Nižší DPH zabrala. Deutsche Bahn hlásí za leden růst v dálkových vlacích o 10,7 %
Jednotka ICE 3 v Kolíně nad Rýnem. Foto: Deutsche Bahn AG / Axel Hartmann
Snížení sazby DPH na dálkové vlaky v Německu přivedlo na železnici více cestujících. Deutsche Bahn zaznamenaly za leden jeden z
kam se hrabou na 75%tní slevy populistů u nás ! Jsme bohatý stát
On ten koronavirus to zas trochu upraví.
Tak někde snižují DPH na dopravu, jinde za se na pivo. Takže se budeme chlubit, o kolik u nás narostl počet alkoholiků? No ale k tématu – ten nárůst na dálkových vlacích dělá podle mě do značné míry nárůst kapacity na VRT Berlin – Munchen, nebo ne?
Výsledkem bude, že vlaky od Berlína a Mnichova do Čech přivezou víc pivařů 🙂
Nech je. Ať jezdí. 🙂
DPH na pivo nebude mit žádný efekt…to by museli zlevnit pivovary.ale Německo funguje jinak ..tam když sníží DPH tak jízdenky zlevní .a u nás hov..
U nás bohužel je daň započítaná do ceny, takže jakékoliv snížení daně způsobí jen zvýšení zisku pro soukromníka, ale nikdy se pozitivně neprojeví pro konečného spotřebitele. Zato zvýšení daně se projeví nárůstem ceny vždy.
Principy DPH jsou u nás stejné jako v Německu.
principy možná, ale přístup těch, kteří DPH vybírají rozhodně stejný není
No, tak já prodávám kromě klasických knih (DPH 10%) i audioknihy (zatím DPH 21%, má se snižovat) a v momentě, kdy ta změna nastane, zlevním audioknihy na svém shopu adekvátně tomu, o kolik je snížena daň, zaokrouhleno na nejbližší pětku nebo desítku Kč.
Já myslím, že DB si toto snížení DPH prolobovaly, takže by bylo hloupé následně nezlevnit.
Zatímco za snížení DPH na pivo není žádný lobbing pivovarů, to je jednoduše Babišův populismus.
V té zemi, kde populisticky snížili DPH na točené (ne lahvové) pivo, již o něco dříve snížili na nejnižší možnou sazbu i tu DPH na dopravu. Tzn. jsou i země, kde v nejnižší sazbě DPH je jak veřejná doprava, tak i to točené pivo.
A budou ty vlaky taky prodlužovat, popř. zkracovat intervaly?
Určitě, zasekají tratě přesně jako ROPID kolem Prahy. Ono to asi ani nebude tak snížením DPH jako tím jak vypadá situace na Německých dálnicích. Kdo jezdí Deutsch přes den ten ví. Stau, Stau, Stau……
ROPID zadělává svými Os a Sp leda prd, ROPID dá svoje požadavky a je věcí předpisů SŽ jak si s požadavky poradí. Není důvod, aby Nex měl menší prioritu než Os, naopak SŽ má říct „první volnej slot pro Os 1234 je v 1 ráno, chcete ho?“
Mimochodem odjíždí snad expresy z Prahy na Kolín v minutu kterou chce dopravce?
Nastudujte si prosím Ril 406, Streckenleistungsformel a Eisenbahnbetriebswissenschaftsuntersuchung, abyste věděl, jak DB přistupuje k hodnocení kvality provozu na základě následných zpoždění. Pak zjistíte, že „nacpat“ co nejvíce vlaků na trať není efektivní a ten správný způsob.
a Rinderkennzeichnungs- und Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz taky?
Dostali jste mě, myslel jsem, že jejich nejlepší kousek je Hotentotenpotentatentanteatentatentaetter