Letecká společnost JetBlue ukázala novou podobu své prémiové třídy Mint pro Airbusy A321LR. S těmito letadly chce vstoupit příští rok na transatlantické lety. Dopravce se snaží ukázat, že i v úzkotrupém letadle může mít cestující na dálkovém letu dostatečný komfort.
Ve třídě Mint bude celkem 24 míst, každý cestující bude mít své „kupé“ se zavíratelnými dveřmi. JetBlue nové sedačky považuje za průlom u dálkových letů s úzkotrupými letadly.
„Jde o reakci na úspěch třídy Mint na letech po USA. Zavedení podobného konceptu na vnitrostátních linkách vysoce předčilo naše očekávání,“ uvedla provozní ředitelka Joanna Geraghty.
Nový koncept vyvinuly JetBlue ve spolupráci se společností Acumen Design Associates. Během letošního roku ho vyzkouší cestující mezi New Yorkem a Los Angeles. „Součástí je sedmnáctipalcový monitor či možnost dobíjení elektroniky. JetBlue vybaví svoji třídu sedačkami Vantage Solo od Thomson Aero Seating. Je vyvinuté speciálně pro jednouličková letadla. V každém letadle budou ještě dvě sedačky nazvané Mint Studio, které budou mít ještě více místa. Kolik míst bude ve zbývající části letadla, zatím dopravce neuvedl.
We’re giving you a tour of our new private, all aisle-access Mint suites — developed in collaboration with @TuftandNeedle to have everything you need to get from point A to point ZZZ. Seat back, sound on. Learn more: https://t.co/QX948FdhXB #JetBlueMint pic.twitter.com/cAuJ1ndjKu
— JetBlue (@JetBlue) February 1, 2021
JetBlue oznámily svůj vstup na transatlantické lety v roce 2019, původně měly začít létat letos. Úzkotrupá letadla s prodlouženým doletem jsou považována za velmi perspektivní pro lety mezi Evropou a Severní Amerikou. Nasazují je například už portugalský TAP nebo kanadský Air Transat, v minulosti je používaly také Norwegian Air Shuttle.
za mne super, poslední dobou WestJet a JetBlue udělali kus práce a pokud bude cena přijatelná, nevidím důvod proč jej na letu LHF-JFK nevyužít. Za mne palec nahoru, mě se to libí
Nazývat trasu dlouhou 5.500 km (Londýn – NY) dálkovou se musím smát, v době kdy letadla létají běžně 15.000 km.
Let. autority by se měli zamyslet a tato trasa by měla být střední.
Dálkové by byli od 10 hodin letadla ve vzduchu nebo 10.000 km 🙂
asi ti nekdo zapomel sdelit, ze zadna letecka autorita nerozhoduje o tom, jestli je linka dalkova nebo ne.
tvl, co to mektas? 😀
Je to úplně jedno, není to norma a autority to nezajímá.
Skoro sedmihodinový let přes oceán na jiný kontinent je dálkový a je jedno že jsou i delší dálkové lety.
Opticky to vypadá velice dobře a hlavně prostorně. Ale nakonec je to jen upgrade business třídy kterou kdysi měl např. Virgin nebo Air New Zealand to má doteď myslím. Jediná nevýhoda je, že pokud se chcete dívat z okna, tak asi bude lepší si tam dát gopro a dívat se na to po příletu.
Ale líbí se mi na tom ta privátnost a hlavně nemusíte řešit jestli budete sedět přímo u uličky nebo u okna. Lepší už budou asi jen Qatar popřípadě business produkty u A350 co má Aeroflot, BA, Delta.
Vypadá to pěkně. Dokážu si to představit i ve vlaku.
To asi nebude pro bezne smrtelniky, ale ta orientace na kupe by mohla naznacit ustup od velkoprostoru, ktery se za posledni leta rozplevelil hl.na zeleznici.
Nic takového to neznamená. Není to žádné kupé (společný uzavřený prostor pro více cestujících), také to bylo v článku v uvozovkách. Je to privátní oddíl (suite), také si na fotkách určitě všimnete, že to pořád je otevřený prostor, jen mazaně „socilálně“ oddělený nízkými přepážkami. To není žádná novinka, značící změnu konceptu a už vůbec ne na železnici, je to novinka v úzkotrupém letadle, značící změny v dálkovém létání..
pěkné 🙂
Vypada to bombove. Jen teda netusim jak to bude po ekonomicky strance
Podobnu sluzbu zvlada to naplnit Air Mexico,ktore ju uz ma davno ale cena je i na Europana, alebo obcana USA dost..
berte to jako cca 4x cenu economy…. +/-
Vypadá to neuvěřitelně. Jsem hodně zvědavý na cenovou politiku JetBlue v porovnání například s klasickou byznys třídou ve wide-body konkurence.
Podobnu sluzbu ma AIR MEXICO – cena sialenstvo!
Tak tohle vypadá dobře!
Ale je to otázka ceny, ono to sice vypadá dobře, ale vůči economy v A320, ale už ne vůči vyšším třídám v A380 nebo B777. A pořád jedna taková sedačka sebere 4,5 míst economy co se prostoru v letadle týče.
viděl jsi vůbec někdy C sedadlo normální společnosti (trošku mi přijde, že to srovnáváte s F emirates)? 😀 tohle je s normální C plně srovnatelné.
Řekl bych, že je to i lepší, než třeba United Polaris
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/polaris.html
To zcela nepochybně…. Ono tohle trumfne většinu běžných „C“ ček, jen jsem nechtěl být tak optimistický 🙂
Pokud bycho to srovnal s longhaul C delty (tu znám), tak tu to trumfne zcela nepochybně 🙂
Na pomery TATL business triedy je to úplne vynikajúci produkt. Čo vám tam chýba?
Je to lepší než půlka C ve velkých letadlech… Já to můžu srovnat jenom s C v a320 Katarců – taky je mi tam jedno že je to malý letadlo. Najím se, natáhnu se, a je mi krásně…