Knižní jízdní řád už nekoupíte. SŽDC ho vydá jen pro sebe a České dráhy
Obálka jízdního řádu 2019/20: Foto: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty dnes zveřejnila na svých stránkách nový jízdní řád, který začne platit od 15. 12. na české
Loni sždc vydala JŘ, nedal se sehnat, ale ten kdo měl k němu přístup,tak ho prodával na aukru. Ceny byly i přes 1000 kč. Není pravda, že o něj není zájem. Cestující by ho kupovali. To by ale ten šmelinář neměl kšeft,že. Je to svinstvo.
Dobrý no, takže až se mi vybije či po**** s prominutím mobil, tak jak si mám najít spoj? Z hlavy? Jsou opravdu na nic. Nejradši bych od Českých drah nebo SŽDC požadoval nerozbitný a nevibitelný mobil či tablet ve kterém jsou jízdní řády. Tohle co vymysleli je vážně na nic a já se na tuzemské železnici ztratím a o no víc lituji cestující, kteří jezdí trasu poprvé. Zejména ti, co nejsou zvyklí na moderní dobu. SŽDC a ČD to se vám (ironicky) vážně povedlo!!!
Mi tohle připomíná strategii rušení telefonních budek. Nevím kdo vymyslel, že města nad 200 obyvatel jí nepotřebují. Já zastávám názor, že by měla být aspoň na nádraží v každém městě (ne někde v Horní Dolní na zastávce, ale kde je pořádná stanice, kde se pohybuje dost lidí). A stačilo by na tom nádraží, bylo by to víceméně pod dozorem a kde je ve městě nádraží každý ví, nebo tam cestu najde. A kde nádraží není, tak aspoň někde v centru obce. Ono najít veřejný telefon je už docela oříšek, dřív to byla samozřejmost. Takže když teď mobil zapomenete, ztratíte, bude… Číst vice »
Další důvod, proč se nevracet do ČR a zůstat v Bulharsku. 🙁 Doufal jsem, že se vrátím už do Západní Evropy, ale zdá se, že Balkán je na vyšší úrovni. Před rokem jsem si koupil bulharský knižní jízdní řád a přesto, že už v době vydání byl neaktuální, používám ho denně a nedovedu si cestování bez něj představit (konečně jsem teď pochopil, proč někteří šotouši mají KJŘ tak ošoupaný a potrhaný). Vyhledávač neukáže vlaky, které jedou jen někdy (pokud to nezkouším na každý den) nebo komplikovanější spojení. Před každou cestou si udělám plán podle KJŘ a pak si na internetu… Číst vice »
Přesně tak to dělám taky.
Přidávám se, já taky. Počítače i mobily mně už velmi silně lezou na nervy, stejně jako lidé, kteří do nich neustále čumí, nic si nepřečtou, bavit se s někým neumí a na ulici do mne neustále někdo vráží. Což už začíná být o život.
Nejhorší je, že jsem ho dával jako dárek k Mikuláši, zas abych vymýšlel něco nového. 😀
No….tolik opěvované aplikace…..tak třeba v čem je lepší tištěný….Zkuste si zadat spojení odněkud někam….bez povinné rezervace s kolem….No a je to v háji, neboť Chaps (a jeho jistá odpovědná osoba, u kterého jsem opakovaně urgoval chybu…) stále nepochopil…..že vlak s povinnou rezervací na kolo je k ničemu, když nevím že s ním pojedu (a z hor…když je tam 2hodinový takt) opravdu nebudu řešit jestli pojedu v tolik nebo v tolik, když navíc někdy mezi nimi jede osobák či jiný R bez povinné rezervace…a to vidím právě jen a pouze v tabulce, žádný vyhledátor toto zatím neumí ošéfovat…..nebo´t jak řekl pán… Číst vice »
Stejně to elektronický vyhledávání nenabídne všechny možný varianty, anebo vás to žene Bůh ví kudy nesmyslně. V normálním JŘ si najdu spojení pěkně podle časů odjezdu a na internetu pak jen ověřím, jestli tam není výluka nebo jestli jedou zrovna ten den.
Nevim komu z bezneho obyvatelstva bude chybet celorepublikovy tisteny JŘ. Naopak si kazdy muze vytisknout pdf jake chce trate do libovolneho formatu s libovolnym rozvrzenim. Regionalni JŘ jsou zachovany. A kdo vylozene chce/potrebuje, tak od nejakeho znameho ze SZDC obdrzi, jak to byvalo doposud. Drazni profesionalove stejne pouzivaji jine aplikace.
Ovsem ze na SZDC na zacatku roku slibovali tisk, je od nich docela podpasovka, meli mlcet.
“ Naopak si kazdy muze vytisknout pdf jake chce trate do libovolneho formatu s libovolnym rozvrzenim.“ – To mohl i vloni, předloni atd., byť při existenci celostátního KJŘ (byť tehdy již vydávaného ze strany ČD). – Naopak vytištění všech pdf stránek na běžný papír = daleko objemnější výtisk než při tištěném KJŘ (+ z hlediska nákladů na „domácí“ tisk dražší než koupě KJŘ za byť vyšší cenu než dosavadní prodejní cenu). „A kdo vylozene chce/potrebuje, tak od nejakeho znameho ze SZDC obdrzi, jak to byvalo doposud.“ Přeji si mít KJŘ pro příští rok a nemám problém za něj zaplatit i… Číst vice »
Ono SŽDC má nějaké jízdní řády?Sice u nich pracuji,ale žádný jsem už nějaký rok neviděla.
Nemá každý k disposici vhodnou tiskárnu a/nebo známého.
Kopycentrum, jenže není asi k dispozici takový tenký papír.
a mezitim ve svajcu: https://www.tagblatt.ch/schweiz/sbb-kursbuch-feiert-ein-revival-ld.1113424 🙂
Mimochodem, bylo zveřejněno (či: dá se směrem k mluvčí SŽDC doptat), za jakou cenu/kus prodá SŽDC Českým drahám jeden výtisk takového jízdního řádu? 🙂
Pracuji na železnici již 29 let. Byly kdysi časy, které stály dle některých za prd. A jak se máme po roce 2000 ? Vše se zlepšilo ! Kraje se perou o výkony, cestující si přestupují z vlaku do vlaku na hranicích krajů, protože si kraje hrají na svém písečku. Všichni ale mají zájem o cestující. 🙂 Dnes kraje hrají kuželky s dopravci, kteří budou obsluhovat jejich tratě. Některé tratě umírají. Všichni plivou na ČD, které se nemají jak bránit. Kraje si začínají diktovat své tarify a myslí si, že jim do toho nemá kdo co kecat. Nejen, že jsou rukojmími… Číst vice »
myslite, ze nekdo bude plivat na kraj za to, ze vam ve vlaku neplati rezijka?
a vy a vasi pribuzni sebou nosite tisteny jizdni rad? a pokud nepujde elektricky proud, nepojede ani ten vlak, nemyslite?
To plivání není o režijce. To je třeba o přestupování z vlaku do vlaku na hranicích kraje. Když si kraj vymyslí dopravce, tak cestujícím při přestupu nebude platit jeden jízdní doklad, každý konkurenční dopravce má jiné čekací doby na přípoje a nebudou schválně čekat na opožděný přípoj jiného dopravce, jako je tomu např. nyní mezi modrou, žlutou a černou konkurencí. A jízdní řád tištěný mám vždy po ruce, protože aplikace někdy ukazují pěkné ptákoviny a návaznosti tam, kde přípoj kvůli přestupné době třeba ani nevychází. Mnohem lépe se mi v něm hledají varianty možného spojení. No a zda pojede vlak… Číst vice »
To je čtení jak v Rudém právu
Cítíte se jinak zdráv? A co tak zamysle se nad textem a trochu přemýšlet. A třeba i diskutovat o jednotlivých bodech. Já vím, to je moc namáhavé a che to taky něco znát.
A) SŽDC dělá to, co jí nařizuje zákon. Že ho někdo nedomyslel je věcí jiných ! Tak klídek a jdi k volbám, ať tam jsou pořádní úředníci a zákonodárci.
B) Viděl jsem , jak na ZAP průvodčí sedí 2 hodiny a přelepují jízdní řád. V době digitální by ho měli mít té mašince POP a bylo by o starost méně.
C) Doba jde dopředu, jenže někteří ještě žijí v „pravěku“. Odnáší to zaměstnanci -Ťi jsou první na ráně.
ad B) už nesedí, už jej několik let nefasují. V POP mají mIDOS s možností vytisknout spojení cestujícímu, ve služebním telefonu aplikaci Můj vlak a další aplikace mezi povolenými (aby si ji mohli nějakou aplikaci nainstalovat, musí být na whitelistu).
Před asi rokem se cestující dohadoval s paní vlakvedoucí ohledně platnosti/ neplatnosti první třídy v tomto vlaku a paní si všimla, že mám u sebe tento tištěný jízdní řád, tak si ho půjčila a ukázala tomu cestující, jak je to tam s tou první třídou xD
Jenže já většinou potřebuji traťovou tabulku se všemi vlaky a často i s dalšími návaznými tratěmi. Jak mně to udělá? A to si mám na cestu nosit velký počítač na zádech? Víte, praxe je trochu jiná než teorie. A hlavně oni cestující jsou různí. Jedni jezdí v 9 tam a ve 4 zpátky, bez přestupů a jednou za rok. Těm to nevadí. Ale jsou i jiní. Takže by měli mít právo na své požadavky všichni. Nakonec si to platíme. Politiky i úředníky a nevím, proč by za mne měl někdo rozhodovat, stejně jako na internetu a diskusích.
Jak říkám, knižní jízdní řád je základ každého cestovatele. Co se v něm během cesty nahledám, taky ke konci grafikonu je z toho zmuchlaný a roztrhaný salát xD
Přesně tak to mám i já. To je o hledání přípojů, přestupů dle osobních potřeb. Ne se jen dostat z bodu A do bodu B za nejkratší čas …
Ani ty elektronický aplikace kolikrát nenajdou nejkratší čas. Protože když je tam těsný přestup, který se dá stihnout jen když nemá vlak žádné zpoždění, tak to aplikace ani nenabídne, protože pro ní to není přípoj.
Při větších výpadcích elektrického proudu, i pokud něco NĚJAK jezdit bude, jízdní řády budou poměrně k ničemu … .
Zase PDF-ko 🙁 nevíte, jak se dostat k editovatelným (zdrojovým) datům JŘ v nějakém rozumném formátu? A také se zajímám o řazení vlaků. Máte někdo odkaz?
https://pdf2docx.com/
Data jsou na ftp://ftp.cisjr.cz/
Ještě nejsou.
V jř. jsou i chyby třeba v Ústeckém kraji a kde je trať 133 co byla v původním návrhu?
trať 133 je nově součástí 124 😉
Jo, třeba ty osobáky co se v Lovosicích přejdjíždí a v tabulce to vypadá, jako že se nepředjíždí.
Výborně. Každá změna je k horšímu. 😞
Rad bych se zeptal, kdy zacnou mobilni aplikace jako MujVlak zobrazovat krome statickych informaci (jizdni rad) take dynamicke informace, a to mam na mysli zejmena ztratu pripoje. Jel jsem nedavno zpozdenym vlakem IC a pripojny vlak byl nizsi kategorie (Sp) takze jsem doufal, ze pripoj bude cekat – cekani by bylo okolo 5-10 minut. Ve vlaku jsem se zeptal na pripoj pruvodciho, ktery dal zadost na dispecink a po nekolika minutach se pruvodci vratil a rekl mi, ze zadost byla zamitnuta dispecery a pripoj cekat nebude. Hledal jsem na MujVlak jake mam dalsi moznosti, ale MujVlak mi stale zobrazoval ten… Číst vice »
Když přejedu prstem zprava doleva u onoho přípoje, tak mi to najde pozdější varianty toho přípoje.
Ano, ale potreboval jsem planovat dal dopredu, ne jen ten jediny pripoj. Byly tam dalsi tesne pripoje, u kterych zase nebylo jasne, jestli budou cekat nebo ne. Nepotrebuji aplikaci na to, aby mi ukazovala jizdni rad, ten se da najit leckde, ale potrebuju vedet, co se v reale skutecne deje.
takovou aplikaci nemají ani provozní zaměstnanci, natož cestující
To je prave to, co me tak prekvapuje. Pokud vim, rizeni celeho provozu je velmi centralizovane, deje se jen ze dvou mist (Praha a Prerov?) Pri tak vysoke centralizaci me prekvapuje, ze ty informace nejdou nejak efektivne nasdilet.
Právě že se neděje centralizovaně. Výpravčí po tratích, dispečeři dopravců sedící někde, dispečeři provozovatele dráhy sedící ještě někde úplně jinde… Dispečeři SŽDC: Praha, Přerov, Ústí nad Labem Dispečeři ČD, a.s. – regionální doprava: Praha, Brno, Plzeň Dispečeři ČD, a.s. – dálková doprava: Praha Dispečeři soukromých dopravců: každý dopravce minimálně jeden, ale obvykle více Výpravčí: některé oblasti jsou sice řízeny centralizovaně, nicméně řada jich zůstává přímo ve stanicích. Věřte nebo ne, minutky počítají právě ti výpravčí. Dispečeři dopravce si mohou poslat žádost na čekání, jinak jedou dle dokumentu vydaného a schváleného společností ČD, a.s. nazývaného Čekací doby (oficiálně nějak „Společné opatření… Číst vice »
Jo, ona je ta komunikace leckdy mezi výpravčím, dispečerem od ČD regionálním nebo síťovým je někdy velmi složitá, leckdy i zbytečná. Jde samozřejmě o každý přípoj zvlášť, ale když mi síťový dispečer zakáže překročit čekací dobu rychlíku o 3 minuty a nechat přestoupit lidi u jednoho peronu a tento rychlík popojede 16 km, kde se opozdí o 10 minut z důvodu čekání dalšího přípoje vlaku stejné kvality, tak mi hlava nebere, že to někomu nedojde a nechá pak cestující stát na peroně, aby viděli jejich odjíždějící vlak. A kdo dostane pak největší pojeb ? Výpravčí SŽDC, který ujede cestujícímu, protože… Číst vice »
Přesně tak to bylo u R 1242 dne 4.8.2019 a pak to házelo SŽDC na ČD a ČD na SŽDC a nikdo prý o tom nerozhodl, asi autonomní vlak, který se sám řídí a sám si staví vlakovou cestu.
Naštěstí není řízení centralizované a ještě hodně dlouho nebude.
Kromě dvou dispečinku (Praha a Přerov) , jsou regionální JOPky ( třeba Plzeň) , které řídí několik tratí v regionu, dále místní JOPky kdy ridite celou trat z jedné dopravní kanceláře (Klatovy – -Železná ruda, řídící stanice Železná ruda a Klatovy , hranice v Janovicích)
a dále klasicky stanice kde je výpravčí
. Dale trati D3 které mají svého dispečera a trať s radopblolem, opět se svým dispečerem.
Plzeň řídí akorát sama sebe a i to od jara, nejpozději léta příštího roku skončí a přepne se na CDP Praha, sál 3C. V Plzni zůstane akorát místní ovládání obvodu seřaďovacího nádraží a pracoviště pohotovostního výpravčího, které nyní ovládá při výpadku CDP úsek Ejpovice – Zdice (+ dělá dispečera D3 pro trať Ejpovice – Radnice), po novu k tomu bude mít ještě celou Plzeň. Trať Plzeň hl.n. (mimo) – Klatovy (mimo) je řízena výpravčím DOZ v Klatovech, trať Klatovy (mimo) – Železná Ruda-Alžbětín (včetně) výpravčím DOZ v Železné Rudě-Alžbětíně. Po skončení životnosti klatovské DOZ a zároveň vybudování nového staničního zabezpečovacího… Číst vice »
Nakonec zůstane samostatná jen Březnice.
Na kategorii vlaku nemá čekací doba vliv. Mnohdy s expresem čekáme na zpožděný osobní vlak a naopak s osobním vlakem ujíždíme zpožděnému expresu. Základní čekací doba vlaků Os až R je 10 minut a Ex a výše 5 minut po jejich plánovaném odjezdu, nicméně i s přestupem. Ale v řadě stanic je výše přestupních dob ještě upravena, obvykle je seznam výjimek na celou stránku. Šedivá je teorie, zelený strom života, čili praktický příklad: Pokud má přípojný vlak odjíždět ve 12:00 a u zpožděného vlaku se očekává příjezd ve 12:07 o dvě nástupiště vedle, máme to ukončení přestupu ve 12:11 (příjezd… Číst vice »
Z pohledu cestujícího to je pouhé „on mi ujel“, ale je nutno brát v ohled i to, že vlak pak zpozdí další vlaky při křižování a zase své přípojné vlaky v dalších stanicích. Kvůli jednomu cestujícímu přestupujícímu ve stanici A by pak ujel přípoj klidně 5 lidem ve stanici B a 10 lidem ve stanici A o hodinu později. I na to musí dispečer při schvalování prodloužení čekací doby myslet. Takže sice dáme osobnímu vlaku 5 minut zpoždění v A, na příjezdu do cíle B ale už bude mít třeba 10 minut, protože se cestou křižuje s rychlíkem, který jede… Číst vice »
Ano, to je vse jiste pravda a je to vse jasne. Ale kdyz pripoj splnuje vsechny podminky (coz asi splnuje kdyz ho zobrazuje MujVlak jako pripoj) a pak je v reale zruseny, tak bych potreboval, aby mi to aplikace ukazala. Byval bych do toho vlaku vubec nenastupoval a jel jinudy. Kdyz letim zpozdenym letadlem, tak vsem hlasi v palubnim rozhlase, ktere pripoje jsou zrusene a ktere cekaji. Tady mi to nemuze ukazat ani aplikace.
Můj vlak ukazuje toliko hloupostí… Pokud ten vlak pojede včas, není co řešit.. Pokud pojede mírně opožděn, přípoj počká. Ale co je mírně? To je právě ten výsledek rovnice „[standardní doba na přestup] + [maximální čekací doba] – [přestupní doba]“. V prvním mnou zmíněném příkladu postačí, aby ten zpožděný vlak nezastavil ve 12:07, ale ve 12:06 a hned to na přípoj vychází. To je ta minutka, která rozhoduje, jestli přípoj počká nebo ne. Jenže minutka k minutce… Pokud první vlak přijíždí v 11:50 a přípoj odjíždí ve 12:00 (obojí dle jízdního řádu), řeknete si „nádherných 10 minut na přestup“. No… Číst vice »
Díky kolego za veřejné vysvětlení problému. Já na to nemám leckdy ani chuť …
To jsou starosti, takhle si komplikovat život, není lepší jet autem?
No a třeba právě v tom případě člověku pomáhá jízdní řád tištěný …
Je to každopádně škoda, i když poslední JŘ stál za prd, bohužel díky nezájmu SŽDC ho vydávat. Je logické, že ČD ho vydávat nebudou, protože by to pro ně byly náklady navíc a pokud by tam uváděly všechny soukromé dopravce, kteří se vůči nim dost často ostře vyhraňují byly by samy proti sobě. Nov tabulky jsou totálně nesmyslné, protože JŘ stejně používali cestovatelé a ti si z různých důvodů chtěli zjistit jak ten který spoj jede a kde ho třeba předjede rychlík aby třeba mohli kombinovat osobní s rychlíkem z různých důvodů. Bohužel tímto paskvilem teď člověk bude muset přepínat… Číst vice »
Je tohle vůbec přípustné? Bych měl obavu, aby popojetí osobákem nebylo považováno jako přerušení jízdy (což je přípustné po až ujetí 100km).
Nastoupení do dřívějšího vlaku není přerušením jízdy. Kde by jako k tomu přerušení mělo dojít?
Při přestupu z „dřívějšího“ na „pozdější“. Na štěstí s tímhle problémy nedělaj.
Pokud budu mít flexi jízdenku př. Praha-Plzeň, mohu do Berouna jet Os, tam přerušit jízdu a navázat rychlíkem, přestože jsem mohl jet rychlíkem bez přestupu už z Prahy?
Tak doteď to vždycky šlo.
Ano, pokud nemáte vázanou jízdenku na vlak.
Ale, pokud mám rodinného příslušníka v TÚDC, které je pod SŽDC, tak pokud to chápu, dostane JŘ.
Zaměstnanců SŽDC je kolem 17 tisíc. To na počet výtisků příliš nevychází. A věřte, že ani já, zaměstnanec SŽDC jej nemám.
Tak tohle je možná ještě větší tragedie, než ty režijní jízdenky. Nestálo by za to ho prostě vydat vlastním nákladem? Šotouši by tu 500 dali, o tom se nebojím.
Souhlasím. JŘ v tištěné podobě j e pro mnoho lidí nutností a tím mám na mysli i sebe. Potřebuji vidět tabulky a moci kombinovat a vyhledávat na více stránkách, co potřebuji. To si zase někdo zlehčil práci. Navíc nejsme povinen mít k dispozici různá technická zařízení, včetně mobili či internetu. Minimálně by se mohli snažit aspoň o to, aby třeba dali možnost všem, kteří ho chtějí, aby si mohli objednat, když už jsou tak neschopní a nemyslící. Opravdu to tady jde od deseti k pěti. Rád se připojím k nějakému nápadu, jak to udělat.
Jo, když ho stejně budou tisknout pro služební účely, to je velký problém přihlásit se (třeba rok dopředu) k jeho odběru a vytisknout o tolik kusů víc?
I za těch 6300 výtisků jsou to vyhozené peníze. Zajímaly by mě případy, pro které zaměstnanci SŽDC nebo ČD knižní jízdní řády potřebují. V drtivě většině případů skončí někde v polici, kde se na ně bude rok prášit a poté skončí v odpadu (v lepším případě aspoň ve sběru).
Mluvte ,laskavě, za sebe.
Jelikož SŽDC je placená z veřejných peněz, tak rozhodně mám právo se zajímat, jak efektivně využívá tato organizace peníze, které jsou i z mých daní.
Spočítejte si, kolik je výrobní cena tištěného JŘ a kolik tedy stojí různá výše nákladu. To nemluvím o tom, že se to dá i financovat různě, včetně využití reklam atd. Takže to vydání může být i zadarmo. Jen chtít. A nakonec na tom i třeba vydělat.
No asi jako tištěný jízdní řád na DÚK, taky ho dávají v infocentru zadarmo, akorát některé tabulky jsou tak malé (aby se vešly na stránku), že i zdravě vidící člověk má co dělat, aby to přečetl.
Mobilní online JŘ je pro železničního fanoužka opravdu na ho*no. Když chci aktuální situaci na našich železnicích je tu GRAPP. Na cestování jen tak za zážitkem je nejlepší knižní jízdní řád. Myslím že nejlepší by bylo prodávat KJŘ jen na několika předem určených místech. O praktičnostni IDOSU, nebo Můj vlak při železniční ralye ani nemluvím. Cestování vlakem pro zábavu, nebo za zážitky prostě a jednoduše skončí. Nejdříve soukromníci, následuje krajské jednotné jízdné a završí to zrušením KJŘ. Pro mě velké zklamání.
A proč ten JŘ nevydají třeba právě ti organizátoři Železniční rallye, pokud je to tak dobrá pomůcka? Proč jej má vydávat státní organizace pro úzkou skupinu, a teď mi promiňte ten výraz, fanatiků?
„A proč ten JŘ nevydají třeba právě ti organizátoři Železniční rallye, pokud je to tak dobrá pomůcka?“
– Předjímáte, jako by se hodil (téměř zcela či výhradně zcela) oněm organizátorům Železniční rallye a ne dalším osobám (těm, kteří si jej koupili např. vloni; resp. ani to není přesné – vloni někdo mohl mít výhrady proti tomu, že v KJŘ nejsou „neČD“ dopravci, což nyní v KJŘ SŽDC „nehrozí“).
– Připomínám, že SŽDC tento KJŘ nyní každopádně vydá (byť ne pro cestující veřejnost).
Což je nám k ho..u, že?
Ano je, to nepopírám. Pouze rozporuji výrok předřečníka „Proč jej má vydávat státní organizace pro úzkou skupinu, a teď mi promiňte ten výraz, fanatiků?“.
Nechápu, proč fanatiků, SŽDC ho stejně tisknout bude, takže příprava pro tisk a s tím spojené náklady jim neodpadnou, takže vytisknout jich navíc na objednávku tolik, kolik bude třeba, nebudou žádný náklady navíc.
Protože mají za povinnost informovat jako státní organizace k tomu určená. A musí zajistit informovanost všech, ne jen někoho.
Však informují, zákon jim neukládá jak. A zveřejnění na internetu se považuje za dostatečné. Navíc, kdyby o ně byl takový zájem, tak je neprodávají ještě teď se slevou
Po zrušení oblastních JŘ jsem 2x porcoval celostátní JŘ na část českou a moravskou(za tabulkou tratě 220),to abych se neutahal k smrti😉.Ale stránky mezi prsty budou chybět.Čest jeho památce!
U nás (v ÚK) oblastní funguje až dosud.
Nové rozdelenie tratí mi príde lepšie. Niežeby som KJŘ využíval, v dnešnej dobe pre mňa má fakt hodnotu len v profesnom živote, pri bežnom cestovaní ho vždy mnohonásobne nahradí CG Transit; zašiel by som ale ešte ďalej: Napr. „trať“ 001 by skutočne mala obsahovať len diaľkovú dopravu v koridore Praha – Ostrava alebo jeho zmysluplnej časti, teda je zbytočné dávať tam Fatru alebo Vindobonu, ktoré sú uvedené inde. Hneď na prvej stránke JŘ 001 by šlo veľkú časť vlakov vypustiť a stále by to dávalo zmysel: – LE 1248 do Bratislavy tam nemá čo hľadať – IC 571 patrí do… Číst vice »
A v čem je lepší hledat ve 3 tabulkách místo v 1?
jsou oblasti, které se ale naopak z těch 3 tabulek sloučily do jedné…
„teda je zbytočné dávať tam Fatru “
Takže z toho uděláte jen spojení mezi Prahou a Ostravou. Cestující třeba z Prahy do Olomouce budou svoje vlaky hledat v kolika tabulkách? Kouknou do 001, tam najdou jen pár spojů, tak JŘ zaklapnou a berou si klíčky od auta.
No teda cestujúci z Ostravy do Žiliny asi fakt nebude primárne hľadať na stránke označenej Praha – Česká Třebová – Ostrava.
A když pojedu Praha – Moravany (nebo do jiného jakéhokoliv menšího města/vesnici na 010), tak budu přepínat mezi 3 tabulkami, místo jedné, kde krásně bylo vidět i stanici předjetí Os. Tomu říkám zjednodušení teda.
Bez KJŘ se zkráka neobejdu. Budeme muset vymyslet, jak to nechat vytisknout v rozumné podobě v kopycentru, i když to asi nebude levná záležitost. Ale hlavně jak to bude těžký s sebou tahat, když dosud to bylo tištěný na „haj.lpapírů“ a teď bych to měl mít na klasickým papíře.
Vstoupit do diskuze…No minimálně třeba v 002 by měl být Kolín, obzvláště když tam jezdí Exy Budapest-Praha, které projíždí Třebovou, ale staví v Kolíně. Takže dříve kombinace 260+010, dnes 002+001, kde je to zlepšení….? Přitom místo na té 002 na ten jeden řádek je.
Knižní jízdní řád měl cenu, když tam byly všechny vlaky všech dopravců. Ten co vydaly poslední ČD a.s. byl paskvil, asi cílený, aby si to již nikdo nikdy nekoupil. Navíc při výlukách se absolutně již nerespektují časy vlaků v pevném jízdním řádu. Dřív se při výlukách nesměly měnit časy odjezdů vlaků, nyní jede vše jinak. Bez neustálé kontroly v elektronickém jř vůbec nevyjíždím. Knižní jízdní řád jsem bral na výlety, abych nemusel pořád koukat do mobilu a užírat data. Navíc pokladny SŽDC končí, takže jízdní řád SŽDC by musely prodávat v pokladnách ČD a.s. a jiní dopravci. Prostě privatizace tras… Číst vice »
Knižní jízdní řád se zrušil především pro nezájem. Skončil už před lety i v zemích, kde žádná „privatizace tras“ neproběhla, ČR je jedna z posledních zemí, kde existuje.
Pokud by byl zájem a bylo to komerčně zajímavé, jistě by ho nějakýé nakladatelství z podkladů SŽDC vydal.
Zajímavé, že privatizace autobusové dopravy knižní jízní řády nezrušila. Impérium Z je privátní akciovka již nejméně 25 roků, jízdní řád 2018∕2019 přesto knižně vyšel. Asi tomu bude bránit nějaké drážní specifikuum, že privátně to vydat nelze.
Ofiko link: https://www.csadvs.cz/?p=4895
Jo, v DÚK taky vyšel tištěný jízdní řád v rámci celého IDS a dokonce ho dávaj zadarmo. Akorát má jednu podstatnou vadu, ty ty tabulky jsou tak mikroskopický, že bez lupy se moc nedá přečíst.
Privatizace tras proběhla všude. Pakliže neznáte stav v okolních zemích (napři v Německu ), raději nepiště nic.
KJŘ se nezrušil, bude se vydávat dál, přímo v článku se píše o 4300 výtiscích. Ano, skončil pro nezájem – pro nezájem SŽDC udělat něco pro cestující, kteří by si ho rádi pořídili.
Jako chápal bych, že jeho příprava do tiskárny je složitý proces a pokud je zájem opravdu malý, tak se to nevyplatí, nebo by byl neúměrně drahý, ale když se tisknout stejně bude, jen v menším počtu a pro služební účely, tak v čem je problém jich vytisknout o pár tisíc víc pro veřejnost?
Ta příprava je dnes minimální, vše se dělá přes počítače a ty tabulky už tam mají, jen je vytisknout do podoby KJŘ a dát tam i informace z krajů, o d dopravců, přípoje autobusů atd. Další rok už se to je okopíruje a zaktualizuje.
Nevím jakám způsobem se to v dnešní době tiskne, ale myslel jsem jako výroby matric a podobně.
Mám zkušenosti s jednou tiskárnou – poměrně velkou a z matric nic už netisknou. Vše je děláno počítačem. Podrobnosti neznám ,ale když jsme tam cokoliv zadávali, grafici vše posílali přes počítače a to se převádělo na tisk.Jak, to nevím.
Upřímně, kolik cestujících reálně KJŘ v dnešní době používá? Hledat spojení přes IDOS / Můj vlak apod. mi přijde mnohem praktičtější a rychlejší, a člověk se dozví i o mimořádnostech, zpoždění atp. Jedinou výhodu KJŘ vydím v tom, že není závislý na baterii nebo připojení.
Není závislý na technice, která mu umožní do něj nahlédnout a vidě všechno pohoromadě a kdykoliv si vzpomene.
To se ani nedivím že ho nevydávají když to podle něj stejně nejezdí.
KJŘ kupuji z nostalgie. A upřímně jsem doufal, že se aktuální podoby nedožiju. Je mi 27 a chce se mi brečet když vidím dálkovou dopravu na „trati“ 001 a samostatně osobní vlaky v jiných extra tratích.
Jako to když pojedu např.: Z Chocně do Pardubic tak mam hledat ve dvou tratích?
Problém je v tom, že díky vysoké frekvenci spojů jsou současné tabulky obrovské. Většina lidí si nebude vybírat mezi dálkovým spojem a osobákem. Pro ně je to podle mě dobré zpřehlednění (nicméně si musí na ten systém zvyknout). No a Vy se podíváte do dvou tabulek, pokud chcete jet i tím osobákem.
Pokud chce jet osobákem, tak do třech tabulek (001, 002, 010) …
Pokud je vám 27 let, tak už jste asi někdy viděl počítač, nebo měl v ruce mobilní telefon, že?
Ikdyby neměl (což je v rozporu s přítomností autorova příspěvku), tak ve 27 letech se snad ještě dokáže učit nové věci.
Když pojedete z Chocně do Pardubic, zadáte například na Idosu do kolonky „Odkud“ slovo Choceň a do kolonky „Kam“ zadáte slovo Pardubice. Je to velmi prosté 🙂 Žádné hledání na dvou frontách 🙂
Já už si jízdní řád nekoupil snad osmnáct let, takže mně chybět nebude. Chápu, že některým chybět bude, neznám ale příčinu toho, co jim brání, aby si ho začali vydávat sami.. 🙂
Hlavně se nabízí otázka proč ho vydává SŽDC, vyhodí za něj prachy z našich daní, za které by mohla zaplatit třeba vypletí nástupišť od plevele a pak ho ani neprodává. Státní organizace se má chovat hospodárně a nevyhazovat peníze z okna, pro jednotlivce o žádné drobné v celkovém součtu nejde.
Moje konspirační teorie, kreré ani já sám nevěřím, říká, že jde o benefit pro zaměstnance SŽDC, kteří pak mohou JŘ prodávat šotoušům a díky oficiální nedostupnosti za lukrativní ceny.
Proč píšete o něčem, o čem nemáte ponětí? Ekonomika a finance Vám moc nejdou, co? Ty JŘ ve své podstatě nemusí stát vůbec nic, dá se na nich i vydělat. Takže ty Vaše vývody jsou úplně z cesty.
Fajn, zkuste do Idosu zadat St. M. u UH – Týnec nad Sázavou a zkuste jet podle toho, co Vám to najde.
Tohle je hodně divoká trasa. Bez znalosti zeměpisu to v tom knižním řádu najít nepůjde.
Podobně jako heldat v knižním jízdním řádu spojení z Jemnice do Telče. Bez znalosti zeměpisu opět vyjde nesmysl. Idos správně nabídne autobus. A takových špeků je po ČR více.
Co je složitýho najít si v seznamu stanic na jaké trati to leží a potom si jí najít na přiložené mapce, otevřít tabulku na příslušné trati a podívat se, přes co všechno se tam jede?
Jsem slepý? Kde je ten přímý ranní vlak Praha-Wroclaw?
Za kolik se bude nabízet na černém trhu?Je to díra na trhu a těch pár stovek zájemců vzhledem k počtu výtisku tu cenu třeba na aukru asi vyšponuje.Česky > nabídněte > cenu respektuji 🙂
Ano, pokud ta poptávka skutečně existuje… Ovšem to je otázka…
Horní limit bude někde na dvojnásobku ceny za tisk všech těch PDF souborů vydaných elektronicky a svázání do kroužkové vazby.
PS: A to bude zase jekot, že na tom někdo vydělává.
To se jich zas bude ztrácet, nejspíš bude nutný dotisk. Aneb jak z blbosti udělat vzácné zboží 😀
Odhaduji, že cena bude začínat kolem 500 Kč.
Tak to je furt míň jak bych za to dal v kopycentru.
Traťový jízdní řád jsem rád využíval v okamžiku, kdy mi žádná appka nenabídla rozumné spojení. Kuk do traťového jízdního řádu. A zjistil jsem, třeba, že v Šumperku nemusím 2 hodiny čekat, ale pojedu přes Uničov a v Karviné budu o 2 hodiny dříve, než mi ukazuje apka. Anebo jak se dostat z Gdynia do Ostravy, když je Sobieski vyprodaný. Tehdá jsem nad všemi možnými apkami strávil půl dne. A stačilo si stáhnout traťový jízdní řád a hle z Iławy jede IC do Warszawy a pouhým pohledem jsem zjistil, že se na ten vlak z Gdyně dostanu. Atd atd No a… Číst vice »
Žiadny strach, túto papierovú mizériu je možné jednoducho replikovať tak, že si človek naťahá tie PDFká do mobilu.
A vlaky pro trať Zábřeh-Olomouc budu hledat ve dvou jízdních řádech.. 😨
Mám si kvůli tomu kupovat chytrý mobil? Nahradí mě nějaký pididisplej knižní řád? Asi těžko.
Právě jste popsal výhody tabulkového traťového jízdního řádu.
Ale musí k tomu nutně být vydán na papíře ve formě knihy? Nestačí PDF zobrazené na displeji popřípadě vytisknuté na A4?
A to si mám jako tisknout, nebo stahovat tolik dokumentů? Kniha je jistota a pro zkušenější i mnohem rychlejší.
Bohužel díky neustálým VJŘ je KJŘ okamžitě zastaralý. Asi by opravdu byla nejlepší e-kniha s aktivními odkazy a např. týdenní aktualizací.
Navíc, vytisknout si sám JŘ znamená obrovské množství papíru dost velké tloušťky, takže to se nedá ani nosit a to nemluvím o ceně, kterou by to udělalo – tedy včetně barvy atd. Prostě slušným slovem- je to debilita. Lépe se to nedá označit, ani slušněji.
Přesně tak.
A do elektronického JŘ se táky nedá čmárat, označovat konkrétní vlaky, psát poznámky atd.
Což by mohla aplikace umět. Prostě KJŘ klidně v PC/mobilu, ale ne v podobě jednotlivých obyčejných PDF.
5.ledna 2019 – „Konec proškrtaných papírových jízdních řádů. Vydávat je začne SŽDC“
5.listopadu 2019 – „Knižní jízdní řád už nekoupíte. SŽDC ho vydá jen pro sebe“
Tak to tedy nějak nevyšlo… 😀
Knižní jízdní řád už asi moc lidí nekoupí, ale co takhle kdyby SŽDC udělala jeho webovou verzi, nebo aplikaci do telefonu?
(A tím nemyslím jedno dlouhé nepřehledné PDF)
Každá elektronická appka má své limity, pokud jste na ně ještě nenarazil, nemá smysl vás přesvědčovat o jejich existenci. Kdo narazil na limity idosu, pracuje s tabeláry (ne nutně ve všech případech).
Přirovnal bych to třeba ke gůgl translátoru: pokud potřebujete přeložit ‚Dobrý den, kde je tady nejbližší restaurace?‘, budete s výsledky víc než spokojen a budete se divit, proč vydávat papírové slovníky. Pokud budete překládat náročnější text, bez hodně tlustého kontextového slovníku se asi neobejdete (a tomu, kdo si vystačí s translátorem, to nevysvětlíte).
Jakou aplikaci si člověk sám nenapíše, tu nemá.
Jinak tou aplikací jsem myslel nějakou interaktivní verzi KJŘ (s věcmi jako zvýraznění konkrétního spoje, odkazy mezi jednotlivými tabulkami a pod.), nikoli vyhledávač spojení.
Nechci žádné elektronické appky, nehodlám si kupovat zařízení jen kvůli JŘ, které k ničemu jinýmu nevyužiju.
Nevíte někdo, jestli České dráhy zachovají na příští rok krajské verze knižního jízdního řádu? V článku se píše, že skončí KJŘ pro celou republiku, o krajských verzích se ale nepíše nic. Budu rád, pokud krajské verze zůstanou – byly levnější, stručnější, praktičtější, a tedy poptávané mezi běžnými cestujícími (nešotouši). V řadě krajů navíc ČD nepřišly o žádné výkony (např. Vysočina, Střední Čechy), takže by se vydání KJŘ komerčně vyplatilo.
Budou tedy krajské verze KJŘ ČD pro rok 2020? Děkuji.
Regionální si vydává každý kraj sám, takže to záleží na vašem konkrétním kraji, jestli usoudí, že ho nikdo nekupuje, nebo že je to potřebná věc.
No tak trať 341 vypadá zajímavě, jak tam přidali poznámku že jde o vlak ČD, no uvidíme s jakými soupravami se od nového roku pochlubí Arriva, když bude mít tak polovinu vlaků
Myslím, že je to škoda. V současné době především starší generace se s elektronikou příliš nekamarádí. Nicméně chápu, že náklady jsou vysoké a podíl těchto cestujících relativně nízký. Osobně by mě zajímal jeden údaj – kolik se prodalo v minulém roce těchto výtisků?
Zato maličký text v obrovskej neprehľadnej tabuľke je pre staršiu generáciu vyslovene ideálny 🙂
Fakt by som nepodceňoval, „staršia generácia“ dnes mobily a tablety v pohode zvláda, a kto nie, ten si beztak zariaďuje všetko až na stanici, takže si tam zistí aj tú cestu.
Na stanici v ideálním případě aspoň časy odjezdů ze stanice a opodál aspoň nějaké roští.
Nevím jak vypadá váš slovenský, ale naše jsou přehledný.
Proč by měla SŽDC vydávat takový přežitek pro pár šotoušů? Zpátky na stromy?
A proč to vydává pro ČD? Myslíte, že průvodčí vám bude hledat spojení v KJŘ? Nebo pro koho má být těch 1300?
Michal: fakt netuším k čemu a souhlasím, my používáme můj vlak a idos. Kdybych to měl každému hledat v kjř, tak nedělám nic jiného.
To je asi jako jaký smysl má kilometrická banka? Aby měli co dávat za vyluštěné křížovky v ČD provaz?
Nevím kolik km banka stojí, takže nevím, jestli je to výhodné.
Jako že zaměstnanci SŽDC a ČD neumí pracovat s počítačem a potřebují takový přežitek? No ono to někdy tak vypadá.
Protože má z tohoto peníze???
Pardon,já zapomněl, státní firma.
Z čeho má peníze? Z toho, že vytiskne pár svazků, který složitě distribuuje po celé ČR a pak pod cenou prodává v listopadu, aby se toho zbavili? Z toho ten zisk úplně stříká.
Nebo snad z potencionálních cestujících? Kdo chce jet, najde si spojení zdarma, rychle a kvalitně elektronicky (nebo mu to vyjede pokladní). Rok 2019, ne 1929.
Další inteligentní příspěvek.
Velmi inteligentní příspěvek.
Byl by velký problém místo 4300 výtisků jich udělat třeba 6730? No nic, stejně je to paskvil, ve kterém se pořádně hledat nedá.
Možná zase nějaké spřítelení s prodejci chytrých telefonů, aby to donutilo pořídít si je i ti, co ho jinak na nic nepotřebujou.
„SŽDC to už dříve vysvětlila snahou o logičtější a přehlednější uspořádání“
Tak snaha se cení, ale nesmí ji mít někdo, kdo v tom jízdním řádu nikdy nic nehledal
Lží bych to plně nenazýval, přeci jen to řekli na začátku roku, teď máme listopad, to je docela dlouhá doba. Nechali si třeba zpracovat průzkum a prostě jim vyšlo, že zájem by byl malý, proto se vydávat nebude. Než někoho osočovat ze lži (nic bych neřekl, kdyby to řekli včera), tak bych si spíš zjistil, proč tomu tak je. Můžete si napsat mail a dozvíte se odpověď.
A je takový problém nabízet jízdní řád na objednávku? Že, kdo by chtěl, by u Sždc udělal objednávku jízdního řádu a oni by to začlenili do tisku. Cena by při těchto počtu kusů je stejně hodně nízká, takže klidně 200 kč by sběratelům nedělalo problém zaplatit.
Ale to nikde není psáno, že by to SŽDC neumožňovalo. Jistě, když si s nimi domluvíte objednávku třeba na 400 ks, tak Vám jistě je za náklady vytisknou.
Není to možné ani s pomůckami GVD.
Tak pomůcky GVD jsou trochu jiná věc než JŘ pro cestující.
Navíc SŽDC teda dá k dispozici strojově zpracovatelná data, aby si dopravce mohl případně to nějak zpracovat.
Pomůcky GVD jsou vždycky někde ke stažení a ty asi nikdo fakt tisknout nebude chtít.
No… na přestup SC516 > EC176 nechali v praze jen 7 minut. Už těch stávajících 13 minut bylo tak tak, takže od nového roku do německa o dvě hodiny na cestách déle. To má být optimalizace, která má přilíkat lidi do vlaku???
Stavební práce na 090
Nojo, když se nechce, tak to nejde – pohlídat přestup dvou klíčových vlaků mezi východem a západem republiky bych třeba já považoval za prioritu i podprůměrného dopravce. Ale je pravda, že nejsem odborník na dopravu, takže nepobírám konsekvence pro to, aby kuli 10 minut lidi museli čekat dvě hodiny…
Ach jo, a jak to chcete udělat, když ty vlaky mají uzly v mezilehlých bodech? Rozlom v Praze pak vychází logicky jako jediné řešení.
Stejně to je u Ex3/R16, letos X:07/X:15, od GVD X:13/X:13). 🙁
No a proč to tak šlo doposud? Ostrava-Dresden za 5,5 hodiny vlakama vyšší kategorie bylo něco zajímavého, co přilákalo lidi. Teď 7,5 hodiny se můžu na celé české dráhy víte co, když za 4 hodiny to mám přes polsko autem door2door.
Stavební práce… Co je na tom nejasného?
Ano, tohle je argument hodný českých drah 🙂 Děkuji za vysvětlení 🙂
Tak vymyslete lepší řešení — napadá mě ale jen teleport…
Tak pojedete z Ostravy vlakem rj 1000 a máte spojení Ostrava – Dresden za 5 hodin 50 minut. V čem je problém?
Prioritou nadprůměrné firmy jsou režijky.
Co se tam jako bude stavět?
Joooo, a opačně EC175 > SC515 přestup zkrácen z 15 minut na 4 minuty. Výborně :-)))))
Promiňte, ale odkud kam že to jedete? Nejsem si jistý, jestli se dá udělat takový jízdní řád, aby se dalo odkudkoliv kamkoliv a ještě s přestupem zrovna v Praze, udělat ideálně navazující spoje. Samozřejmě chápu, že ideální stav je, že přijede Pendolino do Prahy a pak za 15 minut to pojede na České Budějovice, na Plzeň, Ústí, Hradec, Kolín a já nevím, do kterých ještě směrů. Ale to prostě takto nejde 🙂
Proč to tak šlo doposud?
Protože to tak vycházelo. Na trase Praha – Ostrava jsou 3 dopravci a trať je přeplněná a při změnách jízdního řádu dochází k určitým posunům v polohách. Pokud tedy jedete odněkud, kde zastavuje Vámi uváděné Pendolino, tak můžete místo něj využít RJ 1000, který určitě v dané stanici také zastavuje a budete mít na přestup skoro luxusních 20 minut. Když se to posune, tak pro změnu někomu jinému to přestup usnadní. Vždy je to něco za něco a hlavně v případě Prahy skutečně nejde mít navázané všechno na všechno. Pokud chcete mermomoci Pendolino a nejedete do Drážďan/Berlína, můžete využít o… Číst vice »
Takže SŽDC prokazatelně lhala s vydáním KJŘ pro veřejnost, co na to ministr dopravy? Nechá v zaměstnání usvědčené lháře? Pokud vedení této organizace vědomě lže v takové prkotině, jakpak to adi vypadá ve vážných věcech jako přidělování veřejných zakázek, tam se musí lhát a krást z veřejného.
Já bych nepoužíval takové hrubé slovo lež. Teď se moderně říká nepravda. 🙂
Ještě modernější je říkat „je to můj názor a já si za ním stojím“, nebo „já mám jiné informace“, nebo „máme svobodu vyjadřování“ – tím se pokryje sebenestydatější lež a ještě z oponenta uděláš lháře.
Říká se tomu změna názoru. Jen idiot nemění názory. Aspoň to tvrdí jeden hodně známý pán, kterého nebudu jmenovat.
Těžko vyhazovat někoho za lhaní vzhledem k tomu, kdo mu šéfuje…
Nazdar rád tě vidím chlape :-). Až budou pro SŽDC režijky bude jízdní řád 😀😀😀
Tak co kdy se konečně nehne kolo?
Asi tě to nepotěší ale stavka nebude. Jsem na dovolené ale pak hned napíšu premiérovi a on to s JMK zařídí 😀😀😀.
“ Až budou pro SŽDC režijky bude jízdní řád 😀“
Však je SŽDC má. Přesto už pár let nevydává jízdní řád a nově dokonce už ani žádný ze zaměstnanců SŽDC nebude vydávat jízdenky toho dopravce, jehož režijní jízdenky tito zaměstnanci SŽDC využívají.
Jak paradoxní.
Pane XYZ vy máte hodně malý smysl pro humor že ?
A že se mohla změnit situace, to tě nenapadlo?
Jeden lhář děla prezidenta a druhý premiéra, takže lhaní se stává národním sportem.
A on jim někdy někdo věřil. Vždyť je to státní organizace, takže každé čtyři roky se musí přesměrovat podle aktuální vlády.
Tak to děkujeme. Nezbyde nic jiného, než dojít do tiskárny a nechat si ho vytisknout.
Tady se někomu na burze zvýší tržby… 🙂
Tak jistě bude přesná evidence komu bude výtisk pořízený za veřejné peníze přidělen k plněnì služebních povinností (za půl roku bude hledání v něm jistě aktuální), aby kontrola z ministerstva mohla i v listopadu 2020 všechny výtisky dohledat u svých dežitelů. Protože tady jde o řádné nakládání s veřejnými prostředky.
Ty už si fakt zajdi k psychiatrovi
Ale copak, praskla ti žilka? Nebo jsi ten šmelinář, co to pak na aukru prodává, tak kejháš jako potrefená husa?
To by mne tak mohlo…
KJŘ nemám ani já jako provozní zaměstnanec SZDC a vlastně ani nevím k čemu by mi byl. My tady používáme tabelary.
Papírový jízdní řád jsem jako cestující naposledy použil někdy v minulém tisíciletí.
Ostatně jestli tak toužís po KJŘ, tak si ty PDFka vytiskni a nech svázat.
A budeš tam mít i své milované soukromníky, na rozdíl od toho minulého
Už jste si spočítal, kolik by to stálo? To vytištění x tisíc kusů není tak drahé a není problém to udělat i na objednávky. To se ale musí chtít a musí být snaha se lidem zavděčit. I těm, kteří vypadají na dnešní dobu podivně. Ale i oni jsou občany státu a platí daně i takové organizaće jako SŽDC či MD.
Jo KJŘ je cca 1000 stran A5, takže nějakých 250 listů A4, neumím si představot, že s sebou na každou cestu potáhnu půlku balíku kancelářského papíru. Nehledě na to, kolik by to vytištění stálo.
V tomto případě trefně poukázal na absurdnost situace.
Jo, v pokročilém Orwellismu by něco takového bylo nejen myslitelné, ale i proveditelné. Vydáme milion na kontrolu toho, jestli si někdo nenasyslil nezdaněných pět stovek.
A to se, soudruhu Horste, vyplatí! A víte proč? Protože takový dostane pokutu o pět řádů vyšší. Jako ta slečna, co nenamarkovala koláček za 10 Kč a dostala 50.000 Kč pokuty. Jen je třeba zbavit se té finty s úměrným postihem, aby se takový velkopodvodník nemohl a ani nechtěl obrátit na soud.
Ono to zas tak málo není 4300 výtisků krát minimálně 100 jednotkových nákladů na tisk znamená 430 tis. z našich daní, které SŽDC vyhodí z okna místo toho aby ta to zaplatila třeba vypletí plevele z nástupišť. Pak se to rozkrade a různí šmelináři to rozprodají na aukru klidně za pětinásobnek, tak to už je slušná suma.
Podle sebe soudím tebe. Že, Trondo?
No tak pokud někde je hodnota 400 tisíc „z našich daní“, která se rozprodá na Aukru za pětinásobek, tak SŽDC může těch 4000 výtisků vydat sama, prodat za čtyřnásobek a ten milion a půl vrazit do odstranění plevele. Klidně to může taky prodat na Aukru. Že to neudělá rozhodně není chyba toho, kdo to prodá.
V rozpočtu SŽDC je to fakt krucinální částka. Za to nezaplatíte ani 1 koloťuka.
Rada zdarma už tady padla: Ať to dá SŽDC na E-shop, kdo ho chce, dostane ho poštou/do zásilkovny.
Kvůli jednomu produktu tvořit e-shop? Jo to má opravdu význam.
Nemusí hned druhý produkt by byl datový nosič s pomůckami GVD.
A k čemu, pomůcky GVD jsou interní věci, které jsou poskytovány všem, kteří je ke své práci potřebují. Navíc teď budou dostupná i ve strojově zpracovatelné formě.
A i kdyby, jo kvůli 2 produktům otevírat e-shop je opravdu bezva nápad.
Aneb jak nehledat způsoby ale důvody proč to nejde.
Jak způsoby? Způsob existuje, o interní dokument se nejedná, tak napsat mail (dopis) a jednoduše vytvořit u SŽDC objednávku, jistě Vám to za cenu nákladů nechají vytisknout.
Navíc nevím, který blázen by si zřizoval e-shop kvůli 1 (2) položkám.
To přece nemusí býr E-Shop, SŽDC své internetové stránky mají, tak stačí tam přidat záložku „Tištěný jízdní řád“ a pod to kontakt, kam si o něj napsat, ne?
Však to můžete i teď a nepotřebujete k tomu extra záložku.
Hele Troníku, ty rentiére, co máš s tím plevelem na nástupišti.? Jestli chceš brigádu, tak ti ji zajistíme. Chápu, že ti obchod nejde, ale to půjdeš na plevel? Ono tedy tě uklidním, on ti teď přes zimu vymrzne. 😂🤣😂🤣😂🤣🤣
Přitom je to bio, konkrétně biokoridor, když to roste ve svršku a bionástupiště, když to roste z nástupiště. 😀
Místo toho, aby to prodali normálním lidem.