Místo mostu přívoz. Ve Štětí začne velká oprava spojnice přes Labe, potrvá 15 měsíců
Most přes Labe ve Štětí. Foto: Zákupák / Wikimedia Commons
Obyvatele Štětí čeká od 1. dubna velké dopravní omezení, kvůli kterému se přes Labe dostanou jen přívozem , autem pak
Přívoz bude součástí tarifu Dopravy Ústeckého kraje
takže kdo tam chodil pěšky, bude teď rok a čtvrt platit, pokud se nechce projít přes Mělník nebo si zaplavat? Nebo je pro pěší nějaká bližší alternativa?
To asi zprovozní (vysekaj křoví a opraví závady)vlečku z nádraží Štětí?
Horem se bude jezdit určitě, ale mám dojem, že tu vlečku nějak udržují – před lety byla fakt zarostlá, ale teď vypadá od pohledu slušně..
Ano, druhé vlečkové napojení ze stanice Štětí je funkční. Kdysi (před dvaceti lety) bylo zarostlé a nevyužívané, dnes je využívané občas a hlavně je plně provozní.
Plánuje se u tohoto mostu zvýšit podjezdnou výšku pro lodě na 7m? Zajímá mne to v souvislosti se zvyšováním podjezdných výšek na Vltavě u cca 10 mostů, včetně 3 zdvihacích. Most ve Štětí má totiž podjezdnou výšku 5,66m a je nejnižším místem na dolním Labi a bez jeho zvýšení je jakékoliv zvedání mostů na Vltavě jen mrhání penězi.
Když to je „pouhá“ oprava, tak asi ne: navíc by to zjevně bylo v tak relativně krátké výluce dost náročné i technicky, protože nutné úpravy nivelety kolejiště by byly mnohem rozsáhlejší i mimo vlastní most.
Soudím, že z toho plyne, že by papírna asi měla být po dobu výluky obsluhována ze žst. Štětí (na pravobřežní trati) po té části vlečky, po které se asi běžně příliš nejezdí (protože sklonové poměry, atd.) – takže „sousto pro (foto)šotouše“ …
Představte si, že tam minimálně jednou prejížděl skrz fabriku rychlík z Hněvic do Štětí. Fakt. V první polovině 90.let.
Opravdu? Není to spíš záměna s průjezdem rychlíků po vlečce elektrárny Mělník, ke kterému několikrát došlo? Tam to jde projet elektricky a bez úvrati, což na vlečce ve Štětí nejde.
Opravdu. S dieselem a samozřejmě uvrati. Bylo to kvůli nějaké nehodě, myslím kolem roku 1992 nebo 93. Pokusím se dohledat.
Elektrárna Mělník není napojena na tu pravobřežní trať.
Že přes elektrárnu mezi Dolními Beřkovicemi a Hněvicemi občas (při nějaké nehodě) rychlíky nouzově jezdily (jak ostatně píše i „Strojvůdce Příhoda“), to vím, ale že by někdy něco „veřejného osobního“ jelo po papírenské vlečce, to si nějak nevybavuji – i když ani vyloučit to nemohu. Ale možná tudy někdy jel aspoň nějaký „Langustovský poznávací“ výlet – tomu bych se nedivil vůbec.