Modernizace další části trati Praha – Brno přes Vysočinu má projektanty, začne v roce 2026

Trať 250 v úseku Kuřim - Tišnov. Foto: Správa železnicTrať 250 v úseku Kuřim - Tišnov. Foto: Správa železnic

Dojde ke zvýšení rychlosti na 160 km/h a vybudování odbočky Čebínka.

Správa železnic pokročila s přípravou modernizace dalšího úseku železniční trati Praha – Brno přes Vysočinu. Vybrala zhotovitele dokumentace pro společné povolení pro úsek mezi Tišnovem a Kuřimí. Pokud vše půjde dobře, práce začnou v roce 2026.

Zakázku za 102,6 milionu korun získalo sdružením firem Sudop Brno a Exprojekt (součást Sudop Group), vyplývá z registru smluv. Podle písemné zprávy zadavatele přišla druhá nabídka od Sudop Praha (rovněž Sudop Group).

„Při hladkém průběhu schvalovacích procesů (především pak získání stavebního povolení a soutěže na zhotovitele) chceme zahájit stavební práce na začátku roku 2026. Klíčový pro nás bude souběh s rekonstrukcí tišnovské stanice,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Úsek Tišnov - Kuřim. Foto: Správa železnicHarmonogram rekonstrukce / modernizace trati Kolín - Havlíčkův Brod - Brno. Foto: Správa železnic

Modernizace se bude týkat necelých deseti kilometrů trasy, kompletně je stavba popsána v informačním letáku. Aktuální celkové investiční náklady podle schváleného záměru činí 4,2 miliardy korun, zpřesněny budou v navazující projektové dokumentaci. „Úpravy směrových poměrů kolejí umožní zvýšit traťovou rychlost až na 160 km/h. Kapacitu dopravní cesty zejména v případě výluk a mimořádných událostí zvýší odbočka Čebínka, která bude zřízená před zastávkou Čebín,“ dodal Gavenda.

Celá trať Kolín – Havlíčkův Brod – Brno prochází postupnou modernizací. Letos má dojít na úseky Přibyslav – Pohled, v závěru roku začala stavba Vlkov u Tišnova – Tišnov a modernizace stanice Brno-Královo Pole včetně přilehlých úseků.

Harmonogram modernizace jednotlivých úseků

Kutná Hora (mimo) – Kolín (mimo) 2025–2027
Rekonstrukce žst. Kutná Hora 2027–2028
Čáslav (mimo) – Kutná Hora (mimo) 2028–2030
Rekonstrukce žst. Čáslav 2027–2029
Světlá nad Sázavou (mimo) – Leština u Světlé (mimo) 2026–2027
Okrouhlice (včetně) – Světlá nad Sázavou (mimo) 2028–2030
Modernizace průjezdu uzlem Havlíčkův Brod 2031–2035
Pohled (mimo) – Havlíčkův Brod (mimo) 2026–2027
Přibyslav – Pohled 2024–2026
Sázava u Žďáru – Přibyslav (mimo) 2027–2028
Žďár nad Sázavou (mimo) – Sázava u Žďáru (mimo) 2026–2027
Vlkov u Tišnova (mimo) – Křižanov (mimo) 2023–2025
Rekonstrukce žst. Vlkov u Tišnova 2023–2025
Rekonstrukce žst. Tišnov 2026
Kuřim (mimo) – Tišnov (mimo) 2026
Rekonstrukce žst. Brno-Královo Pole 2023–2025

Tagy Exprojekt linka R9 Praha - Havlíčkův Brod - Brno Správa železnic Sudop Brno Tišnov - Kuřim trať 250 trať Kolín - Havlíčkův Brod - Brno
130 komentářů