Ministerstvo si pod sebe vzalo rozhodování o povolení důležité křižovatky na Pražském okruhu

Vizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSD

Podle ministerstva bude lepší, aby stavební povolení pro úsek z Běchovic k D1 řešil jeden úřad.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Ř

Řeší se zároveň si i zklidnění Spořilovské?

Vojtechh

Co byste tam chtel zklidnovat? Je tam 50ka a po zprovozneni tam doprava prirozene klesne, navic tam zcela jiste bude zakaz pro tranzit NA.

Martin

ma byt zakryta a ma dojit k propojeni rozdelene ctvrti..

Pako

Trocha osvěty.
Územní rozhodnutí vydává na dálnici příslušný krajský stavební úřad. Při podjatosti jiný krajský stavební úřad.
Stavební povolení vydává speciální silniční stavební úřad, kterým je u dálnic ministerstvo dopravy.
No a nyní v čem je jádro pudla:
Křižovatka zahrnuje též část městské komunikace Štěrboholská radiála, kde je SSÚ magistrát HMP a část silnice I/12, kde se SSÚ středočeský kraj. Článek tedy hovoří o tom, že křižovatka bude jako celek řešena na nejvyšším z uvedených SSÚ a to na MD ČR.

Jiří Kocurek

„Stavební povolení vydává speciální silniční stavební úřad, kterým je u dálnic ministerstvo dopravy.“

Jen dodám, že pro železniční stavby je to Drážní úřad, nikoliv úřednice na vesnici. A tudíž není potřeba Národní stavební úřad zřizovat.

Tom

Teď ta druhá písnička rozšíření pruhu Štěrboholské spojky.

Denně to stojí už přes 10 let jen kvůli absenci 3 pruhu jedním směrem.

Pako

A není to právě tím, že není okruh? Až bude není třeba třetího pruhu.

Honza

Myslíte městský kruh? Ale ten bude až kdo ví kdy, za 10let po dostavě metra D? Praha bude muset spolufinancovat. Podle mě by ten 3. pruh v úseku Lanový most – Průmyslová udělal strašně moc. Jezdím tudy denně do práce.

Greta

D0 už v Běchovicích je y takže označení “ z Běchovic k D0 je dost nešťastné, když už tak z Běchovic k D1.

Pako

V zadání pro studii v roce 2010 bylo požadováno napojení z Běchovic na všechny směry. Koukám, že nakonec zůstalo z Běchovic na Šterboholskou a z I/12 do Běchovic. Nic víc. Najednou ro nevadí. A my se s tím tenkrát trápili místo vánočních svátků s rodinami. ☹

Jiří Kocurek

Koukám, že jste vyjmenoval jenom 2 směry a na další 2 směry zapomněl: Na sever k Satalicím a opačně od Satalic.

Nájezd na D0 směr Říčany budete mít přes Exit Říčany, což je asi 5 km daleko. Co za to jinde dali…

Pako

Já jenom, že tehdy se to celé zaseklo z důvodu, že Běchovice řekly, že budou souhlasit jen tehdy, pokud bude možné odbočit ze staré I/12 do všech a ze všech směrů. Pak samozřejmě přišly s dalšími obstrukcemi. Ale tehdy se to fakt řešilo v několika firmách jako samostatná studie.

Honza

A nebo napojení Běchovic na D0 směr D1 přes přeloženou I/12 a sjezdem mezi Běchovicemi a Újezdem nad Lesy?

Vojta_7

Na křížení jedné dálnice se silnicí není nic mimořádného, speciálního, složitého…. Složitějších křižovatek jsou ve světě tisíce…
Jediné město, kde není možné nic pořádného postavit, je Praha… viz zprasená provizoria na 30 let či napojení bez připojovacích pruhů atd..

Pako

Složitost to dotáhnout do zdárného konce a realizace v českých podmínkách.

Vít Jůza

Nebude v takovém případě potíž s podjatostí?

Jan z Rokycan

Já pevně doufám, že snad ne.

To už bychom museli ustanovit nějakou meziplanetární rozkladovou komisi.

Jiří Kocurek

A rozhodovat budou Vogoni? Tak to raději ani verš.

Martin

bude to na vyvesce stavebniho uradu na Alfa Centauri…

David

Tak podjatí jsou v případě těchto infrastrukturálních staveb s celoevropským významem úplně všichni. Hádám, že ale přesun stavebního řízení do Burkiny Faso by bylo značně komplikované.

Jiří Kocurek

To nepude, mají v tom milion US Dolarů:
https://tradingeconomics.com/czech-republic/imports/burkina-faso

Jura

A nebylo by rovnou lepsi, aby o stavbach nadreginalniho charakteru rovnou rozhodoval jeden nadregionalni specializovany urad? Treba bychom ho mohli pojmenovat Nejvyssi stavebni urad a odvolaci urad by bylo ministerstvo doopravy?

Vlastne nemohli, protoze proto.

Jan T.

Zařizování nových úřadů obvykle není moc efektivní řešení.

Jura

Ovsem je efektivni, aby nejaka pani na malem stavebnim uradu (kdy stihala povolovat leda domecky) povolovala dalnici ci VRT.

Jura

A proto UR resil Jihocesky kraj kvuli podjatosti Prazskeho magistratu.

Jiří Kocurek

A byla to drážní stavba nebo dálnice?

Pako

Trocha osvěty.
Územní rozhodnutí vydává na dálnici příslušný krajský stavební úřad. Při podjatosti jiný krajský stavební úřad.
Stavební povolení vydává speciální silniční stavební úřad, kterým je u dálnic ministerstvo dopravy.
No a nyní v čem je jádro pudla:
Křižovatka zahrnuje též část městské komunikace Štěrboholská radiála, kde je SSÚ magistrát HMP a část silnice I/12, kde se SSÚ středočeský kraj. Článek tedy hovoří o tom, že křižovatka bude jako celek řešena na nejvyšším z uvedených SSÚ a to na MD ČR.

Jura

Dekuji, ze jste potvrdil to co kritizuji a to, ze o nadregionalnich stavbach rozhoduje (jak potvrzujete u UR) mistni (krajsky urad) a ne MD ci specializovany urad.

A tahle krizovatka je dukazem silenosti tohoto pristupu.

Take oddeleni UR a SP je u takovych staveb zbytecne. Nastesti pomalu smerujeme ke zjednoduseni. A u UR u 511 se potvrzuje, ze to UR nemusi delat mistni SU.

Kandelábr

Škoda, že se nepřipravuje nový stavební zákon, mohlo se to tam dát…

Jiří Kocurek

Nejedou náhodou dvě novely v souběhu? Jedna schválená a platná od 1.1. 2024 a další připravovaná?

Přecijen tempo novel bývalo vyšší…
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-183/historie

Dalnice

Jsem zvedavy jak bude tahle křižovatka zvládat ocekavane frekvence. Krizeni D5xD0 budiz mementem…

Couler

Tahle by mohla být dobrá, ze Štěrboholské to jde ve dvou pruzích, obousměrně. A v mapě ŘSD se objevil navíc leták ohledně úpravy napojení té původní MÚK z I/12. Jak je totiž ve vizualizaci řešeno připojení Štěrboholské na D0 směrem na D11, to je hrozné, naštěstí by se to mělo změnit.

Michal Tvrdík
Couler

Nn, myslel jsem tenhle, jiná stavba: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D0/d0-510-most-pres-pocernicky-rybnik?filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0

Podle vizualizace D0 511 totiž připojení ze Štěrboholské na D0 směr D11 bylo sice 2-pruhové, ale strašně krátké, aby se mohly připojit ty Běchovice z I/12. To se NAŠTĚSTÍ změnilo, připojení ŠS bude 2-pruhové, jeden pruh ubyde naštěstí až po cca 250 metrech a do toho druhého zbývajícího připojováku se připojí I/12. Tento pruh poté povede až k D11, takže připojování by mělo být dostatečně kapacitní. Na rozdíl od MÚK D0xD5, ta je hrozná.
Odbočení z D0 na ŠS je rovněž 2-pruhové, tak to snad bude kapacitní. Snad je to k pochopení. 😀

Honza

Také by mě zajímalo připojení současné I/12 od areálu Louda Auto na D0 směr D1 Modletice. S tím už se definitivně nepočítá a počítá se, že vozidla od Běchovic pojedou nájezdem mezi Běchovicemi a Újezdem n.L. po nové přeložené I/12 a sjedou na D0 směr D1?

Couler

Určitě nepočítá. A myslím, že to tak je naprosto správně. Napojení směrem na centrum a k D11 stačí. Možná bych zrušil i to k D11, jen to vše komplikuje.

Buď po nově přeložené I/12 jak píšete, nebo nájezdem na ŠS a pak k D0, to by mělo být kratší.

Tomas

Pred deseti lety bylo pozde. Snad to konecne pristi rok zacne.

Kodl

Jak moc reálné zahájení stavby přišít rok vlastně je?

Jan z Rokycan

Je to dost velké sousto, takže se bude VŘ jistě pořádně protahovat.

Tomas

Pred deseti lety bylo pozde. Snad to konecne pristi rok zacne.

Jarda

Už to postavte

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Já nic stavět nebudu a obávám se, že ani nikdo z redakce těchto stránek.

Jiří Kocurek

Jakože mají začít bez povolení? Tak tím by to fakt urychlili…