Železnice

Knižní jízdní řád už nekoupíte. SŽDC ho vydá jen pro sebe a České dráhy

Obálka jízdního řádu 2019/20: Foto: SŽDC
Obálka jízdního řádu 2019/20: Foto: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty dnes zveřejnila na svých stránkách nový jízdní řád, který začne platit od 15. 12. na české železnici. Nový jízdní řád bude znamenat i premiéru: po mnoha letech nevyjde jeho knižní podoba dostupná veřejnosti.

„Pro potřeby zaměstnanců SŽDC je určeno 3000 výtisků, pro ČD 1300,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriuosová. Podle ní se ale nepočítá s tím, že by se jízdní řád prodával v papírové verzi i veřejnosti.

Knižní jízdní řád bez spojů jiných dopravců loni vydaly pro veřejnost České dráhy, ty ale nepočítají s tím, že by ho znovu vydaly, potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Kdyby se České dráhy rozhodly vydat jízdní řád opět v podobě bez jiných dopravců, byl by ještě prázdnější, o zhruba pět procent výkonů přijdou. SŽDC přitom na počátku roku tvrdila, že vyjde cestujícím vstříc a knižní jízdní řád si vezme na starost. „Prověřovali jsme si zájem nakladatelství o distribuci a prodej jízdních řádů, zájem z jejich strany nebyl. Proto je tisk knižních jízdních řád pouze pro služební účely SŽDC a ČD,“ vysvětlila Pistoriusová.

Jízdní řád přináší letos jednu zásadní změnu: dochází k velkému přečíslování tratí, SŽDC to už dříve vysvětlila snahou o logičtější a přehlednější uspořádání. Samotným změnám a novinkám v něm se budeme ještě věnovat.

Elektronický jízdní řád je již k dispozici na stránkách SŽDC, poprvé je ho možné stáhnout i kompletně jako zabalený soubor.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Svoboda
Host
Jiří Svoboda

Loni sždc vydala JŘ, nedal se sehnat, ale ten kdo měl k němu přístup,tak ho prodával na aukru. Ceny byly i přes 1000 kč. Není pravda, že o něj není zájem. Cestující by ho kupovali. To by ale ten šmelinář neměl kšeft,že. Je to svinstvo.

Patrik
Host
Patrik

Dobrý no, takže až se mi vybije či po**** s prominutím mobil, tak jak si mám najít spoj? Z hlavy? Jsou opravdu na nic. Nejradši bych od Českých drah nebo SŽDC požadoval nerozbitný a nevibitelný mobil či tablet ve kterém jsou jízdní řády. Tohle co vymysleli je vážně na nic a já se na tuzemské železnici ztratím a o no víc lituji cestující, kteří jezdí trasu poprvé. Zejména ti, co nejsou zvyklí na moderní dobu. SŽDC a ČD to se vám (ironicky) vážně povedlo!!!

HonzaEM
Host
HonzaEM

Mi tohle připomíná strategii rušení telefonních budek. Nevím kdo vymyslel, že města nad 200 obyvatel jí nepotřebují. Já zastávám názor, že by měla být aspoň na nádraží v každém městě (ne někde v Horní Dolní na zastávce, ale kde je pořádná stanice, kde se pohybuje dost lidí). A stačilo by na tom nádraží, bylo by to víceméně pod dozorem a kde je ve městě nádraží každý ví, nebo tam cestu najde. A kde nádraží není, tak aspoň někde v centru obce. Ono najít veřejný telefon je už docela oříšek, dřív to byla samozřejmost. Takže když teď mobil zapomenete, ztratíte, bude… Číst vice »

Martin Votava
Host
Martin Votava

Další důvod, proč se nevracet do ČR a zůstat v Bulharsku. 🙁 Doufal jsem, že se vrátím už do Západní Evropy, ale zdá se, že Balkán je na vyšší úrovni. Před rokem jsem si koupil bulharský knižní jízdní řád a přesto, že už v době vydání byl neaktuální, používám ho denně a nedovedu si cestování bez něj představit (konečně jsem teď pochopil, proč někteří šotouši mají KJŘ tak ošoupaný a potrhaný). Vyhledávač neukáže vlaky, které jedou jen někdy (pokud to nezkouším na každý den) nebo komplikovanější spojení. Před každou cestou si udělám plán podle KJŘ a pak si na internetu… Číst vice »

HonzaEM
Host
HonzaEM

Přesně tak to dělám taky.

Ušatá
Host
Ušatá

Přidávám se, já taky. Počítače i mobily mně už velmi silně lezou na nervy, stejně jako lidé, kteří do nich neustále čumí, nic si nepřečtou, bavit se s někým neumí a na ulici do mne neustále někdo vráží. Což už začíná být o život.

Petr
Host
Petr

Nejhorší je, že jsem ho dával jako dárek k Mikuláši, zas abych vymýšlel něco nového. 😀

Anatol J.
Host
Anatol J.

No….tolik opěvované aplikace…..tak třeba v čem je lepší tištěný….Zkuste si zadat spojení odněkud někam….bez povinné rezervace s kolem….No a je to v háji, neboť Chaps (a jeho jistá odpovědná osoba, u kterého jsem opakovaně urgoval chybu…) stále nepochopil…..že vlak s povinnou rezervací na kolo je k ničemu, když nevím že s ním pojedu (a z hor…když je tam 2hodinový takt) opravdu nebudu řešit jestli pojedu v tolik nebo v tolik, když navíc někdy mezi nimi jede osobák či jiný R bez povinné rezervace…a to vidím právě jen a pouze v tabulce, žádný vyhledátor toto zatím neumí ošéfovat…..nebo´t jak řekl pán… Číst vice »

HonzaEM
Host
HonzaEM

Stejně to elektronický vyhledávání nenabídne všechny možný varianty, anebo vás to žene Bůh ví kudy nesmyslně. V normálním JŘ si najdu spojení pěkně podle časů odjezdu a na internetu pak jen ověřím, jestli tam není výluka nebo jestli jedou zrovna ten den.

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

Nevim komu z bezneho obyvatelstva bude chybet celorepublikovy tisteny JŘ. Naopak si kazdy muze vytisknout pdf jake chce trate do libovolneho formatu s libovolnym rozvrzenim. Regionalni JŘ jsou zachovany. A kdo vylozene chce/potrebuje, tak od nejakeho znameho ze SZDC obdrzi, jak to byvalo doposud. Drazni profesionalove stejne pouzivaji jine aplikace.
Ovsem ze na SZDC na zacatku roku slibovali tisk, je od nich docela podpasovka, meli mlcet.

xyz
Host
xyz

“ Naopak si kazdy muze vytisknout pdf jake chce trate do libovolneho formatu s libovolnym rozvrzenim.“ – To mohl i vloni, předloni atd., byť při existenci celostátního KJŘ (byť tehdy již vydávaného ze strany ČD). – Naopak vytištění všech pdf stránek na běžný papír = daleko objemnější výtisk než při tištěném KJŘ (+ z hlediska nákladů na „domácí“ tisk dražší než koupě KJŘ za byť vyšší cenu než dosavadní prodejní cenu). „A kdo vylozene chce/potrebuje, tak od nejakeho znameho ze SZDC obdrzi, jak to byvalo doposud.“ Přeji si mít KJŘ pro příští rok a nemám problém za něj zaplatit i… Číst vice »

Nádražák
Host
Nádražák

Ono SŽDC má nějaké jízdní řády?Sice u nich pracuji,ale žádný jsem už nějaký rok neviděla.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Nemá každý k disposici vhodnou tiskárnu a/nebo známého.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Kopycentrum, jenže není asi k dispozici takový tenký papír.

Georg
Host
Georg
xyz
Host
xyz

Mimochodem, bylo zveřejněno (či: dá se směrem k mluvčí SŽDC doptat), za jakou cenu/kus prodá SŽDC Českým drahám jeden výtisk takového jízdního řádu? 🙂

Hubič
Host
Hubič

Pracuji na železnici již 29 let. Byly kdysi časy, které stály dle některých za prd. A jak se máme po roce 2000 ? Vše se zlepšilo ! Kraje se perou o výkony, cestující si přestupují z vlaku do vlaku na hranicích krajů, protože si kraje hrají na svém písečku. Všichni ale mají zájem o cestující. 🙂 Dnes kraje hrají kuželky s dopravci, kteří budou obsluhovat jejich tratě. Některé tratě umírají. Všichni plivou na ČD, které se nemají jak bránit. Kraje si začínají diktovat své tarify a myslí si, že jim do toho nemá kdo co kecat. Nejen, že jsou rukojmími… Číst vice »

Georg
Host
Georg

myslite, ze nekdo bude plivat na kraj za to, ze vam ve vlaku neplati rezijka?
a vy a vasi pribuzni sebou nosite tisteny jizdni rad? a pokud nepujde elektricky proud, nepojede ani ten vlak, nemyslite?

Hubič
Host
Hubič

To plivání není o režijce. To je třeba o přestupování z vlaku do vlaku na hranicích kraje. Když si kraj vymyslí dopravce, tak cestujícím při přestupu nebude platit jeden jízdní doklad, každý konkurenční dopravce má jiné čekací doby na přípoje a nebudou schválně čekat na opožděný přípoj jiného dopravce, jako je tomu např. nyní mezi modrou, žlutou a černou konkurencí. A jízdní řád tištěný mám vždy po ruce, protože aplikace někdy ukazují pěkné ptákoviny a návaznosti tam, kde přípoj kvůli přestupné době třeba ani nevychází. Mnohem lépe se mi v něm hledají varianty možného spojení. No a zda pojede vlak… Číst vice »

Marek Janík
Host
Marek Janík

To je čtení jak v Rudém právu

Ušatá
Host
Ušatá

Cítíte se jinak zdráv? A co tak zamysle se nad textem a trochu přemýšlet. A třeba i diskutovat o jednotlivých bodech. Já vím, to je moc namáhavé a che to taky něco znát.

Medvěd
Host
Medvěd

A) SŽDC dělá to, co jí nařizuje zákon. Že ho někdo nedomyslel je věcí jiných ! Tak klídek a jdi k volbám, ať tam jsou pořádní úředníci a zákonodárci.
B) Viděl jsem , jak na ZAP průvodčí sedí 2 hodiny a přelepují jízdní řád. V době digitální by ho měli mít té mašince POP a bylo by o starost méně.
C) Doba jde dopředu, jenže někteří ještě žijí v „pravěku“. Odnáší to zaměstnanci -Ťi jsou první na ráně.

Jiří 2
Host
Jiří 2

ad B) už nesedí, už jej několik let nefasují. V POP mají mIDOS s možností vytisknout spojení cestujícímu, ve služebním telefonu aplikaci Můj vlak a další aplikace mezi povolenými (aby si ji mohli nějakou aplikaci nainstalovat, musí být na whitelistu).

HonzaEM
Host
HonzaEM

Před asi rokem se cestující dohadoval s paní vlakvedoucí ohledně platnosti/ neplatnosti první třídy v tomto vlaku a paní si všimla, že mám u sebe tento tištěný jízdní řád, tak si ho půjčila a ukázala tomu cestující, jak je to tam s tou první třídou xD

Ušatá
Host
Ušatá

Jenže já většinou potřebuji traťovou tabulku se všemi vlaky a často i s dalšími návaznými tratěmi. Jak mně to udělá? A to si mám na cestu nosit velký počítač na zádech? Víte, praxe je trochu jiná než teorie. A hlavně oni cestující jsou různí. Jedni jezdí v 9 tam a ve 4 zpátky, bez přestupů a jednou za rok. Těm to nevadí. Ale jsou i jiní. Takže by měli mít právo na své požadavky všichni. Nakonec si to platíme. Politiky i úředníky a nevím, proč by za mne měl někdo rozhodovat, stejně jako na internetu a diskusích.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jak říkám, knižní jízdní řád je základ každého cestovatele. Co se v něm během cesty nahledám, taky ke konci grafikonu je z toho zmuchlaný a roztrhaný salát xD

Hubič
Host
Hubič

Přesně tak to mám i já. To je o hledání přípojů, přestupů dle osobních potřeb. Ne se jen dostat z bodu A do bodu B za nejkratší čas …

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ani ty elektronický aplikace kolikrát nenajdou nejkratší čas. Protože když je tam těsný přestup, který se dá stihnout jen když nemá vlak žádné zpoždění, tak to aplikace ani nenabídne, protože pro ní to není přípoj.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Při větších výpadcích elektrického proudu, i pokud něco NĚJAK jezdit bude, jízdní řády budou poměrně k ničemu … .

Pavel
Host
Pavel

Zase PDF-ko 🙁 nevíte, jak se dostat k editovatelným (zdrojovým) datům JŘ v nějakém rozumném formátu? A také se zajímám o řazení vlaků. Máte někdo odkaz?

J.L.
Host
J.L.
babilon
Host
babilon

Data jsou na ftp://ftp.cisjr.cz/

Josef Petrák
Host
Josef Petrák

Ještě nejsou.

Zbyněk
Host
Zbyněk

V jř. jsou i chyby třeba v Ústeckém kraji a kde je trať 133 co byla v původním návrhu?

Zbyna
Host
Zbyna

trať 133 je nově součástí 124 😉

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jo, třeba ty osobáky co se v Lovosicích přejdjíždí a v tabulce to vypadá, jako že se nepředjíždí.

J.L.
Host
J.L.

Výborně. Každá změna je k horšímu. 😞

Medved
Host
Medved

Rad bych se zeptal, kdy zacnou mobilni aplikace jako MujVlak zobrazovat krome statickych informaci (jizdni rad) take dynamicke informace, a to mam na mysli zejmena ztratu pripoje. Jel jsem nedavno zpozdenym vlakem IC a pripojny vlak byl nizsi kategorie (Sp) takze jsem doufal, ze pripoj bude cekat – cekani by bylo okolo 5-10 minut. Ve vlaku jsem se zeptal na pripoj pruvodciho, ktery dal zadost na dispecink a po nekolika minutach se pruvodci vratil a rekl mi, ze zadost byla zamitnuta dispecery a pripoj cekat nebude. Hledal jsem na MujVlak jake mam dalsi moznosti, ale MujVlak mi stale zobrazoval ten… Číst vice »

Lolookie
Host
Lolookie

Když přejedu prstem zprava doleva u onoho přípoje, tak mi to najde pozdější varianty toho přípoje.

Medved
Host
Medved

Ano, ale potreboval jsem planovat dal dopredu, ne jen ten jediny pripoj. Byly tam dalsi tesne pripoje, u kterych zase nebylo jasne, jestli budou cekat nebo ne. Nepotrebuji aplikaci na to, aby mi ukazovala jizdni rad, ten se da najit leckde, ale potrebuju vedet, co se v reale skutecne deje.

Jiří 2
Host
Jiří 2

takovou aplikaci nemají ani provozní zaměstnanci, natož cestující

Medved
Host
Medved

To je prave to, co me tak prekvapuje. Pokud vim, rizeni celeho provozu je velmi centralizovane, deje se jen ze dvou mist (Praha a Prerov?) Pri tak vysoke centralizaci me prekvapuje, ze ty informace nejdou nejak efektivne nasdilet.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Právě že se neděje centralizovaně. Výpravčí po tratích, dispečeři dopravců sedící někde, dispečeři provozovatele dráhy sedící ještě někde úplně jinde… Dispečeři SŽDC: Praha, Přerov, Ústí nad Labem Dispečeři ČD, a.s. – regionální doprava: Praha, Brno, Plzeň Dispečeři ČD, a.s. – dálková doprava: Praha Dispečeři soukromých dopravců: každý dopravce minimálně jeden, ale obvykle více Výpravčí: některé oblasti jsou sice řízeny centralizovaně, nicméně řada jich zůstává přímo ve stanicích. Věřte nebo ne, minutky počítají právě ti výpravčí. Dispečeři dopravce si mohou poslat žádost na čekání, jinak jedou dle dokumentu vydaného a schváleného společností ČD, a.s. nazývaného Čekací doby (oficiálně nějak „Společné opatření… Číst vice »

Hubič
Host
Hubič

Jo, ona je ta komunikace leckdy mezi výpravčím, dispečerem od ČD regionálním nebo síťovým je někdy velmi složitá, leckdy i zbytečná. Jde samozřejmě o každý přípoj zvlášť, ale když mi síťový dispečer zakáže překročit čekací dobu rychlíku o 3 minuty a nechat přestoupit lidi u jednoho peronu a tento rychlík popojede 16 km, kde se opozdí o 10 minut z důvodu čekání dalšího přípoje vlaku stejné kvality, tak mi hlava nebere, že to někomu nedojde a nechá pak cestující stát na peroně, aby viděli jejich odjíždějící vlak. A kdo dostane pak největší pojeb ? Výpravčí SŽDC, který ujede cestujícímu, protože… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Přesně tak to bylo u R 1242 dne 4.8.2019 a pak to házelo SŽDC na ČD a ČD na SŽDC a nikdo prý o tom nerozhodl, asi autonomní vlak, který se sám řídí a sám si staví vlakovou cestu.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Naštěstí není řízení centralizované a ještě hodně dlouho nebude.
Kromě dvou dispečinku (Praha a Přerov) , jsou regionální JOPky ( třeba Plzeň) , které řídí několik tratí v regionu, dále místní JOPky kdy ridite celou trat z jedné dopravní kanceláře (Klatovy – -Železná ruda, řídící stanice Železná ruda a Klatovy , hranice v Janovicích)
a dále klasicky stanice kde je výpravčí
. Dale trati D3 které mají svého dispečera a trať s radopblolem, opět se svým dispečerem.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Plzeň řídí akorát sama sebe a i to od jara, nejpozději léta příštího roku skončí a přepne se na CDP Praha, sál 3C. V Plzni zůstane akorát místní ovládání obvodu seřaďovacího nádraží a pracoviště pohotovostního výpravčího, které nyní ovládá při výpadku CDP úsek Ejpovice – Zdice (+ dělá dispečera D3 pro trať Ejpovice – Radnice), po novu k tomu bude mít ještě celou Plzeň. Trať Plzeň hl.n. (mimo) – Klatovy (mimo) je řízena výpravčím DOZ v Klatovech, trať Klatovy (mimo) – Železná Ruda-Alžbětín (včetně) výpravčím DOZ v Železné Rudě-Alžbětíně. Po skončení životnosti klatovské DOZ a zároveň vybudování nového staničního zabezpečovacího… Číst vice »

Petr
Host
Petr

Nakonec zůstane samostatná jen Březnice.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Na kategorii vlaku nemá čekací doba vliv. Mnohdy s expresem čekáme na zpožděný osobní vlak a naopak s osobním vlakem ujíždíme zpožděnému expresu. Základní čekací doba vlaků Os až R je 10 minut a Ex a výše 5 minut po jejich plánovaném odjezdu, nicméně i s přestupem. Ale v řadě stanic je výše přestupních dob ještě upravena, obvykle je seznam výjimek na celou stránku. Šedivá je teorie, zelený strom života, čili praktický příklad: Pokud má přípojný vlak odjíždět ve 12:00 a u zpožděného vlaku se očekává příjezd ve 12:07 o dvě nástupiště vedle, máme to ukončení přestupu ve 12:11 (příjezd… Číst vice »

Jiří 2
Host
Jiří 2

Z pohledu cestujícího to je pouhé „on mi ujel“, ale je nutno brát v ohled i to, že vlak pak zpozdí další vlaky při křižování a zase své přípojné vlaky v dalších stanicích. Kvůli jednomu cestujícímu přestupujícímu ve stanici A by pak ujel přípoj klidně 5 lidem ve stanici B a 10 lidem ve stanici A o hodinu později. I na to musí dispečer při schvalování prodloužení čekací doby myslet. Takže sice dáme osobnímu vlaku 5 minut zpoždění v A, na příjezdu do cíle B ale už bude mít třeba 10 minut, protože se cestou křižuje s rychlíkem, který jede… Číst vice »

Medved
Host
Medved

Ano, to je vse jiste pravda a je to vse jasne. Ale kdyz pripoj splnuje vsechny podminky (coz asi splnuje kdyz ho zobrazuje MujVlak jako pripoj) a pak je v reale zruseny, tak bych potreboval, aby mi to aplikace ukazala. Byval bych do toho vlaku vubec nenastupoval a jel jinudy. Kdyz letim zpozdenym letadlem, tak vsem hlasi v palubnim rozhlase, ktere pripoje jsou zrusene a ktere cekaji. Tady mi to nemuze ukazat ani aplikace.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Můj vlak ukazuje toliko hloupostí… Pokud ten vlak pojede včas, není co řešit.. Pokud pojede mírně opožděn, přípoj počká. Ale co je mírně? To je právě ten výsledek rovnice „[standardní doba na přestup] + [maximální čekací doba] – [přestupní doba]“. V prvním mnou zmíněném příkladu postačí, aby ten zpožděný vlak nezastavil ve 12:07, ale ve 12:06 a hned to na přípoj vychází. To je ta minutka, která rozhoduje, jestli přípoj počká nebo ne. Jenže minutka k minutce… Pokud první vlak přijíždí v 11:50 a přípoj odjíždí ve 12:00 (obojí dle jízdního řádu), řeknete si „nádherných 10 minut na přestup“. No… Číst vice »

Hubič
Host
Hubič

Díky kolego za veřejné vysvětlení problému. Já na to nemám leckdy ani chuť …

Hanzi
Host
Hanzi

To jsou starosti, takhle si komplikovat život, není lepší jet autem?

Hubič
Host
Hubič

No a třeba právě v tom případě člověku pomáhá jízdní řád tištěný …

Mirek
Host
Mirek

Je to každopádně škoda, i když poslední JŘ stál za prd, bohužel díky nezájmu SŽDC ho vydávat. Je logické, že ČD ho vydávat nebudou, protože by to pro ně byly náklady navíc a pokud by tam uváděly všechny soukromé dopravce, kteří se vůči nim dost často ostře vyhraňují byly by samy proti sobě. Nov tabulky jsou totálně nesmyslné, protože JŘ stejně používali cestovatelé a ti si z různých důvodů chtěli zjistit jak ten který spoj jede a kde ho třeba předjede rychlík aby třeba mohli kombinovat osobní s rychlíkem z různých důvodů. Bohužel tímto paskvilem teď člověk bude muset přepínat… Číst vice »

Dushan
Host
Dushan

Je tohle vůbec přípustné? Bych měl obavu, aby popojetí osobákem nebylo považováno jako přerušení jízdy (což je přípustné po až ujetí 100km).

babilon
Host
babilon

Nastoupení do dřívějšího vlaku není přerušením jízdy. Kde by jako k tomu přerušení mělo dojít?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Při přestupu z „dřívějšího“ na „pozdější“. Na štěstí s tímhle problémy nedělaj.

Dushan
Host
Dushan

Pokud budu mít flexi jízdenku př. Praha-Plzeň, mohu do Berouna jet Os, tam přerušit jízdu a navázat rychlíkem, přestože jsem mohl jet rychlíkem bez přestupu už z Prahy?

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak doteď to vždycky šlo.

Dominik
Host
Dominik

Ano, pokud nemáte vázanou jízdenku na vlak.

Michal
Host
Michal

Ale, pokud mám rodinného příslušníka v TÚDC, které je pod SŽDC, tak pokud to chápu, dostane JŘ.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Zaměstnanců SŽDC je kolem 17 tisíc. To na počet výtisků příliš nevychází. A věřte, že ani já, zaměstnanec SŽDC jej nemám.

Mirek
Host
Mirek

Tak tohle je možná ještě větší tragedie, než ty režijní jízdenky. Nestálo by za to ho prostě vydat vlastním nákladem? Šotouši by tu 500 dali, o tom se nebojím.

Ušatá
Host
Ušatá

Souhlasím. JŘ v tištěné podobě j e pro mnoho lidí nutností a tím mám na mysli i sebe. Potřebuji vidět tabulky a moci kombinovat a vyhledávat na více stránkách, co potřebuji. To si zase někdo zlehčil práci. Navíc nejsme povinen mít k dispozici různá technická zařízení, včetně mobili či internetu. Minimálně by se mohli snažit aspoň o to, aby třeba dali možnost všem, kteří ho chtějí, aby si mohli objednat, když už jsou tak neschopní a nemyslící. Opravdu to tady jde od deseti k pěti. Rád se připojím k nějakému nápadu, jak to udělat.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jo, když ho stejně budou tisknout pro služební účely, to je velký problém přihlásit se (třeba rok dopředu) k jeho odběru a vytisknout o tolik kusů víc?

Dushan
Host
Dushan

I za těch 6300 výtisků jsou to vyhozené peníze. Zajímaly by mě případy, pro které zaměstnanci SŽDC nebo ČD knižní jízdní řády potřebují. V drtivě většině případů skončí někde v polici, kde se na ně bude rok prášit a poté skončí v odpadu (v lepším případě aspoň ve sběru).

Ušatá
Host
Ušatá

Mluvte ,laskavě, za sebe.

Dushan
Host
Dushan

Jelikož SŽDC je placená z veřejných peněz, tak rozhodně mám právo se zajímat, jak efektivně využívá tato organizace peníze, které jsou i z mých daní.

Ušatá
Host
Ušatá

Spočítejte si, kolik je výrobní cena tištěného JŘ a kolik tedy stojí různá výše nákladu. To nemluvím o tom, že se to dá i financovat různě, včetně využití reklam atd. Takže to vydání může být i zadarmo. Jen chtít. A nakonec na tom i třeba vydělat.

HonzaEM
Host
HonzaEM

No asi jako tištěný jízdní řád na DÚK, taky ho dávají v infocentru zadarmo, akorát některé tabulky jsou tak malé (aby se vešly na stránku), že i zdravě vidící člověk má co dělat, aby to přečetl.

Ondra.P
Host
Ondra.P

Mobilní online JŘ je pro železničního fanoužka opravdu na ho*no. Když chci aktuální situaci na našich železnicích je tu GRAPP. Na cestování jen tak za zážitkem je nejlepší knižní jízdní řád. Myslím že nejlepší by bylo prodávat KJŘ jen na několika předem určených místech. O praktičnostni IDOSU, nebo Můj vlak při železniční ralye ani nemluvím. Cestování vlakem pro zábavu, nebo za zážitky prostě a jednoduše skončí. Nejdříve soukromníci, následuje krajské jednotné jízdné a završí to zrušením KJŘ. Pro mě velké zklamání.

Jiří 2
Host
Jiří 2

A proč ten JŘ nevydají třeba právě ti organizátoři Železniční rallye, pokud je to tak dobrá pomůcka? Proč jej má vydávat státní organizace pro úzkou skupinu, a teď mi promiňte ten výraz, fanatiků?

xyz
Host
xyz

„A proč ten JŘ nevydají třeba právě ti organizátoři Železniční rallye, pokud je to tak dobrá pomůcka?“
– Předjímáte, jako by se hodil (téměř zcela či výhradně zcela) oněm organizátorům Železniční rallye a ne dalším osobám (těm, kteří si jej koupili např. vloni; resp. ani to není přesné – vloni někdo mohl mít výhrady proti tomu, že v KJŘ nejsou „neČD“ dopravci, což nyní v KJŘ SŽDC „nehrozí“).

– Připomínám, že SŽDC tento KJŘ nyní každopádně vydá (byť ne pro cestující veřejnost).

HonzaEM
Host
HonzaEM

Což je nám k ho..u, že?

xyz
Host
xyz

Ano je, to nepopírám. Pouze rozporuji výrok předřečníka „Proč jej má vydávat státní organizace pro úzkou skupinu, a teď mi promiňte ten výraz, fanatiků?“.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Nechápu, proč fanatiků, SŽDC ho stejně tisknout bude, takže příprava pro tisk a s tím spojené náklady jim neodpadnou, takže vytisknout jich navíc na objednávku tolik, kolik bude třeba, nebudou žádný náklady navíc.

Ušatá
Host
Ušatá

Protože mají za povinnost informovat jako státní organizace k tomu určená. A musí zajistit informovanost všech, ne jen někoho.

Dominik
Host
Dominik

Však informují, zákon jim neukládá jak. A zveřejnění na internetu se považuje za dostatečné. Navíc, kdyby o ně byl takový zájem, tak je neprodávají ještě teď se slevou

PeMič
Host
PeMič

Po zrušení oblastních JŘ jsem 2x porcoval celostátní JŘ na část českou a moravskou(za tabulkou tratě 220),to abych se neutahal k smrti😉.Ale stránky mezi prsty budou chybět.Čest jeho památce!

HonzaEM
Host
HonzaEM

U nás (v ÚK) oblastní funguje až dosud.

Juraj
Host
Juraj

Nové rozdelenie tratí mi príde lepšie. Niežeby som KJŘ využíval, v dnešnej dobe pre mňa má fakt hodnotu len v profesnom živote, pri bežnom cestovaní ho vždy mnohonásobne nahradí CG Transit; zašiel by som ale ešte ďalej: Napr. „trať“ 001 by skutočne mala obsahovať len diaľkovú dopravu v koridore Praha – Ostrava alebo jeho zmysluplnej časti, teda je zbytočné dávať tam Fatru alebo Vindobonu, ktoré sú uvedené inde. Hneď na prvej stránke JŘ 001 by šlo veľkú časť vlakov vypustiť a stále by to dávalo zmysel: – LE 1248 do Bratislavy tam nemá čo hľadať – IC 571 patrí do… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

A v čem je lepší hledat ve 3 tabulkách místo v 1?

Jiří 2
Host
Jiří 2

jsou oblasti, které se ale naopak z těch 3 tabulek sloučily do jedné…

Vbb
Host
Vbb

„teda je zbytočné dávať tam Fatru “
Takže z toho uděláte jen spojení mezi Prahou a Ostravou. Cestující třeba z Prahy do Olomouce budou svoje vlaky hledat v kolika tabulkách? Kouknou do 001, tam najdou jen pár spojů, tak JŘ zaklapnou a berou si klíčky od auta.

Juraj
Host
Juraj

No teda cestujúci z Ostravy do Žiliny asi fakt nebude primárne hľadať na stránke označenej Praha – Česká Třebová – Ostrava.

Dominik
Host
Dominik

A když pojedu Praha – Moravany (nebo do jiného jakéhokoliv menšího města/vesnici na 010), tak budu přepínat mezi 3 tabulkami, místo jedné, kde krásně bylo vidět i stanici předjetí Os. Tomu říkám zjednodušení teda.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Bez KJŘ se zkráka neobejdu. Budeme muset vymyslet, jak to nechat vytisknout v rozumné podobě v kopycentru, i když to asi nebude levná záležitost. Ale hlavně jak to bude těžký s sebou tahat, když dosud to bylo tištěný na „haj.lpapírů“ a teď bych to měl mít na klasickým papíře.

Pacicka
Host
Pacicka

Vstoupit do diskuze…No minimálně třeba v 002 by měl být Kolín, obzvláště když tam jezdí Exy Budapest-Praha, které projíždí Třebovou, ale staví v Kolíně. Takže dříve kombinace 260+010, dnes 002+001, kde je to zlepšení….? Přitom místo na té 002 na ten jeden řádek je.

Kubík
Host
Kubík

Knižní jízdní řád měl cenu, když tam byly všechny vlaky všech dopravců. Ten co vydaly poslední ČD a.s. byl paskvil, asi cílený, aby si to již nikdo nikdy nekoupil. Navíc při výlukách se absolutně již nerespektují časy vlaků v pevném jízdním řádu. Dřív se při výlukách nesměly měnit časy odjezdů vlaků, nyní jede vše jinak. Bez neustálé kontroly v elektronickém jř vůbec nevyjíždím. Knižní jízdní řád jsem bral na výlety, abych nemusel pořád koukat do mobilu a užírat data. Navíc pokladny SŽDC končí, takže jízdní řád SŽDC by musely prodávat v pokladnách ČD a.s. a jiní dopravci. Prostě privatizace tras… Číst vice »

Radek Janata
Host
Radek Janata

Knižní jízdní řád se zrušil především pro nezájem. Skončil už před lety i v zemích, kde žádná „privatizace tras“ neproběhla, ČR je jedna z posledních zemí, kde existuje.

Pokud by byl zájem a bylo to komerčně zajímavé, jistě by ho nějakýé nakladatelství z podkladů SŽDC vydal.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zajímavé, že privatizace autobusové dopravy knižní jízní řády nezrušila. Impérium Z je privátní akciovka již nejméně 25 roků, jízdní řád 2018∕2019 přesto knižně vyšel. Asi tomu bude bránit nějaké drážní specifikuum, že privátně to vydat nelze.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek
HonzaEM
Host
HonzaEM

Jo, v DÚK taky vyšel tištěný jízdní řád v rámci celého IDS a dokonce ho dávaj zadarmo. Akorát má jednu podstatnou vadu, ty ty tabulky jsou tak mikroskopický, že bez lupy se moc nedá přečíst.

Kubík
Host
Kubík

Privatizace tras proběhla všude. Pakliže neznáte stav v okolních zemích (napři v Německu ), raději nepiště nic.

babilon
Host
babilon

KJŘ se nezrušil, bude se vydávat dál, přímo v článku se píše o 4300 výtiscích. Ano, skončil pro nezájem – pro nezájem SŽDC udělat něco pro cestující, kteří by si ho rádi pořídili.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jako chápal bych, že jeho příprava do tiskárny je složitý proces a pokud je zájem opravdu malý, tak se to nevyplatí, nebo by byl neúměrně drahý, ale když se tisknout stejně bude, jen v menším počtu a pro služební účely, tak v čem je problém jich vytisknout o pár tisíc víc pro veřejnost?

Ušatá
Host
Ušatá

Ta příprava je dnes minimální, vše se dělá přes počítače a ty tabulky už tam mají, jen je vytisknout do podoby KJŘ a dát tam i informace z krajů, o d dopravců, přípoje autobusů atd. Další rok už se to je okopíruje a zaktualizuje.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Nevím jakám způsobem se to v dnešní době tiskne, ale myslel jsem jako výroby matric a podobně.

Ušatá
Host
Ušatá

Mám zkušenosti s jednou tiskárnou – poměrně velkou a z matric nic už netisknou. Vše je děláno počítačem. Podrobnosti neznám ,ale když jsme tam cokoliv zadávali, grafici vše posílali přes počítače a to se převádělo na tisk.Jak, to nevím.

Lolookie
Host
Lolookie

Upřímně, kolik cestujících reálně KJŘ v dnešní době používá? Hledat spojení přes IDOS / Můj vlak apod. mi přijde mnohem praktičtější a rychlejší, a člověk se dozví i o mimořádnostech, zpoždění atp. Jedinou výhodu KJŘ vydím v tom, že není závislý na baterii nebo připojení.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Není závislý na technice, která mu umožní do něj nahlédnout a vidě všechno pohoromadě a kdykoliv si vzpomene.

Hanzi
Host
Hanzi

To se ani nedivím že ho nevydávají když to podle něj stejně nejezdí.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce