Infrastruktura Železnice

Ministerstvo vyhovělo rozkladu Mladotic, k rušené trati se lze vyjádřit do konce dubna

Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons
Lokálka Mladotice - Kralovice. Autor: Ivannah, Wikimedia Commons

Zarostlá a přes dvacet let nepoužívaná trať Kralovice – Mladotice se ve správním řízení ocitla blízko zrušení. Ministerstvo dopravy ale nyní verdikt oddálilo, když vyhovělo rozkladu obce Mladotice a prodloužilo termín pro snášení důkazů a argumentů.

Původně ministerstvo vydalo koncem října usnesení, kterým určilo lhůtu na pět dnů (od vydání usnesení). Nyní rozklad uznalo za oprávněný a termín posunulo do konce dubna. Obec argumentovala porušením rovnosti účastníků řízení a také tím, že MD vydalo usnesení v době předávání moci z jednoho zastupitelstva na druhé. Postoj „nové“ radnice Mladotic k trati nicméně zatím není jasný.

Správa železniční dopravní cesty navrhla zrušení trati poté, co vyčerpala všechny nástroje, které vyplývají z vládního manuálu z roku 2012. Posledním krokem byla nabídka na bezúplatný převod tratě na obce. Zájem měly pouze Mladotice, k podpisu smlouvy ale nepřistoupily.

Jedenáctikilometrová trať, která v terénu už na řadě míst není k nalezení, tak zřejmě brzy zmizí i papírově. Osud s ní sdílí lokálka Velká Kraš – Vidnava v Jesenickém výběžku, kde začalo řízení o zrušení letos v únoru. Ani o ní nikdo zájem neměl.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
David
Host
David

Já vím, že se to např. Kubrtovi líbit nebude, ale správně by se měl každý kraj ze zákona postarat alespoň o jednu trať, kde by probíhal víkendový provoz historickými vozidly bývalých ČSD podobně jako tento model funguje v jiných zemích západní a severní Evropy. Zájem široké veřejnosti o tento provoz určitě je.
Středočeský: Mělník – Mšeno
Pardubický: Heřmanův Městec – Chrudim
Hradecký: Hněvčeves – Smiřice
Liberecký: Frýdlant – Jindřichovice
Ústecký: Děčín – Oldřichov
Plzeňský: Mladotice – Rakovník
Jihočeský: Dívčice – Netolice
Vysočina: Moravské Budějovice – Jemnice
Jihomoravský: Čejč – Uhřice
Zlínský: Kroměříž – Zborovice
Olomoucký: Litovel – Mladeč
Moravskoslezský: Bruntál – Malá Morávka
Parních lokomotiv se v Lužné nebo Chomutově válí dost …

PetrB
Host
PetrB

No ja uz vidim, jak nas slavny Jihocesky kraj, resp. JIKORD se bude chtit starat o zeleznicni trat Divcice – Netolice. Ten by nejradeji zarizl vlakovou dopravu jako celek. Oni by zas v mediich breceli, ze je to stoji hromadu penez. Jenze oni si nevidi sami do pusy, kdyz sami vyhazuji penize oknem za soubehy autobusovych spoju s vlakovymi. Odrazuji cestujici nesmysly v tarifu IDS, aby vyuzivali vlak napr. v relaci Borovany – Ceske Budejovice pri pouziti tarifu IDS musite mit zakoupenou zonu navic, nebot zeleznicni trat v tomto useku vede zonou navic nez autobus, kdyz jsem je na to… Číst vice »

xyz
Host
xyz

U krajů Středočeského, Vysočiny a Moravskoslezského bylo přinejmenším v loňském roce splněno. V případě olomouckého kraje rovněž, s dovětkem „nasazení běžných, ovšem starších vozidel z pravidelného provozu“.

Nevedení Turistické linky DÚK T2 (toto číslo pak následně bylo neobsazeno; poté jej „náhradně“ dostala cyklolinka Děčín – Mikulášovice/Rumburk) v úseku Děčín – Telnice není vina Ústeckého kraje, ten tam tu linku vést chtěl. (Plus krom toho existuje dalších 5 vlakových linek turistického charakteru, kde přinejmenším na třech z nich jezdí vyloženě historické vozidlo).

V Jihomoravském kraji je historický provoz zajištěn na trati Břeclav – Lednice.

xyz
Host
xyz

** Plus v Praze (coby samostatném kraji, byť v předřečníkově výčtu uveden není) mj. nostalgický Pražský motoráček.

Kubrt
Host
Kubrt

Já bych to nechal na vůli těch krajů (obecně objednavatelů – třeba svazku obcí), jak už ostatně leckde funguje. Je taky významné, aby ten motoráček zajišťoval spojení k nějaké další pozoruhodnosti, aby to nebyl jen výlet pro svezení tam a zpět, to se brzo vyčerpá.

Prosím o odkazy na legislativu alespoň dvou zemí západní a severní Evropy, kde funguje zákonná povinnost pro každý územně správní celek (o významu našich krajů) podporovat historický provoz na alespoň jedné trati.

Marian
Host
Marian

Jak to, že zde neuvolňuje svá moudra Souprava a jeho klony? Že by mu došly data? 😀

Standa
Host
Standa

Přečetl si článek o opravě lokálky do Malé Morávky z minulého týdne a leží na ARO 😂

Gwann
Host
Gwann

Jsme tak bohatí, abychom platili desítky milionů za likvidaci trati v celkem opuštěném regionu, když jsme předtím neměli ani na její udržování? Mimochodem, za stejné peníze, co by se daly nyní na likvidaci mohla být provozuschopná ještě hodně let….

AAA
Host
AAA

tak ono by stačilo rozhlásit že je volně k dipozici a magneti jí rozeberou sami a zadarmo 🙂

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ona se musí nějak likvidovat? Vždyť už se skoro zlikvidovala sama.

Kubrt
Host
Kubrt

To tvrzení o stejných penězích by chtělo podpořit aspoň přibližnou kalkulací nákladů na likvidaci* a údržbu té tratě. Jinak je to jen bezcenné plácnutí.

*která probíhat nebude, postarala se o ní příroda.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jak chtěj po zrušení trati Velká Kraš – Vidnava jezdit na ty vlečky?

Kubrt
Host
Kubrt

Na jaký vlečky?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ve Vindavě jsou vlečky.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ve Vidnavě, sorry za překlep.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Vindava je lepší. Ještě překlepnout ypsilon

Kubrt
Host
Kubrt

Myslíš šamotku? Tam se jelo naposledy tak před 25 lety..

HonzaEM
Host
HonzaEM

To je možný, ale brzo se pojede.

Kubrt
Host
Kubrt

A co/kdo/s čím tam pojede? Po té nesjízdné vlečce..

HonzaEM
Host
HonzaEM

Nesjízdná asi není, ale je úředně zrušená, takže zbývá jí obnovit.

Kubrt
Host
Kubrt

Koukám, že se pohybujeme v dobře utajované sféře 🙂 Takže mi nezbývá než se těšit, co se z tvých náznaků vyklube v budoucnu.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Taky moc víc nevím, jen že požadují vlečku obnovit, což údajně spočívá v instalaci výkolejky, provedení TBZ a potvrzení, že je způsobilá. Což pro úřední obnovení zatím asi stačí, ale jestli tam budou s něčím opravdu jezdit, tak nějaká rakonstrukce se asi bude muset udělat.

Frantisek
Host
Frantisek

Asi nechtějí, kamiony jsou podle nich lepší. Pokud se tam ještě vůbec něco vyrábí…

HonzaEM
Host
HonzaEM

Kamióny jim město nepovolilo, takže trať je jediné řešení.

Štěpán
Host
Štěpán

Bohužel, vlečky ve Vidnavě se už dlouhou řadu let nepoužívají a jsou už dávno vytrhané

HonzaEM
Host
HonzaEM

Minimálně jedna není.

Kubrt
Host
Kubrt

Která? To míříš k té těžbě horského křišťálu? Tam se jedná o plánovaný objem materiálu jedna tatra denně, to snad ty silnice snesou.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ani nevím jestli křišťálu, každopádně na obnově vlečky se pracuje.

xyz
Host
xyz

„Posledním krokem byla nabídka na bezúplatný převod tratě na obce. Zájem měly pouze Mladotice, k podpisu smlouvy ale nepřistoupily.“
Zapomněli jste dodat, že ten převod byl podmíněn tím, že by nový nabyvatel musel tu trať přinejmenším po 5 let udržovat v provozuschopném stavu, tzn. musel by činit něco, co SŽDC není u této trati schopná (v součtu se svoji předchůdkyní ČD, s. o.) již téměř 22 let. 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ano, to je podivná ()a podivuhodná obezlička: pokud totiž má nový nabyvatel tu trať po minimálně 5 roků trať UDRŽOVAT v provozuschopném stavu, měl by ji ovšem V PROVOZUSCHOPNÉM STAVU také převzít: pouhá ÚDRŽBA přece neznamená i UVEDENÍ do takového stavu!

HonzaEM
Host
HonzaEM

Přesně tak. Pokud jí převezme v podstatě v neexistujícím stavu, jak jí má udržovat provozuschopnou?

jirka
Host
jirka

čili ji převzít ani nemůže, nebo se před převzetím musí opravit součaným vlastníkem, pokud ji neopraví a obec ji takto převezme takže tudíž ji může nechat tak jak je v tom stavu jakém ji převzala, tudíž neprovozuchopnou ..no to by byl oříšek asi i pro právníky ne??

Lektor
Host
Lektor

Mne pořád přijde smysluplnější vedení osobních vlaků do Kralovic než do Žihle.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Obojí je možné (v případě obnovy trati do Kralovic) – a dokonce současně.
A dostávat se do té oblasti ze středních Čech (a to není jen Praha) přes Rakovník je rozhodně rychlejší než přes Plzeň.

Kuzma
Host
Kuzma

Přímé vlaky z Plzně do Rakovníka by dávali ještě větší smysl.

Lektor
Host
Lektor

Ideální by bylo prodloužit rakovnický rychlíky do Plzně. Vzniklo by i přímé spojení Plzně a Kladna. Přímé spojení dneska prakticky neexistuje, což vzhledem k velikosti obou měst i poměrně malé vzdálenosti je celkem ostuda.

Sasi
Host
Sasi

Hlavně by snad mělo být funkční spojení v rámci PK. Do SČK asi moc lidí nemá důvod z Kralovic jezdit, ale do Plzně jako krajského města určitě. A argument o rychlejší cestě autobusem je relevantní, protože I/20 je už teď přetížená a co teprve až začne její plánovaná rekonstrukce.

Kralovičan
Host
Kralovičan

Myslíte I/27? 😀
ŘSD plánuje obchvaty, pak se do Kralovic z Plzně řidič dostane za 25 minut. A vlakem? Za 80 minut :-\

Frantisek
Host
Frantisek

A neřidič? 😉 Ani obchvaty pak nezabrání kumulaci individuálních vozidel v cíli cesty. A to je přesně to – investice do náhrady místo do podstaty…

Souprava
Host
Souprava

A to řeší oprava lokálky, kterou budou jezdit stěží 3 lidi? Nebo budete po Kralovicích chodit s transparentem „jezdit do Plzně autem je nemorální“? Vážně věříte, že někdo z Kralovic vám bude chodit na nádraží 2km a courat s ním přes Mladotice do Plzně, když může jet výrazně rychleji autem i autobusem? Nebo těm lidem budete za jízdu vlakem platit?

Víte, rád bych věřil, že tyhle hloupé komentáře píšete jako provokaci, ale obávám se, že jste tak mimo, že to myslíte vážně. 🙁

Ušatá
Host
Ušatá

Znáte to tam vůbec? Opět píšete nesmysly. Nebo podle Vás bláboly. A co ty klíčenky? Nechcete?

Souprava
Host
Souprava

Co takhle se na to podívat trochu seriózně? Abyste přiměl dobrovolně část lidí z Kralovic nejezdit do Plzně autem, tak máte tyto 2 možnosti: 1) Zpřeložkovat trať Plasy-Plzeň a následně z tratě Plasy-Plzeň postavit novou trať s pomocí estakád a tunelů, která povede v Kralovicích podzemním tunelem (bourat obec vám nikdo nedovolí) s alespoň 2 podzemními zastávkami pod zástavbou. Taková trať bude dostatečně rychlá, nádraží v přijatelné pěší vzdálenosti a konkurenceschopná autu. Náklady tak 40 miliard korun. Pokud necháte jízdné na dostatečně nízké úrovni a maximálně hodinový interval, cestující si to najde. Tj. max 1,5kč/km pro tak 25 cestujících na… Číst vice »

MartinS.
Host
MartinS.

Takový obchvat Plas s estakádou přes Střelu bych viděl tak kolem roku 2030-5… Do té doby se to bude jen zhoršovat. Stačí, když se na I/27 začne rekonstruovat a jezdí se na semafory… Uznávám, že ty obchvaty pomůžou, obchvat Třemošné je OK, ale dál na Kralovice se ještě ani nekoplo. Autobus to teď jede Kralovice – Plzeň, CAN 60 minut. Kdyby stavěl rychlík Plzeň – Žatec v Mladoticích, tak by to do Mladotic dal za 43 minut, takže vlak by mohl být v Kralovicích také za 60 minut. A kdyby měly 628 GW Trainu a Arrivy automatická spřáhla, mohly by… Číst vice »

Ušatá
Host
Ušatá

Právě že to nesmí být sen. Ta ZKAPACITNění silnic a další obchvaty znamenají stále větší negativní zásahy do krajiny. Právě zde jsou problémy s vodou, zástavbou krajiny a její funkčností. Čili naopak omezení dopravy po silnicích a převod na koleje může mnohé vyřešit a navíc za minimum peněz.

Vladimír
Host
Vladimír

Kéž by se takhle přemýšlelo všude. 🙂 Než se postaví obchvat Kralovic, Plas, Kaznějova atd. severně od Plzně, to si ještě počkáme. Jinak ještě k této dráze ale i k jiným lokálkám, kdyby se plošně vzali všechny zastávky v republice, zamyslelo se a při jejich rekonstrukcích se posunuli blíže k obcím, jejich centrům a tak, určitě by to také rozhodovalo o tom jak se kdo bude kam dopravovat. Samozřejmě je to i o rychlosti dopravy což je další kapitola…

Souprava
Host
Souprava

Stavba obchvatu není zkapacitnění silnice, ten pomáhá životu lidí v obcích. Ale vy zřejmě chcete lidi trestat za to, že žijí u hlavní a prodloužením jejich dojížďky do práce (náhrada auta za vlak) je zas chcete trestat za to, že nežijí ve velkém městě. Naštěstí na sociální inženýry a ekologické fanatiky jako jste vy, není nikdo zvědavej a neřídí se to podle vás.

Ušatá
Host
Ušatá

On nějak nikdo není zvědavý na Vás. Co kdybyste začal myslet a zabýval se třeba tím, kde se bude brát voda, potraviny, co s klimatem a jeho dopady. Pak snad i dojdete k tomu, že musíte krajinu vracet co nejvíce do původního stavu a to betonování, asfaltování, zástavbu, musíte omezit na min imum. A přestat psát ty demagogie o nějakých sociálních inženýrech a ekologických fanaticích. Nikdo už není zvědavý na lidi jako Vy, kteří pro nedostatek znalostí a odbornosti by nás postupně zavedly k malérům. Děkuji, nechci.

Ušatá
Host
Ušatá

I když se to nezdá, ale zájem o tuto trasu a její využívání mají i Pražáci. Jezdí sem často na chalupy a chaty a na rekreaci, ale i za prací. I k mému údivu jsem se náhodou s řadou takových lidí setkal a ptali se, co konečně uděláme, aby sem mohli jezd t vlakem (a nyní pozor!!), aby sem nemuseli jezdit autem!!!!

Souprava
Host
Souprava

A pak jste se probudil? 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Bavit se s Vámi nemá žádný smysl. O co méně víte, o to více píšete. Pořád dumám nad tím, komu nebo čemu sloužíte.

Kralovičan
Host
Kralovičan

Akorát by tím nikdo nejezdil. A kromě toho, autobusy do Kralovic budou vždycky nejrychlejší…

MartinS.
Host
MartinS.

Nerad to uznávám, ale máte pravdu. Navíc autobus jezdí z náměstí, kam mají všichni relativně blízko. Nádraží je z ruky a kdo by se tam chtěl přes louku plahočit. A ani další zastávka někde pod Šustrákem, pod Křížem nebo u obalovny to nevyřeší, také bude daleko. Prostě lokálka Rakovník – Kralovice – Mladotice sebou nese to, že jí postavili před 120 lety, kdy nevadilo, že se většině míst vyhýbá, protože nebyl problém jít na vlak 2-3 kilometry… Doba je holt jiná.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To, že tu trať postavili před 120 roky, by samo o sobě nevadilo – vadí to, že za těch 120 roků její existence se ji nikdo nesnažil aspoň trochu přizpůsobit vývoji okolí a potřeb jejích uživatelů (ani v tom, co by nebylo příliš náročné a nákladné).

MartinS.
Host
MartinS.

Pokud Vám lokálka vede maximálně po okrajích měst a obcí, jak jí přizpůsobíte vývoji okolí? Před 120 lety ta lokálka města a obce vyloženě míjela… za 120 let k ní sice města a obce dorostly, ale většinou nějakou průmyslovou zónou. Obytné zóny jsou dál 2-3 kilometry daleko. To prostě nezměníte. Před 120 lety když chtěl jet někdo z Kralovic do Plzně nebo Prahy, tak mu nevadilo jít ty 3 kilometry na vlak, který jel 2x nebo 3x denně. V Mladoticích nebo v Rakovníku počkat klidně i hodinu na přestup a do cíle dorazit po 3 nebo 5 hodinách. Jedinou alternativou… Číst vice »

AAA
Host
AAA

V podstatě kdyby se to celý postavilo znova, to by tady bylo krásně! Možná by tím pak jezdilo i pár chalupářů místo autama.

Lektor
Host
Lektor

Plasy-Plzeň: R-34 min, Os 42min, Bus-45min, podobné by to bylo i u Kralovic. Většina lidí, když musí volit mezi busem a vlakem a doba jízdy je srovnatelná, tak volí vlak. Pokud sledujete počty cestujících v autobusech, tak krom pár linek, jezdí busy prázdné. Busy nejsou pro auto alternativa, vlaky alespoň v nějakých případech ano.

Kralovičan
Host
Kralovičan

Je vidět, že neznáte vůbec tamní situaci. Busy zde jezdí přervané, dokonce jsou posilovány a jezdí zde kloubové autobusy. Ve vlacích jezdí pár lidí…

MartinS.
Host
MartinS.

Nemáte pravdu. Autobus zastaví v Plasích na 2 zastávkach ve městě. Nádraží je na úplném konci. V Plzni zastaví autobus na několika 3 místech v Bolevci a Lochtíně, kde je přestup na MHD, vlak až na hlavním nádraží. Takže k té čisté době jízdy musíte připočítat dobu, kterou strávíte, abyste se dostali k/od vlaku/autobusu a v tu chvíli autobus vyhrává.
Navíc cesta autobusem z Plas do Kralovic je přímá – 11 km a jste ve městě. Vlakem je to přes Mladotice 19 km a jste v Kralovicích kilometr za městem, takže by to nebylo podobné ani náhodou.

AAA
Host
AAA

Mě baví jak se tady urputně řeší cesta na 11 km, když to je v Praze vzdálenost z některých sídlišt kam tramvaje nejezdí na nejbližsí metro…. takže jen autobusem a ještě mnohdy okřídleným na jedné noze a to ještě ne vlastní….

MartinS.
Host
MartinS.

Jenže v Praze vám z takového sídliště pojede ten autobus ve špičce každých 5-6 minut a možná k jiné stanici metra další autobus v podobném intervalu. Tady se bavíme o autobusu, který jede jednou za hodinu. A když s ním někdo jede do Plzně, tak jede těch 36 kilometrů kolem hodiny. Málokdo jede v Praze narvaným autobusem hodinu. Leda že by nějaký odvážlivec jezdil z Kobylis na Chodov 177 místo metrem, ale ten si za to potom může sám:-)

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Frekvence jako v Jančurových rychlících mezi Prau a Ostravou tam samozřejmě nikdy nebude a ani být nemůže, ale při rozumné snaze vyhovět potřebám přesouvání lidí mezi lokalitami saturovanými nejen silnicem (přesuny zastávek a další nové, apod.) by zachování (a samozřejmě související „vylepšení“) té trati smysl jistě mělo – ale když není vůle vlivných, tak zbude nakonec stejně jen smutný povzdech nad tím,co mohlo sloužt, aleco nechtěli ti, kteří z toho neměli „to pravé ořechové“ (kamuflované „celospolečenským zájmem a úsporam“i) především pro sebe. V pravidelném „všednodenním“ provozu je pro většinu místních obyvatel v současnosti asinautobus výhodnější, ale ani to nemus být… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

V buse neplatí režimka? 🙂

Ušatá
Host
Ušatá

Stále se nechce slyšet, že autobusy jsou tu proto, aby právě jezdily k nádraží a od nádraží, tedy vytvořily jakoby MHD v těch obcích a městech a ještě zajistily místní spojení pro okolní obce. Samozřejmě ne tři spoje za den, ale minimálně po dvou hodinách celotýdenně.

Ušatá
Host
Ušatá

Hlavně ale nepříjemné, nepohodlné s minimem komfortu a negativními dopady v rámci externalit.

Souprava
Host
Souprava

Na čem ujíždíte, povíte nám to konečně? 😀

Ušatá
Host
Ušatá

Nejvíc na Vás

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ta trať by smysl měla minimálně až k Mariánské Týnici (kde trasa prochází asi 300 metrů od kláštera a zřídit tam přístup by nečinilo velké problém) + s další zastávkou v prostoru zástavby rodinných domů na západní straně Kralovic – ale bez zachování celého úseku až do Mladotic a možností využití železniční dopravy až do Plzně by tam asi nikdy žádná velká frekvence ani tak nebyla, protože Kralovice (a Kožlany) leží ve výspě okresu Plzeň sever a k okresu Rakovník asi v současné situaci žádný intenzivní vztah už nemají a ani v blízké budoucnosti asi mít nebudou.

Haha
Host
Haha

Tam je blbé, že ta trať neřeší obsluhu Trojan a Řemešína.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Do Trojan by to daleko být nemuselo, zastávku lze zřídit asi 300 metrů od středu obce, ale ostatní okolní vesnice železniční doprava už nevyřeší

xyz
Host
xyz

„Obec argumentovala porušením rovnosti účastníků řízení a také tím, že MD vydalo usnesení v době předávání moci z jednoho zastupitelstva na druhé.“ To už tu jednou bylo. Podzim 2010, na vícero místech snaha SŽDC o likvidaci/znesjízdnění tratí (včetně těch, na kterých v té době ještě byla osobní doprava; následně od 12/2010 zastavená) s tím, že obce mají jen cca 1 – 2 týdny na vyjádření, přičemž to bylo v termínu komunálních voleb, tzn. v době, kdy dosavadním zastupitelům již vypršel mandát, zato noví zastupitelé ještě neměli ustavující schůzi. Ostatně, i ze strany nádražáckých odborářů tehdy bylo ticho po pěšině, takže… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nedělal právě tehdy (v roce 2010) nějakou vlivnou funkci ve vedení SŽDC přibyslavský spolucukrárník Joukl?

xyz
Host
xyz

Ano, zmiňovaný radní pro dopravu Kraje Vysočina, který se tehdy dušoval, že „my (Kraj) jsme na trati do Jemnice nadále chtěli objednávat osobní dopravu, dokonce jsme chtěli přidat (do té doby neexistující) dopolední spoj, ale SŽDC nepřidělila kapacitu“**, byl souběžně členem správní rady SŽDC. ** Podotýkám, že aspekt přidělení dopravní cesty je aktem mezi provozovatelem dráhy a dopravcem, tzn. i kdyby byl v této věci problém, bylo by řešením zavedení NAD v režii ČD do doby vyřešené situace; leč skutečnost byla jiná – Kraj Vysočina skutečně osobní dopravu na jemnické trati od 1. 1. 2011 neobjednal (i ČD v tiskové… Číst vice »

xyz
Host
xyz

** Samozřejmě STŘET zájmů (ach, ty automatické opravy)

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tak je vypněte – to je vždy první, co je třeba udělat při instalaci textového programu, podobně jako u nové SIM karty vypnout hlasovou schránku a nechat jen upozornění na zmeškané hovory.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll