Ministerstvo si pod sebe vzalo rozhodování o povolení důležité křižovatky na Pražském okruhu

Vizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSD

Podle ministerstva bude lepší, aby stavební povolení pro úsek z Běchovic k D1 řešil jeden úřad.

O stavebním povolení pro část Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 bude nově rozhodovat ministerstvo dopravy. Přesun agendy z pražského magistrátu má přinést rychlejší vyřízení žádosti o povolení ke stavbě jednoho z nejvíce chybějících úseků české dálniční sítě.

O převzetí řízení na pět stavebních objektů informovalo ministerstvo dopravy na úřední desce. Jde o stavební objekty kolem mimoúrovňové křižovatky Dubeč, kde dochází ke křížení dálnice D0 se silnicí I/12 a Štěrboholskou radiálou. Ředitelství silnic a dálnic podalo žádost o stavební povolení letos v červnu.

Ministerstvo dopravy došlo k závěru, že stavební řízení pro předmětné stavební objekty s ohledem na celkovou složitost mimoúrovňové křižovatky Dubeč by bylo značně obtížné vést samostatně pro dálnici D0, silnici I/12 a Štěrboholskou radiálu, a že je vhodné, aby stavební řízení pro celou mimoúrovňovou křižovatku vedl jeden speciální stavební úřad,“ uvedlo ministerstvo v rozhodnutí.

Mimořádné odborné znalosti z ministerstva

Ministerstvo současně uvedlo, že problematika křižovatky Dubeč je natolik neobvyklá, že ji je možné řešit pouze s použitím mimořádných odborných znalostí.

Křižovatka Dubeč. Foto: ŘSD

Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla je celý krok snahou o optimalizaci počtu stavebních povolení, kdy ministerstvo bude vydávat povolení i na objekty na silnici I. třídy. „Očekávám od toho rozhodně zefektivnění procesu povolení stavby,“ dodal Mátl. Snížení počtu řízení znamená i méně odvolacích procesů.

Úsek 511 z Běchovic k D0 je jedním z nejvíce chybějících v tuzemské dálniční síti. Po mnoha letech získala stavba letos na jaře pravomocné územní rozhodnutí, když Krajský soud v Ostravě zamítl žalobu proti jeho vydání. Po žádosti o stavební povolení pokračuje majetkoprávní vypořádání stavby a zpracování zadávací dokumentace stavby s cílem letos zahájit výběrové řízení na zhotovitele. „V zimě plánujeme kácet a zahájit archeologický výzkum,“ uvedl Mátl. ŘSD očekává vydání stavebního povolení ještě letos.

Úsek vnějšího okruhu kolem metropole označovaný číslem 511 bude měřit 12,6 kilometru. Stavba je popsána v informačním letáku. Předpokládané náklady činí téměř 12 miliard korun, hotovo by mělo být dle dnešních odhadů v roce 2027.

Tagy D0 Dubeč Ministerstvo dopravy Pražský okruh Ředitelství silnic a dálnic ŘSD SOKP 511 Štěrboholská radiála
43 komentářů