Dopravci Železnice

Nástup Arrivy do Zlínského kraje se odkládá, zastupitelé materiál posunuli

Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Klíčové hlasování o budoucnosti veřejné dopravy ve Zlínském kraji odložili dnes zastupitelé na leden. Materiál počítá s výrazným navýšením peněz do železnice i autobusů a příchodem nového dopravce na železnici, kritizuje hlavně opozice.

Proti velkým změnám v dopravě je i část koalice, proti byla opozice. Zastupitelé si vyžádali čas na projednání materiálu, 3. ledna ho má řešit výbor pro dopravu, 7. ledna pak mimořádné zastupitelstvo. Zlínský kraj dosud oficiálně materiál nezveřejnil.

Plán kraje počítá s výrazným navýšením železničních výkonů, současné vedení chce ze železnice vybudovat hlavní páteř celé krajské dopravy. Někteří zastupitelé kritizovali například to, že se zhorší kvalita služeb, protože kraj nepožadoval nová vozidla. Na takový problém upozornil například bývalý hejtman Stanislav Mišák, za jehož vlády se ke zlepšení kvality vozového parku neudělalo vůbec nic, naopak docházelo k další degradaci železnice.

Od roku 2020 má podle materiálu dojít k k navýšení počtu vlakokilometrů z 3,5 na 4,5 milionů vlakokilometrů. Navýšení má přinést náklady navíc zhruba 300 milionů korun, o dalších sto milionů korun mají stoupnout výdaje na autobusy. Podle Svobodných na takové navýšení kraj nemá. „Nechceme zdevastovaný kraj, kterým projíždí v hustém a pravidelném rytmu krásné prázdné vlaky a autobusy,“ uvedli v prohlášení.

Podobné hlasování čeká v úterý Pardubický kraj, kde kromě velké smlouvy s Českými drahami budou zastupitelé řešit nástup Leo Expressu na dvě tratě.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Valašák
Host
Valašák

Tak by mě zajímalo jak zastupitelé pořešili to, že vlaky od arrivy se nevlezou na 1/3 perónů v zastávkách. (Bylnice- Horní Lideč )?Maximální možná délka vlaku je 31m. Jednotky, které chcou nasadit, jsou podstatně delší. Jednotka 845 má 45m , Alstom lint 41 má 42m, Stadler GTW, který by tam měl jezdit po roce 2022 má 39 m. Jediná jednotka, která je použitelná, je Alstom lint 27 , ale těch mají pouze 3ks. Tak budou asi lidi skákat mimo peróny nebo nevím jak to je namyšleno.

petr.r
Host
petr.r

nevyjdou dveře do té delky i tym delším?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ať žije odporová regulace výkonu, ztráty jsou povolené! Tornádem navěky a nikdy jinak! Dveře se nemusejí otvírat, použijte jiné! Pořádný heavy metal? Brzdící Tornádo ječí líp než Rob Halford!
Jistě by se dalo napsat mnohé i na adresu motorového vozu řady 810 a jeho reinkarnace v podobě Regionovy. A neexistence IDS Zlínského kraje, to je snad ani slušně okomentovat nejde. Pozdě už bylo.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Co by to tedy znamenalo při přímé vlaky do Brna?

xyz
Host
xyz

„Navýšení má přinést náklady navíc zhruba 300 milionů korun, o dalších sto milionů korun mají stoupnout výdaje na autobusy. “ Takže 400 mil. Kč. To je plusmínus stejná částka, kterou ve Zlínském kraji ročně stojí kompenzace tzv. Babišovného, že. Věřím, že ti samí šetrní zastupitelé, kteří jsou proti navýšení roční úhrady za vlaky/autobusy, jsou i proti tzv. Babišovnému. 🙂

Souprava
Host
Souprava

Svobodní mají jako jediní rozum… bohužel, dneska se jen rozhazuje. 🙁

Zdeněk
Host
Zdeněk

Hm… mě se zdá životaschopný plán KDU/STAN jak zastavit vystěhovávání ze Zlínského kraje za lepším do jiných krajů (Brno,…) = rozhýbat hromadnou dopravu, zlepšit zdravotnictví.

Z hlediska pravomocí KDU/STAN dělají na kraji co můžou Za tragicky pomalé budování silnic nemůžou, bo je to pravomoc/zodpovědnost státu (t.č. Dan Ťok a Richard Brabec a Klára Dostálová)

Vendulka 75
Host
Vendulka 75

Tak těch cestujících moc ubylo,ty poslední 3 grafikony na Vláře katastrofa,ježdění od nevidím do nevidím ,vše zpožděné ,nádraží viz Uh.Brod doslova katastrofa (prý se nepočítalo s takovou dopravou),dřív jezdila kača hore,dole ze Staráku do Kunovic a z Veselí do Bylnice ke každému vlaků a byl pokoj a vše fugovalo.Pak to jezdilo St.Město -Bylnice to ještě jezdilo a pak to zprasily totálně . Ze Staraku do Hradiště,přestup Z Hradiště do Brodu,přestup,rychlíkem do Újezdce ,přestup a pak hurá na Vláru pokud bylo zpoždění ,tak jim ten osobní ujel kvůli obratu v Bylnici a chodili i pěšky a nebo mrzli 2 hodiny venku… Číst vice »

MiKi
Host
MiKi

Anebo jsme si v dopravě u výpračího koupili lahváče a dvě hodiny na lavičce chlastali 🙂 Jo, to byly zlaté časy.

Oldřich
Host
Oldřich

Prosím pana Sůru, aby vzal montérky, šel do depa pod kanál vyzoušel si drážní provoz a pak začal tady něco kvákat!!!! Kromě těch 460 což fakt už humus je totálně mimo mísu!!!!

Michal
Host
Michal

A kde vidíte pana Sůru kvákat? To jsou citace krajských zastupitelů, které jen sepsal.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Kde? Například v tvrdohlavém opakování umanutých manter v komentářích …

Pibik
Host
Pibik

Hlavní problém opozice je kritika hlavně ve vožení vzduchu, tedy v rozsahu, ono to už nyní byla vozírna vzduchu v tom kraji, Čunek nyní zešílel budovánímm pomníků svojeho ega, doprava + nemocnice. Zadlužení kraje má jít skokově z 600 mio na 1,2 mld splátek ročně. Svobodní v čele s Pajonkem dělají dusno a béčkový seladon si jen tak s mlžením zařídím a neptejte se více, nevystačí… Samozřejmě, že tento rozsah rozhazování je cesta k bankrotu, na druhou stranu jako svobodní potřebujeme exemplární případ politické idiocie, tak tedy huš huš Čunek rozhoď dluhů ještě více, více a více. 😀

Zdeněk
Host
Zdeněk

Pro Pibik… kde jste vzal čísla, která uvádíte? Loňské splátky dluhů 102.000.000 Kč. A pokud jde o zadlužení, tak po katastrofách v hospodaření zejména vinou ODS (zóna Holešov, krajské zdravotnictví s hrozící insolvencí zlínské nemocnice,…) se ČSSD/KSČ báli cokoliv pořádného dělat, takže po nich zůstal obrovský vnitřní dluh.

A pokud jde o Svobodné, tak je vcelku jedno co říkají, protože jsou hlásnou troubou Valenty, kterému radí „hrobař ODS“ Libor Lukáš = pokud by se Svobodní dostali k moci, tak budou dělat vše pro blaho Valenty a podobných lidí, kteří si namastili kapsu třebas na Holešovské zóně.

Pibik
Host
Pibik

Zvýšení výdajů, chybička se vloudila, pravda až po propadů příjmů od států to bude splátka… http://zlinskykraj.svobodni.cz/2018/12/cunkuv-hazard/ Svobodní s Valentou nemají nic společného.

Prokop
Host
Prokop

„…Stanislav Mišák, za jehož vlády se ke zlepšení kvality vozového parku neudělalo vůbec nic, naopak docházelo k další degradaci železnice.“

Pane Sůro, z čeho vychází Vaše informace, pokud to není obyčejná lež? Jistě, neudělalo se toho mnoho, ale proběhl nákup jednotek 844, modernizace vozů 842, u kterých se zábranilo aspoň zmíněné degradaci, skončilo nasazování vozů Btx (s „tramvajovými“ sedačkami), omezilo se nasazování vozů řady Bmx, i těch 810tek ubylo.
Skutečně chcete tyto kroky ozačovat jako „vůbec nic“ a „degradace železnice“?

Vlára
Host
Vlára

Bohužel, soudruzi z bývalé koalice ČSSDKSČM v minulosti NASLIBOVALI hory-doly. Dokonce i dostavbu trati 331 a samozřejmě IDS. Pro kraj a potažmo železnici udělali málo, snad jen prosazení dálkoviny na Vláře a reko Bylnice a Bojkovic(?), zmatlali stanici UB. Vždyť i ty dráty do Zlína musela nakonec posunout dopředu až stávající koalice v čele s p. Čunkem. A teď chtějí zase skanzenovat , pohrobci 🙁

Běžný Občan
Host
Běžný Občan

Dnešní cesta po Vláře. Když nepočítám Slovacky Express tak tam jezdí 810s privesakem, regionova, catry s privesakem nejaky quatro jsem tam taky videl ale dneska me dostala 714 a tři Btx. Tam i 845 bude pokrok.
Vypada to spise na nejake natlaky odjinud aby tym tohle muzeum zustalo.

petr.r
Host
petr.r

Co už.

Rosta
Host
Rosta

Tak nějak.

Michal
Host
Michal

Tak Vám přeji ať to ti němci zvládnou ve Zlínském kraji.Vím kdo je podmazaný.

PaKo
Host
PaKo

Dle autora článku je ř.844 degradace …

petr.r
Host
petr.r

kde měla jít arriva s lintama, tam jezdí shark v jakým taktu?

Partneři