Vodní doprava

4 800 Kč za hodinu. Ústecký kraj zaplatí za přívoz Šemík a Kazi třikrát více, než čekal

Most přes Labe ve Štětí. Foto: Zákupák / Wikimedia Commons
Most přes Labe ve Štětí. Foto: Zákupák / Wikimedia Commons

Každých dvacet minut má od 1. dubna pendlovat přes Labe mezi Štětím a Hněvicemi přívoz. Důvodem jeho nasazení  je 15 měsíců trvající uzavírka mostu kvůli  kompletní opravě.

Ústecký kraj náhradní lodní doprava vyjde ale podstatně dráž, než plánoval. Zatímco při vypsání soutěže odhadoval náklady na 11,9 milionu korun, konečná cena je 41,67 milionu korun. Vyplývá to z údajů na profilu zadavatele a v registru smluv.

Zakázku získala společnost Pražské Benátky, která v soutěži byla nakonec jediná. Firma ve svém vyjádření uvedla, že provoz vyžaduje nasazení tří směn a jde o vybudování služby „na zelené louce“. Cenu vysvětluje i tím, že si musí loď sami naprojektovat a postavit, protože trh nových převozních lodí neexistuje. „Termín, ve kterém má být poskytování služby zahájeno, je velmi napjatý,“ uvedla firma v prohlášení. Na provoz přívozu ve Štětí firma nasadí převozní loď Šemík typu plavidla Kazi a převozní loď Kazi typu plavidla Kazi.

Mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková potvrdila, že kvůli vysoké ceně na kraji uvažovali o tom, že zakázku zruší. „Nakonec se ale rada přiklonila k tomu přívoz objednat vzhledem k nedostatku času a nutnosti zajištění náhradní dopravy v místě. Rozpočet odboru dopravy bude muset být navýšen, plánovaná rozpočtová opatření s tím počítají,“ dodala Fraňková.

Pražské Benátky mají na Labe nasadit přívoz, který pojme 40 cestujících. Jezdit bude 16 hodin denně. Plavidlo by mělo odvézt 40 cestujících. Plout má od 4:20 do 23:00 hodin v intervalu 20 minut.

Velká rekonstrukce mostu vyjde na 197 milionů korun. Během opravy nebude most přístupný autům ani pěším, prvních sedm měsíců ani vlakům na vlečku do papíren. Očekávaný konec úplné uzavírky je 30. června 2020.

Mapa vedení linek veřejné dopravy ve Štětí během opravy mostu. Foto: Ústecký kraj
Mapa vedení linek veřejné dopravy ve Štětí během opravy mostu. Foto: Ústecký kraj
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jirka
Host
jirka

Kazi, jo? A co bude jezdit na přívozu Kazín na Berounce?

Romanero
Host
Romanero

Takže ten přívoz vyjde na pětinu toho mostu? To je šílený!

petr
Host
petr

Vstoupit do diskuze… no to je

petr
Host
petr

stačilo oslovit více provozovatelů a hlavně dříve, né na poslední chvíli něco soutěžit, podle mne je reálná cena okolo 12 – 15 mil se slušným ziskem. Jo, z eráru se rozdává. Peněz je obecně dostatek, akorát se s nimi špatně hospodaří. Tohle je podle mne zase malá domů. Hele, mi uděláme jako soutěž, on se nikdo nepřihlásí, to už víme, no a ty nám dáš 15 – 20 míčů nazpátek. Jo přívoz, to je zlaté dno. I Praha se dobře dojí.

jirka
Host
jirka

Kolik tak oddhadujete, že j v ČR provozovatelů lodní dopravy schopných obsloužit tu zakázku?

čecháček
Host
čecháček

Že to nezadaj tomu svýmu krajskýmu ČSAD… To by se panečku ušetřilo ještě víc! 😉

Moza14
Host
Moza14

Jojo. A takto je to u nás na severu se vším. Akorát ODS to neprošlo. Komunistům a SPD projde úplně všechno.

Ondra
Host
Ondra

Jaké podle vás by mělo být ideální řešení situace?

Kapitán Nemo
Host
Kapitán Nemo

Třeba to provozovat ponorkou Nautilus.

malej-jarda
Host
malej-jarda

Kudy jezdí auta? Předpoládám, že nějakou objížďkou.
Co kdyby místo přívozu zavedli autobusový „pendl“, který by jezdil taky tak. Nevím, neznám to tam, jen mě to napadlo jako jedno z řešení.

babilon
Host
babilon

Objížďka je dlouhá 30 km, to by bylo autobusy ještě dražší.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Fajn, autobus jezdí za nějakých 25 kč/km. Budou potřeba 4 autobusy, aby se jezdilo po 20 minutách. To máme 3000 Kč na hodinu.
Jak je vidět, kupecké počty jsou buržoazní pavěda.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Kdyby tam zařídili pořádný přívoz, mohla by jezdit přívozem …

jize
Host
jize

Ten by byl ještě dražší

Michal
Host
Michal

Ideální řešení? Soutěž zrušit a vypsat znovu s navýšenou cenou, která přiláká i jiné poskytovatele…

ZdendaP
Host
ZdendaP

Myšlenka je to jistě hezká. Avšak se dá s úspěchem pochybovat, že by se to stihlo za týden.

Partneři



CSCARGO