V Německu začali vypínat odjezdové tabule na nástupištích, když nejede vlak

Odjezdové tabule na berlínském hlavním nádraží. Foto: Deutsche BahnOdjezdové tabule na berlínském hlavním nádraží. Foto: Deutsche Bahn

Novinku využije DB hlavně na menších nádražích.

Deutsche Bahn začala nově vypínat na nástupištích některých stanic odjezdové tabule, pokud se neblíží odjezd vlaku. Opatření se týká novějšího typu tabulí na zhruba 250 stanicích.

Deutsche Bahn nové opatření oznámila v tiskové zprávě, označuje ho jako „inteligentní režim úspory energie“. Dotkne se zhruba 1800 zařízení. Spotřeba má klesnout na třetinu.

Podle nového plánu se tabule samy přepnou do režimu spánku 15 minut po odjezdu vlaku, zapnou se 30 minut před odjezdem. „Režim úspory energie bude zásobován informacemi v reálném čase,“ uvedla DB. K využití dojde hlavně na nádražích s menším provozem.

Dráhy již otestovaly tento režim loni na berlínských nádražích Potsdamer Platz a Wannsee a později na dalších sto místech po celé zemi. V pilotním provozu bylo jediným ukazatelem ušetřeno kolem 720 kWh za rok ve špičce. Tabule byly vypnuté v součtu zhruba 6 hodin denně.

Podle DB současně došlo k aktualizaci software pro ovládání odjezdových tabulí. Data na nich se dosud zaokrouhlovala po pěti minutách. V praxi se tak lišily informace o zpoždění na odjezdové tabuli a v aplikacích pro cestujících. Nově se uvádí informace po minutách.

Omezování spotřeby elektrické energie je součástí plánu DB stát se do roku 2040 klimaticky neutrální společností.

Tagy DB Deutsche Bahn úspory energie
157 komentářů