Luxus v podání architekta Kotase. RegioJet otevřel v Praze svůj nejokázalejší salónek pro cestující
RegioJet otevřel na pražském hlavním nádraží nový salónek. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Kromě designu sází dopravce v lounge i na nové služby pro cestující.
Já tady tu vlnu hejtu vůbec nechápu, já Regiojet a jančuru nemusím kvůli tomu, že moc neřešil přístupnost, o které se už bavíme, že nemají vychytaný informační systém atd., atd., ale je to součást nějakého konceptu a když udělá pr cestujcíí něco, co je super, tak na to všichni nádavají. A to jen kvůli otmu, že to zaplatil Jančura a navrhl Kotas. Já jsem Lounge vyzkoušel při čekání na RJ 1047 v první den, tedy v pondělí a já jsem byl spokojen. Ochotný personál, káva ovladatelná i mnou jako nevidomým, jelikož je tam pákový kávovar a např. V Brně jsou… Číst vice »
Na co si hraje , co nám to tu předvádí…..šašek!!!!
Takove devadesatkovej vibe 🙂
Možná bychom si měli ujasnit jak takové prostory nazývat. Pod pojmem salónek se mi vybaví nějaký exkluzivní prostor, kde je přístup omezen pouze po zakoupení speciálního vstupu nebo je součásti dražší verze jízdenky, což by v případě RJ mohla být třída Business. Jinak to nazývejme pouze čekárnou s možností občerstvení v ceně jízdenky.
Proč křídlo? To tam bude nějaký „Malásek“ vyluzovat romantické melodie nebo v nočních hodinách barová zpěvačka nýt Some day he’ll come along, the man I love… ?
Výborně, nová muklban je na světě.
A z nového čistého salonku rovnou nastoupit do toho humusu…
Hrůza hrůz
Takže asi jako u ČD žádný salónek ,ale taková lepší čekárna. Sorry ale salónek značí něco víc než aby tam mohl každý tj. i s jízdenkou do nejnižší třídy. Když to porovnám se salónky OBB tak tohle je třetí liga !
V čem je longue OBB ve Vídni lepší, než ta v Praze? A v čem je lepší o 2 třídy???
a) asi tak 10x větší – pohodlnější více soukromí
b) k dispozici umyvadlo a toaleta
c) nabídka občerstvení – v Praze káva ,čaj voda a tím to končí ve Vídní káva ,čaj ,voda ,různé nealko (cola ,džusy ,ledový čaj ,nealko pivo atd.) ,různé slané krekry ,ovoce ,croisanty (koláčky) a pod.
Vždyť se píše, že je to longue pro všechny. Nicméně i tak, z hlediska servisu, pardon, ale cola s nelako pivem a snackem to nezachrání. To jak kdybych říkal, že má Mošnov lepší longue, než Brno, ale Bratislava obě předjede o parník 😁 navíc je pak otázka, co je pro koho více, dobre kafe z „mašiny“ nebo průměr z automatu. Pohldnější… Možná má jen polstrované sedačky, ale toť vše. Jediné, kde bych souhlasil, je to soukromí, ale pardon, kdo ho dnes hledá ve vlakové dopravě v ČR? Nejvíce premium produkt má LE a i tak si nedokáži představit moc lidí,… Číst vice »
Rakouská Lounge je úplně něco jiného a myslím si ,že srovnávat to s tou, co je v. Praze je trochu nedobré. Koncept, který mají Rakušáci je úplně někde jinde a teda nevím, ale RJ tam tu toaletu má, sice neoznačenou pro mne, ale má. Jinak s tím co píšete souhlasím.
A jak vám vychází porovnání se zbytkem toho co nabízí hlavák?
Z tohoto pohledu to bude čekárna (schválně nepíši salónek) č.1 ,čekárnu ČD předčí hlavně kapacitou.
Zcela upřímně, já při čekání na vlak, raději zajdu do Rychlíku na pivko, které si zaplatím. Jinak pro zákazníky to bude asi dobrá služba, nicméně abych vůbec uvažoval o tom, že někdy pojedu místo ČD Regiojetem, tak by měli primárně zapracovat na úplně jiných věcech.
jj typický čech, bez chlastu nevydrží ani čekat na vlak
Anglán,popř Němec ten taky bez chlastu ani ránu, typicky Čechu
A co na to modre gumy?
Modré gumy po právu mlčí a udržují čisto a kulturu ve svých vlacích. Nejsem příznivce modrých gum (jak Vy píšete), právě naopak, jejich vozy „B“ mi dlouhodobě pijou krev, ale proti tomuto chytrákovi a jeho prasečákům je to skvostná kultura cestování…… Salónek zajímá asi koho??
Zajímá ty, kteří preferují kafe zdarma.
Známý ostrostřelec do modrých se opět projevil obvyklým způsobem. Člověče ta tvoje nenávist je téměř patologická, zkoušel jsi na to už nějakou medikaci? Ačkoliv tohle už bude spíš na nějakou odbornou lékařskou péči… 🤔.
Kolik stojí nejlevnější jízdenka v Praze od RJ? Vlakem s nimi jezdit nechci, ale zmrzlinu a kafe zadarmo bych si dal 🙂
Pha. Hradubice už je tak za 200 Kč Doby kdy byl za 69 jsou fuč. Ale zkusil bych načíst jízdenku třeba Všetaty -Melnik. Kde jezdí RJ
To piáno je bezva designový prvek, ale nějak se nemůžu ubránit dojmu, že tam mohly být dvě řady křesílek nebo několik boxů na sezení, což by kapacitě hodně pomohlo.
Ale znovu, ne že by se mi to nelíbilo, jen je to takové „echt Kotas“ řešení. Ale třeba se pletu a bude se tam hrát jako na výletní lodi.
Každopádně za větší lounge palec nahoru, Praha hl.n. to potřebuje jak sůl. Třeba se pochlapí i SŽ s novými prostory.
SŽ je provozovatel dráhy, né dopravce, není potřeba se pochlapovat. To je čistě věc dopravců. Malinko si to pletete….
Mínus? Máte místo hlavy kedlub? Co má SŽ s čekárnami? Mimo toho, že by je komerčně pronajímal dopravcům? Doba socialismu skončila, pane….. ČD jsou běžný komerční dopravce…
Odpovídají blbci. SŽ s čekárnami mají velmi málo. Vše je trochu jinak..
Na jednu stranu je sice pravda, že Správa železnic s čekárnami nic nemá, ale jednu svoji podobnou na způsob lounge vybudoval vrámci úpravy severní části Fantovy budovy a zatím senevyužívá a SŽ mluvila o otm ,že by měla být využitelná pro cestující, tkaže ono to není černobílé.
je fakt, že to tam zabírá prostor, ale jako kulisa a jiný zvuk do toho hluků Kachny, tedy nádražního rozhlasu a kufrů je to fajn a je to i hlukově docela dobře odhlučněné v ráci možností.
,,Pro nás jsou všichni prvotřídní.“
Proto váš provoz na R23 vypadá tak, jak vypadá, pane Jančuro??
To je z Práglu daleko a ze sakónku s piánem už nedohlédnutelné (to Rko) 🤥
Jančura sedí u poslední zatáčky před Brnem. Váš pragomindrák musíte řešit spíš s psychologem.
Nechci být zlý, ale to je otázka kraje, že si neumí sjednat pořádek!!! A jaké má možnosti s tímto „lazarem“ smlouvu kterou nedodržuje rozvázat. Co takhle smluvně ošetřit třikrát a dost…. Ale to bychom i u ČD jezdili na oslících. Kdo chce kam, pomozme mu tam…..to je to naše kultivované podnikatelské prostředí….
Jo jasně chápu….rudo při nicku rudlafara….tak jen tak dál, šotoušku.
Rychlíky neobjednávají kraje.
Tak tohle je jediná pěkná realizace co jsem od Kotase viděl.
Metro M1 jsi neviděl, viď?
+ Tatra RT6x
+ Škoda 21x
+ stanice Rajská zahrada
A co je na tom pěknýho?
Tak já bych ještě pridal stanici metra Prosek, vozy NS od SORu, terminál HD v Mechově (Hradci) nebo např. Aktuálně stavěnou stanici Pankrác na trase D.
Lounge (čekárna) dobrý, ale čistota sedaček ve vozech vázne, , a tak celkově po cestování s Rjet je to s tím úklidem ubohé.
Uvidíme, jestli tady budou mít stejně kvalitní úklid jako ve vlacích. Teoreticky by asi měli.
A jeho dříve žluté vagóny budou jezdit nadále tak nechutně špinavé nebo se začnou i umývat?
Kde by na to vzali, když si koupili takový salónek?
Tak aspoň ten svět v ČR je ještě v pořádku
Byl by. Kdyby jezdily jejich vlaky v požadovaném řazení a bylo v nich čisto. Tohle trošku připomíná Potěmkina, nebo se pletu?
Docela slušné, čekal jsem železné židle a la fastfoody v USA. A manuální kávovar s kávou Illy? Pamatuji, když jsem kdysi jel busem RJ a odvážil se ochutnat jejich kavu, vzpomínka vydržela doteď, tak jsem cekal, že v salonku nabídnou podobnou kvalitu-nekvalitu.
Lounge for passengers. Vtipný překlad, ať žije czenglish.
Na chuti nezáleží, je to zadarmo a cílová skupina bude nadšená 🙂
Jasně sluníčkářky si budou myslet, źe je Fair Trade….. Cílovka jsou študáci….vše co je zadarmo se hodí….. Pak mají telefony za 30 „kaprů“….ale to už je tady takový sport….blbej kdo dává, blbější, kdo nebere….
Cílovka nejsou jen študáci – tady i rodinky s děckama.
České slovo „čekárna“ není dost hogo fogo?
Čekárna nikdy nebyla polstrovaná.
Čekárna s sebou bohužel nese trochu negativní konotaci, vybudovanou desetiletími zkušeností.
Ostatně salonky na letištích se taky neoznačují jako čekárny.
No na letištích se očekává spousta cizinců, já vím, že je dobré umět česky…..ale nejsme zrovna světová velmoc….tady ten Kotasův zázrak se klíďo čekárna mohl jmenovat…i když nevím, jak jsou na tom Brňáááááácíííí a Ostravaci…
Tak zase u ČD/SŽ se z osazenstva čekáren stala ochranka 🙃
Vostrá ochranka…..
Všichni kritici by se možné mohli podívat, co za čekárny je v Praze k dispozici. Leo express nabízí prostor ve své pokladně ,kde je lavice jako u zubaře. ČD nabízí launge, kde je pár stolečků, žádné WC, věčně nefunkční kávovar a zaměstnanci se tam tváří jako kdyby tam byli za trest, výjimku tvořil velmi slušný starší pán s holí, ale toho jsem dlouho neviděl.
V ČD lounge je to dobrej výkvět ČD teamu. 🙂
tak když se prodlužuje odchod do důchodu, tak na podobných nenáročných pozicích jsou zestárlí a poněkud složitě využitelní zaměstnanci, tak je to správné.
Správné je tam dát čtečku QR kódu jízdenky a kamery. 🙂 A propos když mluvíte o zestárlých byl jste tam někdy?
a na tu kameru bude na dálku koukat ten starší složitě využitelný pán co je teď přímo na místě…to se moc neušetří
A který tam funguje jen jako čtečka QR kódů aniž by třeba jednou za čas utřel stolky. .-) A propos, když fungují i vlaky bez průvodčích jen s kamerami, v čem je problém tady?
utřít stolek v době kdy tam je málo lidí nebo nikdo by nebylo k zahození, to souhlasím, kamery OK, je to většinou na záznam, kdžy něco někdo provede tak ho už nikdo nedožene, protože už je půl dne „na útěku“, v tom je lepší dozor přímo na místě a může zasáhnout hned
No a až půjdete okolo tam jim vyřiďte, že by si mohli vyměnit ty polámaný a obnažený kabely k nabíjení telefonů a až to živé čtečky QR kódů udělají tak můžou povysávat ty sedačky na kterých jsem dnes chvíli poseděl. Seděl u PC a klikat umí každý manták….
O WC v článku není zmínka. Jsem zvědavý, kdo bude dělat sanitaci toho zmrzliňáku
Ale je to pěkné
WC v ČD Lounge je na hlavních nádražích v Olomouci a Ostravě. Ostravská ČD Lounge kromě toalety nabízí i sprchu.
V Brně je WC taky. Právě proto mě zaráží, že v Praze není, když už se to nedávno předělávalo
Souhlas, orpoti ostatním je to luxus a ono i oproti třebaté pobočce, co mají v Brně to je vleký rozdíl, tam ani nevím, zda ještě ČD Lounge funguje a zda-li kde vůbec.
A co Ceske Drahy? se svoji ubohou hnusnou CD Lounge?
Buďme rádi za ni. Ale absence WC, je chyba
Samozřejmě dřevěné židle jsou lepší, než to co má ČD ve svém ČD Lounge.
Snad přijel ředitel na otevření svým žlutým vlakem a prošel si jej celý, aby na vlastní oči viděl problémy (tedy vlastně příležitosti ke zlepšení ).
On tím i celkem jezdí, nedávno jsem ho ve vlaku potkal, procházel vozy, chvilku jsme hodili řeč.
Bohužel mám pocit, že jeho pozornost v byznysu už je jinde než u vlaků.
A zeptal jste se ho kdy nechá uklidit vozy na R23?
Presne tak, už se bohužel nějakou dobu focusuje na svoje hotely a ubytování. V jednom Rakouském jsem ho potkal chvíli předtím, než ho koupil.
Pardon, ale tohle má být jakože luxus? Průměrná moderní pražská kancelářská budova s kantýnou či jídelnou vypadá decentněji a komfortněji, než toto.
V kontextu hlavního nádraží? Jistě.
Kdyby radĕji utráceli za kvalitní vozy, udĕlali by lépe.
To je dobrý. Jednomu vadí, že to není kuxys. Druhému vadí, že moc utrácí. Tak se nejdřív dohodnete.
Investice bych směřoval tam, kde cestující tráví nejvíce času. Což čekárna na nádraží zpravidla není.
Salonek pro cestující si představuji trošku jinak. Ale pokud to takto RJ chtěl, proč ne. Každá odpočinková zóna na hlavaku v Praze pro cestující je fajn. Body pro RJ.
V podání RJ se z toho za chvíli stane sadomaso salónek.
Sice se mi to nějak zvlášť nelíbí, ale aspoň na to nepadly žádné veřejné peníze. A hlavně tohle je ten motor, díky kterému se posouvají vpřed i ČD.
ČD se posouvají i samy zato žlutý je hnůj hnoje
Nad ČD musíte práskat bičem, aby se kvalita zlepšila.
Posouvají se tak možná větší buzerací lidí.to určitě vám dávám za pravdu 🙂
Jojo, Jančura je přesně ten správný příklad, jak se má zaměstnavatel chovat k zaměstnancům. Tam by si nikdo nedovolil zaměstnance buzerovat 😀 Proto také má nulovou fluktuaci, má ten nejlepší personál a vůbec kdyby všichni byli jako on, tak by svět byl hned růžovější 😀
Myslel jsem jak se chovají průvodčí cestujícím, ne obráceně 🙂
Jako vtip dobrý…😀 O schopnostech většiny vlakového personálu (ale i dispečerského aparátu) RJ bych raději pomlčel.
Ono se to pěkně ukáže, až začnou jezdit ústeckou elektrickou páteř. 😀
Pokud se u té firmy do té doby něco radikálně nezmění, tak je to bohužel docela pravděpodobné…
Tak u RJ vás nechají v klidu nechtějí ani jízdenku.Naopak v ČD si hrajou na dokonalý a na chytrý a furt 10 X za cestu otravují s jízdenkou a to klidně i v nočním vlaku před 4 ranní. Přijde vám tohle normální u ČD ?? .
Mně určitě ne
Náhodou, jeden šotouš dispečer RGJ dává hezký fotky ze svých cest po Balkánu na Twitter 😁
… a vůbec není chronický neplatič, s platební morálkou jak v éře devadesátkových fialových sak. Což mj. vedlo k tomu, že mu vypověděli smlouvy i advokáti, kterým dluží šestimístné sumy.
Hele, ty a Pepa. Vy jste fakt dobrý. Jdu si koupit chipsy a limču. A budu sjíždět vaše příspěvky, je to fakt dobrý 🤣🤣🤣
Mě by zajímalo jestli pan Kotas byl někdy v luxusním salónku, třeba na letišti??co stvořil tak bych řekl, že ne. Jinými slovy, nepraktické jak některé jeho díla, jak vypadají po letech
Podle jeho vizáže, spíš preferuje salóny typu 4. cenová a tenhle paskvil tomu i odpovídá. Člověk který si neumí koupit sako svojí velikosti a na veřejné akci není schopen si upravit límec u košile jako designer a architekt?
Kamarádka architekta, kterou učil před mnoha lety jako poměrně mladý asák, říkala, že tehdy míval umaštěné vlasy a trochu smrděl. Takže se zlepšuje. 😉
Je dobře, že tu jsou záchody. Určitě bych uvítal i oddělenou sekci pro děti, včetně WC s přebalovákem.
Z obrázků to není patrné, ale snad tu bude dost zástrček a 230V / USB. A je tam odjezdová tabule?
Mě tam chybí zásuvka na 380V na cirkulárku…….. zástrčku mám.
Ta je až ve vlaku, ale jen v některých vozech 😃
K čemu odjezdová tabule, když tam nástupiště vašeho vlaku pět minut před odjezdem stejně nebude? To je lepší raději ještě před tím se ze salonku zvednout a jít už někam do podchodu, kde ty tabule naštěstí jsou u každého východu na nástupiště, odtamtud pak máte větší šanci ten vlak stihnout…
Kdyz cesky clovek dostane cokoli zadarmo, bude okamzite drzkovat. Pokud se vam to nelibi, muzete to velkym obloukem obejit, ne?
Proč se vy tímto neřídíte v diskuzích?
Nebylo možné to obejít.
Ten klavir je doufam jen atrapa 😀
Stejně zabírá místo.
Ať radši zavede trochu luxusu na R8. Stačilo by mi trochu čistoty a čalounění tlustší, než je tloušťka potahové látky.
Na linku R23 prosím totéž z tentýž důvodů.
Maximální komfort cestujících = dřevěné sedačky a židle se dřevěnými opěradly? Jestli Kotas sám žije v nějaké pastoušce, tak asi ano. 😆
Jsem zvědavý, jak to tam bude vypadat za tři roky….
Jako cokoliv v Česku po 3 letech a bez údržby.
Na luxus to podle mě nevypadá, RJ jedu jen z donucení a salonek zřejmě osobně nenavštívím, ale líbí se mi. 🙂
O luxusu mluvily pomazané hlavy záměrně, protože by ho tam nikdo, vzhledem ke známému stavu velké části vozů RJ, ani nehledal .
Ta nová čekárna může mj. působit i na kategorii tzv. „nerozhodnutých cestovatelů“.
…“Tak víš co, pojedeme k mámě tím žlutým, koupíme si tam lístek a rovnou si tam dáme zadarmo kafe a malá tam dostane zadarmo zmrzlinu.“
Je fajn, že pan Jančura myslí i na děti. Avšak kdyby si vzal příklad z letecké dopravy, kde existují salónky pro cestující v business nebo first class s opravdu vysokou úrovní, udělal by asi lépe. Spojit cestující s dětmi a obchodní cestující, dost dobře nejde, protože od cesty očekávají něco jiného. Některá letiště mají speciální zóny pro děti, jako například Frankfurt Airport, kde jsou jednoduché herní prvky, které zpříjemní čekání na spoj jak rodičům, tak dětem. Dětské zóny jsou skvělým řešením pro ty, kteří cestují s malými dětmi. Doufám, že se tento trend bude dále rozvíjet a že i další… Číst vice »
Jedno jediné město v celé ČR. Jinde pan Jančura na děti moc nemyslí.
Pan Jančura, jako soukromník, má právo rozhodovat o svých podnikatelských záležitostech. Je na něm, zda zohlední potřeby dětí při cestování. Nicméně, verejní správci, jako například Správa železnic, by měli brát v úvahu potřeby všech občanů této země, včetně dětí. Jejich úkolem je zajistit, aby veřejné prostory, jako jsou nádraží, byly bezpečné, přístupné a přívětivé pro všechny.
Zákazníkem SŽ nejsou cestující. Musí si dupnout objednatelé a dopravci, protože ministerstvo je neschopné.
Pokud chce pan Jančura jezdit i nadále v závazku, tak musí dodržovat určité požadavky, tudíž některá jeho rozhodnutí už nezáleží čistě na jeho přání. Samozřejmě se to zmíněného salonku netýká, to jen na okraj.
Takže děti naspeedujou zmrzlinou plnou cukru, ale že by jim tam dali nějaké průlezky, aby se před nástupem do vlaku vyřádili, je nenapadlo. Takže budou hyperaktivní děti skákat všem po hlavách – v lounge i ve vlaku.
Tak to už je na rodičích, aby si je ohlídali, že.
To jo, ale bylo by fajn, kdyby to těm rodičům nedělali zbytečně těžší. Přitom by stačilo fakt málo a ostatní cestují by to ocenili taky. Nějaký oddělený prostor pro děti, ideálně s nějakou aktivní zábavou (a ne jen televizí), by měl rozhodně větší smysl než ten klavír, který je dobrý akorát tak na fotky na sociální sítě.
Pokud hyperaktivní dítě ještě nadopujete cukrem, moc rád se od Vás nechám poučit, jak s ním potom cestovat.
Methylfenidát? Atomoxetin? Amfetamin?
a já bych tam zase chtěl čepovanou Plzeň
Podle mě je tam na vyblbnutí děcek ten klavír, čímž budou mít o zábavu postaráno i ostatní cestující, no prostě win-win…
Nebylo by od věci, kdyby se „nová éra v oblasti cestovního komfortu projevila také v tom, že se firma konečně začne zajímat i o čistotu a celkový stav svých vozů.
To by zcela jistě ocenilo mnohem víc klientů, než otevření jedné čekárny s občerstvením (a klavírem).
Kotas: „Cesta vlakem má být zážitek, ne jako cesta autem.“ 🙂
Zdá se, že toto motto se daří velmi úspěšně naplňovat nejen RJ, ale s ohledem na poslední reportáže pana Petrovského, taktéž ÖBB, nebo DB.
Zážitky nemusí být dobré, ale hlavně silné :-).
Hlavně nezapomenutelné!
Řekl bych, že loundž by měl mít především ticho, pak ticho a pak velmi pohodlná odpočívací křesla. Plus ty nápoje a trochu jídla, ale oddělené od té odpočívárno-čítárny.
A to proto, žena celém Hlaváku je všude hluk s šrumec. Čili to ticho, pohodlí a klid je právě to jediné, co tam čekajícím může ještě chybět.
Tak určitě. Klid a ticho v prostoru, kam se lákají děti na zadarmickou čokošku a na zmrzku.
A to je právě chyba.
Když děti, tak oddělené od tichého salónku.
Trocha klidu za doprovodu klavíru…
To by ještě šlo, pokud by automatický klavír hrál sám tiše a ignoroval plácání do kláves.
Mně se nelíbí to osvětlení, ono je to na hlavním nádraří přehozené, správně v hale má být světlo studené – pro vyšší přehlednost a v uzavřených prostorách teplejší. Ale kdo by se dnes zabýval detaily ?? Jsou tam dobré dva detaily, to se mu podařilo, ale celkově je to divné – nepůsobí to jako celek, a ty židle ….. Ale i tak je to lepší než nic, a klienty RJ jistě potěší, o tom nepochybuji.
Koukám, že ve zdejší diskuzi to bude názor asi menšinový, ale mně se to líbí. Na hlavním nádraží se pohybuji často, rovněž znám salonky z letišť anebo například ÖBB Lounge z Rakouska. ČD zatím v tomto kontextu úplně příliš iniciativy nevyvíjely. ČD Lounge mají různé úrovně služeb i jejich přístupu (např. káva nebo obecně možnost nějakého nápoje není všude, totéž platí pro toalety), otravná je i nutnost zvonění a čekání na obsluhu (např. Ostrava-Svinov) či stísněnost těchto prostor (tamtéž). Navíc to ČD ani moc nepropagují, řada cestujících neví, že tam dnes už můžou i s místenkou 2. třídy na dálkový… Číst vice »
Souhlasím. RgJ mají v Brně a v Praze čekárnu i pro cestující z nižších tříd. V porovnáním s tím je kvalita a nabídka služeb ČD Lounge omezena jen na vybrané skupiny a je hodně, ale opravdu hodně, rozkolísaná. Na tomhle webu si někdo dal tu práci, navštívil a porovnal všechny ČD Lounge https://www.vlakemjednoduse.cz/blog/cekarna-cd-lounge/
Možná, že kdyby hlavní aktéři ubrali na velkoleposti svých projevů a volili slovní zásobu přiměřenou tomu, co presentují, nikdo by neřekl ani Fň.
Pokud ale léta firma nezvládá zajistit čistotu svých vozů (což je víceletý trend a systémová chyba), tak věta, že zahájili novou éru v oblasti cestovního komfortu, tím že v Praze na hlavním otevřeli novou čekárnu s občerstvením a klimprem, působí poněkud tragikomicky.
Kolik lidí v této diskusi už napadla ta samá myšlenka:
– „jo, dobrý, ale jak to tam bude vypadat za rok?
Když budu chtít taky zmrzlinu, ale za dítě už se vydávat nemůžu, tak mám smůlu?
Asi. Máte si dát povinně kafe. Podobně to v tom článku vyznívá pro horkou čokoládu, ta je asi taky jen pro děti. Mně (dospělému) kafe nechutná, tak asi nic no…
Kde je ten luxus?
Asi myslí ten střední standard. Žádné pohodlíčko ani ticho. Jak na benzínce. Jen místo pultů s jídlem je křídlo. Akorát, že teď je to vše ještě nové.
Který SZ nádraží zrekonstruovaný za stovky milionů má aspoň tohle?
Tenhle názor je vtip, že? 😀 Možná by ŘSD mohlo také začít dělat u dálnic vyhřívané prostory s posezením a kávou, to tam nikdo nikde nenabízí!
Wait…
Pronajmout prostory dopravci už je pak na SŽ… pokud se už ta budova odprodala Správě od ČD.
Když pominu cenu klavíru a ROI, tak by mě zajímalo, kolik času rodiče a personál stráví odháněním zvědavých dětí od nástroje.
Nebo naopak, jak ta děcka u piána vylepší atmosféru v lounge.
Tak piáno je tam kvůli tomu, aby se dalo do nákladů a pak potichu zmizelo k někomu domů.
No a je to Petrof, nebo… čínská překližka? Je vůbec nové, protože player piano, neboli pianola je věc století stará…
Jedná se o klavírní křídlo značky Essex od Steinway&Sons, vybavené systémem PianoDisc s automatickým přehráváním.
https://dopravacek.eu/2024/04/29/regiojet-otevrel-na-prazskem-hlavnim-nadrazi-salonek-pro-cestujici-srdcem-je-klavirni-kridlo/
Myslíte, že se mu bude dostávat stejné „údržby“, jako jejich vlakům?
Moc rád bych se mýlil, ale jsem konstruktivní pesimista.
Nebylo by od věci, kdyby tady za rok touhle dobou udělal pan Petrovský vizitaci a porovnání s dnešníma fotkama.
Tahle cheap verze IKEA jídelny je teda hodně luxusní a nadčasová. Co taky čekat od Kotase. Možná kdyby se místo zbytečného klavíru udělalo něco užitečného.
Hlavně že tam bude čokoláda a zmrzka pro děti. Rovnou to pojmenujte dětským koutkem a nehrajte tohle divadlo. Snad jsou zákazníci spokojení, že tohle platí (skrze jízdenky)
Já bych od Kotase čekal, že třeba to osvětlení bude zavěšeno na příšerné ocelové konstrukci se spoustou lan…
Je rozdíl, když si Kotas realizuje volně své fantasmagorie a když ho investor drží na řetězu.
Kotas! To byl přesně důvod, proč jsem článek otevřel. Znám jeho erární dotační projekty, kde je jediným cílem utratit peníze, tak jsem byl zvědav, co předvede v komerční sféře.
Ještě nějaké plachty a orientační bod! Hlavně orientční bod!
Co není, může ještě být, neboť se v článku píše, že osvětlení není hotovo. „Půjde o modrá světla známá z vagonů Astra. Teprve po dodělání budeme moci mluvit o jednom pocitovém vizuálním celku.“
Typické příšerné ocelové konstrukce supluje alespoň to přiznané vedení různých instalací ve stropě, které bylo předtím zakryto podhledy.
Zatím není jasné, jaký pocit to bude zastřešovat.
Oni to řekli – čekají, že dětičky budou chtít zmrzlinu zadara a tak s nima pojedou i rodiče… Čecháčkovství z toho jen kape.
No luxusní sezení si predstavím jinak, než li na dřevěné lavici…
Asi mám jinou predstavu o tom jak vypada luxus, ale proti gustu zadny disputat
„Not bad“ (jinými slovy „vypadá to velice pěkně“), ale čekal bych trochu víc soukromí. Nemám zkušenost z jiných míst, pouze u ČD z Brna, který je mnohem menší, méně pompézní, ale nepřipadal jsem si tam jako atrakce v zoo…
Zvenku to trošku působí, jak nějaké terárium. Nebylo by od věci tu skleněnou stěnu polepit alespoň pruhem matné fólie.
Škoda, že pan architekt rezignoval na rozdělení prostoru do zón. Optické předělení prostoru lehkými zástěnami by napomohlo vyvolat dojem určitého soukromí.
Děti a terárium, to jde k sobě. 😀
Nebo „not great, not terrible“.
Dvě provedení židlí – to je schválně, nebo jsou ty černé jen provizorní? Jiný potah na opěradle lavice než na židlích?
Kotas měl co do činění i se stanicí Prosek? „se stanicí Střížkov či Prosek“
Prosek je dílo paní architektky Martínkové.
Je fakt že při pohledu na tyto dvě stanice je jasné která z nich je Kotasova.
Ten má prsty všude. Jen nějak nenavázal na docela povedené soupravy M1 nebo škodu 21. Teď musí dělat sedačky, interiéry, křižovatky, územní plány, terminály, ohavnosti u SOR.
Odborník na všechno, trochu pokory by neuškodilo
„trochu pokory by neuškodilo“ právě vám, víte prd, on je v praxi pomalu 40 let.
A to je na tom smutné…
Což je ovšem i vizitka jeho zákazníků.. Zrovna takovýto interiér je skvělé téma pro studenty architektury.
No to je a tím spíše je to smutná vizitka, když velká část jeho projektů je z veřejného sektoru.
… kteří na to potřebují někoho s razítkem, jelikož ho sami nemají.
a vám trochu jiných výrazů, a míně školení druhých, my víme všichni kdo je kotas a co dělal.
No vidíte, a pořád navrhuje zajímavě i blbě 😃 /uznávám, že moje hodnocení je subjektivní, ale…..😉
No právě. A každý další rok kdy je v praxi si zaslouží méně pokory a více kritiky. Já se nebojím říct že Kotas je plagiátor děl a designů jiných, je to vidět na jeho jednak naprosto rozdílné kvalitě nebo práce, druhak na absolutní absenci nějakého autorského stylu.
Absenci autorského stylu? To si úplně nemyslím, protože naprostou většinu jeho staveb bohužel poznáte už z dálky.
To souhlasím, hnusné a nesmyslné je všechno stejně, ale pokaždé jinak 😅
To je jen proto,ze nejcasteji kopiruje Calatravu.
Takový Calatrava z Wishe… nebo z Temu? Sice bych měl ke Calatravovi určité výhrady, ale myslím, že i tak je o deset levelů výše než jeho „kopírovač“. Aneb když dva dělají totéž není to totéž.
Tomu říkám správná provokace . Jak by si Kotas vyřešil přestupní hub v centru NYC ???????
Calatrava: Skvěle, pompézně.
Kombinací Střížkova, Barrandova a terminálu v HK 😀
krása, co?
…a jak je to funkční a nenáročné na údržbu….
https://k129.cz/wp-content/uploads/2017/02/215131_uvodni1-640×400.jpg
A za tu dobu toho stihl zprznit opravdu hodne…
No právě. A zatím se mu toho moc nepovedlo..
Jakože by architekt měl dělat jen to, co mu šotouši povolí?
Ona totiž architektura vychází z lidského těla a jeho rozměrů. Ano, Da Vinci byl také architektem.
Takže je úplně jedno, jestli architekt dělá interér pro lidi ve vozidle nebo v domě – pořád je to pro lidi.
Jen je otázka, za to dělá dobře, nebo ne. Kdožeto navrhoval interiér Honeckeru? Ten pro lidi není…
Ať si dělá, co chce. Pokud vám přijde normální, že fušuje opravdu do všeho a je „expert“ na úplně rozdílné věci, fajn. Já se k tomu můžu stejně tak vyjádřit, tady to aspoň neplatil veřejný sektor a ke kvalitě RegioJetu to vlastně docela sedí.
No jasně, je to pro lidi. Proto jsou jeho výtvory absolutně uživatelsky nepřátelské (Střížkov, tramvajová trať Barrandov, sedačky, vagony,…)
Co přesně je uživatelsky nepřátelského na Střížkovu?
(když už plácáte nesmysli, tak si to zkuste obhájit)
Je to zbytečně předimenzované.
A malý detail: uvnitř měly být rostliny. Nějaké tam byly a v létě uschly. Tak se tam daly nějaké suchomilné, ale ty zas v zimě zmrzly. Tak tam nejsou.
Možá se měl architekt nejdřív poinformovat, jestli existují rostliny, které podmínky v tom skleníku snesou.
Myslím, že tahle úsměvná historka pěkně ilustuje práci mnoha slavných architektů, nejen Kotase. Ať to vypadá hezky, na praktičnost nehledíme.
Na druhou stranu, je to prd oproti Sydney, kde si postavili pompézní a drahou operu, která nakonec měla mizernou akustiku.
Předimenzované neznamená uživatelsky nepříjemné, jen opakujete klišé, kterým si zahájil Adam Gebrian kariéru ve veřejném prostoru o drahé stanici, která vypadá moc důležitě. Takže jste jen blb bez názoru.
„nesmysli“
Taky dobrý!
oufám, že nebudete tvrdit, že jde o překlep, ty klávesy jsou od sebe docela daleko.
No jak u koho, já to mám dvě klávesy od sebe (česká QWERTY klávesnice), ale uznávám, jako výmluva je to blbé. 🙂