastně dojede O tom se nikde nepíše, ale aby velikost baterií zůstala nějak rozumná (mají být v bedně na střeše), tak tipuji max. nízké desítky kilometrů.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To (nejen) v tomto případě bohatě postačí – navíc: bude-li i rekuperovat, je přínosem i úspora energie.

dopravak
Host
dopravak

Baterková vozidla mají dojezd do 100km. V reálných podmínkách s nějakou rezervou zajedou okolo 40km, pokud v koncové stanici není napájení a okolo 80km pokud se dále pokračuje pod dráty. Pro ČR to znamená, že se tím dá velké množství tratí odjezdit. V případě takto krátkého úseku (4km) je ale podle mě lepší úsek prostě zadrátovat.

hank
Host
hank

Já si myslím totéž. Zadrátování Koutů může posloužit jako dobrý příklad. Možná i Lanškroun a Boskovice by si zasloužily zadrátovat.

Alibaba
Host
Alibaba

Elektrifikaci přímo do Králíků na zastávku komplikuje svým nízkým profilem most-nadjezd před stanicí Králíky. Ale asi by se to dalo vyřešit neutrálním polem, nebo úsekem bez TV a se staženým sběračem a setrvačností.

František
Host
František

Nebo na baterie dojet do Štítů a tam to protáhnout ještě kus směrem k náměstí, je tam takový pěkný plácek na zastávku. Přinejmenším s lyžemi na sjezdovku Vám lidi nebudou chtít do autobusu přelézat, tak by se to spojilo.

Člověk
Host
Člověk

Tak si ty bateriové vlaky kupte za svoje a nenuťte k tomu ostatní daňové poplatníky. Za mě je optimální, když se koupí slušný ojetý vlak a nevyhazují se peníze

Pavel
Host
Pavel

Přesně. Nelpím na tradičních hodnotách, jsem pro inovace, ale baterky v současné podobě jsou zcela nevýhodné.

dopravak
Host
dopravak

Diesel je samozřejmě na pořízení levnější, ale následně je dražší provozně. Samozřejmě, že ne všude se bateriová vozidla vyplatí. Ekonomiku je potřeba počítat pro každou linku zvlášť. Ale rozhodně nejde takto paušálně bez znalosti problematiky říct, co je levnější.
Podle mě je v tomto případě určitě nejlepší elektrifikovat 4km z Lichkova do Králík a na trati zavést přímé spěšňáky z Pardubic. A z nádraží v Králíkách rozvážet lidi autobusy ve směrech Jeseník, Šumperk, Zábřeh, Lanškroun.

Michal
Host
Michal

Žádnej bateriovej panter zatím neexistuje. Nejdál je snad Siemens, kterej nabízí Desiro ML.

Svatá Prostoto
Host
Michal (jiný)
Host
Michal (jiný)

A tomu věříte, jo? 🙂 Panteři mají problém jezdit i v základní verzi, natož s baterkama. Někde bude šudlat jeden Panter s technikama Škodovky lokálku a komerční produkt můžou mít klidně až za 3-5 roků.

A mimochodem, i sám panter je drahej jako pes a s těma baterkama se tomu moc nepomůže. 🙁

dopravak
Host
dopravak

A to je Panter jediná elektrická jednotka, která se smí v ČR koupit?

Michal
Host
Michal

Není a nikde to netvrdím. 🙂 Jen bych z prohlášení tandemu ČD-Škoda nedělal takové závěry jako řada jiných diskutujících.

Tlak na hybridy jde hlavně z MSK a jsem zvědavý, co tam ogaři budou říkat na cenu takové legrace… Radši kdyby makali na dratech do Frenštatu.

dědek
Host
dědek

A s čím budou jezdit Němci, když se tohoto zbavili?

Kubrt
Host
Kubrt

Ty výkony převzalo Abelio a budou tam jezdit také Linty, ale nové.

dědek
Host
dědek

Tak asi 20 let provozu a hybaj, pryč s nima. Tady se furt argumentuje, že se nové jednotky kupují na 30-40 let.

MPE
Host
MPE

To je prostě obchodní rozhodnutí Transdevu a Abellia – Transdev prohrál soutěž o Dieselnetz Sachsen-Anhalt, jednotky nepotřebuje na jiné „své“ tratě, tak je vrátil leasingovce (CB Rail). Abellio si je nepronajalo, protože z nějakého důvodu se mu jeví výhodnější si pořídit jednotky sice stejné, ale nové.
No a leasingovka je pronajala dál – třeba u letadel je to úplně běžný model. Stejně dobře mohly skončit u jiného zájemce kdekoliv v Evropě nebo i jinde. Vůbec to není o tom, že ty jednotky byly staré, ojeté, špatné… – tak pryč s nimi z Německa někam nach Osten.

dědek
Host
dědek

Díky za info.Stejně to ale znamená,že na jednotky, ne až tak staré ,Němci nemají využití, proto že pro ně jsou asi staré. A asi vítěz,aby zvítězil v soutěži by s nima neměl šanci a tak koupil nové. Škoda,že u nás nemáme takové požadavky.

MPE
Host
MPE

Nemusí to tak nutně být. Nizozemské dráhy NS (Abellio je jejich součástí zajišťující operace v zahraničí – Německo, GB) si svůj vozový park pronajímají od „své“ (byť v Irsku registrované) leasingovky NS Financial Services. A než aby si si pronajímaly použité od CB Railu, raději si pronajmou nové od sesterské společnosti, v konečném důsledku to možná vyšlo finančně nastejno. Nějak teď nejsem schopný dohledat podmínky soutěže na Dieselnetz Sachsen Anhalt a nevím, jestli podmínkou byly nové jednotky, nicméně v Německu to není obvyklé – vypisují se obvykle jen podmínky typu kapacita, nízkopodlažnost, klima… a stáří se neřeší. Pro Alstom je… Číst vice »

JOHNNY GOMEZZ
Host
JOHNNY GOMEZZ

Je velmi smutné jak tady všichni oslavně „onanují“ nad tím německým šrotem… Ještě smutnější je, že tento německý šrot je bohužel o velmi mnoho řad kvalitativně lepší než velmi tragické motoráky 810… Jinými slovy je to další z důkazů jak strašně bídně na tom jsme v porovnání s Německem…

Patrik
Host
Patrik

Bohužel tento šrot je mnohem lepší než „nové“ vozy ČD řad 810 nebo B a defakto stejný jako výkladní skříň ŽSSK pod Tatrama.

dopravak
Host
dopravak

Tak já bych neřekl, že je to zas takový šrot. Pořád se jedná o poměrně moderní vozidla, které ve velkém v Německu jezdí. V Německu je zkrátka regionální doprava plně liberalizovaná a tratě se soutěží. Asi se tak sem tam stane, že nějakému soukromníkovi vlaky zbývají. Ono nějakých 11 jednotek je v rámci Německa nic.

Bohužel v té poslední větě máte naprostou pravdu. Oproti naším motorákům je to o level jinde. Bohužel je to jinde i ve srovnání s Regioscharky, které jsou o 16t! těžší. Pak se ČD nestačí divit, že to žere jak tank.

petr.r
Host
petr.r

dvouvozové jednotky Alstom Lint 41 tedy váží 64tuny? Máte odkaz na technický udaje flintů? Díky, hlavně motor a převodovka mně zajímá.

petr.r
Host
petr.r

68tun-oprava.

MPE
Host
MPE

https://de.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_LINT LINT 41 váží prázdný 63,5-68t podle motorizace a vybavení. Motor je 2xMTU šestiválec Euro2, tyhle mají 2x315kW, ale dělají se i se silnějšími (až 390kW – stejné jako v Sharku). Převodovka ZF hydromechanická. LINT 27 váží 41t, motorizace a převodovka stejná (pochopitelně jen 1ks). Pro srovnání: Desiro váží cca stejně, má však jen 2x275kW motory. Dvoudílný Talent (který je ale nepatrně menší), váží jen 57t, výkon taky 2x315kW. Shark je oproti tomu se svými téměř 85t fakt tank, to mě nikdy nenapadlo si je takhle dát vedle sebe a srovnat. To se na ekonomice provozu musí k*vsky projevit…Ale jak… Číst vice »

Apollo17
Host
Apollo17

Pesu je třeba srovnávat se současným LINTem.Ten váží prázdný 78 tun,takže je o 8 tun lehčí,než PESA.Oba už mají odolná čela,splňující TSI.Mají stejné motory MTU 390 kW,stejné převodovky ZF.PESA je asi levnější a kupují si ji i Němci 🙂
Srovnávat tento motorák s 810 je ptákovina.Poslední se u nás vyráběly motorové vozy 843 v letech 1996/1997.To ještě Desira,Linty,Talenty nebyly.

Bram
Host
Bram

To je ale pěkný omyl – dost dobře si pamatuji článek v Dráze, který myslím napsal pan Skála a bylo zde při představení jednotky Talent uvedeno: My v Čechách jsme ale úplně někde jinde – na MSV v Brně tento rok získal zlatou medaili motorový vůz 843… Kdysi jsem se tomu chechtal a říkal jsem si: Ten Skála je ale pěkný trouba, takový pěkný motorák (843) nám Němci mohou jen závidět. Je s elektrickým přenosem, má hnaná všechna dvojkolí a může tedy za sebou vesele tahat vagony. Takový super stroj by si měli koupit Němci také, žádné Talenty, nebo podobné… Číst vice »

MPE
Host
MPE

Díky za info, údaj na Wiki je opravdu zastaralý, dohledal jsem ještě parametry jednotek vyrobených v r. 2015 pro Vias a tam se uvádí Leermasse 73t, což by tak asi odpovídalo těm zodolněných eurocrashtestnesmysl (aka TSI) čelům. No ale i kdyby to bylo těch 78, tak pořád prázdná PESA váží to, co LINT narvaný lidmi – při stejném motoru a převodovce bude ta ekonomika prostě někde jinde, to mi neříkejte – fyzika je prostě fyzika.
BTW ty polské jednotky všechny vždycky vážily kolem 70-80t, i před TSI…

petr.r
Host
petr.r

taky jsem si to našel, možná mně trochu popletl lint bez jakobsu, jestli chyba nebo tříčlánkové nemají jakobse nevím, ale jak jsem hledal, tak zajímavý srovnání nákladů a tam shark s regínou trio vyhrál, ale v plné čáře i když je dražší zvítězil panter-elektrika nad dieslem, tak jsem zvědavéj jaká bude spotřeba, u soukromníka vždy je spotřeba menší i když lint má 2x 800l nádrž.

Kubrt
Host
Kubrt

Strašně bídně je na tom Eritrea, zbytečně silná slova. Mě ty stroje neuráží, je to aktuálně vyráběný model, „jen nějakých 13 let“ jetý. Až u nás bude vůle platit za dopravu, jak ze strany politické reprezentace, tak ze strany cestujících, tolik, jako v Německu, tak bude i na nové vlaky. Taková vůle tu zatím není, výkon ekonomiky taky ne, takže máme aspoň toto.

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Eritrea je na tom bídně, protože je to vojenská diktatura, ne protože mají špatné motoráky.

Asdf
Host
Asdf

Thank you Captain Obvious 😉

Michal
Host
Michal

Hele, mohli byste si vy v tom OSŽ trochu v udělat pořádek v tom, co to je „šrot“? Tyhle motory dokonce ani nejsou odprodej vyřazeného majetku, ale pronájem vozu, jehož životnost zdaleka neskončila, jen pro něj skončily výkony.

Patrik
Host
Patrik

OSŽ v tom mají naprosto jasno Alstom=šrot a 814= moderní vozidlo.

Ondra
Host
Ondra

Holt pro chudé Čechy jsou i ojeté německé vlaky požehnáním. A tak to zůstane s ohledem na českou mentalitu.

michal
Host
michal

Hlavně chudej Čech nemá na to si lusknutím prstu zakoupit kupu novejch motoráků.

Joachim W. Konrad
Host
Joachim W. Konrad

Prý šroty, lol! To mi vždycky spolehlivě pobaví, když nějaký český expert rozumuje a představuje si Německo. Takové „šroty“ budou i v Německu jezdit ještě velmi dlouho, stejně tak tam jezdi vlaky daleko starši, nejen motorové ale i IC podobné které tady u vas říkate „koženky“, pravda s o něco lépe udržované stavu, ale pořád v službě a rozhodně ne-jen v bývaláDDR.

Bram
Host
Bram

To je bohužel česká malost a zapšklost, která neumožňuje mnohým jedincům se podívat pravdě do očí a přiznat si, že třeba dvacet let starý Talent není žádný šrot, ale vozidlo, které je stále na úrovni a plně vyhovuje i dnešním představám o cestování. Ostatně když se podíváme na interiér dvacet let starého Talentu či jen o málo mladšího Desira, tak zjistíme, že oproti dnešním vozidlům tam příliš změn není a jde o změny spíše kosmetické. Změny jsou vesměs pro cestující neviditelné (konstrukce skříní a vznětové motory, případně alternativní pohony na elektřinu). Bohužel pro mnohé české diskutéry je jediné ideální vozidlo… Číst vice »

MPE
Host
MPE

Šrot to v žádném případě není. Třináct let starý motorák není totéž jako třináct let staré osobní auto (a i to, když se dobře udržuje, udělá ještě dobrou službu). Naopak se dá říci, že je „v nejlepších letech“. Konstručně se jedná o velmi moderní hnací vozidlo, sestavené z kvalitních komponent v (západo)německé továrně, navíc předpisově udržované v německém depu. Tím nechci tvrdit, že vše německé je nej-, ale tady si dovolím tvrdit, že je to povedený výrobek. Šrot jsou ty dvě s*čky, co chce kupovat GW Train z Polska – SA 109. Ty byly zralé podle polských zdrojů na sešrotování… Číst vice »

František
Host
František

Jo, jsme na tom bídně. Nemůžeme si dovolit ještě větší podíl dopravy převést na silnice a zrušit další tratě. 😀 Ale je fakt, že bychom se mohli také trochu držet řádné údržby.

David
Host
David

A nad čím onanuješ ty, Johnny?

aldik
Host
aldik

Jakým Stadlerem Flirt?! Nějakým novým, nebo stáhne vlak z komerční trasy na Ostravu? Tedy pokud ta trasa je elektrifikována.

Kubrt
Host
Kubrt

Míněn je ten staávající, „ostravský“.

petr.r
Host
petr.r

spíš bych napsal ten staroměstský, protože tady bude vypnut stejnosměr.

petr.r
Host
petr.r

pro mínusáře myslím ten co jezdí i do starého města u uherskýho hradiště, chce to trochu přemýšlet děcka.

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

„Nyní je čeká bohemizace … Ve druhé polovině roku budou Linty k dispozici pro předváděcí a zvláštní jízdy.“

A neměly by být nejdřív ještě pro provoz na síti SŽDC schválené?

„Leo Express si pronajal tři kusy jednovozového motoráku Alstom LINT 27“

A proto v tom konvoji byly čtyři 🙂 Opravte si ty počty 😉

Alibaba
Host
Alibaba

Vyjádření lze chápat i tak, že v rámci bohemizace proběhne to schválení.
Jinak na předváděčky lze pravděpodobně vyjednat nějakou výjimku, na pravidelný provoz naopak doufám že nelze výjimku udělit.

Sch
Host
Sch

Oni si je budou pronajímat, předpokládám, tedy od původního majiteel v Německu. Budou tedy mít německou registraci a řádné velké svhalování je tedy nečeká, nebo se pletu? O schvalování železničních vozidel pro porvoz, jsem zatím pochytil jen málo.

xyz
Host
xyz

Coradia Lint typově je schválena pro provoz v rámci ČR. Viz Oberpfalzbahn a trasa Selb-Plössberg – Aš – Cheb – Marktredwitz.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

K úpravě vlaku napsat že bude “ počeštěn“ je velmi zajímavé.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Mně to přijde celkem vtipné. Bohemizace zní trochu lépe než počeštění.

David
Host
David

A co moravizace? Ta v plánu není?

petr.r
Host
petr.r

jak se počestují auta, tak vlaky, každý neumí německy aby zvládl s počítačem a čudlama, pojistkama atd. v němčině.

Běžný Občan
Host
Běžný Občan

Byl to zajímavý pohled jak Bardotka táhne 14 nebo kolik jednotek. Jinak na pohled pěkné motoráčky.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Není z toho na internetu nějaké foto nebo video ?

petr.r
Host
petr.r

taky budu hledat, na fotce to nevypadá špatně. Na youtube bude určo video.

Běžný Občan
Host
Běžný Občan

Jestli myslíte z převozu tak to byli bohužel už ve večerních hodinách a mijelo mě to v mém směru takže než jsem si uvědomil co jede tak bylo půl soupravy v pr…

Jan Horák
Host
Jan Horák

Partneři



CSCARGO