O provoz vlaků na jihu Čech má vedle Českých drah zájem i Leo Express
Motorové vozy Alstom Lint. Foto: Leo Express
Jihočeskému kraji se začínají rýsovat dopravci, kteří budou od příštího jízdního řádu zajišťovat regionální železniční linky. Po neúspěchu soutěží se
Když jsme u toho. LE dotáhnul 14 Lintů.
Přitom dle https://zdopravy.cz/zlinsky-kraj-pred-zeleznicni-revoluci-jak-se-ma-promenit-provoz-od-pristiho-prosince-20972/ má ve zlínském kraji Arriva jezdit s 10 kusy a v Pardubickém kraji má LE potřebu 5+1 kus. Už tak mu dva chybí… no a do toho ten Jihočeský kraj. 🙂
Aneb nikdo jiný vám nemůže splnit to, co my jsme ochotni vám naslibovat. A na to JČ kraj slyší nejlépe, chjo.
Byl jsem ten, kdo měl tu drzost ty motoracky převážet z Bad Schandau do Hranic. To co se převáželo před svatkama byla první várka strojů, nemusíte se obávat, že motoráky nemají, v brzké době dojde k převozu další ucelené soupravy vozů.
Možná nejsem dostatečně obeznámen, nebo mi něco uniká, ale z jakého důvodu je v JčK u 4. souboru linek „z logiky věci přímé zadání a to JHMD“? Já si vždycky myslel, že se jedná o dráhu regionální, spadající pod Zákon o drahách a s tím se všemi legislativními možnostmi a podmínkami, které uvedený zákon stanovuje. Je mi tedy záhadou, když byli schopni vypsat Bechyňku, proč nejsou schopni vypsat soutěž na úzkokolejky? JHMD, jako provozovatel dráhy, je přece ze zákona povinen zajistit nediskriminační přístup na dráhu všem dopravcům, kteří splní literu zákona a příslušného prohlášení o dráze. Z této optiky, jak… Číst vice »
Ondra: Protože JHMD asi dobře sype a pro ostatní dopravce by byl problém za 9 měsíců sehnat vozidla.
No ano. Zpětný tok peněz je určujícím faktorem veškerého dění v rozpočtové položce „veřejná doprava“ JČ kraje. Mimochodem je to po zdravotnictví druhá nejvyšší položka – takže převod přes prachpodivné, skryté, majitele Skupiny Jihotrans je velikou výzvou. Ve zdravotnictví se povedlo malinkou (účelovou) část prokázat a zveřejnit, v oblasti dopravy je podobná blamáž na spadnutí.
Diskutér Obtloustlý Travolta je stejný člověk, který píše na K-Report pod přezdívkou DHaK a pomlouvá a uráží všechny kolem. Důvodem jeho nenávisti je neplatnost režijek ve vlacích GWTR.
Nedávno byl tento člověk odhalen. Údajně je to Petr Hanzal, člen výboru základní organizace Federace strojvůdců v Českých Budějovicích. Nejspíš právě jeho lži a pomluvy způsobily nepřátelství mezi FSČR a GWTR.
Možná máte pravdu, ale pokud si za takovým závažným tvrzením stojíte, tak by jste to měl podepsat vlastním jménem.
Tak v tom případě může obtloustlý Travolta cestovat pouze k Lipenské hrázi, za to však olezlou soupravou plesnivé patro+BDs, která ale splňuje úplně všechno, protože je na ní to správné logo a platí tam režijka.
Tak v Usteckem kraji je to nejvyssi polozka. Z rozpoctu Usteckeho kraje je urcena na dopravu castka 4 miliardy korun a to na zajisteni verejne dopravy a opravu silnic pro rok 2019. Jihocesky kraj investuje zavratne castky do zdravotnictvi, napr. v Budejcich se budou stavet nove operacni saly a dalsi investice pujdou do vsech nemocnic napric krajem, proto Jihocesky kraj ma jedny z nejlepsich nemocnic a kvalita pece je tak na vysoke urovni, ze zdejsi nemocnice jsou kazdym rokem na prvnich mistech v zebricku kvality poskytovanych sluzeb. Zalezi tedy na tom co krajsti politici chteji uprednostnit. Pokud bych neco kritizoval… Číst vice »
A nepřispívají třeba na to zdravotnictví nějak i rakouští klienti, pro něž ošetřování v ČR musí být o dost levnější než u nich doma? Zdravotnická zařízení odpovídající vybavením období socializmu by je přitom jistě nepřilákala.
To tim neni. Rakusaci jezdi tak max. jen za zubari do prihranici, napr. do Vyssiho Brodu. Ostresovani v nemocnich je v Rakousku pro rakouske obcany hrazeno ze zdravotniho pojisteni, tak proc by jezdili do ceskych nemocnic a platili to ze sveho? Navic pokud by byl ci bude osetrovan rakousky obcan v ceske nemocnici proplati osetreni rakouska pojistovna podle ceskeho sazebniku. Jedine co se plati v rakouske nemocnici je stravne a nadstandardni pokoje. Penize
U trati (Most -) Obrnice – Cizkovice (-Lovosice) vam nevadi, ze to Ustecky kraj take priklepl rovnou AZD od prosince 2019?
Asi to Chrdle nabídl sám a za takových podmínek, za kterých by to nikdo jiný stejně „nedal“ – a ÚK sám by tam z vlastní vůle asi jinou než turistickou dopravu neorganizoval.
Kdyby jen t Obrnice – Cizkovice, ale třeba skoro celý Středočeský kraj se strká bez soutěže ČD a to je teprve ranec peněz kamarádům.
Tohle by se už mělo léčit. Nebo zkuste nějakého zaříkavače.
Černozlatý má dluhy na úrovni zlomku dluhů ČD.
ČD byly několikrát oddluženy, naposled 2003 a dnes? I přes několik dosypů bokem (za tratě, nádraží, první nástupiště, druhý nástupiště, venkovní toalety z dob Rakousko-Uherska a nevim co všechno) opět dluží desítky miliard. Takovou sekyru, jako mají ČD u nás nemá nikdo. A dopravci, který dluží takové prachy byste dal nějakou zakázku?
Směrodatný ukazatel by byl dluh v přepočtu na nějakou užitnou hodnotu nových vozidel…absolutní hodnota dluhu je totiž zcela nevypovídající. Je zcela jasné, že dopravce s 5 novými jednotkami nebude mít dluh desítky miliard.
Tak „užitná hodnota nových vozidel“ v majetku ČD moc vysoká nebude, protože buď si je pronajali, nebo dali do zastavárny jako 750.7.
Píšete nesmysly. Jak je kdo zadlužený nejlépe ilustruje to, jestli mu chce ještě někdo půjčit a za kolik. Zatímco u ČD se banky předhánějí a půjčují jim za 2% tak LEO už půjčují peníze pouze lichvaři za 9%. To svědčí o všem.
A vy přímo plácáte nesmysly. Kde jste přišel na to, že o ČD se banky předhánějí, když dluží kam se podívaj a ještě si půjčují na výplaty?
Tím, že mají od Moody rating Baa2 (po americku BBB), což je ještě v investičním pásmu a dluhopis ČD tak mohou držet např. investiční fondy obchodované na burze.
Leo express nemá rating žádný a úrok za jejich dluhopisu je skutečně několikanásobný oproti ČD.
Radek Janata: ČD mají rating BBB hlavně ze dvou důvodů, jejich majitelem a tedy i ručitelem je stát a relativně velké množství majetku okolo (CD Cargo, Telematika, VUZ, pozemky a nemovitosti).
Na druhou stranu Energeticko průmyslový holding a jeho subholdingove firmy cca před pěti či sedmi lety emitovali dluhopisy s ročním úrokem 7 % a v současné době tuším i za 1,69 %. Takže vše má nějaký vývoj a pokud se podaří LE uplatnit Stadlery a Linty v dotované dopravě, může při refinancovani či následném rozvoji významně nižší úroky.
Chtelo by to omyvat prirozeni….vsak vite…
ČD je státní akciovka. Když něco posere, on to daňový poplatník vše zaplatí.
Tož tadyk zas řešite cipoviny. Na evropskym trhu je ojetin habakuk. Ale pokud nemám v ruce podepsanej kontrakt, nemá smysl cokoliv vytahovat. Jen by se zbytečně odkrývaly karty a třely vášně. Mě osobně je šumák, jestli jezdí modrej nebo růžovej. Já, jako zákazník chci slušnej interval a přesnost. Taky ocením nízkopodlažnost, klimatizaci a první třídu. To jsou ovšem prvky, ktery má na starosti kraj, jako objednavatel. Dopravce má splnit to, co si kraj objedná. Kraj má objednat to, co si přejí občané resp. voliči. Že dovčil vláda a kraje dělaly hov.o a teď se škrabou na místě, kde měly varlata,… Číst vice »
A když LEO posílal jednotky na polonizaci, tak denně nevyjelo několik spojů! Opravdu „spolehlivej“ dopravce. Jak to zde už někdo v tomto duchu napsal : ať se o ně postará jiný dopravce!!!
byla tam výluka.
„Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.“ – Znamená tato věta, že mimo řádných soutěží existují i soutěže neřádné? Nebo to naopak má zdůraznit fakt, že kraj postupoval při soutěži mimořádně pečlivě a s péčí řádného hospodáře aby poslední nevěřící Tomáš pochopil, že fakt neexistence požadavků kraje na vozidlové části zabzař (a jiných podružných, avšak permanentně porušovaných ustanovení smlouvy) opravdu, ale skutečně nic neznamenal? Jedna nehoda a jedna mediálně přiznaná mimořádka jsou tedy náhody, stávající se maximálně jednou, ne, vlastně dvakráte za 15 let:)
Ne, je tim nejspise mysleno, ze se neslo cestou poptavkoveho rizeni.
Obtloustlý Travolta: Kraj jako zadavatel vůbec nemá řešit vybavení vozidel zabzař. Je mu stačí, když zadá, že vozidlo je řádně schváleno pro provoz na poptávané trati a tím to končí. Dokonce kraj pro plánování dopravní obslužnosti nepotřebuje odborníky, kteří rozumí různým druhům zabzař, při vyhodnocení veřejné soutěže, jim stačí papír s kulatým razítkem od Drážního úřadu, atd (který si mohou ověřit, že není padělané, pokud z něčeho takového dopravce podezříváte), kterým se dopravce prokáže, že může vozidlo nasadit. Naopak u schvalovacích orgánů nebudou odborníci, kteří rozumí potřebám pro dojíždění v Horní Plané. Zbytek jsou vaše výmysly a pokud máte podezření,… Číst vice »
Když dojde k několika ohrožením a jedné nehodě velkého rozsahu, tak by měl kraj jako zadavatel prověřit i to. Případně si sjednat někoho, kdo problematice rozumí. Nebo má, jek kvůli nasazení „GWTR za každou cenu“ přezírat a bagatelizovat i bezpečnost cestujících? Chápu, že veřejnosti naslibované naslibované „benefity“ privátního dopravce nikoho nezajímají, ovšem bezpečnost by měla! Peníze nejsou krev a poťouchlý přístup kraje leccos nazačuje ohledně priorit….
Jak jistě víte, běží vyšetřování Drážní inspekcí. Pochopitelně jsem rád, že jiní dopravci za x let neprojeli návěst Stůj.
V tom případě měly ČD ze Šumavy vymáznout již v roce 2004, když zabili prvního cestujícího, v žádném případě se nemělo čekat na další mrtvé vinou ČD.
V r. 2004 by ještě ČD nevymázli, vlna rušení spojů (i autobusových) tam začala až s příchodem roků 2009 , vrcholila v r. 13.
V případě neplnění smlouvy bývá přirozené, že se řádný hospodář zajímá, co k neslavným výsledkům vedlo, namísto přehlížení významných faktorů, které m.j. vedly k rozvázání přípojů u nejvytíženějších vlaků na Krumlov. Je zde zkrátka mnoho divných a zvláštních věcí naráz.
Co mají nehody zaviněné dopravcem ČD společného s rušením spojů? Dovoláváte se bezpečnosti, tak byste na Šumavě přece nechtěl tak nebezpečného dopravce který může za smrt mnoha cestujících.
Nekrmte trolly. Nemá smysl reagovat na lidi, kteří nerozumí psanému textu, případně reagují pouze na to, co se jim hodí.
Obtloustlý Travolta je jedna a ta samá osoba jako Chachar Budvar nebo DHaK na K-Reportu.
Samozřejmě že jsou i jiné soutěže, například KZC a jejich linka S 34 mluví za vše.
Prostě vždy to střelit nejlevnější firmě to je nejlepší řešení. Nejlépe firmě s úžasnými preferencemi o spolehlivost a hlavně firma, která nikdy neodřeknou vlak bez náhrady. Jen možná jednou budou stát daňový poplatníci na zastávce jako řidiči na D1 a možná jako v pondělí autobusů cestující na Podbořansku a Lounsku. 🙂
Jojo, takové ČD nikdy neodřekli vlak bez náhrady…
Z me zkusenosti ne,neodrekly,max v.mimoradnych pripadech-Ledovka atd.Rozhodne ne za beznych podminek,jako to dela Leosek.Cd temer vzdy poslou pri poruse nahradni soupravu,LE nema co poslat.“Jedte s jinym dopravcem,sorry jako,my na vas serem a jsme z obliga.“
Například v týdnu před Vánoci několik vlaků do Řevnic, narozdíl od LE ani cestujícím nevrátili už zaplacené jízdné.
Proč by ČD vracely jízdné, když cestující převezly za chvíli dalším vlakem – a pokud se někdo vzdal cesty, měl přece regulérní možnost si o vrácení jízdného požádat v souladu s tarifem a SPPO.
Když odmyslíme prozákaznický přístup, kdy LE vrátí jízdné sám a u ČD je třeba žádat. Tak ČD v žádném případě nevrací jízdné všem cestujícím bez rozdílu jako konkurence.
Platí podmínky, které dopravci zakotvili do svých SPPO a tarifů, a každý, kdo uzavírá přepravní smlouvu, by to měl vědět a zařídit se podle toho: mně zase třeba silně vadí, že firma „ARRIVA vlaky“ nezveřejňuje řádně (= v souladu s příslušnými právními předpisy) a v dostatečném předstihu informace o svém provozu na „ML S49“ při výlukách, ale nedělám z toho umělý „superproblém“, jako vy z odřeknutí vlaku, za nímž pár minut poté jede další (byť chápu, že se vám to nelíbí – mě by se to nelíbilo také).
Z odřeknutí vlaku tu superproblém udělali vaši soukmenovci. Tak jen upozorňuji na to, jak se v případě odřeknutí chová prozákaznicky většina dopravců a naopak nechová dopravce ČD.
Ale – a že jsem si nevšiml: „Hodně štěstí“ psal zcela obecně a nekritizoval žádné státní ani nestátní dopravce konkrétně – první, kdo začal bezdůvodně plivat jedovaté sliny na někoho konkrétního (tedy ve vašem případě samozřejmě na ČD) jste byl ovšem právě vy!
Tak si vzpomeňte na loňský rok někdy kolem června, kdy lehly na ML poslední Žabotlamy a ČD neměly týden víc než jednu Vagínu. Takže ve špičku polovina spojů nejela a to BEZ NÁHRADY.
A to nemluvím třeba o adrenalinovém dobrodružství z Plzně ve stylu, dojede Eso až do Prahy, nebo po cestě někde zdechne.
Nebo taky nemáme Eso, tak dáme na osobák Plecháč a konec ve Zdicích. Však co, za hodinu jede rychlík…
Však řádná soutěž proběhla…jen se nelíbil výsledek, tak se zrušila. Takže nejen, že nabídky jsou do podepsání smlouvy nezávazné…ono je to úplně stejné i se soutěžemi.
Takže nevím, kdo s tímto přístupem vlastně začal…vlastně výkony bez zajištění jednotkami nabízí všichni kromě ČD (RJ v Ústeckém kraji, Leo teď, atd.). A pokud si tu rozporcujeme železnici na malé dílky, může časem dojít k situaci, že jednotky navíc nebude mít ani ČD, protože mezitím ty staré prostě sešrotují pro nadbytečnost…
Kdo zna zdejsi jihoceskou dopravni politiku, uz tedy predem vi, ze to dostane ten co nabidne nejnizsi cenu….JIKORD zajima kolik ho to bude stat, zbytek je mu sumak stejne tak jako nabidka spoju. Po tom co na jeho facebookovem profilu schytal tezkou kritiku od cestujicich, ze jim nejede mezi svatky (27, 28 a 30.12) ani rano nic do prace, protoze omezil spoje v tyto dny tak, ze podle jednoho komentare jel spoj v 04:30 a dalsi az v 09:40 hod., coz je na vsedni dny, ikdyz mezi svatky opravdu sila a ze spoju je i jinak cim fal tim mene… Číst vice »
„Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.“ Tak tato věta mě dorazila. Já chápu autora, že nezná tamní poměry JIKORD – GW train a GW Bus (konsorcium JIHOTRANS), ale ja ano. Ta soutez byla jen nejspise na oko, no vzhledem k tomu, ze Krigar (majitel konsorcia Jihotrans) si tyka se Studlarem (poradce hejtmanky pro dopravu) a placaji se po ramenou jak stari znami to slo ve stylu ja na kamarada a kamarad na me… Presto se mozna zacinaji ledy hybat, jeste nedavno byl Studlar v JIKORDu, ale podle kontaktu… Číst vice »
Borovka odvolán nebyl, ale odešel sám, z blíže neupřesněných osobních důvodů. Študlar ovšem působí i nadále, jako poradce hejtmanky pro dopravu.
Ano jako poradce hejtmanky, ale jako koordinator pro zeleznicni dopravu v JIKORDu uz ne.
Nepůsobí Borovka teď někde na Moravě? Mám dojem, že jsem to jméno někde v té souvislosti viděl i tady . nebylo to náhodou v nějaké souvislosti s autobusovou dopravou?
Pokud vím, tak v soutěži byla i Arriva, prověřoval ji antimonopolní úřad a z podnětu Českých drah dlouze(téměř dva roky) i soudy. Pokud víte jistě, že byla jen na oko, můžete oficiálně konat. Jinak jsou to jen hospodské řeči.
A doplňuji fakta: GW Train nabídl v soutěži 88 Kč/vlkm, dráhy chtěly bezmála dvojnásobek.
Pane Šindelář, jako osoba asi znalá, mohl by jste zde uvéct i ten dosyp o který si GW řeklo a který je dle neofiko zdrojů z kraje již na trojnásobku nabídky ČD? Nečekám, že zde vylezete s pravdou ven, spíše zase nějaké kalení vody. Ale za částku 88,- Kč to určitě nejezdí.
Jak jistě víte, každou takovou transakci musí schvalovat Rada kraje a dodatek zveřejněn v registru smluv. O odkaz se pak jistě rád podelite.
„dovezl do České republiky patnáct motoráků Alstom Lint“
Když on jich zatím dovezl ale jen 14 🙂
máte fotodokumentaci, že jich je 14?
Tak za prvé si představte, že je skutečně mám všechny vyfotografovány při jejich přepravě a pobytu v České Třebové a za druhé, na rozdíl od Vás se pohybuji v prostředí železnice a mj. umím číst i odborný tisk, kde bylo jasně zmíněno, kdy bude patnáctá jednotka dovezena. Dokonce Vám prozradím, že v Německu je dosud jednotka 9580 0 648 285-5 / 785-4 😉
A je vidět, jak čtete zdejší příspěvky. Například i na https://zdopravy.cz/leo-express-privezl-z-nemecka-motoraky-od-transdevu-ceka-je-bohemizace-21211/ to bylo jasně zmíněno 🙂 Ale to, že Vy zejména komunikujete bez jakýchkoliv znalostí, jsme si zde již zvykli 🙂
Nevím, možná bych mohl zpětně vystrachat vlakovou dokumentaci když jsem to do Hranic z Bad Schandau vezl.
Celkem by mne zajímalo od koho a za co jsou ty mínusy?
Vypadá to, že se LE začíná v Zlínském kraji něco zadrhávat a tak se snaží ty motoráky udat za každou cenu alespoň někde jinde.
Ano,zadrhavá a řádně.
šak se to dozvíme v pondělí, že byla sněhová kalamita a rada se nedostavila na jednání a tudíž se výběrko odkládá.
Když už chcete chytračit, tak nikoliv rada, ale zastupitelstvo. A ano, budete nemile překvapen. Ostatně jsem to tady psal, kdzž vypukla ta histerie. Další překvapení čekejte na trati Bohumín-Brno. A ani ty plky tady nepomohou.Jen se usmívám a soudruh Krýzl může mazat a mazat.
tak jo, ale na radnicích je dopravní komise a ve zlínským kraji v mrakodrapu je Komise Rady Zlínského kraje pro dopravu. Můžete mně dát 3 –
včerejší dopravní výbor opět nedoporučil….A znovu opakuji, že rozhoduje zastupitelstvo, pokud rozumíte psanému textu. Tímto ukončuji debatu, s váma se nedá mluvit. Pište si co chcete, ale soukromníci jezdit nebudou.Ani státní dráhy DB.
soukromníku, musíš v lednu zaplatit dvakrát soc poj. Debatu můžeš ukončit a já dávám odkaz https://www.kr-zlinsky.cz/komise-rady-zlinskeho-kraje-pro-dopravu-cl-4089.html
Nějak jste se seknul v tvrzení.
Jinými slovy, máme 15 motoráků a hlásíme se do tolika soutěží, že pokud vyhrajeme všechny, tak nemáme čím jezdit. Metoda šrapnelu, bum a něco se ume. To je panečku seriózní jednání…
Když dělají ČD to samé u slibů s nasazení RegioSharků, tak to nevadí?
Dobrý den, proč to porovnávat s ČD? Samozřejmě obojí je špatně. Avšak první varianta je ještě horší, poněvadž zatímco první uvedený dopravce může nabídnout jen 15 (?) vlaků a dále nic (tzn. de facto se hlásí do soutěží, aniž by měl co nabídnout), vámi uvedený dopravce může nabídnout alespoň něco do zálohy, byť se bude jednat s největší pravděpodobností o ještě větší historii než nabízí první dopravce. Trochu mi to připomíná hlášku „přišel jsem s nabídkou kvalitního sexu“, ale bohužel můžu nabídnout pouze omezené množství sexu a zdaleka nemůžu uspokojit všechny – přesto se hlásím, aby se o mě vědělo.
První varianta je nepochybně horší, hlásí se dopravce, který stejně jako druhý dopravce nemá vozidel nazbyt, ale hlavně v něm pak nebude platit režimka.
Patrik, režijkový fanatik
Mně to připomíná jiného jiného umanutého odpůrce ČD, který také používá nesmyslný termín „režimka“ – možná jde jen o jednu a tutéž osobu s mnoha virtuálními identitami …
Problém je v tom, že nabídky jsou evidentně do podepsání smlouvy nezávazné. „Víte, já bych to odjezdil, ale bohužel jsem vyhrál soutěž jinde, takže na vás prdím.“ Tímhle přístupem si ten, kdo to udělá kope vlastní hrob. Představte si, že sedíte na kraji a děláte výběrko. Strávíte s tím spousty času a pak vám ten kdo vyhrál řekne „sorry jako“. Příště se budete modlit aby to vyhráli ČD, protože budete mít jistotu, že to odjezdí (ikdyž třeba ne tím, co by se vám líbilo) a vy se s tím výběrkem nebudete muset prdět znova. Přijde mi, že právě tímto směrem… Číst vice »
To je ale tím, jakým způsobem kraje „soutěží“. Kdyby soutěžily řádným způsobem s dostatečným předstihem, vypadalo by to jinak. Viz Plzeňský kraj, který alespoň vysoutěžil řádně linku P2. Takže sorry jako patří těm na krajích, co měli dost času. To, že končí smlouva za necelý rok, se ví téměř deset let.
U stávajících soutěží je jedním z problémů mj. to, že se vám kromě ČD prakticky hlásí pouze dopravci, kteří nemají momentálně s čím jezdit. Pokud chci fakt podnikat v dopravě, tak nemůžu shánět vozidla, až podle toho, jak dopadne soutěž. Navíc sehnat vlak není sehnat autobus. Problém je, že kromě Arrivy, která má jediná slušné zázemí, se hlásí samí pidi dopravci, kteří jsou rádi, když odjezdí svých pár spojů na dvou linkách v ČR. A to ještě stylem – když vypadne spoj, bóže co se stane, lidé mohou jet s ČD nebo druhý den. Pokud se chci cpát do ZDO,… Číst vice »
Shánět vozidla až podle toho, jak dopadne soutěž, je OK – nikdo si nekoupí 50 „univerzálních vlaků“ a až je bude mít na dvoře, tak se začne hlásit do soutěží. To by mu taky mohly zreznout, aniž by ujely 1 km. Ale, a to už se opakujeme, mezi vyhlášeím výsledků soutěže a začátkem provozu nesmí být rok… Elegantním řešením jsou rámcové smlouvy nebo opce, což samozřejmě vyžaduje, aby dopravce měl nějaké finanční zázemí, historii. ČD už to praktikují a zbývá jen doufat, že i ostatní hráči na českém trhu časem dozrají.
„Mít vlaky“ neznamená je nutně mít někde už stát na koleji. Ale mít v ruce garanci výrobce, že mi je do daného termínu v případě uzavření smlouvy dodá na 100 %, nebo v případě leasingu, že mi je leasingovka na dané období garantuje. Takže když slibuji více krajům, tak mám mít v ruce něco, že to garantuji všem bez ohledu na výsledek v jiném kraji.
JaJec: Problém je, ze většina výrobců ma 80 – 90 % výrobních kapacit plných na rok až dva dopředu. Takže pokud vyberete dopravce dva roky dopředu, zpravidla vám vyrobí cokoliv. Pokud máte za 11 měsíců vyjet a nemáte jeste smlouvu, máte reálně 9 měsíců na pořízení a to seženete možná něco ojetého.
Což nic nemění na tom, že pokud nejsem schopný dostát všem slibům, tak neslibuji všem všechno s tím, že se pak na někoho vykašlu.
JaJeC: Treba v tomto případě má LE možnost ziskat další jednotky, nebo Arriva nebude jejich Linty ve Zlinskem kraji potřebovat.
B je správně.
Soukromníku, ty víš něco, co my ne!
Poděl se o info.
😉
Zdravím, vyčkejte na pondělí. Pro znalé nebude překvapení, pro mazače komentů jistě ano. Já tady příspíval, ale Krýzl mazal a mazal. Mezi řádky se dalo tušit……co jsem myslel, ale Krýzl nemá dobré zdroje i když si to myslí.Překvapení budou dvě, jedno Zlín, druhé Bohumín. A třetí přijde na řadu v Ústí. Hezký večer a tvořte scénáře………Vy ne, ale jiní, člověk se pobaví.
Jaký Krýzl?
Krýzl byl šéfredaktor jedněch novin v době, kdy byla cenzůra skoro stejně silná, jako šuškají tamtamy, že je zde. „Nová vlna se starým obsahem“, kapírujete?
Soukromnik.
Ho ho hó. Novoroční překvapení. Čuju něco interesantního. Rachot lebek!?!
Pokud se mi zdvihne kvalita cestování. Proč ne.
Počkám si. Mám rád překvápka. (pokus o ironii).
😉
Už se odťokává:-) Věci veřejné aka ksčm.
soukromnik: To jsem na ty překvapení zvědav. Že by Brno – Bohumin dostalo LE pochybuji a v případě ČD by se páni na MD mohli obávat policejní razie a na tom by ještě Babis mohl nahnat potencionální voliče.
Vypadalo to že máte nějaké zaručené informace ale nějak to nedopadlo.
Tak jak jste napsal: To, že končí smlouva za necelý rok, se ví téměř deset let.
Tudíž i když by kraje vypsali soutěže nyní tak se soukromý dopravci na ty soutěže měli tedy připravovat a nasmlouvat si vlaky dopředu. Tudíž proč to svalovat na kraje když se to skoro 10 let ví?
A oni měli nějakou záruku že ty soutěže skutečně vypsány budou?
Takhle to přece nefunguje… Jak si má dopravce nasmlouvat vlaky dopředu, když neví, jestli je bude potřebovat? Dopravce může mít rámcovou smlouvu s výrobcem, ale ten stejně ten vlak nevyrobí dřív než za nějakých 18 měsíců… Správný postup je, že objednavatel v dostatečném předstihu vysoutěží dopravce a ten, protože na to má smlouvu a banky vědí, kolik bude dostávat peněz, aby mu daly úvěr, si objedná vozidla. A výrobce je vyrobí. Ale je to opravdu na 24 měsíců. Ne, že se v lednu začnu poohlížet, kdo by mi od prosince mohl jezdit? Ale třeba se to u nás také jednou… Číst vice »
A jak mají dopravci vědět, jaké vozy budou kraje chtít? Co když si zrovna kraj vymyslí, že chce šířku dveří 1700 mm, jako se to stalo v případě soutěží na Pantery?
A že ČD si objednávají vlaky aniž by pak třeba nějaký odebrali?
Kontrakt je totiž rámcový a České dráhy se v něm nechtějí zavázat k odběru jediného vlaku.
https://zdopravy.cz/necekany-zajem-o-vlaky-pro-ceske-drahy-ve-hre-o-elektricke-jednotky-je-sest-vyrobcu-17632/
Ano, kontrakt s nulovou garancí odběru je schopna podepsat pouze Škoda Transportation. Všude ve světě je u rámcové smlouvy alespoň určitý minimální odběr.
Asi nevíte co píšete…
Celkem šest výrobců předložilo Českým drahám žádost o kvalifikaci do soutěže na dodávku nových elektrických jednotek pro regionální dopravu, čtyři se hlásí do soutěže na dieselové vlaky a tři do tendru na osobní vozy.
A když je to jen dle vás pouze Škoda Transportation proč se jich přihlásilo tolik?
Vím, co píšu. Je rozdíl v žádosti o kvalifikaci a v podání nabídky.
Ale tak to mohli udělat i soukromý dopravci… ČD přeci také neví jaké soutěže vyhrají…
Hans Jurgen: Jenže pak je otázka, zda-li to výrobce stihne vyrobit (mimichodem takto může Regiojet odebrat na leasing šest Vectronu a 20 traxxu, kromě těch čtyř co má zařadit do provozu letos).
Vy se modlíte za vítězství ČD i bez toho (byť ČD taky slibují Vysočině 844 a nevědí jestli sliby, chyby dodrží, ale to je samozřejmě v pořádku), jenom asi modlitby nejsou moc vyslyšeny.
Za vítězství ČD se nemodlím. Jen tvrdím, že když vám párkrát soukromník couvne před uzavřením smlouvy, tak budete příště rád, že to vyhrál někdo, kdo necouvne, ikdyby to mělo znamenat nasazení jiných vozidel. Vy chcete aby to jezdilo.
Doporučuju si vyzkoušet práci ve státní správě, konkrétně v oblasti výběrových řízení. Těm lidem není co závidět.
Indian: Tak pokud vím, Regiojet, Arriva ani GWTR vlaky neruší více než ČD (na počet vypravenych spojů).
A pokud dělám výběrové rizeni, tak s určitým předstihem a podmínkami, které splní vice firem.
Já když vidím zadaní některých výběrových řízení ve stavebnictvi i v soukromé sféře, tak se běžně stává, že to vyhraje firma, která to preproda, subdodavatel, který udělá 80-90 % objemu prací do vyberka nejde (čas strávený okolo zakázky, osvědčení na to co si lze najmout).
Vypadá to neseriózně, ale je to jen důsledek současné situace a „pseudosoutěží“ na pár let a s krátkým termínem. Skutečná soutěž na výkony na železnici by měla být na 20 let (s podmínkou obnovy interiéru vozidel po 10 letech) s vyhlášením vítěze 3 roky před zahájením provozu, aby tento měl čas na zajištění financování, nákup vozidel, eventuální schválení, nábor personálu atd.
Přesně tak. Kraje chtějí hodně muziky a nejlépe zadarmo. Nyní se budou dělat pochybné rychlosoutěže, zadávat napřímo dopravcům, kteří nemají 11 měsíců před zahájením platnosti GVD s čím jezdit apod. Hlavní je vidina, že ušetřím pár milionů. Pak se divím, že řeším, že od pondělí nevyjede v Ústeckém kraji část autobusů.
Nejen čím,ale ani kým.Zdaleka nemají co nabídnout oproti ČD.
A co mají ČD nabídnout oproti soukromníkům resp. jiným státním dopravcům (Arriva, DLB)?
Nic, 810 prodaly do polska, žabotlamy bez náhrady sešrotovaly a když nebudou mět na dané trati čím jezdit, tak ji zruší bez náhrady.
Ještě jste nezmínil 010, kolik desítek jich dráhy sešrotovaly v Třebové. Mohlo být hafo nových 816, či regionov. Ponejprv jsem se rozčiloval, jaké je to škoda, ale přístup státu prostřednictvím ťoka k Národnímu dopravci leckomu otevřel oči. Stačí to, že liberalizace předběhla jednotný tarif. O několik délek. Jasně, prebendy napřed, cestující nikoho nezajímají. Takže si čočkovci velice sami ztěžují pozici, sami si to zavařili – nevstřícností, bigotním dogmatismem a neschopností komunikace. Dobře jim tak, pacholkům.
z 010 –> 816 asi nepřestavíte 🙁 Jinak souhlas, že ČD šrotují hodně vozidel zbytečně
Pracujte si kde chcete. PKS ČD .
Mám pocit, že příští vánoce bude zdopravy.cz velmi frekventovaný web. Řada dopravců na řadě tratí. To bude soutěž jak v Top Gearu, kde se ti tři mušketýři sázeli, komu se auto pokazí jako první.
Martin K: Co dělali koordinatori dopravy v krajích (krajské samosprávy) a MD poslední dvě volebni období?
jezdili do práce služebním vozem a kdo ne, tak pro ten vůz. Třeba ve zlínským kraji čekali prázdniny, doby dovolené, potom jsou vánoce, jarní prázdniny atd.