Dopravci Železnice

DB objednala dalších třicet rychlovlaků ICE, stát pošle firmě ročně miliardu eur navíc

Vysokorychlostní vlak ICE 4. Foto: Deutsche Bahn
Vysokorychlostní vlak ICE 4. Foto: Deutsche Bahn

Německý státní dopravce Deutsche Bahn oznámil nákup dalších třiceti vysokorychlostních jednotek ICE. Firma současně snížila díky nižší sazbě DPH ceny jízdenek. Německá vláda se zavázala, že do společnosti každý rok pošle miliardu eur navíc na posílení vlastního kapitálu.

Dalších třicet souprav má společnost převzít do konce roku 2022, kapacita rychlovlaků tak naroste o dalších 13 tisíc míst denně. Už dříve firma objednala 74 nových vysokorychlostních jednotek ICE 4. Ze stávajících 282 vysokorychlostních vlaků má dojít k navýšení jejich počtu během tří let na 386.

DB očekává, že v pátek oznámené snížení sazby DPH na jízdenky v dálkových vlacích z 19 na 7 % povede k velkému nárůstu počtu cestujících. Firma už ceny snížila, už dříve slíbili, že nižší DPH plně promítnou do cen. Nejlevnější jízdné v ICE kleslo na 13,40 eur s věrnostní kartou BahnCard, což je podle dopravce nejnižší cena od roku 1994. Bez věrnostní karty začne základní cena namísto stávajících 19,90 eur na 17,90 eur.

Německá vláda v klimatickém balíčku velmi sází na železnici jako dopravní prostředek ke snižování emisí. Součástí opatření je i navýšení vlastního kapitálu firmy ze státních zdrojů o miliardu eur ročně.

28
Diskuze

avatar
7 Komentáře
21 Reakce na komentáře
17 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
18 Autoři komentářů
ythomas_ctJiří KocurekMichal ŠtěpánTomáš ZárubaX 1 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Robert
Host
Robert

U nás by taky objednatele chtěli takovéto nové vlaky ale většinou za stávající cenu a v tom je ten problém.

Y.K.
Host
Y.K.

Kraje objednávají rychlovlaky… 🙂

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Které konkrétně ICE to mají být? Jen se tedy lehce obávám, že zejména po rozmachu silniční elektromobility se vlivem debilní Energiewende začne jezdit na dráze 80 km/h v osobce a 60 km/h náklady nebo tak něco, neboť nepředpokládám reálně uplatnitelnou novelizaci zákona zachování energie (jakkoli legislativní pokus v tom směru by mě už asi ani nepřekvapil). :-/

ythomas_ct
Host
ythomas_ct

…podle článku na RG, kde se píše o „further 30 high speed trainsets suitable for ‘at least’ 300 km/h“, jde zřejmě Velara, byť to tam explicitně napsáno není:
https://www.railwaygazette.com/policy/db-to-order-more-high-speed-trains-as-government-cuts-vat-on-fares/54627.article

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

TZ výborně! To je přesně to, co bylo diskutováno ve vedlejším článku o cenách letenek a podle reakcí na ten příspěvek diskutujícího je zjevné, že si tento fyzikální problém polovina populace buď neuvědomuje nebo si ho nechce připustit. V důsledku (ne)konání německé vlády se prostě elektrika stane nedostatkovým zbožím.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No právě. Boj s CO2 se vede tak, že je přednější odstavit jaderné elektrárny. Po 25 letech Energiwende mají stále 40 % elekřiny z fosilních zdrojů. A nejhorší je, že za nedostatek obnovitelné elektřiny v Německu můžou okolní státy, které se neřídí německým vzorem.
PS: Německo je snad jediná země v Evropě, kde v posledních 10 letech zprovoznili nový uhelný zdroj elektřiny s výkonem přesahujícm 1 GW (konktrétně 2. největší uhelku v Evropě po polském Bełchatówu)

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

A aby jim to aspoň nějak fungovalo, tak si postaví další plynovod z Ruska, ke kterému pak budou nuceni zaujmout „rozumný“ postoj i kdyby opět okupovalo celou střední Evropu. Ale to je asi jen taková náhoda, že to malinko připomíná některé nepěkné vzpomínky (těch ostatních)…

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Což o to, Německo a Rusko by byli rádi partneři. Ale to nemohou překousnout Američani, a proto do toho všeho hází klacky. Nakonec stejně Nord Stream 2 bude, byť se zpožděním, protože půjde oklikou mimo dánské teritoriální vody. A Poláci tomu svým pro-USA přístupem dávají korunu. Jednou to dopadne tak, že se US vojáci pouze přesunou ze základen v Německu, které budou nuceni opustit o kousek víc na východ do Polska. Cesta zpět do USA by byla příliš drahá.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

No právě. Poláci si nechtějí zopakovat situaci, kdy si je Rakušan a Gruzínec naporcovali. A protože jim i potom zavazeli, tak zahájili genocidu. A to se Polákům opravdu nelíbí. Ostatně komu by se něco takového líbit mělo.

A k té poslední větě: To si vážně myslíte, že US posádky jsou stále tytéž se stále toutéž technikou, takže se nidko z nich nevrátil do USA?

A.R.
Host
A.R.

A my zase nic. 😞

TPal
Host
TPal

Škoda, že nekoupili Velaro Novo.

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Pokud má DB opravdu konkurovat aerolinkám, např. na lince Berlin – München, kde na to tak nějak infrastruktura je, jsou potřeba výhradně BR 407 (Velaro D). Nepředpokládám, že Siemens bude stavět vlaky na V300+ pouze jednosystémové. Na tomto spojení se dá jet 300 km/h v úsecích Halle – Erfurt – Ebensfeld a Nürnberg – Ingolstadt. Mohlo by to být více, ale zase to není tak málo. A jet tyto úseky Vmax 250 nebo 300 už je docela rozdíl. Tam je potřeba, aby ten ultrarychlý Sprinter nejel pouze několikrát denně, ale každou hodinu a do toho v protikladu ty pomalejší zastávkové… Číst vice »

Pomalu a pomaleji
Host
Pomalu a pomaleji

U každé jiné společnosti bych vám dal za pravdu, ale ne u DB. Zkuste se projet ICE3 na trati, kde se dá jet 300 v Německu, šance že pojedete 300 je velmi malá, protože se jezdí stylem „rozjet na 250-260, dát výběh, počkat, až to sleze na 210-220 a znovu to rozjet na 250-260 atd…“

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Jen v úseku Köln – Frankfurt už mám naježděno několik tisíc kilometrů, takže neusuzuji jen z jedné náhodné jízdy. Ono je to o konstrukci GVD. Je tam nějaká průměrná rychlost, na kterou je GVD připravený a ta již (v tomto úseku) obsahuje vatu cca 5 minut. Ta vata je dost důležitá vzhledem k tomu, že na sever i na jih od této VRT se nacházejí úseky, ve kterých je riziko získání průměrného zpoždění okolo 10 minut celkem běžné (bohužel). Když vlak jede na čas, tak se koná to, co popisujete. Ale už jsem mnohokrát (30% mých cest) zažil doslova stíhací… Číst vice »

Pomalu a pomaleji
Host
Pomalu a pomaleji

Taky mám naježděno x tisíc km (ale spíš Mnichov – Berlin). Mezi Ingolstadtem a Norimberkem jsem jel 300 jen asi 3x (paradox je, že ani jednou to nebylo se zpožděním.) Mezi Erfurtem a Halle jsem asi nejvíc krát jel 300. Ale příjde mi to takové chaotické, někdy i když je zpoždění (tzn. velmi často) se jede jako by se nechumelilo a někdy, když není zpoždění, tak se mi stálo, že jsme byli v Norimberku ze směru z Berlina s 5 minutovým náskokem (což se v Německu neděje prakticky nikdy). Další věc co se mi stáva je, že tou „úspornou jízdou“… Číst vice »

Dušan
Host
Dušan

Pro zajímavost:
To, nakolik je maximální rychlost na některých vybraných úsecích VRT-tek využívána se v roce 2018 mj. zkoumalo tady:
https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR18_19/SR_HIGH_SPEED_RAIL_CS.pdf
v Příloze V – Analýza využití kapacity traťové rychlosti (strana č. 72) – a ta čísla jsou v intervalu od 29 – 63 %. LGV Est má 63% a Berlín – Mnichov pak 43%.

Panda
Host
Panda

Ale to bohužel nereflektuje jenom to, zda jezdí „úsporně“, ale také rychlostní omezení… Například v Itálii se po příchodu konkurence víceméně jezdí max. rychlostí a odráží to i JŘ, ale přesto je průměrná cestovní rychlost relativně nízká, protože dojezdy do uzlů jsou často ukrutně pomalé…

Nocni_spoje
Host
Nocni_spoje

Dle tiskovky maji objednat dodatecnych 30 rychlovlaku na 300km/h, tzn. ICE 3 Nachfolger (ICE 4 muze max. 250 km/h). K tomu bude brzy vypsano vyberko nejspise i s opci na vice vlaku. Preci jenom predpoklada Deutschland Takt mnohem vice linek s rychlosti 300 km/h.

TPal
Host
TPal

Aha, kde se mají stavět tratě na 300 km/h v Německu? 🙂

Ondřej Zaoral
Host
Ondřej Zaoral

Frankfurt am Main – Mannheim, Würzburg – Nürnberg, Hannover – Berlin
Zpráva z jara 2019 v souvislosti s Deutschland – taktem

Pomalu a pomaleji
Host
Pomalu a pomaleji

Na obrázku je ICE3 nikoliv ICE4.

Jinak komfort v ICE4 mi příjde nejhorší ze všech ICE.

R2R2
Host
R2R2

Pokud dobre chapu ICE rady, tak ICE 4 je spise nahradou ICE 1 a ICE 2 nez vylepsenim ICE 3, zli jazykove tvrdi ze se jedna o „levnou“ nahradu, neni cilem, aby to byl nejkomfortnejsi z komfortnich vlaku.

TPal
Host
TPal

ICE 3 bohužel dohání ICE 4 po rekonstrukci.

Kova
Host
Kova

Ice4 je hujda a ne rychlovlK. Dekadence na nemecky zpusob

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll