O provoz vlaků na jihu Čech má vedle Českých drah zájem i Leo Express
Jihočeskému kraji se začínají rýsovat dopravci, kteří budou od příštího jízdního řádu zajišťovat regionální železniční linky. Po neúspěchu soutěží se
Jihočeskému kraji se začínají rýsovat dopravci, kteří budou od příštího jízdního řádu zajišťovat regionální železniční linky. Po neúspěchu soutěží se kraj rozhodl pro přímé zadání, termín pro podání nabídek uplynul v polovině prosince. Deníku Zdopravy.cz potvrdily bez podrobností zájem České dráhy a Leo Express.
Kraj aktuálně rozhoduje o třech souborech: elektrické a motorové trakci a trati Tábor – Bechyně, která je unikátní stejnosměrnou napájecí soustavou s napětím 1500 V. „ Podali jsme tři nabídky na všechny tři soubory,“ sdělila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
Leo Express potvrdil jednu nabídku, kterou nechce blíže komentovat. „Zároveň čekáme na výsledek jednání na Zlínsku, o čemž jsme informovali zástupce Jihočeského kraje,“ doplnil mluvčí Emil Sedlařík. Naznačil tak, že se firma Leoše Novotného uchází na jihu Čech o provoz v motorové trakci.
Ve Zlínském kraji je totiž společnost ve hře jako poskytovatel motoráků pro Arrivu. Zastupitelé Zlínského kraje ale rozhodnutí koncem loňského roku odložili, k železniční dopravní obslužnosti se chtějí vrátit v pondělí. V jižních Čechách se má dosavadním vývojem zabývat rada kraje 10. ledna. Mluvčí kraje Radek Šíma do té doby nechce žádné informace sdělovat.
Vypadá to nicméně, že jediná konkurence v podobě Leo Expressu se Českým drahám rýsuje v motorové trakci. Leo Express už dovezl do České republiky patnáct motoráků Alstom Lint, které dosud jezdily pro Transdev na tratích Harz-Elbe Express. Část z nich už má téměř jisté nasazení v Pardubickém kraji, zbytek může zamířit na východ Moravy či na jih Čech.
Jihočeský kraj předpokládá v motorové trakci výkony 1,7 milionu vlakových kilometrů ročně, smlouvu chce uzavřít na čtyři roky (do konce roku 2023) s možností prodloužení na deset let. U elektrické trakce mají výkony činit zhruba tři miliony vlakokilometrů ročně, smlouva bude rovnou na deset let. Stejně jako u Bechyňky, kde kraj požaduje elektrické vlaky. Čtvrtým jihočeským souborem jsou jindřichohradecké úzkokolejky, kde jde z logiky věci rovněž o přímé zadání, a to Jindřichohradeckým místním drahám.
Soubor šumavských lokálek už více než rok obsluhuje GW Train Regio, který jediný získal provoz v řádné soutěži.