Infrastruktura Silnice

Místo mostu přívoz. Ve Štětí začne velká oprava spojnice přes Labe, potrvá 15 měsíců

Most přes Labe ve Štětí. Foto: Zákupák / Wikimedia Commons
Most přes Labe ve Štětí. Foto: Zákupák / Wikimedia Commons

Obyvatele Štětí čeká od 1. dubna velké dopravní omezení, kvůli kterému se přes Labe dostanou jen přívozem , autem pak nejblíže v Roudnici nad Labem či Mělníku.

První dubnový den začne rozsáhlá rekonstrukce mostu v hodnotě téměř 200 milionů korun. Během opravy nebudou na most ani auta ani pěší, sedm měsíců ani vlaky. Očekávaný konec úplné uzavírky je 30. června 2020.

Kvůli uzavírce chystá Ústecký kraj, který je investorem opravy, chystá řadu dopravních opatření ve veřejné dopravě. Největší změnou je zavedení přívozu přes Labe, který bude v provozu od 4:20 do 23:00 v intervalu 20 minut. V pracovní dny během ranní špičky, v rozmezí od 7:20 do 7:40 hodin, budou zavedeny posilové spoje. Přívoz bude součástí tarifu Dopravy Ústeckého kraje.

V rámci uzavírky mostu ve Štětí dochází k prodloužení cestovních dob na některých relacích a  k odlišným časovým polohám některých spojů. Kompletní informace jsou na stránkách Dopravy Ústeckého kraje.

Most je ve špatném stavu, je přitom klíčový nejen pro běžnou dopravu, ale i zásobování papírny po železniční vlečce. Most za 45 let neprošel žádnou rekonstrukcí.

Zakázku na opravu získala společnost Strabag, oprava vyjde na 197 milionů korun. Ústecký kraj zaplatí 181,6 milionu korun, město Štětí 9 milionů korun, 6,5 milionů korun papírny Mondi Štětí. Vlečka by měla být v provozu už po sedmi měsících.

Mapa vedení linek veřejné dopravy ve Štětí během opravy mostu. Foto: Ústecký kraj
Mapa vedení linek veřejné dopravy ve Štětí během opravy mostu. Foto: Ústecký kraj

Účelem rekonstrukce mostu je zlepšení stavebně-technického stavu mostu, prodloužení jeho životnosti, zesílení nosné konstrukce tak, aby umožňovala přejezd těžkých vozidel společně s vlakovými soupravami na vlečce, a zlepšení podmínek pro převedení pěších a cyklistů po mostě.

Stavba zahrnuje rekonstrukci stávajícího mostu, rekonstrukci severního a jižního komunikačního napojení v předpolí Hněvice, rekonstrukci severního komunikačního napojení v předpolí Štětí, včetně doplnění chodníku a novostavbu jižního komunikačního napojení v předpolí Štětí (rampu a okružní křižovatku). Ty poslouží k odvedení automobilové dopravy jednoho jízdního pruhu stávající silnice III/26119 mimo obytnou zástavbu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
AAA
Host
AAA

Přívoz bude součástí tarifu Dopravy Ústeckého kraje

takže kdo tam chodil pěšky, bude teď rok a čtvrt platit, pokud se nechce projít přes Mělník nebo si zaplavat? Nebo je pro pěší nějaká bližší alternativa?

Alibaba
Host
Alibaba

To asi zprovozní (vysekaj křoví a opraví závady)vlečku z nádraží Štětí?

Kubrt
Host
Kubrt

Horem se bude jezdit určitě, ale mám dojem, že tu vlečku nějak udržují – před lety byla fakt zarostlá, ale teď vypadá od pohledu slušně..

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Ano, druhé vlečkové napojení ze stanice Štětí je funkční. Kdysi (před dvaceti lety) bylo zarostlé a nevyužívané, dnes je využívané občas a hlavně je plně provozní.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Plánuje se u tohoto mostu zvýšit podjezdnou výšku pro lodě na 7m? Zajímá mne to v souvislosti se zvyšováním podjezdných výšek na Vltavě u cca 10 mostů, včetně 3 zdvihacích. Most ve Štětí má totiž podjezdnou výšku 5,66m a je nejnižším místem na dolním Labi a bez jeho zvýšení je jakékoliv zvedání mostů na Vltavě jen mrhání penězi.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Když to je „pouhá“ oprava, tak asi ne: navíc by to zjevně bylo v tak relativně krátké výluce dost náročné i technicky, protože nutné úpravy nivelety kolejiště by byly mnohem rozsáhlejší i mimo vlastní most.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Soudím, že z toho plyne, že by papírna asi měla být po dobu výluky obsluhována ze žst. Štětí (na pravobřežní trati) po té části vlečky, po které se asi běžně příliš nejezdí (protože sklonové poměry, atd.) – takže „sousto pro (foto)šotouše“ …

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Představte si, že tam minimálně jednou prejížděl skrz fabriku rychlík z Hněvic do Štětí. Fakt. V první polovině 90.let.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Opravdu? Není to spíš záměna s průjezdem rychlíků po vlečce elektrárny Mělník, ke kterému několikrát došlo? Tam to jde projet elektricky a bez úvrati, což na vlečce ve Štětí nejde.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Opravdu. S dieselem a samozřejmě uvrati. Bylo to kvůli nějaké nehodě, myslím kolem roku 1992 nebo 93. Pokusím se dohledat.

ZdendaP
Host
ZdendaP

Elektrárna Mělník není napojena na tu pravobřežní trať.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Že přes elektrárnu mezi Dolními Beřkovicemi a Hněvicemi občas (při nějaké nehodě) rychlíky nouzově jezdily (jak ostatně píše i „Strojvůdce Příhoda“), to vím, ale že by někdy něco „veřejného osobního“ jelo po papírenské vlečce, to si nějak nevybavuji – i když ani vyloučit to nemohu. Ale možná tudy někdy jel aspoň nějaký „Langustovský poznávací“ výlet – tomu bych se nedivil vůbec.

Partneři