MD znovu vypsalo soutěž na rychlíky přes Vysočinu, požadavek na 200 km/h zůstal

Vlaky Českých drah ve stanici Havlíčkův Brod. Foto: České dráhyVlaky Českých drah ve stanici Havlíčkův Brod. Foto: České dráhy

Předpokládaný objem platby z veřejných rozpočtů za 15 let je 6,5 miliardy korun.

Ministerstvo dopravy zahájilo druhý pokus o zajištění rychlíkové linky R9 z Prahy přes Havlíčkův Brod s rozvětvením na Brno a Jihlavu. Předpokládaný objem platby z veřejných rozpočtů za 15 let je 6,5 miliardy korun, nejzazší termín pro podání přihlášek je 23. prosince.

První tendr, který byl vypsaný loni v říjnu, skončil po roce fiaskem na straně ministerstva. Důvodem byl nefunkční klíč v systému podávání a administrace nabídek. Ministerstvo tak nemohlo otevřít došlé nabídky dopravců. Do soutěže se přihlásili dva: České dráhy a RegioJet.

V nové soutěži ministerstvo ponechalo fakticky stejné podmínky jako v prvním tendru, přizpůsobilo pouze cenu. Původní předpoklad činil 6,225 miliardy korun.

Ministerstvo požaduje nové vlaky, stavěné pro rychlost až 200 km/h. Důvodem je chystaná vysokorychlostní trať Polabí, kde mají v úseku mezi Prahou a Kolínem jezdit i rychlíky linky R9. Požadavkem jsou vratné soupravy, které nebude nutné při změně směru objíždět. Zachován zůstal i termín vyjetí nově vysoutěženého dopravce: prosinec 2025.

Jde o první otevřenou soutěž, ve které ministerstvo dopravy požaduje nové vlaky. Smlouva s dopravcem bude „s převažujícím charakterem tzv. netto“, tedy příležitosti a rizika spojená s vývojem výnosů jsou – s některými výjimkami – na straně vybraného dopravce.

Tagy linka R9 Praha - Havlíčkův Brod - Brno Ministerstvo dopravy
123 komentářů