Dopravci Železnice

Zlínský kraj před železniční revolucí. Za rok má jezdit více vlaků i nový dopravce

Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy
Motorový vůz 842 v Uherském Hradišti. Foto: České dráhy

Zastupitelstvo Zlínského kraje čeká v pondělí klíčové hlasování, které rozhodne o budoucnosti železniční dopravy v kraji. Ta se po letech škrtů má dočkat velké renesance, zavedení integrovaného jízdného i vstupu zcela nového dopravce. A také značného navýšení peněz na vlaky na téměř dvojnásobek.

Cítím v části zastupitelstva odpor ke změnám, zejména kvůli nástupu jiného dopravce, než jsou České dráhy,“ připouští krajský radní pro dopravu Pavel Botek. Podle něj jde o změny, které mají přilákat lidi zpět do vlaků, především častějšími spoji i lepší kvalitou.

Kraj rozdělil dopravu v kraji na čtyři soubory, kde největší rozruch budí soubor B. U něj už radní rozhodli, že budou jednat o smlouvě jen s Arrivou. Přesné cenové podmínky zatím nechce ale kraj sdělit. Odmítá ale některé obavy, které se objevily po zprávě o zakázce pro dceřinou firmu Deutsche Bahn. Například ohledně jistoty, že dopravce skutečně vyjede. „Smluvní pokuty budou takové, že se jim nevyplatí nevyjet,“ řekl Botek.

Nemá ani obavy z toho, že by nový dopravce nenašel strojvedoucí. „Pro spoustu z nich bude hlavní, že nebudou mít do práce daleko. Podobné obavy byly i v Jihočeském kraji při nástupu GW Train Regio a nakonec se ukázaly jako plané,“ míní Botek.

Dál zůstane zachován provoz spěšných vlaků z Jihomoravského kraje po Vlárské dráze v režii Českých drah. Cestující se podle Botka nemusí obávat ani toho, že by vlaky na sebe nenavazovaly, jak ukazují některé návrhy jízdních řádů. „Vlaky budou navazovat na rychlíky linek R18 a R13, to je základ. Návaznost je základní podmínka, nechceme vyhodit 600 milionů z okna za to, že vlaky na sebe nebudou navazovat,“ dodal Botek.

Lidé nebudou muset řešit od příštího prosince ani koupi více jízdenek: v celém kraji spustí od příštího prosince ostrý provoz integrovaného tarifu. Zlínský kraj je jedním z posledních v zemi, který dosud neumožňuje cestu na jednu jízdenku. „Riziko tržeb bude plně na naší straně,“ dodal Botek.

Jak má vypadat doprava ve Zlínském kraji po roce 2019

Provozní soubor A (nezávislá trakce) = linky Os Otrokovice – Zlín – Vizovice, Sp Kroměříž – Zlín – Vizovice, Os Veselí n. M. – Otrokovice – Zlín, Os Přerov – Zlín, Os Zborovice – Kroměříž ( problém realizace „modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice“.)  doba trvání 2019 – 2023 (4 roky s opcí až +6 let) – Kraj bude jednat dál s Českými drahami. Celkem 811 tisíc vlakokilometrů / rok. ČD nabídly 9 Regionov.

Provozní soubor B (nezávislá trakce) = linky Os Rožnov p. R. – Vsetín – Bylnice, Os Vsetín – Velké Karlovice, Sp Staré Město u Uh. Hradiště – Uherský Brod – Bylnice, Os Uherský Brod / Újezdec – Luhačovice  doba trvání 2019 – 2029 (10 let) – Kraj bude dál jednat s Arrivou. Celkem 1,869 milionu vlakokilometrů / rok
Na této trase by mělo k největšímu skoku ve kvalitě. Arriva tu nasadí: 3 ks Alstom LINT 27, 7 ks Alstom Lint 41 (oba typy zapůjčené od Leo Express). V přechodném provozu do ledna 2022 jednotky 845, poté už jen vozy Stadler GTW (11 vozidel)

Provozní soubor C (závislá trakce) = linka Os Přerov – Břeclav  doba trvání 2019 – 2023 (4 roky s opcí až +6 let) kraj jedná dál s Českými drahami. Celkem 1,023 milionu vlakokilometrů ročně. ČD nabízí soupravu složenou z lokomotivy řady 362 + 2 vložené vozy Btee + řídící vůz řady 961, tzv. souprava „Sysel“, 5 vratných souprav

Provozní soubor D – Tratě 281, 303 a 305 ve variantě na 6 a 10 let, se zahájením provozu 15.12.2019. V relaci Kojetín – Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm jsou provozovány vozidla „Regioshark“ (celkem 6 jednotek), které dopravce ČD pořídil v rámci evropského dotačního programu ROP.  Vzhledem k vysoké ceně, kterou stávající dopravce ČD za provozní soubor D nabízí, kraj zvažuje nabídky  alternativních dopravců.

Ostatní výkony na trati 280 Olomouc / Přerov – Vsetín, které by měla pokrýt mezikrajská smlouva s Olomouckým krajem a na trati 340, kryté mezikrajskou smlouvou s Jihomoravským krajem. Celkem 1,101 vlakokilometrů ročně

Cílové změny v jízdních řádech

280 Hranice – Horní Lideč

Na trati budou provozovány 2 linky:
1. (Olomouc -) Hranice – Vsetín, Os / Sp vlaky s celodenním a celotýdenním provozem; v úseku Hranice – Valašské Meziříčí v rozsahu podle dohody s Olomouckým krajem; v zásadě stávající podoba s mírným rozšířením provozu a s minutovými úpravami pro zlepšení přestupních vazeb v uzlu Valašské Meziříčí v minutě 30; v úseku Valašské Meziříčí – Vsetín v zásadě celodenní hodinový interval
2. Rožnov pod Radhoštěm – Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč – Bylnice; Os vlaky v úseku Vsetín – Bylnice celodenní celotýdenní provoz, hodinový takt ve špičkách pracovních dnů, jinak 2-hodinový; úsek Rožnov – Vsetín pouze ve špičkách pracovních dnů
– k trvalému projíždění je z důvodu minimální pravidelné frekvence navržena zastávka Lidečko

281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm
Na trati budou provozovány 2 linky:
1. Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí – Rožnov p.R., Os vlaky s celodenním a celotýdenním provozem; na trať bude primárně soustředěn provoz vozidel 844 v rámci zajištění udržitelnosti provozu dotovaných vozidel
2. Rožnov p.R. – Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč – Bylnice, Os vlaky v úseku Rožnov p.R. – Valašské Meziříčí pouze ve špičkách pracovních dnů

282 Vsetín – Velké Karlovice
linka Os vlaků orientována na uzel 30 ve Vsetíně a přípoje do/z Valašského Meziříčí; doporučen mírný nárůst dopravního výkonu

283 Horní Lideč – Bylnice
– linka Rožnov p.R. – Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč – Bylnice; Os vlaky v úseku Vsetín – Bylnice celodenní celotýdenní provoz, hodinový takt ve špičkách pracovních dnů, jinak 2-hodinový
– pokud by ve vzdálenějším výhledu došlo k obnovení přeshraničního provozu se Slovenskem na trati Bylnice – Trenčianská Teplá, je tato linka ideálním kandidátem na prodloužení Os vlaků Rožnov p.R. – Vsetín – Bylnice až do/z Trenčína

303 Kojetín – Valašské Meziříčí
Na trati budou provozovány 3 linky:
1. Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí – Rožnov p.R., Os vlaky s celodenním a celotýdenním provozem; dopravní koncept je navázán na přípoje od rychlíků v Kojetíně z Brna, dosažením uzlů ve 30 v Hulíně a ve 30 ve Valašském Meziříčí; s ohledem na napřesnou polohu uzlu Hulín je výsledný hodinový takt ve špičkách pracovních dnů tvořen reálným prokladem dvou dvouhodinových taktů s alternujícím křižováním Bystřice pod Hostýnem / Osíčko, přičemž uzel Valašské Meziříčí je dosažen ve všech případech
2. Kroměříž – Holešov, Os vlaky s celodenním a celotýdenním provozem navázaným na uzel 00 v Hulíně (resp. polohy vlaků se v úseku Kroměříž – Hulín liší ve špičkách / sedlech, podle toho, zda je/není potřebná interakce s linkou Kroměříž – Zlín)
3. Kroměříž – Zlín (- Vizovice), Sp vlaky v hodinovém intervalu pouze ve špičkách pracovních dnů

305 Kroměříž – Zborovice
– udržovací provoz v zásadě bez změn, posílení spojů v odpoledních hodinách v pracovní den

330 Přerov – Břeclav
Na trati budou provozovány 4 linky:
1. Přerov – Břeclav, Os vlaky s celodenním a celotýdenním provozem, v úseku Přerov – Staré město u Uh. Hradiště v hodinovém taktu, v úseku Staré město u Uh. Hradiště – Břeclav v zásadě v současném rozsahu
2. Přerov – Zlín, Sp vlaky, provoz pouze v přepravních špičkách pracovních dnů, ve 2-hodinovém intervalu jako částečný proklad k lince R 13 (v úseku Přerov – Otrokovice) a návoz do uzlu Hulín ve skupině 30; výhledově žádoucí prodloužení do/z Olomouce
3. Kroměříž – Zlín (- Vizovice), provoz Sp vlaků v hodinovém intervalu pouze ve špičkách pracovních dnů
4. Vizovice – Otrokovice – Staré Město – Veselí n.M. – provoz Os vlaků pouze v přepravních špičkách pracovních dnů, ve 2-hodinovém intervalu jako částečný proklad k lince R 13 (v úseku Otrokovice – Staré Město)

331 Otrokovice – Vizovice
na trati jsou navrženy 3 linky Os / Sp vlaků, přičemž bez ohledu na svou cílovou stanici (Kroměříž / Přerov / Veselí) jsou všechny provozovány ve vzájemném prokladu
1. Vizovice – Otrokovice (- Veselí n.M.) – Os vlaky provozovány celodenně celotýdenně v hodinovém taktu (z Otrokovic do Veselí pouze vybrané spoje ve špičkách pracovních dnů)
2. Vizovice – Kroměříž, Sp vlaky provozovány v hodinovém intervalu pouze ve špičkách pracovních dnů
3. Zlín – Otrokovice (- Přerov) Sp vlaky provozovány v hodinovém intervalu pouze ve špičkách pracovních dnů (v úseku Otrokovice – Přerov pouze ve 2-hodinovém taktu)

340 Brno – Uherské Hradiště
Na trati budou provozovány 3 linky:
1. Brno – Staré Město, Sp vlaky v současných polohách a v zásadě i současném rozsahu
2. Brno – Uherské Hradiště, Os vlaky v současných polohách a v zásadě i současném rozsahu
3. Veselí – Staré Město – Otrokovice – Vizovice, Os vlaky v provozu pouze v přepravních špičkách pracovních dnů, ve 2-hodinovém intervalu jako částečný proklad k lince R 13 (v úseku Otrokovice – Staré Město) a ve 2-hodinovém intervalu jako přípoj k lince R 13

341 Staré Město – Bylnice
Na trati bude provozováno 5 linek:
1. Staré Město u Uh. Hradiště – Bylnice; jako Sp vlaky v přepravních špičkách pracovního dne ve 2 hod intervalu; v sedlech jako Os vlaky pouze do Uh. Brodu a dále pokračování jako Os vlaky do Bylnice jako přípoj od R 18 (v zásadě ekvivalent současného stavu); tj. přípoj od/na R 13 ve Starém Městě u Uh. Hradiště by byl do Uherského Brodu vždy
2. Uherské Hradiště – Bylnice; Os vlaky provoz pouze v přepravních špičkách pracovních dnů, ve 2-hodinovém intervalu jako doplnění nabídky Uh. Hradiště – Bojkovice a jako částečný proklad k Sp lince v úseku Bojkovice – Bylnice
3. Uherské Hradiště – Bojkovice; Os vlaky v provozu celodenně celotýdenně, přípoje v Uh. Hradišti od Sp vlaků z Brna
4. Uherský Brod – Luhačovice; Os vlaky v provozu celodenně celotýdenně, v zásadě ekvivalent současného stavu/rozsahu, pouze s rozšířením o úsek Uherský Brod – Újezdec a s prodloužením vybraných spojů do/z Starého Města u Uh. Hradiště
5. Staré Město u Uh. Hradiště – Uherské Hradiště; Os vlaky zajišťující „chybějící“ návaznosti do uzlu Staré Město u Uh. Hradiště v minutě 30, kdy tato vazba není zajišťována Sp vlakem do/z Brna

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Pro ty, co ještě jezdí ve Zlínském kraji vlakem: zastupitelstvo bod odložilo na leden. Proti se projevili socialisté a komunisti. Pan Mišák se obává zhoršení kvality služeb, protože kraj nepožaduje nová vozidla. Když byli ve funkcích, tak jim regionovy a 810 nevadily, hlavní bylo, že penězovod fungoval. Další argument byl, že je nesprávné rozdělit kraj do 4 celků, že by v měl v celém kraji jezdit jeden dopravce. Měli bychom naše socialisty vypůjčit třeba Land Salzburg, kde mezi Freilassingem a Salzburgem jezdí čtyři dopravci, aby jim vysvětlili, že to dělají úplně špatně, že mnohem lepší je jeden dopravce, byť jezdí… Číst vice »

Soukromnik
Host
Soukromnik

Tak v první řadě nerozhoduje opozice,ale koalice.Videl jsem to live.Pokakali se hlavně koaliční zastupitelé,kteří přišli na to,že to neprohlasuji,takže poplivejte je.No a dopadne to tak,že budou i nadále jezdit celý kraj ČD, protože je postrasili a půjdou s cenou dolů. Hezký den

Zdeněk Hynek
Host
Zdeněk Hynek

Rozhoduje zastupitelstvo jako celek. Nemám potřebu na někoho plivat, stejně jako se domnívám, že nejste v pozici, abyste ostatním diskutérům přikazoval, koho mají poplivat. Pokud budou jezdit ČD s lepšími vozidly, než dnes, ať klidně jezdí. DB není zrovna vzorný dopravce a politické klima kolem nich se v Německu začíná měnit, což by mohlo mít vliv i na jejich zahraniční aktivity.

Trevor
Host
Trevor

Hlavně, že se řeší Vizovice a Luhačovice. My na rozhraní JM a ZL kraje jsme biti nejvíc. Trať 340 – poslední rozumný vlak z Brna do Hradiště 19.20/a to ještě jen přes Kunovice, takže do Hradiště 2 km pěšky/. Odjezd z Veselí nad Moravou ve 21.02. Pokud tento vlak nestihnu, můžu si vzít do Hradiště taxíka za 300,- Jestliže je trať 340 Brno – Uherské Hradiště /Staré Město u Uh.Hradiště/, proč nejezdí v celém rozsahu a taky v noci?

jack ketch
Host
jack ketch

Takže Zlínský kraj projezdí za rok skoro 800 mega za „dopravní obslužnost“ a na údržbu silnic, které potřebují úplně všichni dá 50 mega…
Nazvat to plýtvání s veřejnými penězi mi přijde jako eufemismus

Thom
Host
Thom

Jenže ta dopravní obslužnost přepraví podstatně více lidí než autíčkáři… a pochybuji, že v celém kraji se investuje 50 mega za údržbu… 50 mega nestojí ani posypová sůl pro polovinu kraje

asdfr
Host
asdfr

Kolko stoji dopravna obsluznost v zlinskom kraji Autobusova doprava zlinsky kraj od prosince 2019 – do konca roku 2028, 8 rokov. Predpokladana hodnota zakazky 10,1 miliardy Kc bez DPH. Takze rocne to mame za autobusy 1,25 miliardy Kc. https://www.kr-zlinsky.cz/kraj-posili-verejnou-dopravu-v-regionu-zastupitele-schvalili-upravu-zakazky-aktuality-15109.html Za zeleznicu platit Zlinsky kraj rocne Ceskym draha 370 mil. Momentalne chce zdvihnut objem kilometrovy nabeh o tretinu. Tak nech zo sutaze bude rocna cena 400 mil. V clanku sa hovori o 600 mil. ale cert to ber. https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-finisuje-se-soutezi-na-zeleznicni-dopravce-vlaku-vyrazne-pribude-17775/ A kolko stoji letna a zimna udrzba ciet v Zlinskom kraji. https://www.vhodne-uverejneni.cz/zakazka/letni-a-zimni-udrzba-silnic-ii-a-iii-tridy-ve-zlinskem-kraji-v-letech-2018-2022 Jedna sa o sumu 1,06 miliardy na 5 rokov. Takze… Číst vice »

asdfr
Host
asdfr

Este ked sme pri tom. Tu je odkaz na jeden clanok, kde si dal autor robotu spocitat, kolko zaplatia motoristi do statneho rozpoctu a kolko z neho dostanu naspet. Pocital to za rok 2015.
https://krabice.wordpress.com/2017/09/14/fakta-dotuje-stat-auta-nebo-auta-stat-aneb-kdo-plati-blanku%CB%9D/

Podla jeho vypoctov, v roku 2015 prijmy statneho rozpoctu od motoristov boli 133,8 mild. Kc a vydavky na cesty v tom roku boli 63 mild. Kc. Takze do ciest sa vratila ani polovica toho, co sa od motoristov vyberie.

Souprava
Host
Souprava

Aha a proto vlaky a busy mají dle statistik tak 8+15% podílu a auta zbytek. 😀 Fakt by mě zajímalo, jak jste přišel na to, že dopravní obslužnost přepraví více lidí než auta. To t berete podle roku 1925? Veřejná doprava dnes nemá ani 1/4 podíl. A to je ještě hodně… na západě často nemá ani 1/5.

Matěj
Host
Matěj

A kdo by to tak přbral když v ČR jsou 4 dopravci a z toho 2 jezdí jen dálkové tratě a 1 nemá dostatek vlaků 😂😂 zbývají jen ČD

Tomáš
Host
Tomáš

Taktéž doufám, že zlínský kraj má požadacek na nové soupravy a nedá zakázku českým drahám s jejich EJ 460. Je to obrovská ostuda i v součastnosti, když ze slovenska přijede moderní nízkopodlažní Elefant a pak lidé musí přesednout do špinavého vlaku na pokraji životnosti. Pokud by ale drahy nasadili nové nízkopidlažní jednotky nejen, že by se cestovalo pohodlněji, ale zkrátil by se čas dojezdu. U Sp které jezdí mezi Olomoucí – Vsetínem/Střelnou je toto už nutnost. Příjde mi zbytečné, aby vlaky zastavovaly na každé zastavce kde nikdo nevystupuje a ani nenastupuje. Takto by si lidé mohli zmačknout tlačítko pro výstup… Číst vice »

Michal
Host
Michal

city elefanty někde zastavují na znamení?

Aleš Vybíral
Host
Aleš Vybíral

V Ostravském S3 když jezdí jako náhrady za RegioPantery, tak zastavují na znamení.

petr.r
Host
petr.r

sharky taky zastavují na znamení i trolejbusy ve zlíně.

Thom
Host
Thom

Ze Slovenska možná občas přijede něco zdánlivě modernějšího, realita je na Slovensku však velmi podobná té české…

Jan Semela
Host
Jan Semela

A to se někomu vyplatí pořizovat nové soupravy na 4 roky?

dědek
Host
dědek

Já si myslím, že by v zadání měl být automatický požadavek: Nové soupravy. Jestli že chtějí zlepšit kvalitu cestování, tak to něco stojí a ne preferovat nejnižší cenu za ojetiny. Ale zřejmě místní úředníci se domnívají, že lze lacino získat úroveň cestování i se šrotem. Je to jako by požadovali do nemocnic staré bazarové přístroje,kvalita nekvalita, hlavně že je to levné.

Kirschner
Host
Kirschner

Takto se domnívají i státní ouřadové. Hlavním cca 90% kritériem je cena. Těch zbylých deset procent je radost, že to nemají ČD. Ale psssst, to se zde neříká.

Patrik
Host
Patrik

Otázka je, proč by měli státní úředníci chtít dražšího dopravce s dražším jízdným? Aby lidem pustili žilou a mohli se tam vozit zadarmo režisti? Tak to asi né…

Jiri
Host
Jiri

Patriku, ty rezikari ti leží hodně v žaludku. Závist je mocná. Se divím, že ti nevadí poslanecká kantýna a jiný urednicky benefity. Ty jsi asi hodně ukrivdenej úřednicek …

Patrik
Host
Patrik

Tak především jsme spolu husy nepásli, Jirko! A režijky (nikoliv řeziky) nezávidím, za pár let stejně k ničemu nebudou.

Thom
Host
Thom

Mám obavy, že budou, páč pokud byste ráčil vědět, režijek je asi 200 000… kolik z nich jsou pro ČD? desetina?

Thom
Host
Thom

Poslanecká kantýna nevadí hlavně 4% voličů, co volí Kalóska a další drobotinu

Thom
Host
Thom

Vy jste fakt s těma režistama už trapní… kolik je na Zlínsku režistů? 1% všech přepravených? Možná považujete za režistu každého, kdo neukazuje papírovou jízdenku, tak to pak jo… A mimochodem, drtivá většina „režistů“ nejsou zaměstnanci ČD, ale jiných společností, státních orgánů atd. atd. … Je to jako byste poslance nazýval režistou.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Poslanec ve vlaku ?? To je které pokračování Star Wars ??

Zdeněk
Host
Zdeněk

3x jsem potkal Klašku (KDU) ve vlaku z Prahy do Brna a jednou Seďu (ČSSD).

Kuba
Host
Kuba

To Btee je doufám překlep, i kdybych sečetl Btee285 a Btee289, tak by to na počet sotva vyšlo.
Valašské Meziříčí – Vsetín ve špičkách dohromady půlhodina (dvě linky po hodině)?

Luke
Host
Luke

Tipoval bych buď setrvání Bdmtee a nebo výměnu za Bdtee276 – snad autor článku upřesní 🙂

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

ČD za rok přijdou o linku Brno-Bohumín. Tím se uvolní kupa vozů Bee, tipuju, že se část přesune na Brno-Šumperk-Jeseník. A z této linky se uvolní Bdtee276, které vystačí na provoz Přerov-Břeclav.

Pibik
Host
Pibik

Ještě to Dečko by mohli ČD vzít, jinak za soukromníka velka spokojenost, turisticko-lázeňská města si nezaslouží šrot ČD..

Jdkdk
Host
Jdkdk

A určitě tam žiješ abys něco takového mohl tvrdit.

Jan Semela
Host
Jan Semela

Já jo a 810 tady několik let odmítá i kraj, takže cokoliv bude lepší. A jelikož ČD tady stejně nechtěli jezdit, tak tu budou DB

Pavel
Host
Pavel

Já tam teda žiji. Do Luhačovic z Újezdce kdysi jezdila Regionova, teď to vyměnili za 810. Z Uh. Hradiště do Bojkovic jezdí Regionova, ve špičce s připojenými vozy 010. Jediné kvalitnější vlaky jsou rychlíky Praha – Olomouc – Luhačovice linky R18, kde jezdí exrakouské vagóny a pak Regioshark na večerní rotaci Staré Město – Uherský Brod.

Michal
Host
Michal

Ad Luhačovice: Otázka je, zda by kvalitnější (ale tím pádem i kapacitnější) vozidlo našlo více pasažérů nebo by jezdilo stejně lidí a platby by stouply…

Jan Semela
Host
Jan Semela

No a před ní zas 810, 842, 850, 830, ale to už jsem v polovině 80 let

Pravidelný cestující
Host
Pravidelný cestující

Omyl, ex-rakouské Bmz od nového GVD do Luhačovic nejezdí. Kmenová souprava má jiné složení, pár Bmz je psaných na posily jen do STM…

Patrik
Host
Patrik

Ono to k tomu asi směřuje, ČD mají díky kraji nová vozidla a teď nevědí, co by za ně po kraji chtěli. Naštěstí už se kraje poučili a do budoucna si budou vozidla z dotací pořizovat pro sebe a hledat pouze dopravce, tak se nebude opakovat, že je bude státní moloch držet pod krkem.

Bery
Host
Bery

Pekna ptakovina. Prave turisticko-lazenska mesta potrebuji celositove jizdne a jak je z textu videt, tak urednici kraje diky sve tupe omezenosti jeste neprisli na to, ze koleje vedou i za hranice kraje. 😛

Patrik
Host
Patrik

Celosíťové jízdné je věc ministerstva, tak tam si běžte stěžovat. Proč by kraj kvůlitomu měl platit dražšího dopravce.

Coudy
Host
Coudy

Kilometrický tarif neurčují ČD

Patrik
Host
Patrik

Obyčejné jízdné ČD dle tarifu ČD Tr 10 (mmch o cca 20% dražší než obyčejné jízdné GWTR) neurčují ČD? A kdopak vám to nablábolil?

Coudy
Host
Coudy
Patrik
Host
Patrik

Až na to, že to pouze vydávají, ale nikde se tam nedočteme, že výši obyčejného jízdného vnucuje ČD ministerstvo a že je nutí každoročně zdražovat

petr.r
Host
petr.r

a proč by zlínáci měli pořád dotovat pragocentralismus? Podívejte se kolik zaplatí zlínák za cestu přes dvě dědiny a kolik pražák do tych luhačovic.

Coudy
Host
Coudy

Jaký pragocentralismus?
Dan Ťok (* 4. března 1959 Uherské Hradiště)
Uherské Hradiště je město ve Zlínském kraji.

petr.r
Host
petr.r

já jsem psal něco o ťokovi?

Coudy
Host
Coudy

ne ale o pragocentrismu… tak jen abyste věděl kdo to v té Praze řídí…

Thom
Host
Thom

Primátor Hřib Satan nar. Slavičín – Zlínský kraj)))

Bery
Host
Bery

Prazaky jsem tim vubec nemyslel. To je nejaka paranoia ?

Thom
Host
Thom

asi stejná jako režisti…

Thom
Host
Thom

Já mám obavy, že spoje Luhačovice – Pha, Ostrava – Pha, Žilina – Pha, Břeclav – Pha opravdu nejsou primárně určeny pro Pražáky… není to nic jiného, než návoz Moraváků za prací a studiem do Prahy.

kix
Host
kix

riziko tržeb plně na straně kraje? a jeje.. takže dopravce na to bude moc kálet z vysoka, protože mu bude putna jestli vozí vzduch nebo zaplněný vlak..

Flatt1
Host
Flatt1

Přesně pro tohle je současný systém liberalizace osobní dopravy naprostý omyl a blábol. Nelze jezdit v současné době komerčně a vydělávat. To z podstaty prostě nelze. Náklady na jeden vlak jsou větší než příjmy .Tečka.Takže ve výsledku se soutěží jen délka a barva sukně vlakušek… A aby se ušetřilo několik milionů korun, zlikvidujeme za několik miliard vlastního celosíťového dopravce a dosadíme dceru jiného ( tentokrát německého, ale to je jedno, my jsme to schopni dát i hotentotům) státního dopravce . My jsme fakt idioti, tenhle národ…

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

To máš naprostou pravdu,je vidět že ti pánové od stolu o tom ví velmi málo.Aspoň kdyby se přišli podívat na jednu třeba měsíční výluku, jak to tam vypadá. Aby něco o tom provoze věděli a samozřejmě budou ti dopravci mít ty samé krámy akorát to bude mít wifi a dostanete trochu vody zadarmo. A co tak zajištění vlaku na dálkový stop.Co kdyby náhodou? Určitě jim při tom blázinci taky nějaký fíra projede návěstidlo i s těma lidma.To že tam jsou staré 810,to má ekonomické důvody.to jezdí skoro zadarmo.Státní korytka prodavají státní firmu,bohužel.To není liberizace ,to jest aby se Jančura ,Leo… Číst vice »

Jiri
Host
Jiri

Pokud chce státní sektor na kolejích dceru DB, tak bych zvážil, zda nestojí za úvahu prodat celou republiku. Budeme další spolkové země. Nebudeme potřebovat tisíce zbytečných úředníků, poslance, senátory. Prebereme fungující zákony a konečně začne růst i kupní síla obyčejných pracujících. Když liberalizace, tak zacněme v nevydelecnym sektoru zbytečných státních zaměstnanců. Tam je ta černá díra.

Netris
Host
Netris

Kdyby o nás Německo stálo, tak bych do Spolkové republiky podal přihlášku hned zítra.

Souprava
Host
Souprava

Tohle by šlo nazvat kolaborací.

Jan Sova
Host
Jan Sova

A kdo si myslíte že ty zbytečné státní zaměstnance nabírá ?? No vaše volená elita, oni si tam sami nesednou na ty křesla…. Podejte přes politickou stranu návrh zákona, který bude legislativně průchodný a ušetří úřednická místa, pak se na to můžeme podívat. Plácání, kolik jich je navíc za stavu, kdy Babiš a spol. vymýšlí další nesmyslné zákony, rozdává slevy, je dost nedůsledná metoda měření výkonnosti státu.

David
Host
David

A nebyl by tedy k dispozici návrh jízdního řádu 2020, aby to bylo trochu přehlednější?

petr.r
Host
petr.r

spíš podrobný řazení vlaků, jestli na 305 nechají 810, tak ten takt nemusí zvyšovat. Nechme se překvapit co bude v pondělí na jednání.

orky
Host
orky

Přesně tak. Jeden odstavec s návrhem jízdních řádů by byl přehlednější než snaha rozplést složitý uzel linek. Řada krajů dělá výběrová řízení, či jednodušší tržní konzultace, ale návrhy jízdních řádů pro věřejnost zpravidla nejsou, ale existovat musí. V Ústeckém kraji jsem neobjevil JŘ nikde, v pardubickém u tratí 024/5 taky ne, ve zlínském se dají najít u některých obcí (podařilo se mi najít tratě 280+283, 281, 303, 341 a část 340 (Veselí-Staré Město), zpravidla však nejasného stáří.

petr.r
Host
petr.r

tož ten kroměříž-zlín(vizovice budou jezdit regionovy místo sharku? A na ten valmez jak čd můžou být drahý, když mají sharka zadarmo. Mně se pění krev jak čtu slovo čd.

Luke
Host
Luke

Zadarmo?

Patrik
Host
Patrik

Přesně tak, díky přičinění kraje mají nová vozidla skoro zadarmo a teď se snaží kraj držet pod krkem. Holt příště dotovaná vozidla jedině do vlastnictví kraje, aby se takhle žádný dopravce nemohl chovat.

Luke
Host
Luke

Zjistěte si fakta, než napíšete absolutní bláboly. Regiosharky pro Zlínský kraj stály ČD 230 milionů z vlastních prostředků. Dotace ROP Střední Morava pokryly zbylých 40 %. Náklady na trakci a servis jsou taky na jiné úrovni, než třeba v případě Regionov. Takže ono to tak úplně zadarmo asi nebude, že…

petr.r
Host
petr.r

jéé prominte, já jsem zapomněl, že čd mají vlastní prostředky které dostaly asi z afriky a co je nám do toho, že před dvouma rokama jim praskla hadice na cucání wc ze sharku, když předtím cucaly odpadní vodu z regionovy, ale pracovník to svali vše na sharka a kraj, že?

petr.r
Host
petr.r

luke- zapomněl jsi dodat, že k dotacím ještě byly peníze z veřejných zdrojů, my zištujeme fakta a ještě zjistíme, že čd vykazovaly na udržbu sharků i udržbu na railjety……

Flatt1
Host
Flatt1

Za to, vy komiku, si asi myslíte, že Arriva, RegioJet nebo Leo jezdí za své peníze…chacha. NEEXISTUJE NEDOTOVANÁ osobní doprava na železnici. Buď jezdí v závazku nebo ji , podobně jako teď Leo a Jančuru, zachraňují dotace za studenty a důchodce cca půl miliardy měsíčně. Vy jste skutečně kulturní vložka tohoto serveru. Většího lunatika by tady člověk nepohledal..

petr.r
Host
petr.r

flatt1- tady je diskuze o sharku, kolik jich má RJ a leo? něco mně tady uniklo pane dokonalí a odpovídejte kolik té udržby se přelilo na to pendolíno? Nebo vy neděláte v dopravě a neznáte co se v opravárenství děje, ještě, že nemáme nákladní vozy s kotoučovýma brzdama.haha.

Bery
Host
Bery

A my jsme kdo ? My jsme mafie ? 😀

Bery
Host
Bery

Pekne hloupy napad… Kdyz pominu to, ze by si kraj nejdriv musel zaplatit 100% ceny, tak vseobecne plati, ze urednici a politici jsou ti nejhorsi hospodari. To by to dopadlo…

Patrik
Host
Patrik

Tak v tom případě je třeba veškeré výkony přidělit efektivním soukromým dopravcům a neefektivní státní moloch řízený úředníky zprivatizovat.

Bery
Host
Bery

Neznam efektivniho soukr. dopravce. Prozatim zde byla jen videt snaha o privatizaci zisku a socializaci ztrat. Viz napr. snaha najednou presunout ztratove cinnosti, ktere dnes zajistuji CD pod SZDC, aby to pro soukromnika nebyla financni zatez (u CD to nevadilo). Na SZDC to zvladnou, protoze se to zadotuje jinou cestou a jeste se budeme placat po ramenou, jak nam to vyslo a soukromnici jsou efektivni… Inu privatizace po cesku.

petr.r
Host
petr.r

kraj si zřídí s.r.očko, třeba zlínská doprava a pozná, že čd okradl i kraj a stát. Jen šotouši by to mohli vystopovat pohyb té techniky.

Thom
Host
Thom

?

Michal
Host
Michal

To byste čuměl kolik provoz sharka stojí dělám u toho, no jo diskuse, kecalů plno ale nikdo neví jak to je dooprady…

petr.r
Host
petr.r

a co kdyby ste začal šetřit nebo jste za to placený? Tak zrušíme sharka a dovezeme do zlínskýho kraje regionovy. Nejdříve auditora na vás.

Thom
Host
Thom

Tak tolik nehul a nebudeš mít napěněnou krev… kdoví z čeho to máš!

Partneři



CSCARGO
RSD