egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

JetBlue začal prodávat lety přes Atlantik, zatím spojí Londýn a New York

Airbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlue
Airbus A321LR pro JetBlue. Foto: JetBlue
Čtvrtý dopravce na linky přes Atlantik nasadí úzkotrupý A321LR.

Od 11. srpna přibude na trase mezi Evropou a Spojenými státy americkými nový dopravce. Americká letecká společnost JetBlue dnes začala s prodejem letenek na linku mezi Londýnem a New Yorkem. Půjde o další spojení, které bude provozováno úzkotrupým Airbusem A321LR.

JetBlue začne létat nejprve mezi letištěm JFK v New Yorku a hlavním londýnským letištěm Heathrow, od konce září pak spustí ještě linku na letiště Gatwick. Příští rok přibude ještě spojení Bostonu a Londýna.

„Pandemie nám otevřela dveře na dvě hlavní letiště v Londýně a jsme rádi, že můžeme zákazníkům přinést nízké ceny a skvělý servis jak na Heathrow, tak Gatwick,“ řekl Robin Hayes, šéf JetBlue. Spojení mezi letištěm JFK a Heathrow je dlouhodobě nejvytíženější mezinárodní trasou z USA. „Dlouhodobě tato trasa čelí bezdůvodně vysokým cenám, zejména v prémiových třídách,“ uvedl Hayes.

JetBlue nabídne na trase Airbus A321LR v konfiguraci pro 141 cestujících, z toho 24 v byznys třídě nazvané Mint. Ceny zpátečních letenek začínají na 329 librách v ekonomické třídě a na tisíci librách ve třídě Mint. „Věříme, že náš vstup přinese velké zlevnění i u ostatních dopravců,“ Hayes.

Dopravce slibuje komfort širokotrupého letadla

JetBlue má objednáno celkem 13 letadel A321LR. Verze LR má prodloužený dolet až 7408 kilometrů a umožňuje tak spojit Evropu s východním americkým pobřežím bez mezipřistání. JetBlue se stane po TAP Air Portugal, Aer Lingus a Air Transat čtvrtým dopravcem, který s tímto typem zamíří na transatlantické lety.

A321LR pro JetBlue má uspořádání kabiny nazvané Airspace. To dosud používá Airbus jen u širokotrupých letadel. Cestujícím má nabídnout více komfortu, například s měnícím se osvětlením (s možností ovládat si intenzitu světla u každého místa) nebo větším prostorem pro zavazadla nad sedačkami. Podle dopravce nabídne nejširší sedačky ve své třídě (18,4 palce). Rozteč sedaček je 32 palců. Ve čtyřech řadách bude ještě více místa na nohy, a to 37 palců. Dvacet čtyři míst bude v byznys třídě nazvané Mint. V ní půjde o plně rozložitelné sedačky. Cestující budou mít během letu zdarma k dispozici připojení k vysokorychlostní Wi-Fi, v každé sedačce bude obrazovka či možnost dobíjení elektroniky.

JetBlue je jedním z největších amerických zákazníků Airbusu. Aktuálně provozuje flotilu více než 200 letadel evropského výrobce a další desítky má objednané.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Dobrá cena, zvlášť pokud se to opravdu bude blížit standardu ve wide-body.

František

O tom, jestli se produktem budou “blížit standardu ve wide-body” bych ani nemluvil. Přes Atlantik jsem letěl s kdekým a hlavní roli hraje dopravce. S jetBlue mám zkušenost mezi NY a LA, to je 5.5 hodin do LA a 4.5 po větru zpátky, to už není moc rozdíl oproti letu do Londýna a můžu potvrdit, že jsou daleko za “standardem” i když porovnávám s vnitrostátními lety. Naopak, od narrow-body aircraft čekám rychlejší boarding a při troše štěstí méně lidí na imigration:) Pro nás je taky k zvážení letět s American, pokud stojíte o odbavení na LHR ze stejného terminálu, na… Číst vice »

kakov

dotaz na znalejší: změnil brexit nějak možnosti cestovat EU-Londýn-USA? děkuji

Ivan

Nezměnil, UK nebylo v Shengenu. Čili do stačí pás a do USA navíc ESTA.

Jirka B.

A já bych k tomu, jakmile se vše zase trochu rozlítá, přidal ještě raději nějakou větší časovou rezervu na přestup, než dříve, protože člověk nikdy neví. Kolikrát to na LHR bylo i tak „maso“ s přestupem a teď to bude asi ještě horší.

Walker

Souhlasim, muj prestup mezi Terminalem 1 a 3 kolikrat vypadal tak, ze za mnou prirucak vlal..

Jimbo Jones

Ne. Británie nebyla v Schengenu, tak z něj ani nemusela vystupovat. A předběžný „pohovor“ záleží spíš na aerolince a místu přestupu než vstupních formalitách (zažito Curych OK, Amsterdam maso).

Tomas

ne. nevim, co s tim lidi furt maj.

setkal jsem se s vyznamnym mnozstvim lidi, co si mysleli, ze brexit znamena, ze do anglie budou muset pred cestou sehnat viza na ambasade ….

do anglie se da porad normalne cestovat a to bez ohledu na to, jestli tam jedete do londyna na pivo, a nebo tranzitujete do treti zeme

jedina zmena spociva v tom, ze misto obcanky budou chtit videt pas