Mezi Uničovem a Šumperkem přestaly na tři čtvrtě roku jezdit vlaky

Modernizace trati Šumperk - Uničov ve stanici Libina, troubelické zhlaví. Foto: Správa železnicModernizace trati Šumperk - Uničov ve stanici Libina, troubelické zhlaví. Foto: Správa železnic

Po dokončení modernizace budou moci jezdit elektrické vlaky v celé délce trati Olomouc – Šumperk přes Uničov.

Na trati z Uničova do Šumperka začala jedna z největších výluk letošního roku na tuzemské železnici. Od včerejška až do 9. prosince zde nepojedou žádné vlaky. Důvodem je modernizace a elektrizace trati.

Kompletní jízdní řády náhradní autobusové dopravy jsou na stránkách Českých drah.  Jízdní doba po silnici bude delší než vlakem. Pro skupinovou přepravu České dráhy žádají nahlášení 72 hodin předem kvůli zajištění kapacity.

Modernizace trati probíhá od loňského roku, Správa železnic ji rozdělila na dvě etapy. Z Uničova do Libiny a z Libiny do Šumperka. Úsek Libina – Šumperk provádí za 1,36 miliardy korun sdružení Subterra, Porr a Eltra. Trať mezi Uničovem a Libinou modernizuje OHL ŽS, Eurovia a Elektrizace železnic Praha, vysoutěžená cena činí 1,65 miliardy.

Po rekonstrukci tak budou moci vlaky jezdit mezi Uničovem a Šumperkem až stokilometrovou rychlostí. „Hlavním cílem stavby je elektrizace a rekonstrukce trati, které umožní zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících a tím i větší konkurenceschopnost železniční dopravy. Díky náhradě dieselové trakce za elektrickou se také zvýší kvalita ovzduší v okolí trati,“ uvedla loni v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Modernizace čeká i železniční přejezdy, na nichž budou doplněny bezpečnostní prvky. Přestavby se dočkají prakticky všechny stanice a zastávky na trati, které dostanou nová nástupiště umožňující bezbariérový nástup i výstup. Tam, kde dosud nejsou, přibydou rovněž přístřešky a informační systémy.

V blízkosti stávajícího přejezdu v Troubelicích bude vybudována nová zastávka Troubelice střed, která bude sloužit cestujícím namísto dnešní železniční stanice, v Novém Malíně se pak posune kolejové rozvětvení až za nově upravený železniční přejezd a u výpravní budovy vznikne jednostranné nástupiště o délce 90 metrů, na které se cestující dostanou s využitím nového schodiště a šikmé rampy. V Hrabišíně zase vybudují stavbaři jednostranné vnější nástupiště, dlouhé rovněž 90 metrů, přičemž přístup na něj zajistí zrekonstruovaný chodník.|

Tagy Správa železnic trať 290 Olomouc - Šumperk
121 komentářů