lot
Cestovní ruch Infrastruktura Letectví Letiště

Jihočeský kraj kupuje polovinu letiště od krajského města za 6,5 milionu

Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice
Letiště České Budějovice, nový terminál. Autor: Letiště České Budějovice

Jihočeský kraj schválil koupi polovičního podílu ve společnosti Jihočeské letiště od města České Budějovice. Kraj se tak stane jediným akcionářem firmy. České Budějovice prodají svůj podíl v letišti za přibližně 6,5 milionu korun. Koupi letiště včera schválili krajští zastupitelé 33 hlasy ze 47 přítomných. Smlouva se podepisuje dnes.

Znalecký posudek původně ocenil padesátiprocentní podíl Českých Budějovic ve společnosti Jihočeské letiště na 33 milionů. Nakonec však cena účetní hodnoty společnosti byla 13 milionů korun, z čehož polovina činí 6,5 milionu korun. „Je to svým způsobem určitý kompromis, protože chápeme, že město nám to nedá zadarmo, což si myslím, že je skutečná hodnota,“ uvedl náměstek jihočeské hejtmanky Jaromír Novák (ČSSD).

Opoziční ODS souhlasí s tím, aby letiště mělo jednoho majitele a nezpochybňuje ani cenu. Kritizuje však jinou věc. „Neslyšeli jsme jedinou vizi, co vedení Jihočeského kraje chce s tím letištěm udělat. Bohužel to ale začíná směřovat k tomu, že toto vedení tu chce udělat nákladní letiště cargo. Takže nad hlavami českobudějovických občanů, místo toho aby odtud odlétali na dovolenou, by přistávala nákladní letadla. A to je podle mě něco, o čem nikdo jihočeským občanům neřekl,“ uvedl předseda jihočeské ODS Martin Kuba.

Vedení kraje uvedlo, že rozhodně neplánuje udělat z areálu pouze nákladní letiště. „Jednali jsme s investorem, který má zájem vstoupit do společnosti a pronajmout si zároveň pozemky v blízkosti letiště. Každopádně v tomto volebním období by neměl být předložen materiál o vstupu strategických partnerů do letiště,“ řekl náměstek jihočeské hejtmanky Josef Knot (STAN).

České Budějovice vlastní polovinu akcií letiště od roku 2006. S Jihočeským krajem se město podílelo na modernizaci bývalého vojenského letiště. Vizí je vytvořit z areálu mezinárodní letiště.

Letiště má přibližně 300 hektarů, stojí tam přibližně 120 budov. Nemovitosti v areálu vlastní Jihočeský kraj. Kraj a město dohromady na obnovu areálu vynaložily přes miliardu korun. Letiště je od června 2019 ve zkušebním provozu, plný provoz by měl podle loňského vyjádření zástupců kraje začít koncem roku 2020.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Pan Kuba z ODS nepochopil to, co bylo každému už dávno jasné, že nikdy žádné linky a ani charterové lety z Budějovic létat nebudou, proto ani nebylo zapotřebí, aby o tom někdo informoval, neboť každému zdravě uvažujícímu člověku je to hned jasné.

rtep

Třeba tam to skladiště zeleniny někdo někdy udělá. Létat se tam doufejme nebude nikdy. Také o to nikdy nikomu ani nešlo.

medvěd

EU zafinancovalo letiště v Linci, tak nebude financovat jeho konkurenci. Sen o několika letadlech s turisty denně se rozplývá. A nyní přišla 4. průmyslová revoluce a zelený „blázinec“. Zapomnělo se říci – ekologie zdražuje výrobu a náklady na provoz. Nakonec zbudou letiště Praha, Brno, Ostrava. Ostatní zaniknou.

Jiří Kocurek

Kraj a město dohromady na obnovu areálu vynaložily přes miliardu korun.
Nakonec však cena účetní hodnoty společnosti byla 13 milionů korun.
Co na to říct?
https://www.youtube.com/watch?v=PkhPuH8G5Hg

bohyn

A kdyby to kraj koupil za trzni cenu, tak mesto jeste doplaci.

Peťas

S čím to cargo chcete vozit? Může tu přistát letadlo s max rozpětím 23 metrů……

Malé stydlivé prasátko

Fakt jen 23 metrů? To už má víc i ATRka a pro cargo lety tak vhodné Avro. Nesnaží se zároveň o certifikaci pro rozpětí do 36 m? (Asi jediná hodnota, která má fakt smysl)

Jiří Kocurek

http://www.airport-cb.cz/cz/page/12/technicke-info.html
„4 C (délka dráhy větší než 1800 m, pro letadla s rozpětím křídel od 24 m až do, ale ne včetně 36 m a vnějším rozchodem kol hlavního podvozku od 6 m až do, ale ne včetně 9 m)“

Tedy rozpětí do 35,999 metru, rozchod do 8,999 metru. To vážně vypadá, že jim chybí certifikace, jak píše prasátko.

rtep

On tam nikdo nic vozit nechce. To je jen potřeba nějak přikrýt peníze, aby to vypadalo, že to k něčemu je. A aby třeba nezavřeli úředníky a politky….

petr 5

Josef Švejk International Airport. A nezapomeňte, že každé letiště potřebuje kapli. Navrhuji Feldkurát Katz Chapel.

libor
Hodně štěstí

To je Kauf.

vojta

😀 Pan Kuba je očividně odborník, místo radosti z cargo dopravy, která může vydělat obrovské peníze a rozvíjet letiště tak, jako se to začíná dařit v Ostravě, ji sám odsuzuje…

Zdeněk

Patrně protože ví, co znamená start prehistorického nákladního uzbeckého (rozumějme pořádně hlučného) plně naloženého letadla v neděli ráno ve 2:30 směrem nad největší ostravská sídliště (výška cca 900 metrů) se 120 000 obyvateli. Jednou dvakrát OK, ale jak je to pravidelně, tak to nám taky v ostravě nidko neřekl a opravdu to tady nechceme. Ještě když letiště ostrava ani nechce stanovit nějaká protihluková pravidla, jakože v noci se odlétá na druhou stranu a když mermomocí chce někdo startovat směrem nad ostravu, tak si počká na 6:00 ráno – kvůli počasí je to potřeba naprosto minimálně, většinou jsou tam jiné důvody,… Číst vice »

jirka

bydlel jsem přes 20 let u Ruzyňského letiště, pár km z prahem dráhy 22 za doby kdy v provozu byly povětšinou sovětské stroje typu IL-62, Tu-154, IL-18 a nikdy mi to nevadilo..

Zdeněk

Opravdu startovaly i v neděli ráno ve 2:30 ???

Jaaa

Samo, protože vám něco nevadí, tak to nesmí vadit nikomu. Čecháčkovství na entou, fakt…

Tom

Bydlím k letišti rozhodně blíže než vy pane Zdeňku a tudíž nám letadla létají nad hlavou níže než vám a rozhodně mi to nevadí. V noci mně žádné letadlo nebudí a přes den jsem rád, že mohu pozvednout hlavu k nebesům a kochat se nejen z těch strojů, ale i z toho, že letiště žije.
A o směru startu letadla rozhoduje mnoho faktorů.

Tim

Nákladní uzbecké letadlo jistě není prehistorické a o jeho hlučnosti bychom mohli polemizovat. Osobně bydlím k letišti blíže než vy a v ose vzletu, a žádné letadlo mne v noci nebudí. Přes den je naopak zajímavé sledovat nízko letící letadla nad hlavou a za mně jsem rád, že letiště žije. A pravidelně to určitě není, hlavní směr je od Ostravy. Nicméně faktorů pro určení směru vzletu či přistání je více.

Jirka

Většinou, kde je letiště, je taky hluk. Pokud tam hluk není, letiště prodělává/krachuje/neplní svoji funkci, což je příklad ČB.

Webster

Vždyt ti Uzbeci létají s normální 767, to není žádný prehistorický letadlo. IL-76 na vás!