JetBlue jsou dalším dopravcem přes Atlantik. V A321LR slibuje komfort většího letadla

Airbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueAirbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlue

Létání přes Atlantik menšími letadly se začíná pomalu stávat standardem.

Americká letecká společnost JetBlue zahájila nové přímé spojení mezi USA a Evropou. Je další leteckou společností, která se rozhodla pro lety přes Atlantik s úzkotrupým letadlem Airbus A321LR. První let je možné sledovat na Flightradar24.com.

Do konce srpna bude firma létat mezi letišti JFK v New Yorku a Heathrow v Londýně denně, v září omezí provoz kvůli stále slabé poptávce po dálkových letech na čtyři týdně. Firma chce nalákat hlavně cestující do vyšších tříd. Od října chce firma létat ještě z letiště Gatwick, plánuje i spojení z Bostonu.

„Pandemie nám otevřela dveře na dvě hlavní letiště v Londýně a jsme rádi, že můžeme zákazníkům přinést nízké ceny a skvělý servis jak na Heathrow, tak Gatwick,“ řekl při zahájení prodeje letenek Robin Hayes, šéf JetBlue. Spojení mezi letištěm JFK a Heathrow je dlouhodobě nejvytíženější mezinárodní trasou z USA. „Dlouhodobě tato trasa čelí bezdůvodně vysokým cenám, zejména v prémiových třídách,“ uvedl Hayes.

JetBlue nabídne na trase Airbus A321LR v konfiguraci pro 141 cestujících, z toho 24 v byznys třídě nazvané Mint. Zpáteční letenka v byznys třídě vyjde na zhruba 1600 dolarů.

JetBlue má objednáno celkem 13 letadel A321LR. Verze LR má prodloužený dolet až 7408 kilometrů a umožňuje tak spojit Evropu s východním americkým pobřežím bez mezipřistání. JetBlue se stane po TAP Air Portugal, Aer Lingus a Air Transat čtvrtým dopravcem, který s tímto typem zamířil na transatlantické lety.

Uspořádání kabiny ve verzi Airspace

A321LR pro JetBlue má uspořádání kabiny nazvané Airspace. To dosud používá Airbus jen u širokotrupých letadel. Cestujícím má nabídnout více komfortu, například s měnícím se osvětlením (s možností ovládat si intenzitu světla u každého místa) nebo větším prostorem pro zavazadla nad sedačkami. Podle dopravce nabídne nejširší sedačky ve své třídě (18,4 palce). Rozteč sedaček je 32 palců. Ve čtyřech řadách bude ještě více místa na nohy, a to 37 palců. Dvacet čtyři míst bude v byznys třídě nazvané Mint. V ní půjde o plně rozložitelné sedačky. Cestující budou mít během letu zdarma k dispozici připojení k vysokorychlostní Wi-Fi, v každé sedačce bude obrazovka či možnost dobíjení elektroniky.

JetBlue je jedním z největších amerických zákazníků Airbusu. Aktuálně provozuje flotilu více než 200 letadel evropského výrobce a další desítky má objednané.

Interiér A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueInteriér A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueInteriér A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueInteriér A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueInteriér A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueAirbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueInteriér A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueAirbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueAirbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueAirbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlueNová podoba třídy Mint pro A321LR společnosti JetBlue. Foto: JetBlueNová podoba třídy Mint pro A321LR společnosti JetBlue. Foto: JetBlueNová podoba třídy Mint pro A321LR společnosti JetBlue. Foto: JetBlueNová podoba třídy Mint pro A321LR společnosti JetBlue. Foto: JetBlueNová podoba třídy Mint pro A321LR společnosti JetBlue. Foto: JetBlueNová podoba třídy Mint pro A321LR společnosti JetBlue. Foto: JetBlue
Tagy A321LR Airbus A321LR JetBlue JFK LHR transatlantické lety
23 komentářů