Dopravci Železnice

Nižší DPH zabrala. Deutsche Bahn hlásí za leden růst v dálkových vlacích o 10,7 %

Jednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel Hartmann
Jednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel Hartmann

Snížení sazby DPH na dálkové vlaky v Německu přivedlo na železnici více cestujících. Deutsche Bahn zaznamenaly za leden jeden z největších nárůstů v historii: v lednu jelo dálkovými vlaky meziročně o 10,7 % více cestujících.

Lednové výsledky zveřejnily DB v tiskové zprávě. Za leden přepravily dálkové vlaky 12,2 milionu cestujících, loni v lednu 11 milionů pasažérů. „Železnice zažívá velký boom i díky tomu, že je ekologická. Zažíváme velký růst,“ řekl šéf DB Richard Lutz. Podle něj jde o dopad snížení sazby DPH z 19 % na 7 % u všech jízdenek nad 50 kilometrů. Podle Lutze se také projevují masivní investice do vozového parku.

Zájem cestujících zvýšily i lepší výsledky v dochvilnosti: v lednu jelo včas 84,3 % všech dálkových vlaků DB, což je pro firmu nejlepší výsledek od roku 2014.

Snížení sazby daně z přidané hodnoty přineslo zlevnění jízdenek o zhruba deset procent. Například nejlevnější jízdenka na dálkové spoje dosud stála 19,90 eur, nově 17,90 eur. DB nově zlevnily i například poplatky za přepravu jízdních kol. Dopravce očekává nárůst počtu cestujících o pět milionů za rok.

Snížení sazby DPH je součástí takzvaného klimatického balíčku, který minulý rok schválila německá vláda. DB po jeho schválení oznámily další velké investice do nových železničních vozidel.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Nick
Host
Petr Nick

kam se hrabou na 75%tní slevy populistů u nás ! Jsme bohatý stát

jan
Host
jan

On ten koronavirus to zas trochu upraví.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Tak někde snižují DPH na dopravu, jinde za se na pivo. Takže se budeme chlubit, o kolik u nás narostl počet alkoholiků? No ale k tématu – ten nárůst na dálkových vlacích dělá podle mě do značné míry nárůst kapacity na VRT Berlin – Munchen, nebo ne?

Alf
Host
Alf

Výsledkem bude, že vlaky od Berlína a Mnichova do Čech přivezou víc pivařů 🙂

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Nech je. Ať jezdí. 🙂

Jerry
Host
Jerry

DPH na pivo nebude mit žádný efekt…to by museli zlevnit pivovary.ale Německo funguje jinak ..tam když sníží DPH tak jízdenky zlevní .a u nás hov..

Dushan
Host
Dushan

U nás bohužel je daň započítaná do ceny, takže jakékoliv snížení daně způsobí jen zvýšení zisku pro soukromníka, ale nikdy se pozitivně neprojeví pro konečného spotřebitele. Zato zvýšení daně se projeví nárůstem ceny vždy.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Principy DPH jsou u nás stejné jako v Německu.

kakov
Host
kakov

principy možná, ale přístup těch, kteří DPH vybírají rozhodně stejný není

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

No, tak já prodávám kromě klasických knih (DPH 10%) i audioknihy (zatím DPH 21%, má se snižovat) a v momentě, kdy ta změna nastane, zlevním audioknihy na svém shopu adekvátně tomu, o kolik je snížena daň, zaokrouhleno na nejbližší pětku nebo desítku Kč.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Já myslím, že DB si toto snížení DPH prolobovaly, takže by bylo hloupé následně nezlevnit.
Zatímco za snížení DPH na pivo není žádný lobbing pivovarů, to je jednoduše Babišův populismus.

xyz
Host
xyz

V té zemi, kde populisticky snížili DPH na točené (ne lahvové) pivo, již o něco dříve snížili na nejnižší možnou sazbu i tu DPH na dopravu. Tzn. jsou i země, kde v nejnižší sazbě DPH je jak veřejná doprava, tak i to točené pivo.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

A budou ty vlaky taky prodlužovat, popř. zkracovat intervaly?

Hanzi
Host
Hanzi

Určitě, zasekají tratě přesně jako ROPID kolem Prahy. Ono to asi ani nebude tak snížením DPH jako tím jak vypadá situace na Německých dálnicích. Kdo jezdí Deutsch přes den ten ví. Stau, Stau, Stau……

Leinad
Host
Leinad

ROPID zadělává svými Os a Sp leda prd, ROPID dá svoje požadavky a je věcí předpisů SŽ jak si s požadavky poradí. Není důvod, aby Nex měl menší prioritu než Os, naopak SŽ má říct „první volnej slot pro Os 1234 je v 1 ráno, chcete ho?“
Mimochodem odjíždí snad expresy z Prahy na Kolín v minutu kterou chce dopravce?

Jan
Host
Jan

Nastudujte si prosím Ril 406, Streckenleistungsformel a Eisenbahnbetriebswissenschaftsuntersuchung, abyste věděl, jak DB přistupuje k hodnocení kvality provozu na základě následných zpoždění. Pak zjistíte, že „nacpat“ co nejvíce vlaků na trať není efektivní a ten správný způsob.

Tomáš
Host
Tomáš

a Rinderkennzeichnungs- und Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz taky?

Bivoj
Host
Bivoj

Dostali jste mě, myslel jsem, že jejich nejlepší kousek je Hotentotenpotentatentanteatentatentaetter